G4Media.ro

Protest al transportatorilor de marfă. Aceștia vor circula, vineri, cu viteză redusă…

Sursa foto: Pixabay

Protest al transportatorilor de marfă. Aceștia vor circula, vineri, cu viteză redusă pe cele mai importante artere din ţară

Transportatorii de marfă din mai multe centre economice ale României vor circula, vineri, cu viteză redusă pe cele mai importante artere de trafic din ţară, aceasta fiind o formă de protest faţă de ceea ce ei numesc „hărţuirea” autorităţilor fiscale, relatează Agerpres.

„După ce a fost lăsată pe cont propriu de ani de zile şi a dus greul economiei pe timpul pandemiei, industria transporturilor este hărţuită de autorităţile de control fiscale, care au decis reîncadrarea diurnelor acordate şoferilor ca venituri de natură salarială şi impozitarea acestora cu impozit pe venit şi contribuţii sociale. Controalele se efectuează, în cele mai multe cazuri, pe ultimii cinci ani, astfel că valoarea deciziilor de impunere rezultate se ridică la câteva milioane de euro la firmele cu parcuri în jur de 100 de camioane, depăşind cu mult cifra de afaceri pe 2-3 ani a acestor firme. Cu alte cuvinte, vorbim de sume imense, pe care în majoritatea cazurilor firmele sancţionate nu au fonduri din care să le achite”, se arată într-un comunicat al asociaţiilor patronale din sector.

O altă revendicare o reprezintă eliminarea tratamentului fiscal discriminatoriu de care beneficiază angajaţii la stat faţă de privaţi. Este vorba de prevederile HG 714/2018, care oferă bugetarilor posibilitatea de a deconta, fără documente justificative, 230 de lei pe noapte pentru cheltuieli de cazare.

Transportatorii de marfă sunt preocupaţi şi de intenţia actualului ministru al Transporturilor, Cătălin Drulă, de a introduce vinieta pe kilometru, după principiul „poluatorul plăteşte”, promovată intens de Comisia Europeană de ani de zile, dar neintrodusă în practică de nicio ţară europeană, ca urmare a taxelor de drum care ar creşte exponenţial pentru transportatorii de mărfuri, subliniază comunicatul citat. Potrivit transportatorilor, aceste creşteri s-ar reflecta în preţurile produselor la raft.

„În timp ce alte state est-europene caută soluţii să menţină competitivitatea propriilor companii de transport pe piaţa comunitară, competitivitate redusă prin reglementările protecţioniste impuse de vest-europeni prin Pachetul Mobilitate, care va intra în vigoare complet în februarie 2022, Guvernul României se gândeşte să penalizeze suplimentar firmele româneşti prin supraimpozitare şi suprataxare. Firmele de transport internaţional contribuie masiv la reducerea deficitului balanţei comerciale a României, care în 2020 a ajuns la peste 16 miliarde de euro. Astfel, pare de neînţeles hotărârea cu care instituţiile statului român acţionează în direcţia punerii pe butuci a unui segment economic care angajează aproape 400.000 de oameni direct şi indirect. Transportatorii români solicită Guvernului, aşadar, să fie consultaţi înainte de introducerea de noi reglementări care le vizează activitatea, aşa cum se cuvine unui sector economic care contribuie cu peste 7% la PIB-ul României”, se mai arată în comunicat.

În acest context, asociaţiile APTE2002, Apulum Alba Iulia, ATM Bucovina, ARTRI, COTAR, FORT şi UNTRR organizează joi o conferinţă de presă în cadrul căreia piaţa de transport anunţă începerea unor acţiuni de protest.

Sursa foto: Pixabay

Susține-ne activitatea G4Media logo
Donație Paypal recurentă

Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media

Donează prin Transfer Bancar

CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867

Deschis la Raiffeisen Bank
Donează prin Patreon

Donează

21 comentarii

  1. astept cu nerabdare masinile autonome!

  2. Impozitarea diurnelor mi se pare o actiune foarte abuziva. Soferi transportatori nu au acces la alimentarile, marketurile si supermarketurilor oraselor. Ei isi desfasoara activitatea preponderent prin zonele industriale, tot timpul sub presiunea scurgerii timpului de lucru, nu au timp zilnic sa leneveasca prin alimentarile de cartier dupa cumparaturi, singura metode de aprovizionare fiind pe autostrazi si benzinariile de pe traseu. Nu beneficiaza de utilitatile curente ale oricarui cetatean obisnuit ( bucatarie, apa calda la discretie, wc, dus, etc.). Costurile de intretirerea a subzistentei pentru soferi sunt foarte mari.

    Tot ce face guvernul este sa isi ascunda incompetenta prin diferite metode de taxare.
    Atat stiu sa faca. Doar taxe, taxe, taxe, pt. ca nu avem la bani la buget. Dar cheltuielile cu aparatul administrativ sunt exorbitante. Recuperarile miliardelor datorate de jegmanitorii romaniei nu exista de facto. Zero masuri concrete, doar bani pentru clientela de partid, milioane de euro.

    Impozitarea transportatorilor va duce inevitabil la dezechilibre masive pe piata europeana a trasportatorilor. Pe scurt soferii se vor angaja la diferite firme paravan din celelalte state europene, polonia, cehia, etc.

    Ps: guvernul habar nu are cati soferi sunt angajati la firmele romanesti (cu bune cu rele) si cati soferi romani sunt angajati la firmele europene, forta de munca care putea contribui cu adevarat la e economia romaneasca. Discrepanta este deja foarte mare. In loc sa ajute sectorul transporturilor, cum se intampla in polonia de exemplu, acest guvern saboteaza pur si simplu un alt domeniu aparte (cum este al medicilor) fortand oamenii sa emigreze cu tot cu familiile lor.

    Rusine catu! Rusine iohanis, rusine usr plus!

    • Nu știu care e profesia ta dar fii sigur ca șoferii ar avea de câștigat din aceasta impozitare.
      Și în acest fel ii pot obliga pe patronasii de carton care trec diurna maximă în acte iar ei acorda cu peste 20€/zi mai puțin la șoferi.

  3. Si de 30 de ani ce au primit? Miere, bunastare ? In 2016-2019 ce au primit? Frig, gaze, bastoane, umilinta ? Penalule.

  4. 7 asociații patronale din cîte ?
    Ce pondere din total prestatori ?

  5. Si ce vina am eu? Daca faceți asta, va descărcați pe participanții nevinovați la trafic, va doresc faliment, din tot sufletul! Oricând se vor găsi alții sa va ia locul! Daca vreți susținere, blocați piața Victoriei, e destul!

    • Si daca ei dau faliment, cine iti mai transporta mancarea la magazine? Si daca le va lua altcineva locul, cei noi nu se vor lovi de aceeasi problema? Cateodata prostia romanilor ma frapeaza. Cum Dumnezeu exista oameni atat de prosti pe aceasta lume, atat de ignorati, cu atat de putine cunostinte generale despre mersul unei societati ??. Sper din tot sufletul ca nu ai facut copii, iar daca ai deja, sper ca sotia ta i-a facut cu altul mai inteligent, si tu doar ii cresti, pentru ca esti atat de prost incat asta meriti.

    • E treaba mea cum ma descurc! Daca blochează sau incetinesc drumurile, sa dea faliment, le urez, încă o data! Eram sigur ca se va gasi un „deștept” sa spuna asta! Eu o sa ma descurc, nu ma interesează ce se-ntampla cu magazinele, da?

    • Nu știu, tie ti se pare ca toata lumea din tara asta e sofer de tir ca tine?! Tot ce mi ai zis, o iau ca pe un compliment venit de la tine! Nu confunda cinismul cu prostia! ‘ntelegi ca s diferite?!

    • Eu nu prea plec de acasă, ai mai bine tu grijă cu cine ti a făcut nevasta ta copiii, cand tu plăteai blow job uri prin parcari! Nu pot traduce aici, te descurci sa cauti pe google? Nu e mai complicat ca „ambreiaj – a 1 a”!

  6. Taxa de mediu nu e introdusa deja in pret la combustibil?
    Acum se introduce de 2 ori? Se mai platesc si kilometri?

  7. Ai naibii transportatori… cand trebuie sa plateasca, ii doare la lingurica!

  8. Toți șoferi, odată taxați suplimentar se vor angaja la firme din străinătate. Deci nu vor mai contribui la pensie în România. Și văzând traiul de acolo nu vor mai reveni în țară. Dar poate asta e și dorința guvernanților.

  9. Habar nu ai de transport şi de cheltuieli, aşa cå mai taci din gură!! PROSTULE!!

  10. ANAF îi fute tot pe ăia sărmani! Transportatorii reprezinta segmentul cel mai muncitor și mai chinuit din Romania.
    ANAF se preface în continuare că nu stie că gaura din colectarea TVA este 1/4 din PNRR!
    La modul ideal, deci, în 4 ani ar trebui să colecteze în plus 28-30 mld. EUR doar la TVA, deci nu am mai fi avut nevoie de PNRR cu atâtea conditionalitati!
    ANAF se preface că nu știe sau că nu vede unde și cum se evapora anual 7-8 mld EUR din TVA!
    Președinta ANAF este tot cea pusă de PeeeeSeeDe?! Mamă, mamă, ce de reformă e acolo! Mi-a zis cineva că la momentul prezent, cam 1% din problemele și reforma ANAF sunt rezolvate!
    Hai, să fie bine, ca să nu fie rău!

  11. Pai care e problema?
    Avem infrastructura rutiera,autostrazi ce rivalizeaza cu Franta, Germanía etc!
    Vai si amar,vai de noi,mancam firimiturile din palma talharilor din afara ce ne-au ingenunchiat!

  12. Șoferii nu trebuie sa facă protest ,pentru ca daca se impoziteaza diurna, le va creste punctul de pensie de la salariul minim la cel puțin patru salarii minime,ceea ce se va vedea pe termen lung când vor ieși la pensie.

  13. Sa se impoziteze tot ca șoferul tot salariul minim și pensie minima o sa ia dacă plătește taxe la salariul minim,asa ca nu confundați transportatorii (firmele de transport) cu șoferii.

    • Corect.
      Dar mulți habar nu au ce scriu aici dar își dau cu părerea.
      La fel și cu taxa de drum.
      Dacă unul face 3000km într-o luna iar altul face 10000 de km plătesc același preț pt folosirea drumurilor.
      Foarte bine sa se plătească în funcție de km parcurși ca toți vrem drumuri dar rovignete nu cumpără jumătate din deținătorii de mașini

  14. Diurna nu este un venit k să fie impozitat sunt banii de întreținere și îi primești doar când ești plecat in deplasare

  15. Soferii o să aibă de câștigat! Era și timpul! Sunt foarte multe firme care plătesc la km!!!