G4Media.ro

Școala trebuie să asigure un nivel de minimum nota 7 cu ceea…

Sursa foto: Ilona Andrei / G4Media

Școala trebuie să asigure un nivel de minimum nota 7 cu ceea ce înveți la școală, fără teme și fără meditații, susține ministrul Educației în legătură cu rezultatele la Evaluarea Națională și Bacalaureat

Ministrul Educației, Sorin Cîmpeanu, a spus, la Digi FM, în contextul publicării rezultatelor de la Evaluarea Națională și Bacalaureat, că „școala trebuie să asigure un nivel de minimum nota 7 cu ceea ce înveți la școală, fără teme și fără meditații”, relatează Edupedu.ro.

„Din păcate, pentru că școala nu asigură acest nivel minim 7, dacă nu chiar 8, ar trebui să ia un elev care învață doar la școală, doar în sala de clasă, fără meditații, cu siguranță (n.red meditațiile) sunt o componentă importantă. Despre meditații pot să vă spun următorul lucru: în orice stat al acestei lumi este normal pentru un părinte să-și dorească să investească în educația propriului copil. Să investească pentru performanță, pentru nota 10. Nu ar trebui să se întâmple acest lucru pentru medii de 7, spre exemplu”, a afirmat Cîmpeanu.

Citește integral pe Edupedu.ro.

Sursa foto: Ilona Andrei / G4Media

Donează prin PayPal paypal icon
Donație recurentă

Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media

Donează prin Transfer Bancar

CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867

Deschis la Raiffeisen Bank
Donează prin Patreon

Donează

Abonează-te la newsletter

14 comentarii

  1. Față de ceea ce spune încă nu și-a prezentat demisia ? De unde și până unde școala trebuie să pregătească elevii pentru 7, conform cărei legi ?!? Că sunt elevi cu potențial intelectual diferit este una, nu toți pot fi de 10, dar de aici și până a stabili ca obiectiv al școlii nota 7 este o mare prostie/prosteală !

  2. Profesorii NU le mai predau elevilor materia, iar verificarea profesionalismului cadrelor didactice este doar un simulacru.
    Invatamantul este praf fiindca, pe de o parte, sunt prea multe materii inutile si pe de alta parte, nu exista o legislatie a invatamantul, aplicabila.
    Plus materia aberant de grea pt fiecare categorie de varsta in parte.

    • Andreea, în general profesorii predau materia. Ți-o spun din interior.
      Însă da, materiile sunt prea stufoase, cu limbaj neadaptat nivelului elevului, și da sunt și destule materii inutile.

    • Principala si de departe cea mai mare problema a invatamantului este ca meseria de profesor nu este cautata. Nu sunt suficienti oameni buni care sa vrea sa faca asta. Sunt doua motive: bani ( in primul rand) si respectul acordat. Caz: absolvent de filologie, sta un an la catedra, are un caz cu un parinte cu o violenta a limbajului rara, pleaca si lucreaza ca asistent pentru un sef de antrepriza de utilaje grele pe salariu dublu. Daca nu sunt oameni destui, atunci poti ca profesor sa nu iti tii orele, dai numai 10 si totul e ok pentru ca nu are cine sa te inlocuiasca.

  3. Multi copii sunt dati la meditatii pt ca profesorul de la clasa e slab. Sistemul romanesc de educatie e plin de absolventi de facultati particulare de cea mai slaba calitate, facultati care au functia doar de a furniza diplome. Asta e unul din principalele motive pt care e dezastru in invatamant. Un alt motiv e conceptia multor parinti ca „scoala nu conteaza”, „doar n-o sa-l fac ministru”…Copiilor nu li se spune acasa ca acumularea de cunostinte are scopul sa-i ajute sa nu ramana prosti, ca educatia e pt sine, nu pt un job sau pt societate.

  4. Exista un decalaj si la copii de clasa pregatitoare si primara pentru ca nu exista un cadru clar care sa specifice varsta celor care intra in scoala decat cea minima. Exista parinti care si-au tinut copii la gradinita in timpul pandemiei chiar daca repetau acelasi an fara sa ii inscrie la scoala. Rezultatul acum e ca la clasa pregatitoare si I, exista diferente de varsta chiar si de 2 ani, diferenta care clar se observa si la rezultate. Asta e sistemul, s-a permis repetarea grupei mari la gradinita dupa care parintii n-au decat sa incerce sa recupereze daca pot. 1-2 ani e diferenta semnificativa la varste mici…

  5. Lucian, am vazut eu insami, in pandemie, cum nu predau profesorii. Le este prea lene sa-si faca meseria, tocmai fiindca stiu ca pot santaja cu demisia si ca este nevoie de cadre didactice. Daca ar fi sanctionati usturator, in functie de promovabilitatea elevilor, multi dintre ei si-ar face meseria. Cei care ar pleca, de abia ca ar lasa locul celor cu note mari la examene, dar nu au loc de incompetenti. Fiind o practica intinsa pe atatia zeci de ani, s-au obisnuit sa vina la ore si sa stea, eventual sa tipe la elevii care ii deranjeaza cu intrebari.

  6. Ăsta conduce ministerul cu un profesionalism la fel ca și teza lui de doctorat. Dacă tot ridică meditațiile în zona gri a legilor atunci să dea un ordin de ministru ca elevii să vină la școală când au teză. Un impotent profesional susținut de o altă catastrofă dulapul din fruntea statului.

  7. @Concurenta pentru postul de profesor – Cadrele didactice ar trebui sa fie pregatite pt astfel de parinti, doar nu avem toti acelasi nivel de educatie. Exista politie, director, agenti de paza, la care sa apeleze un profesor in cazul unei altercatii. Au fost elevi care au lovit profesori, insa toate aceste situatii sunt cu mult mai putine, fata de situatiile in care profesorii abuzeaza, intr-un mod sau altul, de postul ocupat. Sunt prea multi incompetenti sau deranjati mintal printre cadrele didactice. Principalul vinovat este ministerul educatiei in fruntea caruia s-au perindat unii mai destepti ca altii. Asa cum este si acest ministru, tinut in functie, tocmai fiindca reprezinta politica statului roman, in ceea ce priveste pregatirea intelectuala a copiilor nostri.

  8. Profesorii ar trebui plătiți în funcție de rezultatele obținute de elevi la evaluări. Iar meditațiile ar trebui interzise.

    • Nu vrei sate faci tu profesor și sa ai rezultate pe baza carora să iei un pârlit de salariu și sa suporți obrăznicia elevilor și a părinților lor? Toți sunteți mari educatori care știți exact ce trebuie sa învețe elevul ( elev care în majoritatea cazurilor speculează lipsa de autoritate a sistemului și a părinților ca să nu depună eforturi intelectuale!!!)
      Lumea de azi își reduce capacitatea creierului din cauza tehnologiei. Nu numai elevii romani sunt leneși și fără dorința de cunoaștere, ci în toată lumea. În unele tari e urgie în învățământ. Asta se și dorește de către elitele globaliste, prosti mulți pt a fi controlați ușor, copii hipersexualizati, stresați de orice mic efort intelectual, irascibili, înclinați fie spre hedonism , fie spre adictii și lipsa speranței. Nu vor caractere de luptători în confruntarea cu viata, ci niște plângăcioși imaturi care sa-si cedeze usor libertatea în favoarea siguranței.

  9. @Monica, oricat te-ai supara si ai incerca sa arunci vina pe globalisti, numarul mare de elevi analfabeti functional este evident. Asta este mare rezultat al invatamantului romanesc de dupa ’90, din care fac parte, bineinteles, si cadrele noastre didactice…

  10. @Monica, daca citesti cu atentie declaratiile ministrului Campeanu, vei afla ca salariile profesorilor debutanti sunt la fel cu ale altor salariati cu facultate si aveti si sporuri. Iar dupa 40 de ani vechime, sunt si mai consistente salariile.
    La patron, nici nu reusesti sa atingi atata vechime, el cauta oameni care sa-i munceasca cu spor, adica pana in 50 de ani si nici nu prea tine cont de grila de salarizare.
    Profesorii au vacante sau macar perioade mai scurte sau mai lungi, in care se relaxeaza odata cu vacantele elevilor, beneficiu pe care nu il au alti angajati.
    Nu spune nimeni ca este usor sa fii cadru didactic, dar voi sunteti singurii angajati care cereti beneficii, fara sa oferiti servicii de calitate cat de cat. Ar trebui sa-i invatati carte pe copii, pt a fi utili societatii noastre, dar voi preferati sa veniti la ore mimand predarea lectiilor, fara sa va ganditi cat de iresponsabili sunteti. Am copii, am vazut clar cat de iresponsabil va practicati meseria, care are un rol strategic in evolutia unei societati. Cadrele didactice care se simt depasite de actuala generatie, sa caute cursuri de specializare. Sunt cateva exemple de dascali care au reusit sa capteze atentia elevilor, dar pt asta e nevoie de efort constant si de vointa.
    Iata ce declara ministrul Campeanu in ianuarie 2022 :
    “O spun foarte clar și cu toată răspunderea: salariile mărite în învățământ înseamnă că un profesor debutant are un salariu net de 2.597 lei, având indemnizația de hrană inclusă. Un salariu al unui profesor cu peste 40 de ani vechime, net, este 4.398 lei, cu 70% mai mult decât salariul debutantului, luând în calcul cei 40 de ani de vechime. Sigur, peste aceste salarii se pot adăuga sporuri, precum 10% dirigenție, 25% gradația de merit pentru cei care o au, e vorba despre 16% din totalul personalului didactic din România, în mediul rural și sporul pentru predare simultana între 7 și 20%, în învățământul special există un spor de 15%, iar în mediul rural există un spor între 3 și 20%”, a declarat ministrul Sorin Cîmpeanu.

  11. Asa ar trebui.
    Profesorii nu predau,galopeaza pentru a preda programa super incarcata.
    Rezultatul copii obositi si meditati pt note si copii cu note mici fara meditatii suplimentare.
    Nimeni nu vrea sa inteleaga sa schimbe programa stufoasa!!!