G4Media.ro

Proiectul de amenjare a zonei pietonale din faţa Gării de Nord, care…

Proiectul de amenjare a zonei pietonale din faţa Gării de Nord, care include și alte obiective de investiţii, a fost adoptat de Consiliul Local al Sectorului 1

Proiectul de hotărâre privind amenajarea zonei pietonale din faţa Gării de Nord, care vizează şi alte obiective de investiţii, a fost adoptat, joi, de consilierii locali ai Sectorului 1.

Hotărârea a fost adoptată cu 17 voturi „pentru” şi 9 abţineri.

De asemenea, hotărârea vizează reabilitarea pasajului superior km 6+645 Bucureşti-Roşiori, străpungere strada Nordului cu strada Elena Văcărescu, străpungere strada Parcului cu strada Băiculeşti, prelungire strada Drumul Nisipoasa – Pod Pipera, străpungere Drumul Săbăreni – centura Bucureşti, Nod Chitila – Închidere inel median, dezvoltarea unui coridor de mobilitate ciclistică de-a lungul liniilor de cale ferată care traversează Sectorul 1.

Prin hotărâre se solicită acordul Consiliului General al Municipiului Bucureşti pentru cooperarea autorităţii locale cu Ministerul Transporturilor şi Infrastructurii, Compania Naţională de Căi Ferate CFR SA şi Municipalitate, în vederea finanţării şi realizării în comun a acestor obiective de investiţii.

Extinderea pe care a cunoscut-o zona urbană, dezvoltarea accelerată şi apariţia unor cartiere noi a dus în timp la depăşirea capacităţii de preluare a traficului pe actualele artere de circulaţie, se arată în hotărâre.

Potrivit sursei citate, pentru rezolvarea situaţiei şi diversificarea ofertei de transport la nivelul Sectorului 1 au fost identificate posibile zone de intervenţie pentru realizarea unor proiecte de investiţii ce presupun străpungeri în zonele de cale ferată care traversează sectorul, prelungiri ale străzilor adiacente căii ferate, dezvoltarea unui coridor de mobilitate ciclistică de-a lungul liniilor de cale ferată care traversează Sectorul 1.

Totodată, se propune reabilitarea Pasajului superior km 6+645 Bucureşti-Roşiori pentru accesul în siguranţă a mijloacelor de transport şi al pietonilor, se arată în proiect, conform Agerpres.

Sursa : Fcebook/Gara de Nord, București

Donează prin PayPal paypal icon
Donație recurentă

Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media

Donează prin Transfer Bancar

CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867

Deschis la Raiffeisen Bank
Donează prin Patreon

Donează

Abonează-te la newsletter

11 comentarii

  1. Vedeți că aveți un bloc pe colț, în diagonală cu Gara, înnegrit de vremuri, delăsare și nepăsare, care stă sa cadă!!!!

    • Am văzut la alt articol că l-au în considerare! Cred că ăla era hotelul Dunărea!

    • Nu am mai fost in B de mult, dar erau niste case si prin Piata Romana, una legata de Cella Delavrancea, case frumoase lasate in paragina. Poate le vede cineva, un primar, o primarita.

  2. Bun, hai să vedem rezultate. Aurolacii din parc se pot muta la Parlament, oricum acolo intră toată lumea ca pe bulevard.

    • Esti la fel de defazat, ca și articolul….investitiile anunțate sunt la depărtare de Gara de Nord, acolo e vorba de un biet trotuar refăcut, să nu își mai piardă flecurile de la pantofi producatoarele.. parcul cu boschetari rămâne la fel…

  3. Ma asteptam la mai multa imaginatie de la doamna primar, sau echipa ei, daca exista.. Gara de Nord e deja în centrul orașului, iar calea ferată mai rau încurcă.. O poti face muzeu, centru cultural, ce vrei tu….dar gara ar trebui mutată, una nou construită pe la Podul Constanța….terenul ocupat de linii ar putea genera o schimbare la față a orașului….ar revitaliza cartiere întregi și ar fi loc de spatii verzi, piste de biciclete, birouri, piețe, etc…totul pe un master plan serios, nu pe păreri de convingători imobiliari….

    • În toate capitalele europene gara este in centrul orașului, pentru a facilita accesul călătorilor. Budapesta are 3 gări în centru, Parisul tot 3, Londra 2, Berlin 2, numai Bucureștiul trebuie să aibă gara la periferie, ca un oraș mic de provincie.
      Cu bătuții în cap de la conducerea capitalei vom ajunge mai rău că o țară africană.

    • Nu te contrazic, Nasty…dar asta înseamnă să duci liniile pe dedesubt, într-adevăr, Gara fiind conectată cu orasul, e mai accesibilă, dar celelalte elemente urbane nu ai unde sa le construiești….calea ferată în galerii subterane generează un spațiu urban generos la exterior…..plus deschiderea unor zone părăsite, proprietate publică, spre dezvoltare…exemplu, Gara Basarab, Triajul, platforma Griro….zona Atelierelor CFR e imensa…

    • Gara aparține de ministerul transporturilor. Cum ai vrea să o mute Clotide?

    • Acesta a fost unul dintre proiectele regelui Carol, nu stiu de ce nu s-a făcut ar genera multe lucruri cu plus.

  4. Mai bine ar lua naibii in considerare o parcare multietajata la gara de nord ca e singurul oras din lume in care tre sa stai in fata pe avarii când astepti pe cineva.