G4Media.ro

Dunărea se transformă în șantier: România și Bulgaria încep studiile de fezabilitate…

Pod peste Dunăre Vidin - Calafat / Sursa foto: FCC

Dunărea se transformă în șantier: România și Bulgaria încep studiile de fezabilitate pentru cinci poduri peste Dunăre / Începe dragarea Dunării și se pregătește adâncirea fluviului pentru transportatori

Bulgaria și România încep concomitent studii de fezabilitate în cinci poziții de pe ambele maluri ale Dunării pentru a construi noi poduri, a anunțat Ministerul Transporturilor de la Sofia, potrivit publicației 24Chasa, preluată de Rador.

Anunțul a fost făcut după întâlnirea de la București a Grupului de lucru bulgaro-român pentru conectivitate, aflat sub egida celor doi premieri. Din partea Bulgariei, delegația este condusă de ministrul transporturilor, Nikolai Săbev, iar din partea română – de Sorin Grindeanu, viceprim-ministru și ministru al transporturilor și infrastructurii. Delegația bulgară a fost însoțită de ambasadorul extraordinar și plenipotențiar al Republicii Bulgaria la București, Radko Vlaikov.

Un participant la întâlnire a spus că studiile de fezabilitate simultane pentru cele cinci poduri reprezintă o reușită, după ce atâția ani s-au auzit doar declarații.

De asemenea, bulgariat s-a angajat să dragheze Dunărea, ceea ce este o prioritate pentru români. „Partea bulgară va răspunde în mod adecvat la acest lucru, iar din 20 iunie Agenția Executivă pentru Studierea și Întreținerea Fluviului Dunărea va începe dragarea fluviului cu fonduri proprii, iar în decurs de o săptămână va anunța o licitație publică pentru activități de dragare”, a spus Săbev.

Ministrul Săbev a declarat că pentru adâncirea Dunării au fost asigurate fonduri în valoare de 15 milioane de leva. „Documentația a fost întocmită și a fost deja trimisă la Agenția pentru Achiziții Publice pentru control prealabil, iar fondurile au fost repartizate pentru o perioadă de 3 ani”, a mai explicat acesta.

În ceea ce privește proiectul comun Fast Danube pentru adâncirea fluviului, Săbev și Grindeanu au convenit ca, până la sfârșitul anului 2022, un grup de lucru comun să pregătească un proiect mixt de finanțarea din partea Comisiei Europene a măsurilor inginerești planificate pe fluviu. Ministrul Săbev l-a informat pe omologul său român că Bulgaria este pe deplin pregătită pentru inaugurarea liniei de feribot Ruse-Giurgiu și a sugerat ca la Ruse să fie efectuat un control comun de frontieră, în timp ce la Giurgiu se creează condițiile necesare pentru aceasta.

Vicepremierul Grindeanu s-a angajat să coopereze cu autoritățile locale pentru a accelera activitățile de la Giurgiu. Partea bulgară intenționează să înceapă lucrări de reparație pe partea sa la Podul Dunării I, în luna iulie, ceea ce din punctul de vedere al delegației României ar putea crea probleme serioase fluxurilor turistice și comerciale. Ministrul Săbev va discuta problema cu viceprim-ministrul Grozdan Karadjov, astfel încât timpul pentru reparații să poată fi planificat fără a întreuna traficul dintre cele două țări.

Traducerea Rador: Mirela Petrescu / Foto: Pod peste Dunăre Vidin – Calafat / Sursa: FCC

Susține-ne activitatea G4Media logo
Donație Paypal recurentă

Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media

Donează prin Transfer Bancar

CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867

Deschis la Raiffeisen Bank
Donează prin Patreon

Donează

Citește și...

25 comentarii

  1. Sa nu ajunga sa semene cu centura Bucurestiului, centura impotentei.

    • Sunt necesare poduri noi rutiere și feroviare între Turnu Măgurele și Nikopole, la Corabia.

    • Primul proiect al podului calafat-vidin datează din anul 1925. S-au apucat de el în anul 2001 și l-au terminat în 2013. Char dacă fccc finalzase construcția podului, papagalii noștri nu au fost în stare sa realizeze câțiva km de sosea pana la pod. Acum vin aceiași papagali și spun ca vor sa facă 5 poduri??? Plecați bă cu cercul, ne-am saturat de ba$inile voastre!!!

    • Las’să înceapă 10 studii de fezabilitate și să nu termine, niciunul ! Altminteri, c’o schimbare prea dramatică – cu zece poduri odată – bagă tătă românimea’n șoc: nu’ș dacă ăia ai lui Elon s-ar întoarce – diasporenii de pe Marte – dar pă ăștia stabiliți p’ăn Brooklyn Londra pă’n Paris sigur i’ar face să fugă împleticindu-se, acasă!

  2. Nici o sansa
    Se vor face studiile de prefezabilitate, după care urmează studiile de fezabilitate aprofundate , temeinice , după care mai vedem

    • Dupa care vor expira si se vor face din nou.

    • Balcani.Lipsa poduri, țevi de gaze, interconectări, etc.
      Se fac pași înainte doar după un picior în fund(razboiul).

  3. Înțelegem că studiile pt 5 poduri vor metamorfoza Dunărea in șantier ?
    Să facă prima dată 2 poduri complete si mai vorbim.
    Să nu cumva sa înceapă 10 studii de fezabilitate

    • De aia șantier vor să dragheze Dunărea să o facă mai accesibilă să ajungem mai răpide la Oceanul Andladic,să sperăm să mai avem dragline cu cupă mare sau sunt toate la fiare vechi și bacurile aferente sau o vor face firme streine ca de obicei,noi cu plata din datorii,ele cu munca.Viitor capitalist strălucit de sumbru vom avea.

  4. Grindeanu zis și fruncea-n buric a găsit copiutele lui șova, ala de zicea ca dacă nu se face autostrada Brașov se culca în cort pe dn1.

  5. Care șantier, unde șantier? Sed apropie alegerile, trebuie sifonați niște bani prin studii de fezabilitate de zeci de milioane. Podurile nu le vom vedea niciodată.

  6. De la a incepe 5 studii de fezabilitate pana la „Dunarea se transforma in santier” e o cale atat de lunga in Romania…

    Si daca ne uitam doar strict la prioritatile actualului guvern ne cam dam seama ca sansele sunt minime sa se intample ceva. Doar ce au majorat cu 10% salariile tuturor primarilor, viceprimarilor si presedintilor de consilii judetene. In conditiile in care discutam de salarii brute intre 2000 si 5000 de euro. Asta era urgenta acum.

  7. 5 poduri! Nu pot sa rad, ca am buzele crăpate!😬😬😬

  8. Daca acum fac studii de fezabilitate inseamna ca vor termina dupa finalizarea incalzirii globale.

  9. Ne pregatim de Șenghen? 🤣
    Oricum românii vor percepe o Taxă.
    E pacat sa nu o iei daca stii ca chitantele/bon/bilet merg si neinregistrate la anaf

  10. Dacă România ar fi un bun gospodar s-ar apuca de unul singur și când ar fi aproape gata, dacă mai sunt bani, s-ar apuca de al doilea, șamd. Cu heirupismul ăsta de cinci deodată nu se va face nimic. Vor avea de câștigat doar firmele care fac studiile de fezabilitate. Poate că asta se și urmărește, ca al autostrăzi. Ar fi interesant de știut câți dintre oficialii din Transporturi au firme pentru studii de fezabilitate sau sunt în spatele lor, că prea se aruncă bani cu nemiluita pentru asemena ”studii” care după un-doi nu valorează nimic.

  11. Alți bani făcuți praf pe drumul fără pulbere…
    Bani duși pe apa ….Dunării o să i găsească ca pe înecați:la Cotu’Pisicii….

  12. Mai bine tot ei și cu studiile, și cu munca. Noi punem turiștii.

  13. Era un articol mai bine documentat daca se preciza macar de curiozitate unde vor fi amplasate cele 5 poduri. Pentru unii..

  14. Deja când auzi că „România va construi…” sau că „va face…” , poți fi sigur că nu va face nimic! Sunt doar povești vânătorești, adică, minciuni cu scop electoral și pt a fura bani!

  15. Daca ar fi ceva cu adevarat util intre Romania si Bulgaria, ar fi un tratat asemanator cu cel de la Schengen.
    Dar cine sa-l initieze ?

  16. MINCUNI O SA SE FACA PODURI PESTE DUNARE CUM SA FACUT SI LA SILISTRA-OSTROF-CALARASI ?

  17. Câteva poduri in plus nu ar strica. Dar ce ne facem cu sârbii ?! Drăgam Dunărea până la Porțile de fier și ? La cum creste „prietenia ruso-sarbo-chineza” nu vad cum o sa mai navigam spre Occident și invers……Sper să mă înșel.

    • Citesti oleaca despre gabaritul de navigatie, despre limitele impuse de ecluze, si te dumiresti.

  18. Au terminat de construit tot,inclusiv auto străzile,podul rușinii de la D-na Ghica,centura București,iar acum ne apucam și de Dunăre,e bine așa le începem pe toate și nu terminam nimic,asta e Romania lui Iohannis,toate începute, nimic terminat…