G4Media.ro

Noul pasaj peste autostrada A0, deschis la începutul anului 2024, i-a „sigilat”…

Sursa foto: Facebook CNAIR

Noul pasaj peste autostrada A0, deschis la începutul anului 2024, i-a „sigilat” pe locuitorii din comuna Berceni: nu are trotuare, iluminat public sau nod rutier / Asociația Pro Infrastructura: Anii viitori trimitem din nou oameni pe Lună, și noi nu suntem în stare să facem un pod amărât / Ce răspunde CNAIR

Pasajul denivelat cu trecere peste A0 pe DJ401 din dreptul comunei Berceni, lipită de București, ce se află la aproximativ 1,5 km de noua stație de metrou Tudor Arghezi, a fost deschis, sâmbătă, 6 ianuarie, de către CNAIR. „Practic de pe pod vezi Bucureștiul”, spune Ionuț Ciurea, directorul executiv al Asociației Pro Infrastructură, care monitorizează proiectele de infrastructură de transport ale României. El a explicat pentru G4Media.ro de unde consideră că au plecat problemele la pasajul dat în folosință în 2024 peste Autostrada A0.

Realizată pentru a nu mai intersecta lotul 1 al autostrăzii de centură A0 Sud, acum în șantier, noua construcție, ce are o singură bandă pe sens, s-a dat în circulație fără trotuare pentru pietoni, fără a se realiza un nod rutier cu autostrada, și ceea ce este și mai elementar, fără iluminat public. Trei case și două business-uri locale – un magazin de construcții și o spălătorie auto – au rămas fără acces cu mașina. Pasajul peste autostradă se termină în dreptul unei școli, care se află acolo de 20 de ani, iar trecerea de pietoni a fost desființată, spune reprezentantul Grupului de Acțiune Locală Berceni, Adrian Velicescu.

„Lumea e scandalizată, oamenii care își duc copiii la școală, trecerea de pietoni nu mai e, trotuare nu sunt, iluminat nu este, practic ne-au sigilat aici în Berceni. Noi avem o singură cale de acces spre București, un singur drum, o singură bandă, dacă se întâmplă ceva cu podul acesta, se surpă, intră în realibilitare, nu mai avem cum ajunge în București, trebuie să ocolim 30 km”, a declarat Velicescu.

Printr-o petiție, locuitorii anunță Poliția Rutieră că nu există nici semne de circulație, iar dacă cineva se aventurează să meargă pe jos pe pasaj, așa cum pot face copiii, își riscă viața, ca la tragedia de la 2 Mai, pentru că nu există decât un mic spațiu tehnic lângă carosabil, care nu este trotuar.

„Iesirea pietonală din Berceni spre București este imposibilă, nu mai zic de piste de biciclete. Pe sub pasaj este A0, din comuna Berceni mai poți să ieși doar dacă îți riști viața pe acel pasaj, urci și cobori pe rampa pe unde trec mașinile, dar este o întreagă aventură că nu există lumină și nici nu a fost prevăzută în proiect”, a mai spus Velicescu.

Asociația Pro Infrastructura: Proiectarea este cauza problemelor, studiul s-a realizat acum 10 ani, între timp acolo s-a extins Bucureștiul

Foarte multe proiecte care sunt în execuție, sau au fost executate sau urmează să intre la execuție, la licitație, au studiile de fezabilitate din perioada 2007-2010, iar A0 nu face excepție, studiul de fezabilitate a fost realizat în 2010, practic ce au studiat ei la nivelul anilor 2008-2009-2010 este mult diferit față de ceea ce este acum, spune directorul executiv al Asociației Pro Infrastructură, Ionuț Ciurea, pentru G4Media.

Bucureștiul, ca și multe alte orașe s-a dezvoltat exponențial chiar în anumite zone, „deci lucrurile care erau atunci în teren sunt total diferite acum”, s-au dat autorizații de construire „total aleatoriu, fără infrastructură, fără cap, fără picioare și atunci, intervine elementul acesta de schimbare majoră în 10 ani, 15 ani de zile a situației din teren, pentru că vorbim de o zonă urbană”, mai explică el.

„Avem un drum județean care de fapt este acaparat, înglobat în localitate, acolo doar administrativ este Berceni, acolo este practic Bucureștiul, se termină blocurile din zona Berceni a Capitalei, imediat vine celebra stație de metrou la suprafață Tudor Arghezi, după aceea centura si A0, de fapt acolo este oraș, vezi orașul de pe pod, e oraș”, rezumă Ciurea.

„Proiectarea este cauza tuturor problemelor acestora”, spune directorul executiv al Asociației Pro Infrastructură, dar și o pasare a răspunderii între autorități. „Într-adevăr, un lucru important este că autoritățile își pasează responsabilitatea de la una la alta, că drumul este extravilan, intravilan, acestea sunt niște fumigene, niște perdele de fum, autoritățile ce spun când te duci peste ele, a, nu e la mine problema. Pai de ce nu e Gogule problema la tine. Păi e drum județean acela, asta zice primarul, e în administrarea CJ, du-te la CJ, te duci la CJ, nu e problema mea, eu am multe localități, nu este doar aceasta la noi în județ. Sau te duci la CNAIR, CNAIR e acoperit cu tot, el are autorizație de construitre, totul e conform normativelor.”, afirmă reprezentantul ONG-ului.

Potrivit lui Ciurea, singura variantă de a face ceva este să pui toți oamenii aceștia la o masă. „Le spui, băi oameni, noi murim aici, ne schilodim copiii, ne-ați tăiat localitatea în două, de fapt, aici e oraș, acum nu știu câți ani era câmp, de acord , dar nu mai e câmp, ne-am mutat noi, contează mai puțin a cui este vina și ce să facem, important este să găsim niște soluții și atunci trebuie să-i pui pe toți oamenii aceștia la o masă să găsești niște soluții cât de cât decente.

Mai mult, „autostrada de centură A0 trebuia să fie proiectată din capul locului, la nivel de studiu de fezabilitate, cu noduri rutiere, pe toate radialele majore, adică pe toate drumurile județene care conectează orașul de zonele limitrofe, de localitățile din Ilfov, nu doar la Berceni, ci și pe sud, și pe nord, orașul s-a dezvoltat peste tot, nu doar pe nord, ci și pe sud, aproape la fel de puternic, pe nord s-a dus nu neaparat pe verticală, s-au făcut blocuri mai înalte, iar pe sud s-au dezvoltat foarte multe case.”

„Cea cu iluminatul nu este așa o mare problemă, se poate rezolva ușor, da stâlpii aceștia care nici nu sunt legați la rețea, cum se pun pe la trecerile de pietoni, cu panouri solare, măcar atât, adică chestii simple se pot face, încă o dată, suntem în anul în care, anii viitori trimitem din nou oameni pe Lună, în câțiva ani poate măcar zeci de ani, o să trimitem oameni pe Marte, nu suntem în stare să facem un pod amârât, să tragem curent pe el?”, afirmă Ionuț Ciurea.

Ce răspunde CNAIR

Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) a precizat, într-un răspuns la o solicitare de presă a G4Media.ro, că în august 2020 a informat antreprenorul asupra faptului că reprezentanții Consiliului Județean Ilfov sunt responsabili de construcția ulterioară a:

– pasajele aferente celor două drumuri județene, respectiv DJ 301A și DJ 401 vor avea iluminat public pe ambele sensuri de mers;
– pasajele menționate mai sus vor avea ca elemente constructive obligatorii următoarele: parte carosabilă (7m), trotuare și piste de bicicliști pe ambele sensuri de deplasare.

De asemenea, CNAIR împreună cu antreprenorul, caută o soluție optimă provizorie pentru a fi asigurată trecerea pietonilor peste autostradă în condiții de maximă siguranță până în momentul în care va fi implementată o soluție definitivă, mai spune instituția.

„În ceea ce privește trecerea de pietoni pentru școala de la intrarea/ieșirea din comuna Berceni, aceasta nu face parte din documentatia elaborată și avizată pentru pasajul de pe DJ 401. Din acest motiv, antreprenorul a solicitat prin adresele nr. BL1-LET-OTH-0136 si BL1-LET-OTH-0141 adresate Consiliului Județean Ilfov, dezafectarea acestei treceri de pietoni amplasată la baza rampei dinspre comuna Berceni.

Prin aceste demersuri, am solicitat realocarea/reamenajarea pe altă poziție, în acord cu legislația în vigoare, în afara proiectului nostru.

În cea ce privește accesul locuitorilor din zona rampei Berceni la proprietăți, există în acest moment mai multe soluții temporare ce pot fi utilizate, dar una definitivă poate fi luată doar în parteneriat cu reprezentanții UAT Berceni și cu cei ai beneficiarului investiției în funcție de cuantumul bugetului, care ar putea fi alocat pentru aceste modificări.”, se mai arată în răspunsul instituției.

În consecință, pentru că trotuarele vor fi construite de Consiliul Județean, G4media.ro a trimis marți, 8 ianuarie, o solicitare de presă către această instituție și vom publica răspunsul de îndată ce îl vom primi.

Potrivit reprezentantului Asociației Pro Infrastructură, Ionuț Ciurea, la trotuare, cea mai simplă variantă care este la îndemâna autorităților este să pună semne să interzice acces pietoni. „Este cea mai simplă și cea mai probabilă dacă nu o să se facă nimic sau dacă sunt accidente sau probelem, sau o să moară oameni acolo, atenție că ar putea fi copii, și asta doare cel mai tare.

Așa cum se întâmplă pe multe alte drumuri în țară, s-a întâmplat la 2 Mai, se întâmplă peste tot în țara asta unde orașele s-au dezvoltat, unde erau doar oi înainte și câte o stână pe ici pe colo sau o casă țărănească și acum avem mari suburbii, mari zone rezidențiale ale marilor orașe. Cum ne deplasăm pe acele drumuri comunale, ne deplasăm pe jos, uneori cu bicicleta trotineta. Dar suntem în sigurnață? Nu, evident că nu, și aici la fel, la pasajul peste A0 din comuna Berceni”, mai spune Ciurea.

Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) a anunțat, sâmbătă, 6 ianuarie 2024, deschiderea circulației pe pasajul denivelat peste A0 în zona comunei Berceni.

Potrivit CNAIR, circulația pe acest pasaj situat pe DJ401 nu va mai intersecta de acum șantierul lotului 1 al A0 Sud.

Anunțul CNAIR:

„A fost deschisă astăzi, începând cu ora 14:45, circulația pe pasajul denivelat peste A0 (km. 66+295) în zona comunei Berceni!

Circulația pe acest pasaj situat pe DJ401 nu va mai intersecta de acum șantierul lotului 1 al A0 Sud.

Constructorul turc (Alsim Alarko Sanayi Tesisleri Ve Ticaret AS) va putea astfel să continue lucrările în șantier mult mai eficient.

La ora actuală pe lotul 1 se execută următoarele lucrări:

– montare parapete și trasare marcaje rutiere pe sectorul cuprins între DN5 și DN4,
– turnare beton pe acostamentele rampelor,
– executarea unor elemente ale șanțurilor pentru scurgerea apelor,
– ⁠așternere strat de uzură,
– ⁠protectie taluz cu pământ vegetal și însămânțare,
– ⁠armare grindă parapet la pasajul de la km. 65+151.

Lungimea acestui sector de autostradă între Glina și Vidra este de 16,93 km.

Valoarea contractului finanțat din fonduri europene nerambursabile (POIM/PT) este de 830,68 milioane de lei, fără TVA”.

Susține-ne activitatea G4Media logo
Donație Paypal recurentă

Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media

Donează prin Transfer Bancar

CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867

Deschis la Raiffeisen Bank
Donează prin Patreon

Donează

14 comentarii

  1. Daca nu este in localitate nu se face trotuar. Pietonii merg pe pod ca pe tot DJ-ul. Dar cel mai bine e sa nu mearga pe pod decat cu masina. Ca-n SUA – n-ai masina esti mort.

    • Pai si podul de peste centura de ce este plin de treceri de pietoni si are si trotuar?

    • Este in INTERIORUL zonei locuite a localitatii!
      Inclusiv autostrada A0 TRAVERSEAZA o zona locuita, practic separa doua zone locuite! Practic este o autostrada noua care trece printr-o localitate!
      Asta pt ca „au lucrat” si proiectat cu date de acum 2 decenii!
      Romania lucrului bine facut!

  2. Acostament, trotuar…ce-i ala? Fugi d`aici…

  3. Păi pasajul acesta este în fapt un eșec al politicilor publice de proiectare și execuție a lucrărilor de infrastructură în acord cu interesul public al comunităților locale.Ce altă definiție a eșecului și incompetenței în domeniu poate fi mai clară?

    • „noi murim aici, ne schilodim copiii, ne-ați tăiat localitatea în două, de fapt, aici e oraș, acum nu știu câți ani era câmp, de acord , dar nu mai e câmp, ne-am mutat noi, ”
      Deci când s-a aprobat proiectul acolo era câmp. Între timp în locul unde era proiect aprobat pt pod unii au primit autorizație de construcție pt case. Sigur nu pe baza de spaga. Sigur, sigur. Sau poate nici nu au vreo autorizație.
      In concluzie nu mai poți domle construi nimic în tara asta, infrastructură, ca și-au construit unii case pe unde au vrut și pe unde n-au vrut.

  4. La ce este nevoie de trotuare, treceri de pietoni, iluminat public? Siguranta pietonilor este pentru tari civilizate. Romania ne demonstreaza ca nu este una din moment ce se investesc fonduri imense in infrastructura rutiera, insa sunt ignorati pietonii.

  5. Se poate face o pasarelă specială pentru pietoni, mare brânză.

  6. Sigur că se poate interveni pentru remedierea situației post factum, dar de ce acest lucru nu a fost avut în vedere în paralel și concomitent cu execuția pasajului?Totuși mi se pare ridicol si periculos să execuți la nivelul anului 2023, lucrări de infrastructură pe baza unor studii de fezabilitate din perioada 200i=2010, deci de acum 13=15 ani.

  7. *2008=2010

  8. De câtva timp, urmăresc cu uimire ”calitatea” și lipsa evidentă de profesionalism, dovedite la unele lucrări de infrastrucură din capitală. Am avut parte până acum de asfalt turnat direct pe piatră cubică, asfalt așternut pe fundație fără emulsie, strat de asfalt subțire, beton asfaltic necorespunzător pe rol de strat de uzură etc. Acest pasaj este un exemplu cras de luare la mișto de către proiectant și achizitor a criteriilor care trebuie să țină cont de specificul fluxului de trafic de toate felurile și de necesitățile comunității. Mă surprinde neplăcut că nu este vorba despre o localitate mică din provincie , ci de chiar capitala țării.

  9. De fapt, ce mare brânză ? – zice, se pare un bucureștean. Așa băieți, lăsați pretențiile. Merge și așa.

  10. noi nu trimitem oameni nicaieri. doar in mormant, cu zile. CNAIR =/= NASA. nu e nici macar la nivelul firmei de salubrizare de la nasa