G4Media.ro

Noua navă de explorare polară britanică revine cu defecte grave în șantier.…

Vasul Sir David Attenborough, Foto: Wikipedia

Noua navă de explorare polară britanică revine cu defecte grave în șantier. Managerul șantierului a dat vina pe ”românii împuțiți” și a fost suspendat

Un manager al șantierului naval din Liverpool a fost suspendat după ce a dat vina pe constructorii români care au lucrat la vasul britanic de explorare polară RSS Sir David Attenborough, rechemat în șantier cu defecte tehnice grave.

Nava, numită inițial Boaty McBoatface și redenumită în onoarea celebrului naturalist britanic, nu a trecut testele pe mare, după ce o eroare a împiedicat lansarea bărcilor de salvare, relatează tabloidul britanic The Sun.

Constructorii sunt acum într-o cursă contra timp pentru a face vasul să fie gata de navigație înainte de călătoria sa în Antarctica din toamna acestui an.

În octombrie anul trecut, The Sun a relatat cum “Boaty” nu a putut să navigheze din cauza vremii nefavorabile – în ciuda faptului că a fost construit pentru a fi desfășurat atât în ​​Antarctica, cât și în Oceanul Arctic, petrecând până la 60 de zile în oceanul înghețat.

Carena vasului a fost începută în 2016 fiind programată pentru a fi livrată inițial după doi ani, dar a fost finalizată abia în 2019.

Un manager constructor naval a fost suspendat după ce a dat vina pe personalul în mare parte format din români pentru problemele apărute la construcția navei. El a postat pe rețelele sociale: “Construită de români împuțiți”.

Au fost utilizați constructori români mai ieftini, plătiți cu nouă lire pe oră în locul personalului local plătit cu 14 lire pe oră – pe vasul Sir David Attenborough – o măsură controversată pe tot parcursul proiectului. Surse din interiorul șantierului citate de Sun au dat vina pe “lipsa cunoștințelor și experienței” proiectului.

Întârziere de doi ani în lansare

În 2017, The Sun a dezvăluit cum noua navă de cercetare a Marii Britanii era construită de muncitori străini plătiți cu cinci lire sterline pe oră mai puțin decât lucrătorii britanici.

Ducele și ducesa de Cambridge cu Sir David Attenborough
Ducele și ducesa de Cambridge cu Sir David Attenborough, foto: https://www.royal.uk/

Lucrătorii români și polonezi au fost transportați zilnic pentru a lucra la RSS Sir David Attenborough la șantierul naval Cammell Laird din Merseyside, Liverpool – aproximativ 80% din forța de muncă totală.

Ducele și ducesa de Cambridge – Prințul William și soția sa – au participat la ceremonia de numire a navei din 2019 alături de Sir David Attenborough.

RRS Attenborough este cel mai mare proiect de construcție navală din Marea Britanie din ultimii 30 de ani. Comandată de Consiliul Național de Cercetare pentru Mediu, nava are un design Rolls-Royce și va fi operată de British Antarctic Survey atunci când va intra în funcțiune – cu aproximativ doi ani întârziere.

Nava lungă de 128 de metri va permite oamenilor de știință și tehnicienilor să rămână pe mare pe o perioadă mai îndelungată și să studieze mediile polare în lunile de iarnă.

Nava are un tonaj brut de15.000 de tone și va avea un echipaj compus din 30 de persoane, iar numărul oamenilor de știință și personal auxiliar se va ridica la 60.

British Antarctic Survey a confirmat pentru The Sun că RSS Sir David Attenborough s-a întors la șantierul naval Cammell Laird în urma unor defecțiuni.

The Sun

Susține-ne activitatea G4Media logo
Donație Paypal recurentă

Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media

Donează prin Transfer Bancar

CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867

Deschis la Raiffeisen Bank
Donează prin Patreon

Donează

26 comentarii

  1. Hehe.Na-va nava!

  2. Nava aia reprezinta acum corespondentul lui David Attenborough dupa o luna in Vaslui?

    Evident ca tot amaratii aia romani sunt de vina, nu managerii englezi care i-au angajat pe ieftinache fara sa aiba experienta necesara.

    Xenofobia nu se impiedica de logica.

    • Exact. Daca voiau cea mai buna forta de munca trebuiau sa-si angajeze nemti, francezi, englezi si sa plateasca salariile duble, triple sau chiar mai mari.
      E vina managerilor.

    • Sau romani DAR cu experienta necesara. Salariu prost, angajat prost, produs prost. Nu se poate altfel.

      Nu are nici o treaba xenofobia. Are treaba lacomia si prostia.

    • @Dunn
      Pai gagiul care a fost demis se leaga de ‘romanii imputiti’ in loc sa dea vina pe managerii lui care probabil sunt tot englezi ca si el. La asta e xenofobia.

      La manageri, doar o decizie de business prost implementata cum ai scris deja in alte cuvinte.

    • Este absurd sa dai vina pe muncitori și sunt convins că nu a fost asa. Cine a verificat? Controlat? Cine a făcut recepția? Atât pt personal cât și pt materiale și manufactura și controale .

  3. Petru, inteleg ca nu esti de specialitate, dar un pic de documentare nu strica…
    Nava nu este „navigabila”, ci „capabila sa navige”
    Iar „gross tonnes” nu reprezinta greutate, ci sint o masura a volumului total al navei, daca se poate defini asa. 15000 GT sint undeva la 35,000 mc.
    Revenind la articol, e usor sa dai vina pe muncitori – dar ai si ingineri si control de calitate, care e evident ca a dormit in papuci.

  4. G4, unde îmi depun CV-ul? Ma pricep și eu sa traduc știri din The Sun.

  5. Normal era ca nava să fie construită la Mangalia sau la Constanţa.

  6. Pai de aia are probleme nava.
    Proiectul a fost supervizat de manageri care nu isi asuma nicio responsabilitate.
    Cand i-au angajat pe lucratori, nu s-au uitat daca sunt pregatiti pentru asta?
    Supervizorii ce au facut?

  7. Britanicii au vandut acum niste ani niste submarine militare Canadei. Au fost inutilizabile, niste jeguri.

  8. Rapoartele serioase precizeaza daca sunt deficiente de proiectare sau ale unui subansamblu (realizat de firma xx) sau… Aici pluteste misterul.

  9. Plm
    Atâta dai ,atâta face!

  10. Navele fabricate la Constanta aveau motoarele fabricate si montate de polonezi, pompele de echilibru de japonezi, vpseaua ungureasca si tot nu treceau probele pe mare din prima. De multe ori platem despagubiri la beneficiarii straini datorita intarzierii.

  11. Din coincidență eu trăiesc in Liverpool dar pot sa zic că am văzut foarte mulți englezi jegoși ( probabil împuțiți) , am văzut foarte mulți cerșetori și alcooliști englezi distruși , străzi foarte murdare , mult gunoi in spatele caselor . Mai bine s-ar uita in propria ogradă prima dată.

  12. Built by f****** Romanians. se traduce in construita de ”românii împuțiți”? zici ca a tradus Margareta Nistor

  13. Pai cine e vinovat ca patronul a facut economie? nu sefu direct al celui care a dat chix?
    Au dar drumul la nava cu defectu pe ea ca la Titanic? specialistii dau rateu din nou.

  14. Cînd angajezi CĂPȘUNARI , să construiască NAVE de mare complexitate , de obicei obți o BUDĂ (cu conținut cu tot)

  15. Imputit e doar managementul defectuos care presupun ca a fost asigurat de băștinași. Dacă era un roman manager nu s-ar fi culcat pe ureche.

  16. You get what you pay for. Valabil oricand si oriunde.

  17. Dar o intrebare : cum s- au simtit romanii discriminati si dezonorati, platiti mai slab deoarece sunt de alta origine. Au avut ei puterea de- a trece peste nedreptate ? Greu de crezut, mai cu seama ca li s-au dat munca cea mai umilitoare fiind dezavantajati si de locul indepartat de casa…

  18. Alți compatrioți care ne-au dus faima peste hotare. Pe de altă parte, cine i-a pus să angajeze români? Că faimă prea bună presupun că nu aveau nici la momentul angajării.

  19. La acest proiect ,Rolls-Royce a modificat atat de mult proiectarea incat tevile din podea azi erau in podea dupa o saptamana erau sus , curgea apa pe scari …o epava …santierul se judeca cu ei, muncitorii nu au absolut nicio vina totul este din proiectare si organizare …