G4Media.ro

Op Ed / Fostul ministru Daniel Funeriu: Despre diversitate, cu rațiune și…

Op Ed / Fostul ministru Daniel Funeriu: Despre diversitate, cu rațiune și relaxare

În chimie „orbital atomic” este* denumită o regiune din spațiu (în jurul nucleului unui atom) în care există o oarecare probabilitate să existe electroni. Un orbital „există” indiferent dacă el este sau nu populat cu electroni.

Atunci când doi atomi se leagă pentru a forma o moleculă, orbitalii lor se contopesc: din doi orbitali atomici se formează doi orbitali moleculari: un „orbital de legătură” și un „orbital de antilegătură”. Dacă orbitalul de legătură este umplut cu electroni, cei doi atomi se leagă puternic unul de altul. Dacă, însă, și orbitalul de antilegătură se umple de electroni, atunci cei doi atomi nu se vor lega niciodată.

Exact așa este și cu predarea „diversității”: dacă umplem sistematic creierii copiilor cu tot ceea ce îi diferențiază pe unii de alții, adică dacă insistăm pe „diversitatea” lor, e similar cu a popula cu electroni orbitalii de antilegătură. Altfel spus vom ajunge să avem o societate în care nu ne vom mai înțelege om cu persoană, pentru că, nu-i așa, fiecare se va simți obligat – pentru că așa a învățat la școală – să-și revendice unicitatea.

Școala este locul în care copiii trebuie să se întâlnească, să afle ce îi leagă, indiferent de originea lor, nu să fie bombardați, zilnic, cu tot ceea ce îi desparte.

Dacă nu mă credeți, faceți următorul exercițiu: vorbiți zilnic cu soțul/soția/prietenul/prietena o oră despre diferențele dintre voi: tu vrei la munte, ea la mare, ea vrea cartofi, tu salată, ea pereți verzi, tu crem etc… După o lună evaluați dacă sunteți mai apropiați, dacă exprimarea sistematică a alterității apropie sau desparte oameni. Eu știu că desparte.

În concluzie obligația profesorilor să predea „diversitatea” (așa cum este obligat prin art. 224 din propunerile de lege) este toxică pentru elevi, imposibil de pus în practică și doar încă o metodă de tribalizare a societății, încă o metodă de a distruge coeziunea socială. Această opțiune nu rezistă celui mai simplu test de logică: ce diversitate să „promovăm, ca resursă de învățare”, aşa cum propunerea de lege îi obligă pe toți profesorii? Mărimea la pantofi? Culoarea părului? Nu rezistă nici celei mai simple întâlniri cu realitatea: de exemplu ce să spună profesorul de matematică sau chimie despre diversitate? QED.

Susține-ne activitatea G4Media logo
Donație Paypal recurentă

Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media

Donează prin Transfer Bancar

CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867

Deschis la Raiffeisen Bank
Donează prin Patreon

Donează

7 comentarii

  1. Funeriu e un conservator de tip Trump din ce am citit eu la el. Referitor la articol, un simplu exemplu: daca vorbesc cu prietena mea despre preferintele noastre, nevoile noastre diferite cam o data pe saptamana ne ajuta enorm sa ne intelegem reciproc. Funeriu abureste insa cu extremele ca sa-si justifice parerea. Adevarul e ca poti aegumenta orice neghiobie daca nu izi pune nimeni intrebari.

    • Dar predarea „diversității” e totuși o aberație woke, ești de acord ?
      Cu prietena ta ai puncte în comun, nu ți-a băgat-o nimeni cu forța pe gât. Dacă ți s-ar impune o oră pe săptămână de prietenie cu un trans, nu ar mai fi amuzant, nu-i așa ?

    • Nu stiu ce ar avea de povestit un trans. Stiu insa ca daca ar trebui sa povestesc o ora cu tine, sa imi fsci capul mare despre ce viteji si eruditi erau dacii..m-as urca pe perete

    • AndreiG,
      Ești incapabil să argumentezi, arunci discuția în derizoriu. Pari mediocru, ai dreptate, nu prea avem cum să dialogăm decent.

    • harapalbe,
      Diversitatea e o chestiune din viața de zi cu zi, nu e cazul să devină materie. În București cel puțin o treime din pop.u.l.ație sunt țigani, vietnamezi, mai nou africani (jumătate din livratori), arabi, etc. Ce e de predat despre asta ?

  2. Iar dacă vorbim de diversitate sexuală, prefer ca viața intimă a fiecaruia să fie bineînțeles, intimă, nu să fie băgată pe gâtul altora.

    • Stai linistit ca nu-ti baga nimeni nimic pe gat. Un scop al orelor de „diversitate”, precum cele de educatie civica etc. s