G4Media.ro

Rapoartele elevilor care participă la testarea standardizată „nu conțin datele copiilor”, dă…

sursa foto: Freepik.com

Rapoartele elevilor care participă la testarea standardizată „nu conțin datele copiilor”, dă asigurari Sorin Ion, secretar de stat în Ministerul Educației

Datele copiilor nu vor fi introduse în platforma privată pe care Ministerul Educației a anunțat că va organiza o testare standardizată pentru elevii din clasele I-XI, fără cei de clasa a VIII-a. Asta a declarat pentru Edupedu.ro secretarul de stat din Ministerul Educației, Sorin Ion. Acesta a mai spus că profesorii pot sau nu să solicite raportul de evaluare generat de platformă pentru fiecare elev, însă raportul nu conține numele copilului sau vreun cod, ci ministerul va spune cadrelor didactice că un anume raport aparține unui anumit copil.

Sorin Ion a declarat că unul dintre efectele testării ar putea fi eliminarea conținuturilor din programă, dacă „constatăm că, să zicem, un anumit item nu a fost făcut de nimeni în țară, (…) poate că e o problemă a curriculumului”.

„Cauza pentru care copiii nu și-au însușit acele competențe poate să fie modul de predare, dar poate să fie de la origini și de la faptul că, poate, acele conținuturi care vizează competențele nu ar trebui să fie acolo. Poate nu sunt la locul lor. Poate nu sunt adaptate cum trebuie nivelului de vârstă și atunci trebuie să reorganizăm programa școlară”, a mai spus oficialul.

Secretarul de stat, responsabil pentru procedura care vizează această testare, a spus că testarea „este obligatorie în măsura în care orice test de evaluare pe care îl aplicăm la școală”. Asta în contextul în care și ministrul Educației a spus pentru Edupedu.ro că „nu exista sancțiuni pentru neparticiparea la testare”.

Acesta a explicat că în rapoartele anonime competențele elevilor vor fi cuantificate pe o scală de la 0 la 100 care „poate fi destul de ușor comparată cu scala noastră de notare de la 1 până la nota 10”. Iar în raport vor apărea „niște concluzii de genul „știe să facă asta și asta”, „știe să aplice”, „nu stăpânește în totalitate corelațiile între proprietățile operațiilor”. Raportul respectiv „face și o recomandare, care însă este una la modul general, că nu poate fi niciodată exactă, în care spune „mai are de studiat un număr de atâtea ore pentru a trece la nivelul următor””, mai spune Sorin Ion.

Citește articolul integral pe Edupedu.ro

 

Susține-ne activitatea G4Media logo
Donație Paypal recurentă

Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media

Donează prin Transfer Bancar

CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867

Deschis la Raiffeisen Bank
Donează prin Patreon

Donează

2 comentarii

  1. Dacă zice ăsta că așa e, cică să-l credem, că-s foarte credibili toți ăștia.

  2. Si vor fi testari doar elevi care nu fac meditatii, caci altfel se denatureaza rezultatul, nu? 🤔