G4Media.ro

Campionii shopping-ului. România, lider în UE la creşterea comerţului cu amănuntul, în…

Sursa Foto: Pexels

Campionii shopping-ului. România, lider în UE la creşterea comerţului cu amănuntul, în decembrie 2019

Volumul comerţului cu amănuntul în România a urcat cu 8,5% în decembrie 2019, comparativ cu perioada similară din 2018, acesta fiind cel mai puternic ritm de creştere înregistrat în rândul statelor membre ale Uniunii Europene, arată datele publicate miercuri de Oficiul European de Statistică (Eurostat), transmite Agerpres.

Comparativ, în zona euro, comerţul cu amănuntul a crescut cu 1,3% în ritm anual, în timp ce în Uniunea Europeană s-a înregistrat un avans de 1,9%. Comerţul cu amănuntul în UE 28 a fost influenţat de faptul că vânzările de produse non-alimentare au urcat cu 4%, în timp ce vânzările de combustibili au scăzut cu 2,6%, iar cele de alimente, băuturi şi ţigări cu 0,3%.

În decembrie, cele mai mari creşteri anuale au fost raportate în România (8,5%), Ungaria (6,1%) şi Malta (5,6%), cele mai importante scăderi fiind în Slovenia (minus 6,6%), Slovacia (minus 2,5%) şi Finlanda (minus 1,6%).

Conform datelor Eurostat, comerţul cu amănuntul a scăzut cu 1,6% în zona euro şi cu 1,3% în UE, în decembrie 2019 comparativ cu luna precedentă. Comerţul cu amănuntul în UE 28 a fost influenţat de faptul că vânzările de produse non-alimentare au scăzut cu 1,6%, cele de combustibili cu 0,9%, iar la alimente, băuturi şi ţigări cu 1,3%.

Cele mai mari creşteri lunare au fost raportate în Irlanda (2,7%), Malta (1,3%) şi România (0,8%), iar cel mai semnificativ declin în Germania (minus 3,3%), Slovenia (minus 2,8%) şi Finlanda (minus 2,3%).

Pe ansamblul anului trecut, volumul comerţului cu amănuntul în zona euro a crescut cu 2,2%, în timp ce în Uniunea Europeană s-a înregistrat un avans de 2,4%, comparativ cu 2018.

Susține-ne activitatea G4Media logo
Donație Paypal recurentă

Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media

Donează prin Transfer Bancar

CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867

Deschis la Raiffeisen Bank
Donează prin Patreon

Donează

Citește și...

2 comentarii

  1. Volumul a crescut sau valoarea? Jurnalistii astia nu le au cu cuvintele. Daca vroia sa faca un articol corect, facea o corectie cu inflatia a valorii consumului si vedea ca de fapt stam mai prost.
    Nemaivorbind ca inflatia este calculata intr-un mod discutabil, ca sa nu ne agite. Preturile alimentelor, ale serviciilor etc. au crescut mult mai mult decat arata inflatia.

  2. Comerciantii din Romania au de regula adaosuri nesimtite, in plus cumparatorii romani sunt needucati.
    Cine vrea poate sa-si ia o foaie de hartie si sa-si noteze pretul la 1l lapte de vaca, 3,5%gr, pasteurizat, cutie carton, ne-bio. Vor vedea ca unele firme au mai mult de dublul pretului minim. De ce nu dau faliment? Va las sa ghiciti (incepe cu „pro” si se termina in „ie”, a consumatorilor fireste).