G4Media.ro

Mircea Miclea, către Minister, după rata de eșec de la Evaluarea Națională:…

Mircea Miclea, către Minister, după rata de eșec de la Evaluarea Națională: Arătați-ne planurile individualizate de învățare, aplicați-le în after school și evaluați profesorii după ce au făcut cu copiii

Aproape 40% dintre elevii înscriși în clasa a VIII-a la începutul anului au luat medii sub 5 sau au lipsit de la Evaluarea Națională 2019. “Rata aceasta de eșec este enormă. Este un eșec al învățământului gimnazial și eșecul acesta se explică prin ignorarea evaluărilor la clasa a II-a, a IV-a și a VI-a”, a declarat Mircea Miclea, pentru Edupedu.ro. Fostul ministru al Educației a amintit că prima evaluare aplicată național la clasele a II-a, a IV-a și a VI-a, în 2014, a avut următorul rezultat: între 70-75% dintre copii au răspuns întrebărilor cu dificultate medie, care verificau ce ar trebui să știe elevii conform programei școlare.

Patru ani mai târziu, rezultatele pe care le anunță Ministerul la Evaluarea Națională – prin raportarea elevilor cu note peste 5 la numărul de elevi prezenți la examen – este 73,12% medii peste 5.

Rep: Ce trebuie să facă Ministerul Educației ca să reducă rata de eșec de la Evaluarea Națională?
Mircea Miclea: Să reia rezultatele pentru fiecare elev de la evaluările la clasele a II-a, a IV-a și a VI-a și să ceară școlilor, pentru fiecare elev cu probleme de învățare, un plan individualizat de studiu. Iar punerea în practică a acestui plan remedial se poate face în after school, cu condiția să se respecte legea care spune că programa școlară acoperă 75% din orele de predare, lăsând la dispoziția profesorului 25% din timpul alocat materiei respective (Articolul 66 din Legea educației). Deci în restul de 25% din timp tu, ca profesor, aveai posibilitatea să te adaptezi la elevii pe care îi ai.

Paragraful nu l-au scos din lege, deci să-l aplice.

Programa trebuie recalibrată astfel încât, dacă ai 100 de ore de matematică în clasa a IV-a, să pui în programă subiecte care să fie predabile în 75 de ore și atunci ai 25 de ore să faci ce crezi. Dacă ai elevi slabi repeți, dacă ai elevi buni le dai în plus exerciții din culegeri. Asta e de făcut.

 

 

 

Susține-ne activitatea G4Media logo
Donație Paypal recurentă

Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media

Donează prin Transfer Bancar

CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867

Deschis la Raiffeisen Bank
Donează prin Patreon

Donează

Citește și...

6 comentarii

  1. Cea mai buna solutie, sistemul de notare pana la 5.

  2. With all due respect Mr.Miclea,
    actuala „programa” trebuie desfiintata, deoarece naste in continuare monstri (id/t)eologici
    care nu doar ca sunt in total dez-acord cu orice, dar in special cu minima logica
    (vezi, te rog, cazul pupilului tau supranumit pe nedrept, refo’matoru educatiei)

  3. „Deci în restul de 25% din timp tu, ca profesor, aveai posibilitatea să te adaptezi la elevii pe care îi ai.” Frumos. Nu merge. Profesorii seriosi si interesati deja au facut asta. Ceilalti nu sunt interesati si nu ai ce sa faci pentru ca nu ai cu cine sa ii inlocuiesti. Marea problema a invatamantului preuniversitar este deficitul de cadre didactice interesate si bine pregatite.
    Iar problemele sunt din doua parti: a guvernului ca nu reuseste sa puna pe masa fondurile necesare sa ii tina pe toti cei interesati. Si (2) Universitatile din Buc, Cluj, Iasi, Timisoara ar putea fi intrebate de „bine pregatiti” nu doar cand e amuzant sa critice guvernul (apropo si de interventiile d-lui prof Miclea).

  4. Evaluarea profesorilor ?!
    Nu va atingeti de profesori . Alaturi de pensionari sint cei mai buni votanti ai unei guvernari care le umfla buzunarele cu bani nemeritati ( luati cu japca de la mediul privat ) .

  5. Ne place sa ne invartim in jurul cozii. Nu notarea si rezultatele la evaluare reprezinta radacina raului ci problemele structurale, din care IN PRIMUL RAND as mentiona PROGRAMA SCOLARA!!!
    Domnule Miclea de ce nu ati facut schimbarea cand erati ministru? In presa, sunteti vesnic sursa solutiilor pentru salvarea invatamantului. De unde aceasta calitate?
    Nu ati predat in sistemul preuniversitar, deci habar nu aveti ce inseamna sa lucrezi cu o programa, cu 30 de elevi intr-o clasa. Sunteti cadru uinversitar, deci activati intr-o unitate cu oarecare independenta, deci expertiza v-ar cam lipsi. Poate, expertiza in psihologie. In educatie si management educational nu cred ca o aveti.

  6. Adevărul e că nu mai interesează pe nimeni aceste evaluări! Din moment ce nu sunt notate in catalog, elevii sunt foarte relaxați( am văzut la fiica mea!) iar invatatorul sau profesorul nu sunt stimulați in vreun fel! De exemplu la limba română au făcut câteva exemple din anii trecuți, dar la matematică ,la fizică sau biologie, nimic!!