G4Media.ro

Ministrul Cadariu anunță întoarcerea frunzei în promovarea României: ”Ne lipseşte elementul care…

sursa foto: Ministerul Transportului

Ministrul Cadariu anunță întoarcerea frunzei în promovarea României: ”Ne lipseşte elementul care să permită promovarea destinaţiei turistice în România. Nu am reuşit în 30 de ani şi trebuie să recunoaştem lucrul acesta/ Există brandul de ţară, frunza. Încercăm să îl punem în funcţiune”

Ministrul Antreprenoriatului şi Turismului Constantin-Daniel Cadariu a precizat că în ultimii 30 de ani a lipsit elementul de promovare a destinaţiei turistice în România. El a precizat că există trei iniţiative în acest sens ale ministerului şi anume înfiinţarea organizaţiile de management al destinaţiilor (OMD), care vor fi la nivel local, judeţean şi naţional şi un OMD naţional şi care va prelua această sarcină începând cu 2023. O altă măsură ar fi folosirea unor elemente de promovare cu ajutorul influencerilor, şi români şi străini. O altă măsură ar fi lansarea portalului romania.travel care va folosit fruza ca brand de ţară.

  • „Avem ce oferi. Într-adevăr e o problemă a noastră de 30 de ani pe componenta de promovare. Suntem mult rămaşi în urmă, din păcate, dar din punct de vedere turistic avem extrem de multe de oferit, în afara turismului de litoral. (…) Pas cu pas putem promova tot sau cât mai mult. Eu am făcut foarte multe deplasări în teritoriu, am aproape 20 de întâlniri în teritoriu şi de fiecare dată am încercat să vizitez ceva în zona respectivă şi să înţelege ce se întâmplă şi la nivel local şi zonal. Sunt extrem de multe iniţiative care şi funcţionează în ceea ce înseamnă şi promovare. Într-adevăr nouă ne lipseşte elementul care să permită promovarea destinaţiei turistice în România. Nu am reuşit în 30 de ani şi trebuie să recunoaştem lucrul acesta. Din păcate, în 2020 şi în 2021 nu s-a făcut absolut nimic pe această componentă. Ba mai mult, în 2021 s-a renunţat inclusiv la participarea la târgurile internaţionale. Ce am încercat şi unde suntem noi în momentul de faţă pentru a da şansă acestei componente atât de necesară turismului românesc? În primul rând, am terminat legislaţia care să facă funcţionale acele mecanisme, acele organisme care au şi vor avea de aici încolo atributul acesta, deşi era prevăzut de 12 ani în lege nu erau prevăzute normele de aplicare şi atunci nu au putut fi constituite. Mă refer la organizaţiile de management al destinaţiilor (OMD), care vor fi la nivel local, judeţean şi naţional şi un OMD naţional şi care va prelua această sarcină începând cu 2023”, a afirmat Constantin-Daniel Cadariu, luni la Antena 3.

El a detaliat câteva din iniţiativele pregătite de către minister în vederea promovării României ca destinaţie turistică.

  • „Ce încercăm noi să facem pentru anul acesta? Precizez că noi ca minister ne-am format abia pe deplin în luna aprilie. Deci avem trei luni de zile în care încercăm în paralel să rezolvăm mai multe lucruri. În momentul de faţă avem în vedere cel puţin trei acţiuni de promovare. Suntem în faza în care dăm forma finală a caietelor de sarcini. Avem o iniţiativă de a încerca elemente de promovare cu ajutorul influencerilor, şi români şi străini. Ne-am propus o campanie. Evident vom apela la o agenţie de publicitate, vom face o achiziţie publică şi vom conlucra pe domeniul acesta. Pe acest subiect suntem sprijiniţi de acel Consiliul de Brand Turistic Naţional în care suntem şi noi reprezentaţi, dar toate asociaţiile naţionale din domeniul turismului pentru a găsi forma ideală. A doua măsură pe care o avem în vedere este o promovare combinată pe TV şi online în două ţări ţintă, principalele ţări furnizoare de turism străin de-a lungul timpului pentru România. Mă refer aici la Germania şi Marea Britanie”, a explicat Cadariu.

Ministrul Antreprenoriatului şi Turismului a mai precizat că a treia cale pe care o pregăteşte instituţia şi care este tot la nivel de finalizare a caietului de sarcini o reprezintă constituirea portalului romania.travel.

  • „Este acel portal pentru care nu s-a plătit, în cursul anului 2021, o sumă derizorie de 100 euro şi am fost nevoiţi să lucrăm trei luni de zile pentru a recăpăta drepturile de proprietate asupra lui. Sunt doar trei modalităţi de a încerca promovarea, pe lângă participarea la târguri. Se va întâmpla în cursul anului, de aici încolo. Sper să avem în două-trei luni ceva să prezentăm concret. Există brandul de ţară, frunza, noi nu îl folosim. Încercăm să îl punem în funcţiune. Deja în Consiliul de Brand lucrăm pentru materialele pregătitoare şi vom începe folosirea lui pe acel portal romania.travel. Frunza este a noastră. Noi ca români am cheltuit 30 de milioane euro, iar cei din industria turismului au decis ca acel logo să fie reprezentativ pentru brandul de ţară”, a conchis Cadariu.

sursa: News.ro

Susține-ne activitatea G4Media logo
Donație Paypal recurentă

Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media

Donează prin Transfer Bancar

CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867

Deschis la Raiffeisen Bank
Donează prin Patreon

Donează

Citește și...

14 comentarii

  1. La cati se zbenguie prin guvernul asta e buna o frunza sa se acopere.

  2. Halucinant!
    Ce-i lipsea Romaniei ca sa atraga turistii?!
    Frunza dnei Udrea!

    Bai Cadariule, sunt convinsa ca ai vizitat multe locuri din lumea asta, fara frunza la promovare!
    Turistii merg in locurile fara frunza la promovare, dar unde merita!
    Vedeti ce-ati facut cu Mamaia si veti intelege ca NU sunteti in stare de nimic!
    ZERO sunteti!

    Sau… poate frunza dnei Udrea sa readuca inapoi turistii acre fug de litoralul romanesc?!!!
    Uita-te de exemplu la Aradul romanesc vecin cu Szegedul din Ungaria, ambele cu arhitectura ART NOUVEAU superba!
    Plin de turisti in Szeged, o mare placere sa vezi orasul curat, ingrijit, cladirile superbe renovate TOATE, dar in Arad risti sa-ti cada caramizi in cap de pe cladirile stil ART NOUVEAU, jumate in stare deplorabila!!

  3. Care frunză? E doar o jumătate de frunză, probabil de la defrișări!

    • Absolut sarcasm intr-adevar. Ramanem cu frunza in format digital asa”de aducere aminte”.

      Defrisat …. AU RAS la firul ierbii! Apuseni, Maramures, S-E Transilvaniei … nu doar taiat, absolut ras tot !

  4. Frunzaverde, Sorin Frunzaverde unul dintre groparii turismului, unul dintre specialiștii cdr care au privatizat prin cekebra”asociere în participațiune”multe hoteluri. În memoria lui probabil a făcut și Udrea frunza!! Vorba celui de nai sus, la cât e de mare gradina guvernului…!

  5. Vezi sa nu o pui și pe UDREA in funcțiune. 😝

  6. Daca frunza ar acoperi pasarica lu’ Nutzica , sunt convins ca ar avea mare succes , mai ales pe plan local. In loc sa folosim talentul doamnei Udrea , noi o tinem in puscarie pe nedrept .
    O mica schimbare , in loc sa zica : „explore Carpathian garden” , sa zica „explore Nutzi’s garden for 10% only” . Toata lumea ar fi curioasa.

  7. Sunt mai multe brenduri de tara : pentru polonezi si israelieni turismul in Romania inseamna intr-adevar muntii Carpati, pentru americani Dracula, iar pentru francezi Casa poporului. Pe masura ce se dezvolta infrastructura pare sa apara brandul „casele colorate din Transilvania”. Un brand care ne lipseste este cel culinar : daca vrei sushi cauti un restaurant japonez, vrei paste – unul italian, etc. Ce fel de mancare ii face pe straini sa caute un restaurant romanesc :eu speculez ca va fi ciorba, in special cea de burta.

  8. De ce vin străinii în România – turiștii mă refer?
    Din multe multe motive. Plecând de la berea ieftină din centrul vechi, tracând lejer pe la saloanele de masaj erotic, până la explorarea unei lumi vechi, încă neatinse de modernism, și până la festivaluri pe malul mării sau la Cluj.

    Nu poți uni toate astea sub mizeria aia de frunză. Nu suntem Canada sa faci un brand din frunza de arțar.

    E greu când nu ai cu ce să simbolizezi mozaicul care e România turistică. Așa că de ce să încerci? Ce brand are SUA? UK? Elveția?
    Drapelul național este suficient.

  9. Singura frunză care ar aduce turiști în România, ar fi frunză de Marijuana! 😅

  10. Astia de acuma toti vor sa se intoarca la traditionalismul ala natural de grota unde frunza era indispensabila.