G4Media.ro

Șase sfaturi utile: Cum să îți vinzi mașina repede și la un…

Șase sfaturi utile: Cum să îți vinzi mașina repede și la un preț bun

În viața oricărui șofer vine un moment dificil când trebuie să își ia rămas bun de la mașină și să-i ofere acesteia șansa unui nou început. Vânzarea unui autovehicul nu este aproape niciodată lipsită de probleme, timp pierdut și propuneri de preț inacceptabile. În continuare vă vom prezenta o listă de etape/sfaturi pentru încheierea unei tranzacții rapide și profitabile, atât pentru vânzător, cât și pentru cumpărător.

1. Pregătiți mașina pentru vânzare. Primul lucru care va ieși în evidența la o mașină este starea în care se află din punct de vedere estetic. O atenție sporită la detalii din partea vânzătorului se va concretiza într-o primă impresie pozitivă din partea clientului. Astfel, vă recomandăm să curățați corespunzător vehiculul atât la interior cât și la exterior dar fără a ascunde imperfecțiunile și defectele pe care nu doriți să le remediați.

Spălarea motorului nu este indicată deoarece lasă impresia că doriți să ascundeți ceva, chiar dacă nu este cazul. Mai mult decât atât, în cazul folosirii unui jet de apă sub presiune poate apărea și o defecțiune neașteptată. Dacă totuși doriți să scăpați de praful depus în unele locuri de sub capotă, recomandăm o curățare simplă cu o lavetă umedă.
Încercați să nu abordați psihologia „vreau să vând o mașină” ci mai degrabă, „vreau să-mi prezint mașina cu mândrie, așa cum e ea”.

2. Prezentați documente și facturi doveditoare. Un alt element-cheie în stabilirea unei relații de încredere cu clienții este felul în care demonstrați că mașina a fost întreținută corespunzător, mai ales în cazul modelelor cu probleme cunoscute de mentenanță.

De exemplu, dacă dețineți un model care a avut probleme pe partea de distribuție și le-ați remediat, o factură doveditoare sau chiar și niște fotografii din service vă vor fi de un real ajutor în momentul vânzării. Clienții nu vor pretinde astfel că trebuie să cheltuiască pe reparații și implicit veți putea menține un preț competitiv.

Cumpărătorii sunt circumspecți când vine vorba de modele cu defecte „celebre” și din acest motiv, orice dovadă că sunteți de bună credință îi va convinge să încheie tranzacția cu dumneavoastră.

Dacă sunteți desemnat de o altă persoană pentru a vă ocupa cu vânzarea autoturismului, asigurați-vă că discutați în prealabil cu aceasta detalii asupra modului în care abordați tranzacția. Nu este de dorit să fiți nepregătit în momentul întâlnirii cu clientul și tocmai de aceea sfatul nostru este să aveți răspunsuri pentru potențialele întrebări ale acestuia.
De asemenea, asigurați-vă că aveți toate documentele necesare pentru a demonstra identitatea și legitimitatea mașinii (talon, poliță RCA, etc.).

3. Includeți raportul de verificare VIN în anunț. La ora actuală, verificarea seriei de șasiu a unei mașini este cea mai facilă metodă de a afla date despre istoricul acesteia. Într-un raport VIN detaliat vor fi afișate date precum marca, modelul, codul motor, dar și kilometrajul înregistrat în bazele de date europene, plus multe altele. Un astfel de instrument vă este oferit de către carVertical. Cu ajutorul codului unic de 17 cifre veți afla informații-cheie despre autovehicul, statutul acestuia în alte țări, daune, defecte specifice și altele.

Dacă includeți raportul de verificare în anunț veți fi considerat un vânzător de încredere și veți atrage cumpărătorii cu adevărat interesați. De asemenea, veți salva timp prețios eliminând apelurile în care sunteți întrebați despre veridicitatea kilometrilor parcurși sau istoricul de accidente.

4. Acceptați ideea unui test-drive. Odată ce ați stabilit că aveți de-a face cu un client interesat de mașina pe care ați listat-o la vânzare, există posibilitatea ca acesta să dorească un test-drive.

După ce v-ați asigurat că persoana nu este doar curioasă și vă demonstrează că poate cumpăra mașina în timp util, puteți conveni asupra unei locații potrivite pentru a o testa în mers. Vă recomandăm să alegeți un loc mai puțin aglomerat pentru a evita riscul unui accident dar și pentru a permite clientului să verifice mașina relaxat.

Încercați să creați o atmosferă amicală și nu interveniți inutil spre a evidenția diverse aspecte, fie ele pozitive sau negative. Cel mai probabil cumpărătorul știe deja ce caută, iar faptul că și-a dorit să conducă mașina poate însemna că o va cumpăra în viitorul apropiat.

5. Solicitați un preț competitiv. Vânzarea unei mașini este un proces care poate dura foarte mult timp dacă doriți să obțineți un preț mult mai mare decât tendința pieței. Chiar dacă mașina pe care o vindeți este mai bine echipată decât „competitorii” ei din anunțuri, diferențele mari de preț vor îndepărta clienții de anunțul dumneavoastră.

Vă recomandăm să studiați cu atenție celelalte anunțuri publicate și să vă faceți o listă cu avantaje și dezavantaje pe care autovehiculul le are în comparație cu celelalte automobile asemănătoare.

Astfel veți avea o imagine mai clară asupra valorii de piață a mașinii și veți publica anunțurile cu un preț care va capta interesul potențialilor cumpărători.

Nu lăsați valoarea sentimentală sau costul inițial de achiziție să vă influențeze în alegerea prețului deoarece piața de mașini second-hand este un mediu foarte competitiv în care orice reducere contează.

6. Negociați acolo unde este cazul. Să spunem că ați întâlnit un cumpărător care este dispus să încheie tranzacția în cel mai scurt timp posibil dar dorește o oarecare scădere a prețului. Dacă deja prețul este unul scăzut iar mașina este în regulă va trebui să vă mențineți ferm în condițiile negocierii. De cele mai multe ori, cumpărătorii vor un chilipir, iar vânzătorul trebuie să facă anumite concesii, însă în limita bunului simț.

O reducere cu 30% a prețului cerut este în majoritatea cazurilor o tranzacție în detrimentul celui care vinde, însă o solicitare argumentată obiectiv de reducere cu 10-15% va putea fi acceptată mai ușor. Așa cum dumneavoastră vă doriți să vindeți în profit, clientul își dorește să rămână cu o diferență din bugetul alocat achiziției. Dacă într-adevăr autovehiculul necesită unele investiții, fiți deschiși la o scădere rațională a prețului.

Așadar, pentru a vinde rapid o mașină la un preț bun va trebui să fiți informați, să inspirați încredere clienților, să acceptați unele compromisuri și să negociați acolo unde este într-adevăr cazul.

Nota: Articol susținut de CarVertical în cadrul unui parteneriat necomercial cu G4Media.ro

Donează prin PayPal paypal icon
Donație recurentă

Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media

Donează prin Transfer Bancar

CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867

Deschis la Raiffeisen Bank
Donează prin Patreon

Donează

Abonează-te la newsletter

8 comentarii

  1. carvertical, ca despre el e vorba in articolul publicitar de mai sus, e o mizerie de serviciu. Am folosit o data si numai informatii eronate a aratat.

    • Nu este vorba numai de CarVertical este vorba si derspre RAR, daca masina este din RO o poti verifica pentru toata perioada din RO. CarVrtical nu arata chiar tot, dar cu siguranta arata licruri pe care nu le puteai afla din alta partr. De exemplu, la o masina cumparata de mine au coincis in mare larte detaliile despre accidentele din RO.

    • Articolul este reclama la CarVertical. Faptul ca G4 are parteneriat necomercial inseamna ca este un barter. G4 le da spatiu de reclama, CarVertical ii ajuta cu altceva, fara a se plati serviciile de o parte sau de alta.

  2. Faceti glume

    Avem nevoie rezultat unic.

    Cum va simtoti Fericiti.

  3. Numi tamane decat sa astept

    Soarele sa rasara si pe strada mea.

  4. cel mai bine mergeti la reprezentantul auto respectiv, faceti o servisare completa+control si o evaluare de pret. Uneori reprezentantul auto va poate achizitiona masina si apoi sa va ofere una noua (electric, hibrid) la pret avantajos. Baaaiii Orbane vrem subventii pentru masini electrice! Oamenii vor masini electrice, insa nu-si permit sa plateasca atatia bani gramada pe o electrica, mai ales pe criza asta. Hai, asteptam un raspuns de la guvern!

  5. Și autodna.ro oferă informații corecte.

Adaugă un comentariu

Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.