G4Media.ro

Război între taximetriști și Bolt în Botoșani / Se amenință și își…

Photo by Tolga Akmen / AFP

Război între taximetriști și Bolt în Botoșani / Se amenință și își plasează unii altora curse false, cât mai departe / ”Cercetările au fost finalizare, iar dosarele au fost înaintate Parchetului”

Apariția Bolt la Botoșani a primelor 10 mașini a provocat și apariția unui dosar în justiție, după ce taximetriștii au început să le plaseze comenzi false, relatează Botoșăneanul.

Șicanele au continuat și s-a ajuns chiar la amenințări. „Sesizările au fost depuse de persoane care efectuează transport de persoane în cadrul unei companii ce oferă astfel de servicii și  făceau referire la presupuse amenințări venite din partea unor persoane care oferă servicii similare, în regim taxi. Amenințările ar fi fost adresate pe fondul unor stări conflictuale privind activitatea profesională a celor implicați. Cercetările au fost finalizare, iar dosarele au fost înaintate cu soluție procedurală, către unitatea de parchet competentă”, informează Delia Nenișcu, purtător de cuvânt IPJ Botoșani

Ulterior, părțile s-au împăcat și și-au retras plângerile, însă situația nu s-a ameliorat între șoferi.

„Starea asta de nemulțumire în rândul celor care vând servicii de taximetrie vizavi de cei care practică transport alternativ de ride-sharing s-a declanșat la nivel național, în toată România, când au început să apară în fiecare județ. În locurile unde au apărut ei, au apărut și altercațiile”, explică Iulian Bauer, președinte Camera Taximetriștilor Botoșani.

El spune că principala cauză ține de legislație, pentru că la transportul alternativ condițiile de a intra pe piață pentru transport persoane sunt mult mai ușoare decât la serviciile de taximetrie.

UPDATE: Reprezentanții companiei Bolt au remis redacției o precizare:

Platformele de ride-hailing şi companiile de transport alternativ funcţionează conform legii transportului alternativ.

• Legea menţionează explicit, printre altele, obligativitatea avizului medical şi psihologic (art. 12f) şi ITP (19b).
• Fără avizul medical, șoferul nu poate obține atestatul de șofer pentru transport alternativ din partea ARR
• Fără ITP, mașina nu poate obține copia conformă după autorizaţia de transport alternativ din partea ARR
• Fără atestat şi/sau copie conformă, şoferii nu au acces la activitate pe platforma de ride-hailing

Susține-ne activitatea G4Media logo
Donație Paypal recurentă

Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media

Donează prin Transfer Bancar

CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867

Deschis la Raiffeisen Bank
Donează prin Patreon

Donează

Citește și...

3 comentarii

  1. Asta-i scoasa de aia cu „unde mergem bosulica”? șoferii de pe ride-sharing sunt obligati sa faca ITP la 6 luni, aplicatiile le da cu logout daca nu au documentele la zi, iar fara aviz medical, psihilogic si ITP conform regimului de taxi/ride sharing nu obtin copiile conforme, autorizatiile de transport si ecusoanele. Documentatia completa cat si termenii de utilizare sunt publice pe ARR, respectiv UBER/Bolt…

  2. Galseava intre grupari de interlopi…

  3. Autorul articolului citeaza sau afirma de la el ca soferii de pe platformele de transport alternativ nu trebuie sa indeplineasca niste cerinte? Pentru ca in oricare dintre variante, ar fi trebuit sa dea informatia corecta. Potrivit legidlatiei in vigoare (si tot are vreo cativa ani de cand se aplica), soferii de Bolt / Uner etc. nu pot functiona decat sub o umbrela juridica, doar daca su atestat profesional, care se obtine in urma unui curs si a unor testari psihologice si medicale (nu la medicul de familie), iar masina trebuie sa corespunda unor cerinte (inclusiv asigurare pt pasageri si ITP la 6 luni). Deci ce vrea sa zica autorul aici?!