G4Media.ro

Ministrul Energiei, despre furnizorii de energie care au emis facturi fără compensare…

Sursa foto: Pixabay

Ministrul Energiei, despre furnizorii de energie care au emis facturi fără compensare și plafonare: ”Cum să plătim o factură la un hoţ? Nu plătim, încercăm să vorbim, dacă nu, reclamaţie directă către Protecţia Consumatorului”

Ministrul Energiei, Virgil Popescu, afirmă că există numeroşi furnizori de energie care au emis facturi către clienţi ignorând legea care stabileşte plafonarea de preţ şi compensări pentru facturi, el susţinând că s-a aflat personal în situaţia de a primi o factură cu tarif necompensat şi neplafonat. Ministrul le recomandă celor care constată că au astfel de facturi să nu le plătească şi să ceară furnizorului recalcularea, iar în caz contrar să se adreseze Autorităţii pentru Protecţia Consumatorilor.

„Da, furnizorii au greşit şi au greşit că au emis facturi către oameni, unii dintre ei, să zicem, fără compensare, fără plafonare. Un mare furnizor până astăzi a dat drumul la facturi fără să aplice legea. Abia astăzi şi probabil în urma controlului declanşat de către Autoritatea de Protecţia Consumatorului, solicitat de mine săptămâna trecută, pentru a verifica la absolut toţi furnizorii de energie electrică şi gaze naturale dacă aplică legea (…) şi eu am primit factură de la acel furnizor necompensată şi neplafonată, abia în urma acestui control care a pornit şi avansează au început să emită facturi. Toţi au dat, să zicem aşa, în ghilimele, vina pe faptul că a trebuit să-şi adapteze programele informatice. Atât de greu să fie să-ţi adaptezi un program informatic pentru a face nişte scăderi, înmulţiri, împărţiri? Până la urmă lucrurile sunt simple”, a afirmat ministrul Energiei la Realitatea Plus.

El a făcut un apel către furnizori „să-şi revină şi să dea drumul la facturile recorectate”, susţinând că există încă furnizori mici, care lucrează mai ales în mediul rural, care nu aplică plafonul şi compensarea.

Virgil Popescu a arătat că crede că din informaţiile pe care le are, de luni, 10 decembrie, şi ultimul furnizor şi-a adaptat sistemul informatic pentru emiterea facturilor conform legislaţiei care prevede plafonare şi compensare.

El a spus că „un furnizor care nu are foarte mulţi clienţi, dar un furnizor cu foarte mare potenţial” a respectat legea, el spunând că se referă la Hidroelectrica.

Ministrul le-a recomandat consumatorilor care constată că furnizorii nu au respectat legea atunci când au emis facturile să nu le plătească înainte de a regla situaţia.

„Cum să plătim o factură la un hoţ? Încercăm întâi de bună voie cu hoţul, între ghilimele, să spunem aşa. Dacă nu aplică legea, e clar că face o infracţiune, nepunerea în practică a unei legi este o infracţiune, chiar dacă legea nu are o sancţiune, există corecţii prin celelalte legi. Nu plătim, încercăm să vorbim, dacă nu, reclamaţie directă către Protecţia Consumatorului”, a explicat ministrul.

sursa: News.ro, Sursa foto: Pixabay

Susține-ne activitatea G4Media logo
Donație Paypal recurentă

Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media

Donează prin Transfer Bancar

CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867

Deschis la Raiffeisen Bank
Donează prin Patreon

Donează

Citește și...

10 comentarii

  1. Pentru linistea mea sufleteasca, daca ma fura cu 1 leu pe luna la o factura de 150 de lei, prefer sa nu apelez la ANPC.
    Știu ca ANPC e in subordinea luI Ciucă, the PM, si mai stiu ca angajatii lor sunt complet nepregatiti si nemotivati sa faca orice.

  2. Nu are nicio legatura programul informatic, ci incapacitatea PNL+PSD de-a stapani preturile gazelor si a energiei electrice. Anul trecut pretul la gaze era 0.16 lei/Kwh si acum cea mai mica oferta este de 0.6 lei/kwh adica de 4 ori mai mare. Nu este vorba de cetatenii defavorizati, ci aproape toti cetatenii nu isi pot plati facturile la gaze si energie marite de 4 ori. Singura solutie demisia acestei monstruoase coalitii!

  3. LA CINE ? LA PROTECTIA CONSUMATORULUI ?

    EHEI, PANA SE REZOLVA CEVA MAI MARESTE predoiu SALARIILE SI PENSIILE SPECIALE ALE SISTEMULUI DE justitie DE CATEVA ORI.

  4. Comercianții nu respectă legea. Legile. Nu sunt respectate! Bună dimineața dom-le ministru…România se numește.

  5. Ministrul Energiei ne recomanda de la inaltimea im.pote.ntei sale (profesionale), ineptiei si inadecvarii sa mergem la ANPC

    asa faci si la femei? chemi pe altcineva sa rezolve ce nu poti tu?

  6. Nu ar fi mai simplu să facă ei un control la furnizorii de energie? Electrica furnizare a și recunoscut că nu a aplicat compensări.

  7. Dl ministru este într-un turneu, plătit probabil, prin studiourile de televiziune, nederanjat de vreun moderator care să aibă o minimă atenție la vorbele goale.
    Facturile prezentate ieri la Realitatea vorbeau de la sine: prețuri mari și consum peste pragul de plafonare, prag imposibil de respectat, chiar și la 18 grade în locuință.
    Trimite oamenii aiurea să se certe cu furnizorul. Nu au nicio șansă de refacturare.
    Cine are o minimă curiozitate se uite pe comparatorul ANRE și vede că nu are nicio șansă, prețurile propuse sunt de peste 8 ori prețurile de anul trecut. Am primit de la ENEL înștiințarea că de la 2 martie în loc de 0,078 lei/kWh, mi se propune 0,79 lei/kWh. Practic, vara pentru apă caldă voi plăti cca 500 de lei, iar iarna nu voi avea cum să plătesc sub 3000 lei, la o suprafață de 80 mp.

    Excelent articolul dvs https://www.g4media.ro/o-presa-platita-sa-taca-sau-sa-tipe-la-ordinul-marilor-partide-pe-banii-tai.html.
    Presa de tip preș!

  8. Vara trecuta o colega de serviciu s-a adresa ANPC pentru ca un operator economic nu a raspuns la solicitarea de retur. A facut petitie online si nici pana astazi nu a primit un raspuns. A facut reveniri, a solicitat informatii, nimeni nu i-a raspuns. Paguba 900 lei. Nu ramane decat sa-l dea in judecata si sa-l oblige cu executorul judecatoresc sa ia produsul si sa dea banii inapoi. Evident ca o sa urmeze daune morale, repararea integrala a prejudiciului. Dar este anormal ca felcerii de la ANPC sa nu dea un raspuns, este clar o bataie de joc ce se intampla in institutie. Cotzcarul de Silviu Paul Anghel, vechi in institutie cu state, treneaza lucrurile. Asa ca si daca trimite asta de la energie oamenii la ANPC sansele sunt mici sa se rezolve. Pana atunci le taie lumina, stabilesc dobanzi si penalitati.

  9. Omul asta nu e intreg la minte….un trombonist, un fanfaron, greata!!!

  10. E interpretabil. In legea aia de compensare/plafonare scrie pe undeva ca furnizorii au dreptul sa verifice indexul declarat si sa faca regularizari pana in iulie 2022. In iulie 2022, furnizorii pot sa faca o recalculare asa cum le convine lor. Daca la recalculare se depaseste consumul, adio compensare. Trebuie sa dai banii inapoi. Unii au interpretat asta cum au vrut, de ce sa mai acorde compensari, poate le regleaza prin iulie cum le convine lor.
    In aceeasi lege scrie ca furnizorii primesc banii de compensare in termen de 30 de zile de la emiterea facturii, parca.
    Cine e de vina ca astia fac legi care lasa loc de interpretari?