G4Media.ro

Pe linia de cale ferată spre aeroport ar putea circula un singur…

Pe linia de cale ferată spre aeroport ar putea circula un singur automotor, la fiecare 50 de minute. Șeful CFR Călători spune că e pregătit să opereze această rută, dacă va fi lăsat să o facă

Pe linia de cale ferată, care va lega Gara de Nord de Aeroportul Henri Coandă (Otopeni), ar putea circula un singur automotor Săgeata Albastră, la fiecare 50 de minute, a anunțat miercuri șeful CFR Călători, Dan Costescu.

El a precizat că „ministerul (transporturilor, n.red) va decide cui alocă acest transport”.

”Din punctul de vedere al CFR Călători noi suntem pregătiți și așteptăm decizia ministerului”, a spus Costescu.

Discuția în legătură cu cine va opera linia spre Aeroportul Otopeni a apărut după ce constructorul a decis să apeleze la un operator feroviar privat pentru a face testele de structură, respectiv la Transferoviar Călători. Ministrul Lucian Bode a declarat, marți, la postul public de televiziune că linia de cale ferată Gara de Nord – Aeroportul Otopeni va fi dată în folosinţă începând din data de 12 decembrie.

„Suntem de luni de zile în legătură cu CFR Infrastructură. Inițial se estima o cadență de 50 de minute, noi am solicitat de luni bune graficul de circulație și am schimbat documente. Din analiza lor de până acum a reieșit că în acest moment când și încărcarea este mai mică –  tot timpul la începutul exploatării unei linii încărcarea este mai mică – ar fi posibil să avem 50 de minute ca ecart, să poată să traseze trenurile la 50 de minute”, a declarat Dan Costescu, directorul general al CFR Călători.

„Pentru intervalul care ni se oferă în acest moment de către CFR Infrastructură este suficient, pentru că distanța este foarte mică, un singur automotor. Avem un automotor Desiro (Săgeată Albastră, n.red) pregătit și chiar dacă el are 15 ani este cel mai nou din România. Capacitatea poate fi de 70 de locuri sau de 110 locuri, în funcție de configurație”, a mai adăugat Costescu.

Potrivit acestuia, s-a luat deja legătura cu firma care construiește linia pentru a vedea unde vor fi amplasate casele de bilete și pentru a instala toate sistemele necesare.

„Ministerul Transporturilor va decide cui alocă acest transport. Din punctul de vedere al CFR Călători noi suntem pregătiți și așteptăm decizia ministerului”, a mai spus Dan Costescu. Șeful operatorului de stat a precizat că se va asigura ca intervalele orare la care va circula trenul spre și dinspre aeroport să fie accesibile și călătorilor care, fie ajung în Capitală din alte orașe, fie aterizează pe Otopeni și vor să plece mai departe cu trenul spre marile orașe ale țării, „dacă noi (CFR Călători, n.red) vom fi lăsați să facem transportul”.

Reprezentanții CFR SA, compania care administrează calea ferată, au declarat recent, pentru economica.net, că „CFR SA este interesată ca această secție să fie utilizată la capacitate maximă, ceea ce înseamnă că noul traseu Gara de Nord – Aeroportul Internațional Henri Coandă București pot circula mai mulți operatori de transport feroviar de călători”.

Pe 13 septembrie au avut loc primele teste ale noii linii de cale ferată. Potrivit celor de la Club Feroviar, aceste teste au fost făcute cu un automotor diesel care aparține operatorului privat Transferoviar Călători din Cluj Napoca.

Sursa foto: clubferoviar.ro

„Nu erau teste de material rulant, ci teste de structură, a acelui pasaj (peste DN1, n.red). L-am înțeles pe constructor că avea nevoie să testeze structura și avea nevoie de un vehicul mai vechi, mai greu. Desiro al nostru este mai ușor, este de concepție mai nouă”, a explicat Dan Costescu de ce testele nu s-au făcut cu material rulant de la CFR Călători.

Stadiul lucrărilor la legătura feroviară spre Aeroportul Otopeni este de 97%. În urma unei vizite făcută marți pe șantier, ministrul Transporturilor, Lucian Bode, a declarat la postul public de televiziune că, cel mai probabil, vom merge cu trenul spre aeroport pe 12 decembrie.

Sursa foto: CFR Infrastructură 

„Noi credem că, o dată cu noul Mers al Trenurilor, 12 decembrie, din acel moment, de la Gara de Nord la Otopeni, sau de la Otopeni la Gara de Nord vom parcurge cei 19,5 kilometri în 15-17 minute”, a declarat Lucian Bode.

Potrivit CFR SA, noua cale ferată spre aeroport porneşte din zona de racordare (fosta Haltă Odăile) pe aproximativ 600 de metri, traseul continuă cu o zonă de consolidare, în lungime de 900 de metri şi un viaduct de 1,52 kilometri, care supratraversează DN1, până la noua staţie de călători, de la Terminalul Sosiri Aeroportul Internaţional Henri Coandă. Pe întregul traseu a fost montată linia de cale ferată, constructorul executând în prezent ultimele lucrări de buraj şi profilare mecanică.

Lucrările sunt executate de către o firmă românescă, Arcada Company. Valoarea contractului este de 398,1 milioane de lei. Sursa de finanţare o constituie fondurile europene nerambursabile.

Susține-ne activitatea G4Media logo
Donație Paypal recurentă

Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media

Donează prin Transfer Bancar

CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867

Deschis la Raiffeisen Bank
Donează prin Patreon

Donează

Citește și...

13 comentarii

  1. Cadență de 50 de min, bravo CFR, sa va mulțumim ca nu puneti un tren la 2h. E nevoie de cel putin 30 de min cadenta la un aeroport de marimea OTP. Si spre 15-20 min la orele de varf pt plecari/sosiri. CFR se pare că nu stie in continuare pe ce lume trăiește.

  2. Vi s-a întâmplat vreodată să mergeți într-o țară străină și să așteptați 40 de minute până pleacă trenul? Dacă trenul va fi la interval de 50 de minute nu va circula nimeni cu el, doar cei care nu știu cât durează. Dacă lansezi un serviciu nou nu e normal să-l faci atractiv de la început?! Mă mir că cei responsabili nu știu acest lucru!

    Iar toată discuția asta cu operatorii privați mă pune pe gânduri…Din câte îmi aduc aminte de există precedentul în care directori de la CFR au sabotat instituția pentru a favoriza operatori privați. E ok să fie și operatori privați dar responsabilitatea managerilor de la CFR e să asigure un serviciu competitiv, mai ales că linia cred că va fi profitabilă.

    • Da, în Olanda pentru Schipol si in Spania pentru aeroportul din Madrid.
      Pana una, alta, traficul aerian este bine sub ceea ce a fost inainte de pandmie.
      Dacă vor lasa mai mulți operatori vor fi mai multe trenuri pe de o parte, iar pe de cealaltă, daca va fi foarte solicitat traseul in mod sigur se vor suplimenta trenurile.

    • @Nman: Bullshit in cazul Olandei, la Schipol opresc toate IC-urile spre rotterdam si alte localități, aka lucrari facute cu cap. Iar Madridul are metrou la aeroport.

  3. 50 min? hilar. S-au k… pe ei nu stiu citi ani, a costa o karuta de bani, a fost facut numai ca era povestea cu campionatul de fotbal altfel mai dura 10 ani, si baga un singur tren la 50 min? Pai numai un avion are capacitate de 180 de locuri

  4. hmm, 50 de minute??? 70 de locuri???
    Pai de ce l-am mai facut? 70 de locuri, asta e juma de avion. in conditiile in care dimineata intre 6-8 sint peste 20 de zboruri, deci peste 2000 de pasageri. Bine-nteles ca nu toti vor folosi trenul, insa CFR ofera 70-110 de locuri pe ora? Nici macar 10%?

  5. In conditiile astea putea sa nu mai construiasca

  6. Numa’ vesti bune:
    1. Are doar o cale de rulare, prin urmare nu exista riscul sa mearga pe contrasens, cu Bode dormind pe bancheta. Vestea rea e ca, in caz de necesitate o sa-i puna sirena si girofar!
    2. Va merge rar, sa nu deranjeze, pe de-o parte, companiile de taxi (a se citi rechinii/teparii) ce opereaza in aeroport, pe de alta parte, business-urile lu’ Comi Tiriac.
    3. Va merge rar, pentru ca va merge prin camp buna parte si cum nu-i nimic de vazut, n-are de ce sa vina (mai) des…de 50 min.
    Teapa noastra e ca am crezut ca se va face ceva util, pe cand astia vad investitia asta ca pe trenuletul din Oraselul Copiilor!
    Daca inca nu aveati motive sa iesiti la vot!!

  7. Așadar toată lucrarea cu întârzieri și chinuri a fost de pomana? Doar ca să bifeze o căsuță în checklist-ul pentru campionatul de fotbal de anul asta? Nenea directorul CFR călători ar trebui sa ne spună cine a făcut proiecțiile de trafic și cum au ajuns la concluzia ca un tren la 50min e destul. E o limitare tehnică având în vedere faptul ca e o singură cale de rulare? Nu pot sa furnizeze mai multe automotoare? Tare sunt curios sa aflu cine a sfeclit-o de data asta.

  8. 50 de minute pe fiecare sens sau 50 min din otopeni, peste 50 min din gara de nord deci in total astepti 100 minute pe sens? Exista totusi si o veste buna, daca e o cursa de 15-20 minute inseamna ca intarzierea pentru o cursa va fi doar ocazional de peste 2 ore. Stai sa vezi cati vor pierde avioanele cand locomotivele cfr vor ceda in mijlocul campului. Tara de cocalari mafioti!

    • Deci din momentul cand a plecat trenul din statie, vei astepta 50 de minute pina ce poti pleca cu urmatorul.
      Aproximativ 22 de minute un drum (x2) plus stationare 3 minute in gara (x2).

      Intrebari:
      Se vor vinde bilete peste capacitatea trenului?
      In tren se poate sta in picioare?
      In tren se poate sa fie inghesuiala precum sardinele? Dar bagajele?
      Biletele vor fi valabile pentru o anumita ora/zi?

  9. ce porcarie…. nici macar faptul ca e o linie nu justifica un tren la 50 de min, pentru ca in camp, unde e spatiu destul, se poate face o dublura de 500 m in care sa se intersecteze trenurile, si asa ar fi unul la 25 de min. Asta e o solutie veche de 100 de ani cand ai o singura cale ferata si vrei sa pui doua trenuri / cabine. Orice funicular are asta.
    Si da, cand dimineata pleaca 7 avioane in 1 ora, un tren la 50 de min cu 70 locuri e apa de plaoie. ar trebui doua, deci unul la 25 de min, cu o capacitate cel putin dubla.
    Bugetari sau hoti.
    Acest mare director CFR e acelasi care distruge gara Oravita, programand trenul de dimineata pre oras sa ajunga la 10 in oras, in loc de 7 dimineata, sa mai ai a sens pentru navestisti. Si apoi spun ca nu are trafic, si in curand o sa inchida cea mai veche linie din Romania. Niste dobitoci sinistrii! Ar trebui ca pe vremuri judecati pe tru subminarea economiei! As plati eu pentru injectii, plumb..