G4Media.ro

Profesorii, examinați pe model japonez. Andronescu: Din 10 în 10 ani, toți…

Profesorii, examinați pe model japonez. Andronescu: Din 10 în 10 ani, toți profesorii vor fi evaluați. Evaluarea va fi în viitoarea Lege a Educației

“În legea japoneză am găsit o chestiune pe o vom adopta. Din zece în zece ani, tot corpul profesoral este supus unei evaluări”, a anunțat Ecaterina Andronescu, într-un interviu pentru Evz.ro. Ministrul Educației a precizat că profesorii vor fi examinați pe conținutul disciplinei pe care o predau și pe “tehnologie pedagogică”. “Vrem să punem şi noi în viitoarea Lege a Educaţiei această evaluare”, a spus Andronescu.

Potrivit Evz.ro, declarațiile au fost făcute sâmbătă, aceeași zi în care rectorii au votat în unanimitate o rezoluție care spune că o lege a educației nu poate fi asigurată “într-un an electoral caracterizat de multiple interese politice”. “CNR consideră inoportună orice abordare lipsită de responsabilitate, prin care s-ar dori elaborarea și promovarea ‘pe repede înainte’ a unei legi de asemenea importanță” – a votat Consiliul Național al Rectorilor, după ședința din 1-2 februarie 2019.

Susține-ne activitatea G4Media logo
Donație Paypal recurentă

Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media

Donează prin Transfer Bancar

CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867

Deschis la Raiffeisen Bank
Donează prin Patreon

Donează

19 comentarii

  1. Bine ca nu din 50 in 50

    • De cozile de topor psd-iste din învățământ?
      Poate vrea să spună o triere să rămână doar cei obedienți psd-ului.
      Primarul, popa și învățătorul sunt stâlpii societății în mediul rural. Aici se duce lupta.
      Sunt de acord, cu următoarea precizare:TOȚI!
      Și profesorii, directorii, metodiștii, inspectorii,etc până la ministru inclusiv. Cine pierde concursul , pierde și funcția. Corect?
      Teste grilă, pe calculator supervizate de serviciile speciale. Ca la examenul auto.
      Aveți curaj?

  2. Fiinta asta chiar isi imagineaza ca legile clocite de ea, astazi, vor dainui peste zeci si zeci de ani!?
    Asta chiar e tampita!
    O fomista fara caracter si fara principii, care se vinde cui da mai mult.

  3. Chiar asa?! Pe doamna Ministru cine o evalueaza? Este aberant. Numai ineptii spune doamna. Nici asa nu mai vin tineri in invatamant. Ramanem fara profesori.

  4. A mai gasit groparul invățămîntului ceva 🙂 Gai’a nu se lasă. Măcar de acum face din 10 in 10 ani câte o scoală după modelul japonez, ca să nu mai aibe bude in fundul curții. Dar nu, comunista o ție gaia-mațu cu idioțeniile ei celebre

  5. Doamna ministru stie sa ceara, dar cand este sa asigure chiar conditiile din legile actuale, uita sa verifice ! Vrea evaluari ale profesorilor, dar acestia trebuie sa isi suporte de ani de zile perfectionarile di creditele didactice din buzunarul propriu ! Rusinos ! Ceri dar nu oferi ! Principiul ar fi invers ! Intai ofera si apoi ai si dreptul sa pretinzi ! Profesorii din universitar, cu salarii de sute de milioane, nu trebuie evaluati ! Dar evaluam acarii Paun, pe cei din preuniversitar, care au ajuns la cel mai scazut nivel al salarizarii din sistemul public !
    Asigurati participarea la perfectionari in universitati, tot odata la 10 ani, si apoi evaluati ! Nu puneti carul inaintea boilor

  6. Aceasta doamna, care se duce si studiaza legea educatiei din Japonia, de unde considera oportun sa preia evaluarea din 10 in 10 ani, de ce nu ne spune si felul in care este asigurata formarea continua a profesorilor acolo? In sistemul de invatamant romanesc este pusa la punct formarea continua a profesorilor intr-un mod foarte strict : examen de titularizare, definitivat, gradul II, gradul I, toate avand cele doua componente – disciplina predata si didactica-metodica, probate prin examene. Examenele nu sunt usoare deloc, inveti ani de zile ca sa le iei. Titularizarea se ia cu nota 7, insa nu prinzi catedra libera cu nota asta, si-atunci se tot da examenul pana iei peste 9, ba chiar si 9.50, 10, ca sa prinzi post. Catedre libere sunt foarte putine in invatamant, din aceasta cauza creste mult nota. Definitivatul si gradul II se promoveaza cu nota minima 8, iar gradul I cu nota minima 9. Este adevarat, in afara de definitivat, nu te forteaza nimeni sa le dai, insa cine vrea sa stea pe post de suplinitor la nesfarsit? Nimeni, si-atunci incerci ani si ani de zile sa te titularizezi. Definitivatul trebuie sa-l dai si sa-l iei pana la urma, te poti inscrie la el dupa primii 2 ani de predare. Gradul II si gradul I sunt examene ce se intind pe o perioada de 3 si 4 ani, in fiecare an avand inspectii pe care le sustii, ele au o pondere in aceste forme de evaluare(daca la ultima nu se ia FB, nu se intra in examen). Dupa sustinerea si promovarea acestor grade, creste si salariul in invatamant. Nu vad rostul acestor evaluari din 10 in 10 ani, ele se suprapun peste celelalte examene care se dau – gradele. Daca madam Andronescu doreste sa puna noi examene dupa gradul I, n-are decat, insa ar face bine sa ne spuna si felul in care vor fi recompensati profesorii dupa ele, pentru ca sa dam examene ca vrea ea, fara o finalitate clara, cui foloseste, decat ca extenueaza peste masura corpul profesoral? Gradele sunt examene foarte dificile si stresante de te ia dracul, gradul II m-a imbatranit pur si simplu. Este de o nesimtire maxima, dumneaei cand a fost evaluata prin examen ultima data? Cred ca macar unul psihologic s-ar impune.
    In loc sa bata campii despre ”noua” lege a educatiei marca andronescu, mai bine sa apara odata calendarul Simularilor de Bacalaureat si Evaluare, sau anul asta nu se mai dau? Asta ca sa stim si noi, si elevii, ca oricum actiunea Simulari reprezinta voluntariat 100%, iar profesorii corectori trebuie sa asigure corectarea a 90-100 de lucrari in maxim 5 zile, avand in paralel si ore la clasa. Dupa saptamanile simularilor, picam din picioare de oboseala, nesimtito!

    • Cui ii este teama de examene? Problema aici este. Lucrarile profesorilor pentru examenul de gradul I sunt majoritatea plagiate, iar cei din comisia de examen nu se sinchisesc cu aceste examene, desi sunt platiti substantial pentru a fi corecti. Daca s-ar verifica toate aceste lucrari multe unitati scoare ar ramane fara profesori, ma refer inclusiv la directori, sefi de inspectorate scoalre judetene sau adjunctii lor sau inspectorii de specialitate. Desigur, s-ar ivi oportunitatea nesperata pentru altii sa candideze pe aceste posturi .

    • Mai draguta, lucrezi in invatamant? Nu de alta, da’ ca sa stiu si eu cine se gaseste sa-mi spuna ca mi-e frica de examen? Am dat la viata mea cred ca vreo suta de examene, sunt tabacita, unu-n plus sau in minus nu ma fac mai profesor decat sunt deja, insa daca vrei sa modifici aceasta structura a evaluarii cadrelor didactice din preuniversitar, trebuie s-o faci in cunostinta de cauza, si in armonie cu ceea ce exista deja, pentru ca sistemul invatamantului nu este unul p-aiurea, care functioneaza dupa urechea androneascai, cu toate ca ea exact asta-si doreste. Avem o metodologie coerenta de evaluare si formare continua in preuniversitar. In universitar nu exista evaluare prin examene, ce mananca ea ca e evaluare in universitar, este si in preuniversitar, la fiecare inceput de an scolar. Vorbesti de lucrarile de grad I ale profesorilor din preuniversitar, ele sunt analizate pentru plagiat exact ca si alte lucrari – licenta, master, doctorat. Iti amintesc faptul ca fix madam andronescu a iesit zilele trecute sa afirme ca plagiatul n-ar fi o problema, si are intentia sa modifice forma de evaluare a scolilor doctorale intr-o maniera foarte discutabila, care pur si simplu ar incuraja problemele de plagiat. Este cel mai prost ministru al educatiei ever, si ne-am procopsit din nou cu el pe cap, gratie psd-draknea-alde.

  7. sinistrul justitiei face prozeliti. iel ie unicul ievaluator pe justitie.
    hopa, abramburica invatamantului va fi unica ievaluatoare pe ieducatie.

  8. Da! Voi fi de acord NUMAI DACĂ și salariile/ statutul social al profesorilor, regulile, precum și dotările școlilor vor fi ca în Japonia!
    În caz contrar, îi voi spune: DEMISIA și MARȘ!

  9. Adica examinarea va suna cam asa: Cate voturi ai adus psd la alegeri din circumscriptia ta? Cate omagii si postari pe facebook pentru psd? Bravo, te-am evaluat pentru urmatorii 10 ani si iti marim salariul cu 10 lei.

  10. Intrebare pentru tovarasa Ekaterina Androneaskova:

    „De ce toti copii idin clasa lui fii-mu au dost OBLIGATI sa cumpere cârti – auxiliare și lecturi suplimentare – de la o anumita editură de către doamna profesoara? Stiti de le ce editura? Stiti ca acesta e un FENOMEN GENERALIZAT? Stiti cam cât e parandaratul?”

    Oare așa o fi și în Japonia?

    • In zona de liceu nu este generalizat acest fenomen, nu mai dezinformati. Eu predau la liceu, si nu avem aceasta practica.

  11. Si, eu doresc sa stiu de la dna ministru cand incepem FORMAREA INITIALA a profesorilor ca in Japonia. Sau macar ca in Germania sau Polonia, cu selectie la intrare si seriozitate.
    Si, viitorii profesori mai trebuie sa stie sa scrie si sa citeasca pentru a face fata noilor evaluari bi-cincinale?
    (Avem studenti absolventi care au dificultati cu scrisul/cititul… cumva trec de examene, nu vrea nimeni sa stie exact cum.. Avem si absolventi cu `certificat` didactic fara sa fi sustinut o ora de practica pedagogica, care nu au idee ce inseamna sa pregatesti o lectie, sa te prezinti demn si creativ in fata clasei. )
    Pe hartie, `vom face totul`, acum si din 10 in 10 ani.

    • Formarea initiala despre care vorbesti este facultatea de profil. Propui sa avem examen de admitere in facultati, unul serios, ca inainte de ’89, propunerea e buna, nu cred insa ca se va aproba, ar insemna sa aiba mai putini studenti la facultati madama Andronescu, si-asta doare rau. Nu stiu despre ce noi „evaluari bi-cincinale” vorbesti, aici ministrul spune ca ar dori sa introduca examene pentru profesori la 10 ani, mai ales din cauza faptului ca dupa Gradul I nu mai sunt activitati de formare continua finalizate prin examen. Spui ca „Avem studenti absolventi”, hotaraste-te, sunt studenti sau absolventi. Daca e student, nu a terminat inca facultatea, mai are de invatat. Daca e absolvent, a terminat-o, insa nu si-a sustinut inca licenta, si la fel, mai are de invatat. Ambele situatii prezentate de tine n-au cum sa ajunga profesori, poate doar educatoare, invatatoare, si-acolo suplinitori, tu faci parte din invatamant? Vizavi de „absolventi cu `certificat` didactic”, dar fara practica pedagogica, ei vin in scoli sa faca practica pedagogica, puneti-i la treaba! Oricum, nu pot sustine examen de titularizare fara proba de predare la clasa, si daca sunt in aer, nu sunt acceptati. Mai intreb o data : tu lucrezi in invatamant, sau vii pe-aci sa arunci niste galeti cu bale?

  12. Educatoarele și învățătorii au licee pedagogice, facultăți, nu sunt mai prejos decât profesorii. Nu înseamnă că dacă predau la copiii mai mici, știință lor de carte e mai puțină, sau munca lor are mai mica însemnătate . Când doamna Andronescu va prelua în integralitatea lui sistemul japonez, cu finanțarea corespunzătoare, cu toate avantajele de acolo, atunci cred ca dascălii vor fi de acord sa dea și acel examen, pe lângă multe altele pe care le au dat… Pana atunci, pare ca doamna ministru nu urmărește eficienta în învățământ, ci sa și salveze colegii universitari pe stresul și banii celor din preuniversitar.

  13. Doamna, liceul pedagogic e sfant! Ce dracu examene sa mai dea bietii oameni? Nu merg pe la cursuri? S-au banalizat si astea, sunt aceleasi, dar cu titlu diferit. Si-apoi, cine sa-i examineze? Tot astia care sunt in comisii pe la gradatii, aceiasi care-i promoveaza pilosii si prostii. Nu generalizam, dar se stie ca asta e situatia. Lasati-le dracu de gradatii, astea au facut cratere in invatamantul romanesc. Goana dupa hartii, diplome in alb pe care poti sa scrii ce premiu vrei. Chiar, ce s-a intamplat cu aia care fabricau diplome, adeverinte si alte dovezi cartonate care aratau ca ”gradatul” a fost si pe Luna la cursuri?