G4Media.ro

Director general al Protecției Consumatorilor, la sfârșit de sezon pe Litoral: Aceleaşi…

Director general al Protecției Consumatorilor, la sfârșit de sezon pe Litoral: Aceleaşi servicii care lasă de dorit, costuri nejustificate, personal nepregătit, extenuat şi irascibil, dughenizare, mormane de gunoi/ Amenzi de peste 2,9 milioane de lei

Aceleaşi servicii care lasă de dorit, costuri nejustificate, personal nepregătit, extenuat şi irascibil, patroni care nu înţeleg relaţia serviciu/cost/respect, dughenizare, trotuare neterminate, străzi găurite, capace de canal pe post de jaloane, mormane de gunoi, fără locuri de parcare sau cu locuri de parcare la preţ de cameră de 3 stele, sunt concluziile directorului general Control si Supraveghere Piaţă si Armonizare Europeană din cadrul Autorităţii Naţionale pentru Protecţia Consumatorilor (ANPC), Paul Anghel, la final de sezon, în urma controalelor derulate pe Litoral şi în Delta Dunării. Comisarii ANPC au derulat 1.250 de acţiuni de control, în urma cărora au fost aplicate circa 1100 de avertismente şi 490 de amenzi, în valoare de peste 2,9 milioane de lei, transmite News.ro.

”Ca în fiecare an, ANPC a fost un apărător al drepturilor consumatorului român, atât pe litoral sau în Delta Dunării, cât şi în zonele care sunt vizitate de un număr mare de turişti. Anterior demarării comandamentelor, am desfăşurat o Caravană de Prevenţie şi Consiliere, împreună cu factorii de decizie locali, în fiecare din aceste zone. Anumite “metehne” ale unei categorii – este adevărat mică de operatori economici – nu se schimbă şi, tot ca în fiecare an, alungă şi nu apropie, prin actul de comerţ pe care îl fac, turistul. Am sesizat tarife mari şi foarte mari la cazare, la parcarea autovehiculelor şi chiar şi la mâncare. Preţuri comparative cu orice staţiune de lux de pe glob poate chiar cu staţiunile renumite pentru tarifele exorbitante. Mi s-a spus că piaţa ţine…până când?”, a scris Paul Anghel pe Facebook.

El admite că anumite preţuri/costuri au crescut, de pildă transportul, că sezonul s-a scurtat , dar consemnează numeroase nereguli: ”aceleaşi servicii care lasă de dorit, costuri nejustificate, personal nepregătit, extenuat şi irascibil, atitudine sfidătoare, patroni care nu înţeleg relaţia serviciu/cost/respect, dughenizare, aplecătoare pe post de spaţii comerciale, dintre care unele ar vrea să deservească chiar şi alimentaţie publică”.

Despre staţiuni, cu excepţia Constanţei şi a Staţiunii Mamaia, Paul Anghel afirmă că au ”trotuare neterminate, străzi găurite, capace de canal pe post de jaloane, mormane de gunoi”, absenţa locurilor de parcare sau ”locuri de parcare plătibile la preţ de camera de 3 stele”.

”Evident, nu generalizez. Probabil există şi excepţii (ghinionul meu că nu le-am întâlnit). Îmi pare rău, in continuare, pentru cei care înţeleg ce înseamnă TURISMUL, pentru cei care au muncit 30 de ani să dezvolte acest segment, pentru cei care au investit şi depus eforturi enorme. Se pare că aceştia au rămas şi ei tot excepţii!”, precizează directorul general în ANPC.

El îşi exprimă speranţa ca toţi operatorii economici din domeniu să găsească un răspuns cât mai repede, pentru întrebări precum: ”Cum apropii turistul consumator de litoralul românesc?”, ”Cum îl faci să petreacă măcar o vacanţă în ţară?”.

Bilanţul controalelor ANPC pe Litoral şi Delta Dunării:

● Au fost efectuate peste 1.250 de acţiuni de control la operatorii economici care desfăşoară activităţi comerciale în zonă.
● Au fost aplicate circa 1100 de avertismente şi 490 de amenzi, în valoare de peste 2,9 milioane de lei.
● Au fost oprite temporar de la comercializare produse în valoare de circa 950.000 lei.
● Au fost oprite definitiv de la comercializare produse în valoare de aproximativ 450.000 lei
● A fost oprită temporar prestarea serviciului în 84 de unităţi
● În cazul a 3 operatori economici a fost propusă închiderea temporară a unităţii, până la 6 luni.

Donează prin PayPal paypal icon
Donație recurentă

Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media

Donează prin Transfer Bancar

CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867

Deschis la Raiffeisen Bank
Donează prin Patreon

Donează

Abonează-te la newsletter

15 comentarii

  1. Aceleaşi rapoarte de transparenta ale ANPC – obosite, desi Curtea de Conturi le-a facut niste recomandari legate de multitudinea de domenii in care ar trebui sa ne „protejeze”. Parlamentul, Guvernul – nicio reacție.

    Cîțu e singurul care poate evalua activitatea ANPC.
    Sa ne spuna si noua care e gradul de incasare a amenzilor date. Că daca e vorba de „munca in zadar” a inspectorilor, daca amenzile nici macara nu ajung la ANAF, suntem „fix ca inainte”, pe vremea PSD sau
    pe vremea lui Boc… PM-ul care a scos bonusul la salariu al inspectorilor ANPC proportional cu amenzile date.

    • De la Bucuresti la Constanta se fac 2 ore cu masina sau trenul, pana la statiuni 3 ore.
      Este autostrada si cale ferata moderna.

    • Rezolvă imediat dl Cîțu!
      Își pune mantia (și chiloții roșii) de Superman și îl zboară imediat pe directorul de la ANPC. Sigur e pus de USR+ acolo ca să ponegrească frumusețile patriei și să întineze nobilul act de guvernare.

  2. Vrajeala. Adevarul e ca locul (in cazul de fata litoralul, dar se aplica si statiunilor montane) arata precum pretentiile turistului. ASA ARATA TURISTUL ROMAN. (in medie, nu vorbim de exceptii).

    • exact. inca e plin la mare si preturile inca sunt mari. deci ce concluzie tragem? le convine. pai si atunci de ce ne lamentam?

  3. Nu amenzile sunt soluția .

    • Dar ce? Amenzi PLUS interzicerea posibilității de a mai activa într-un domeniu ar mai fi. Dar pe persoană, nu pe firmă.

  4. La fel ca la circulatie, amenzile constante fac treaba, nu sporadice si cu laude in presa. Mergi in Ungaria si romanasii conduc civilizat. Intra in tara, aceiasi romanasi o calca si se baga in depasiri ca in filme…

  5. Primul paragraf se aplică întregii ţări.

    „Aceleaşi servicii care lasă de dorit, costuri nejustificate, personal nepregătit, extenuat şi irascibil, patroni care nu înţeleg relaţia serviciu/cost/respect, dughenizare, trotuare neterminate, străzi găurite, capace de canal pe post de jaloane, mormane de gunoi, fără locuri de parcare sau cu locuri de parcare la preţ de cameră de 3 stele”

  6. Romanache are ce ii place :))))

  7. Va pune CINEVA IN BALANTA NR CAZURILOR IN CRESTERE COVID SI ” CEL MAI AGLOMERAT SF DE SAPTAMANA LA MARE” SAU LA MUNTE, RESPECTIV INCONSTIENTA TURISTILOR SI CONSTIENTA AUTORITATILOR PT NE- PURTAREA DE MASCA SI NE- RESPECTAREA DISTANTEI FIZICE , VERSUS HUO- RE -CA , CARE SA FIE PRIMIT, A LUAT SI PIELEA DUPA ROMANASHUL DORNIC DE „ELIBERARE”, LA MUNTE SAU LA MARE?!!
    A MERITAT SAU MAI PE ROMANESTE, ” SE MERITA” ” SA TE RISTI”?
    CA APOI, FARA JENA, SA VII SA ARATI DEZASTRUL, INDIFERENT CA ESTI DE LA PROTECTIA CONSUMATORULUI,GARDA DE MEDIU SAU DSP????
    EU ZIC CA ” NU SE MERITA”.
    ” SE MERITA” DOAR UNII PE ALTII….

  8. Multor turisti le convine pentru ca acesta este si nivelul lor. Dintr-o cocina in alta.

  9. Ar trebui sa mentioneze si zgomotul, manele la maxim, boxele purtate pe umar la doua, patru dimineata pe strazile statiunilor!
    Inainte de alegerile locale primarul dintr-o statiune a recunoscut ca mare parte din locurile de cazare in pensiuni nu sunt declarate, impozitate, verificate. Are cineva curaj sa faca asta, cine-i mai voteaza?

    • am trecut cu bicla prin vama, sa mi se faca rau. tomberoanele sunt la sosea si zoaiele alea care raman se scurg pe sosea si pute cand treci pe acolo de ti se face rau. cica turism. si pe bicla nu e ca in masina, nu ai filtre si nici nu treci cu 50 la ora.

  10. In afara celor care au copii mici, pentru ca este destul de greu sa mearga cu ei sute de km cu masina sau multe ore de zbor cu avionu,l nu stiu ce te atrage sa mergi la mare la noi in afara faptului ca este aproape. Pe tinerii ii intelegi ca ei merg la distractie nu la mare, marea fiind un motiv, dar pe ceilalti chiar nu ii inteleg. Si aici ma refer in special in perioada pre-pandemica. In ziua de astazi, chiar si daca nu vorbesti o limba straina – sau nici macar pe cea materna:) – tot te descurci pana la urma. Ei nu se vor schimba decat in momentul care in oferta va fi mai mica decat cererea. Va fi destul de greu sa se intample acest lucru, dar nimeni nu face nimic pentru a face din litoralul romanesc o destinatie de placere si nu una de necesitate in vacanta.

Adaugă un comentariu

Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.