G4Media.ro

Romaşcanu, după ce a văzut Teambuilding: Este, probabil, o comedie de succesul…

Foto: Facebook / Teambuilding

Romaşcanu, după ce a văzut Teambuilding: Este, probabil, o comedie de succesul lui ”Nea Mărin miliardar” al generaţiei de astăzi / Avem foarte multe filme de artă, premiate, dar sunt o nişă. Un film cu succes la public se face după altă reţetă

Ministrul Culturii Lucian Romaşcanu declară că a văzut controversata comedie româneacă Teambuilding, despre care afirmă că este, probabil, o comedie de succesul lui ”Nea Mărin miliardar” al generaţiei de astăzi, argumentând că avem foarte multe filme de artă, suntem multiplu premiaţi la marile festivaluri internaţionale, dar ”sunt o nişă”, în timp ce un film cu succes la public ”se face după altă reţetă, cu un alt tip de mesaj care, iată, şi-a găsit un exponent în Teambuilding”, relatează news.ro

Referindu-se la filmele româneşti comerciale, Romaşcanu spune că respectă părerea celor care aleg să meargă la aceste filme, el arătând că nici în America nu se fac decât foarte rar filme de artă. ”Dacă nu se duc mai mulţi să vadă filme de Cannes, poate să fie undeva o lacună a creşterii, a educaţiei, a culturii. Dar, în acelaşi timp, masa înseamnă tipul ăsta de mesaj şi nu trebuie să judeci pe nimeni”, afirmă Romaşcanu.

Ministrul Culturii a mărturisit, sâmbătă, în emisiunea Insider Politic, că a văzut comedia românească Teambuilding, despre care spune că „este, probabil o comedie de succesul lui «Nea Mărin miliardar» al generaţiei de astăzi”. El declară se fereşte să se pronunţe despre film, dacă acesta este bun sau rău, spunând că fiecare judecă acest aspect.

„Există două filtre pentru un act artistic. Este filtrul popular, şi anume cât de mulţi oameni cumpără un bilet, pentru că nu s-a dat gratis nicăieri, cineva a băgat mâna în buzunar să vadă acel film. Deci succesul de public şi ceea ce spun criticii. Din punct de vedere al industriei, cinematografia este făcută să producă profit. Ne uităm la cei care au inventat cinematograful comercial – nu scoate film de artă America decât din când în când. Noi probabil că aveam nevoie de o comedie după «Nea Mărin miliardar» care să ne scoată din casă şi să mergem la film. Sunt exagerări de limbaj, sunt poate exagerări privind viaţa din corporaţie, dar este un film al tinerilor pentru tineri şi nu trebuie să ne ascundem după deget. Din punctul meu de vedere, cine porneşte această discuţie o porneşte – cred şi vreau să fiu scuzat dacă exagerez – pentru faptul că e un mesaj pe care te poţi urca. E un film ca oricare altul, la care, dacă vrei să dai bani, dai, dacă nu vrei să dai bani nu dai. Noi avem foarte multe filme de artă, foarte multe şi suntem multiplu premiaţi la marile festivaluri internaţionale, dar sunt o nişă. Un film cu succes la public se face după altă reţetă, cu un alt tip de mesaj care, iată, şi-a găsit un exponent în Teambuilding. A mai fost şi Miami Bici, au mai fost şi altele”, a declarat Lucian Romaşcanu sâmbătă, la Prima Tv, în emisiunea Insider Politic, citat de news.ro

Ministrul susţine că nu poate critica pe nimeni pentru alegerile făcute în materie de film.

„Eu nu pot critica 1 milion de oameni care au ales să facă ceva. Dacă eu am altă părere care prezum că mi se respectă, aşa trebuie să le respect şi eu părerea lor. Dacă nu se duc mai mulţi să vadă filme de Cannes, poate să fie undeva o lacună a creşterii, a educaţiei, a culturii. Dar, în acelaşi timp, masa înseamnă tipul ăsta de mesaj şi nu trebuie să judeci pe nimeni. ”, a adăugat Romaşcanu.

Întrebat dacă statul român ar trebui să finanţeze, prin Centrul Naţional al Cinematografiei, astfel de filme comerciale, ministrul a răspuns că CNC finanţează „proiecte care trec de un anumit filtru”, iar acel filtru este bazat pe „criterii destul de stricte în ceea ce priveşte conceptul artistic”.

Susține-ne activitatea G4Media logo
Donație Paypal recurentă

Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media

Donează prin Transfer Bancar

CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867

Deschis la Raiffeisen Bank
Donează prin Patreon

Donează

Citește și...

20 comentarii

  1. Filmul a avut succes, sau publicitatea? Un film cu succes la public este ala la care se uita multa lume cu drag si eventual doresc sa-l revada.

    • nu prea ai inteles. filmul este pe stilul hangover, o comedie si atat. daca iti place sau nu este irelevant si nu schimba cu nimic priza la public. la finalul zile nu poti sa ii multumesti pe toti. pana la urma este vorba despre un film, nu despre o lege

    • uite ca mai sunt si oameni destepti care s-au prins de schema global. din pacate foarte putini. multa reclama, PR, zgomot, cifre umflate, dovada vie a faptului ca filmul inca nu si-a scos banii investiti.

  2. Pentru a face un Film bun , trebuiesc foarte multe Milioane de Dolari , si mai trebuie si un Scenariu foarte Bun . Sa ne luam dupa Calapodul Scenariilor care se faceau pentru Nea Marin Miliardar . Poate ca este alt Miliardar ! Finantator si de Film .

  3. Pe acelasi principiu pot fi declarate si manelele succese comerciale.
    Ministrul lui peste. Nu cred ca stie ce inseamna un film de arta. Injuratura groasa e umorul maselor, isi inchipuie el.

    • tocmai de aia eu nu vreau sa bag mana in buzunar si si platesc pentru o mizerie cu micutu si cu injuraturi. sunt banii mei, ii dau pe ce imi place.

      nu poti compara o mizerie ca teambuilding care are un milion de spectatori, cu nea marin miliardar, o comedie usurica si amuzanta, fara grosolanii si injuraturi, in care joaca nume mari ale cinematografiei romanesti, un film care a avut peste 14 milioane de telespectatori platitori.

  4. 1 bilet = 1 votant P$D-PeNaLe-AUR! 👍

  5. La cum merge România educată și la ce preferințe au tinerii de azi ne putem închipui ce ”producții” ne așteaptă în viitor.

  6. Ce frumos ar fi să marcheze și G4Media articolele plătite să se vadă că de fapt toate știrile ăstea „controversate” despre Teambuilding sunt plătite de fapt de către film.

  7. Ministrul cancanist face un deraiat spagat comparativ intre o chestie cu standapisti si injuraturi ca la usa cortului, si un film inteligent care a rezistat probei timpului
    Asta pune toate lepadaturile in funcii la ICR-uri in strainatate si crede ca se pricepe la cultura! Halal, de unde tot apareti bai?

  8. Filmul teambuilding este un fiasco, un milion de spectatori nu inseamna nimic. Mai ales ca jumatate dintre ei s-au dus din curiozitate nu atrasi de subiect sau de actori, aceasi jumatate au si iesit din sala, in prima parte a filmului.
    Filmul va fi uitat foarte repede, nu iasa in evidenta la nici un capitol.
    Celor care le-a placut asa ceva , sunt persoane superficiale si in viata lor personala, fara pretentii si cu valori indoielnice.
    Limbajul simplu si vulgaritatile sunt metode facile de a crea umor ieftin.

  9. Filmul nu transmite nici un mesaj serios, este mai mult o satira ieftina la un mod de percepere a cum se desfasoara munca intr-o multinationala. Este gresita perceperea prezentata oricum.
    Unii oameni care chiar lucreaza acolo pot fi ofensati..deoarece in unele locuri chiar se creeaza lucruri importante pentru viata noastra de zi cu zi, energie , medicamente, hrana,

  10. Așa zisele comedii de azi nu au umor, au miștocăreală. Cam asta e diferența între Nea Mărin miliardar și Building-ul golănesc. Evident, la primul mai aveai un regizor priceput, actori extraordinari și scenariu antrenant. La al doilea – nula !

  11. Filmul ar fi o comedie dacă ți-ar veni să razi la el. Dar dacă doar vezi că unii se strâmbă, fac gaguri și înjură, nu e suficient ca să te distreze !!
    Ar fi bine daca filmul ar avea și un mesaj in planul profund, cum ar fi aerele de IT-ist ale unui dezumflat, care se fâsâie fara sa lase nimic în urma lui, dar, din păcate, filmul nu depășește nivelul Las Fierbinți, unde, daca vezi un episod, restul serialului devine neinteresant, fiind făcut tot după același calapod.

  12. Frumos film educativ, toți prostii care adora alta porcărie gen Las fierbinți sunt in delir cu buildingul prostiei ,din cauza asta suntem râșii lumii mai vrem shengen la anul si la mulți ani ,

  13. Iar au ieșit domnii pensionarii sa se ofuscheze despre Teambuilding si la alte articole injura ca in codru 🙂

  14. În filmul Idiocracy din 2006 cetăţenii ajunseseră atât de „deştepţi” încât mergeau la cinematograf şi se uitau 90 de minute la un dos care trăgea pârţuri. Şi erau extrem de amuzaţi.

    • Aia nu-i nimica: să vezi în România, cetățenii sînt atît de evoluați încît ascultă manele, se uită la Tim Bil Ding/La Sferbinți și votează de peste 30 de ani cu PSD și filialele lui!

  15. Bine că nu ne doare urechea să-i ascultăm zi de zi pe toți „sughițacii” care produc manele pe bandă rulantă, fără nici cea mai mică intenție estetică, să -i promovăm pe acești autointitulați ” uragane, vijelii, cutremure etc”, dar ne lamentăm până la epuizare de un film cu un limbaj mai „colorat” care, vezi Doamne, nu are elemente de artă și nu e educativ. Să fim rezonbili, totuși!