G4Media.ro

OECD: Soluții posibile pentru stresul profesorilor – una dintre cele mai mari…

Foto: Pexels.com

OECD: Soluții posibile pentru stresul profesorilor – una dintre cele mai mari probleme ale școlii în pandemie. Cazul special al profesorilor din România

Stresul la care sunt supuși profesorii care trebuie să predea în condiții de pandemie este una dintre cele mai mari provocări prin care trec în prezent sistemele de învățământ, arată un raport nou OECD, bazat pe studiul internațional realizat în rândul profesorilor înainte de pandemie, TALIS 2018. OECD argumentează că stresul asociat muncii este una dintre cauzele majore de renunțare la meserie, dar că acest risc este diminuat de intervenții pe care statele pot să le facă: mai mult sprijin, inclusiv stimulente pentru dezvoltarea profesională continuă, dar și o participare mai mare în deciziile la nivel de școală. Situația profesorilor din România este, însă, una specială, după cum rezultă din raport.

  • OECD precizează că nu are date actualizate legate de nivelul de stres asociat muncii de profesori sau despre satisfacția muncii în timpul crizei Covid-19. Dar apelează la datele TALIS 2018, deci ale unui studiu realizat înainte de pandemie, în rândul profesorilor de gimnaziu, ce arată corelațiile dintre acești factori și dorința profesorilor de a continua munca sau de a renunța la slujbă.

Analiza arată că:

  • La nivel OECD, e mult mai puțin probabil ca profesorii mulțumiți de condițiile de angajare să vrea să părăsească profesia în următorii cinci ani, pe când profesorii care sunt supuși unui nivel ridicat de stres în câmpul muncii e mult mai probabil să o facă.
  • În 2018, în medie la nivel OECD, schimbările de regulamente și sarcini reprezentau o sursă de stres pentru 41% dintre profesori
  • Potrivit TALIS, participarea la guvernanța școlară este asociată unei satisfacții mai mari față de condițiile de angajare pentru profesorii din cele mai multe țări OECD.

OECD pune aceste lucruri în contextul schimbărilor rapide și majore prin care au trecut școlile și profesorii lumii în timpul pandemiei. În acest sens, îndeamnă sistemele de educație să apeleze la două tipuri de măsuri, pentru a-i susține cadrele didactice și pentru a crește satisfacția acestora față de munca pe care o depun.

Citește analiza integrală pe Edupedu.ro

 

Susține-ne activitatea G4Media logo
Donație Paypal recurentă

Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media

Donează prin Transfer Bancar

CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867

Deschis la Raiffeisen Bank
Donează prin Patreon

Donează

6 comentarii

  1. Bai voi sunteti nebuni! Vaitati profesorii care,pe langa magistrati,au trecut lejer prin aceasta perioada.Salarii platite,munca naxim25% fata de normal.Cred ca este un articol al federatiei sindicale in care nu apare cuvantele elev ,copii,parinti.Mai apare unul care isi zuce ca reprezinta parintii el stand cu ochii pe psd! Prestatia lui in nici un caz nu l face sa ma reprezinte pe mine ca parinte.

  2. stresul ca stau acasa?

    • Cadrele didactice pregatesc orele pentru a putea fi desfasurate. Fiecare clasa are un anumit mod de abordare, exercitii cu un anumit grad de dificultate. Aplicatii unice. Este nevoie de timp, materiale, realizarea itemilor, intrebarilor cu variante diverse. Apoi corectarea, distribuirea, informarea elevilor, parin t ilor, raportarea activitatilor.

  3. Cunostintele pe care le predau profesorii sunt pentru nivelul copiilor, si numai de la cate o singura materie pe care o predau, despre ce stres poate fi vorba? De plecat, pleaca aia din minister si din inspectorate , si care stiu ca au sanse sa obtina vreun loc in Parlament sau administratie, insa pleaca doar cand sunt siguri ca il vor obtine.

  4. M-am straduit sa citesc articolul întreg.
    Asa-zisele solutii sunt un gunoi.
    1. Participarea la decizii: nu sunt toti profesorii membrii ai Consiliului Profesoral?
    2. Formarea continua: cine sa o faca? Ati auzit de vreun Departament pentru Pregatirea Personalului Didactic (asta e titulatura la nivel universitar) care a emis vreo idee de la începutul pandemiei?
    Credeam ca voi gasi vreo idee cât de cât desteapta, dar de unde nu e, nici Dumnezeu nu cere.

  5. Munca este mai grea și stresul mai mare La clasă se corectau temele mai repede.Acum trebuie corectate pe calculator și trimise fiecărui elev corectate.Lecția trebuie făcută în Word că doar nu deschidem camera ,vorbim și noi ceva și gata. Apoi iar încărcăm teme.Lucrul acesta depășește 8 ore dar in fine.Lectia trebuie conspectata, citită deci pentru a le da ideile esențiale că nu au cum in 35 de minute sa asimileze atât de mult conținut.