G4Media.ro

Protecția Consumatorilor a propus închiderea temporară a două magazine din rețeaua Carrefour,…

Protecția Consumatorilor a propus închiderea temporară a două magazine din rețeaua Carrefour, a retras 1,5 tone de produse de la vânzare și a dat amenzi de peste 300.000 de lei

Controalele făcute de Protecția Consumatorilor în 14 magazine Carrefour din Bucureşti şi din ţară s-au soldat cu amenzi de peste 300.000 de lei, cu aproape 1,5 tone de produse retrase de le vânzare, cu închiderea raioanelor la care se vindea mâncare gătită sau cu propunere de închidere temporară a două magazine, după ce inspectorii au găsit alimente păstrate la temperaturi inadecvate, cu data limită de consum depăşită sau depozitate în condiţii neigienice, relatează News.ro.

Controalele s-au desfăşurat în 24 octombrie, au vizat magazine Carrefour din Bucureşti şi din Satu Mare, Cluj, Oradea, Baia Mare, Constanţa, Braşov, fiind verificate 6.724 de kilograme de produse alimentare, în cazul a 1.660 de kilograme fiind constatate abateri.

În Bucureşti, la Carrefour Mega Mall a fost găsit la vânzare piept de mânzat cu data de valabilitate depăşită, peştele era depozitat în condiţii necorespunzătoare, iar produsele calde erau la temperaturi sub 60 de grade.

În Carrefour Militari, neregulile au constat în păstrarea peştelui în alte condiţii decât cele indicate de furnizor, preparatele calde erau la temperaturi sub 60 de grade, iar cele reci erau la temperaturi de peste 8 grade, crap sălbatic din Grecia vândut ca având ”prospeţime extra”, în condiţiile în care gradul de prospeţime era B. Nereguli similare au fost găsite şi la Carrefour Băneasa, precum şi la Carrefour Bucureşti – Orhideea.

La Carrefour Bucureşti Grand Arena nu erau respectate condiţiile de consum la masa caldă, erau puse în vânzare produse cu termenul de valabilitate depăşit, cu etichete duble şi peşte alterat.

Nereguli legate de temperaturile de păstrare a alimentelor au fost găsite şi la Carrefour Bucureşti Colosseum.

La Carrefour Satu Mare au fost găsite cântare cu verificarea metrologică depăşită şi produse cu două etichete având termene diferite de valabilitate.

La Carrefour Cluj-Napoca au fost găsite produse care pun în pericol sănătatea consumatorilor, la magazinul din Oradea – Lotus Market, nu poate fi stabilit lotul din care proveneau unele produse din carne, la produsele din zona de mâncare gătită nu poate fi determinată data preparării, iar la cel din Baia Mare au fost descoperite practici comerciale înşelătoare legate de ingredientele utilizate la prepararea mâncării.

La Carrefour Constanţa au fost găsite cuptoare insuficient igienizate, un congelator mobil neigienizat, obiecte din plastic care nu sunt recomandate uzului în alimentaţia publică şi peşte păstrat la temperaturi mai mari decât cele recomandate.

La două magazine din Braşov controalele au relevat rastele pe care era păstrată carne şi care, din cauza modului în care erau confecţionate, nu puteau fi igienizate corespunzător, carne depozitată la temperaturi mai mari decât cele indicate, iar la raionul de produse gătite, mâncarea caldă era în aceeaşi vitrină frigorifică cu dulciurile.

Au fost aplicate 35 de amenzi în valoare de 301.000 de lei şi au fost date 3 avertismente, peste 200 de kilograme de produse alimentare au fost retrase temporar de la comercializare, iar definitiv au fost retrase 1.423 de kilograme de alimente în valoare de peste 28.000 de lei. De asemenea, serviciile la raionul de gastronomie au fost oprite temporar în două magazine şi a fost propusă măsura închiderii temporare până la şase luni în cazul a două magazine.

Sursa foto: Pixabay.com

Donează prin PayPal paypal icon
Donație recurentă

Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media

Donează prin Transfer Bancar

CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867

Deschis la Raiffeisen Bank
Donează prin Patreon

Donează

Abonează-te la newsletter

7 comentarii

  1. Ce se mai lauda, zici ca au gasit aur de 14K cu impuritați sau ulei de motor de masina fara proprietati.
    Eu sunt curios daca astia de la ANPC verifica si magazinele prietenilor si rudelor șefilor de la conducerea ANPC…sau alea trebuie lasate in pace?

  2. [VPN] Se pare ca, Carrefour s-a grabit sa nu mai lase spagile de rigoare. Ce s-au gandit, hopa pica guvernul PSD, nu mai dam spagi doua-trei luni pana cand vine noul guvern. Sau ne prefacem ca ceea ce s-a intamplat e „breaking news”?
    Vine si randul al Cora and co. .

  3. Nereguli sunt tot timpul, in orice magazin, nu asta ma ingrijoreaza ci faptul ca nu tot timpul sunt controalele astea. Controalele se fac in functie de interese si atat si va asigur ca nu interesele consumatorului… Ce frumoas ar fi ca ANPC sa mearga inopinat in magazine, tot timpul, si sa faca controale reale, pe bune, ia sa vedeti ce se vor intrece magazinele sa respecte regulile si cumparatorii.

    • Sa mai adauge cineva ca până la guvernul Boc inspectorii ANPC aveau ca beneficiu procent din valoarea amenzilor.
      Acum amenda poate fi platita in 48 de ore la jumatate din minim… si chiar si asa… daca ai pile la ANAF nu trebuie sa platesti nimic

  4. Modul absolut defectuos de prezentare si pastrare a pestelui proaspat la Carrefour nu este o problema de astazi, ci mult mai de mult. Eu nu mai cumpar de la acestia „peste proaspat”de peste 10 ani. Modul cum este pastrat si expus conduce la alterarea rapida a produselor, riscand sa cumperi „cheia”care sa te conduca la spital, sau in cazuri mai grave, chiar la tratamentul cu lopatol si cimitirol. Desi le-am atras atentia de mai multe ori, managementul acestui sector este nul. Ar trebui ca pentru desfacerea a o serie de produse, cum este pestele proaspat si produsele din peste, sa nu li se mai acorde licenta.

  5. Toate aceste magazine, nu doar Carrefour ci si Auchan, Kaufland, Profi, Lidl, etc au lipsuri mari de personal dar continua sa dea salarii de mizerie angajatilor care stau efectiv in magazin. De asta arata asa cum arata, pentru ca nu poti face comert civilizat cu sclavi prost platiti si munciti pana la epuizare. La toate astea se adauga niste sefi locali care isi pazesc bonusurile si care ar pune-o la raft si pe sf paraschiva daca asta le va realiza target-ul. Asta ca sa nu mai pomenim de raioanele de legume -fructe unde se vand de obicei cele mai proaste si mai ieftine legume, sau de nesfarsitii paleti cu “promotii” care blocheaza caile de acces in tot magazinul. Cu toate astea fac pariu ca magazinele din RO sunt mai profitabile decat cele din afara. La un moment dat Careffour Orhideea era magazinul cu cel mai mare trafic din Europa Centrala conform unui studiu Nielsen.

Adaugă un comentariu

Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.