G4Media.ro

Metroul clujean va avea aproximativ 20 de km, cu 19 stații subterane…

Sursa foto: Alin Tișe / Facebook

Metroul clujean va avea aproximativ 20 de km, cu 19 stații subterane / Alin Tişe a emis certificatul de urbanism pentru proiectul metroului din Cluj-Napoca și zona metropolitană

Preşedintele Consiliului Judeţean (CJ) Cluj, Alin Tişe, a emis, joi, certificatul de urbanism pentru proiectul metroului, viitoarea magistrală de metrou Florești – Cluj-Napoca urmând să aibă un traseu de aproximativ 20 de km și va număra 19 stații subterane și un depou subteran.

„Am emis certificatul de urbanism necesar în vederea elaborării Planului Urbanistic Zonal și a Studiului de Fezabilitate necesare demarării primei etape din cadrul proiectului: „Tren Metropolitan Gilău – Florești – Cluj-Napoca – Baciu – Apahida – Jucu – Bonțida” – Magistrala 1 de metrou și tren metropolitan, inclusiv legătura dintre acestea.
E un proiect de maximă importanță atât pentru Cluj-Napoca și zona metropolitană cât și pentru întreg județul”, a scris Alin Tișe pe Facebook.

Conform documentului emis, viitoarea magistrală de metrou Florești – Cluj-Napoca va avea un traseu în lungime de aproximativ 20 de km și va număra 19 stații subterane și un depou subteran. Dintre acestea, 14 stații vor fi amplasate pe teritoriul municipiului Cluj-Napoca, pe axa vest-centru-est și vor deservi principalele puncte de interes, a detaliat Tișe.

Traseul propus al metroului este următorul: zona de sud a comunei Florești – viitorul spital regional de urgență – centrul comercial din Florești – cartierul Mănăștur – centrul orașului Cluj-Napoca și zona de est a orașului, respectiv zona Aurel Vlaicu/Podul Ira.

Cristian Ghinea, ministrul Investițiilor și Proiectelor Europene, a declarat, într-un interviu pentru Economedia, că un proiect major propus pentru finanțare în PNRR este metroul din Cluj.

Proiectul trebuie terminat până în august 2026, data – limită la care statele membre pot cheltui banii alocați de UE prin acest program dedicat relansării economice post-pandemie.

Întrebat de Economedia dacă este timp pentru metroul din Cluj, care e abia la început cu documentația tehnică, Cristian Ghinea a spus că a primit asigurări că va fi făcut la timp

„Domnul Emil Boc m-a asigurat că se va face, dar poate fi împărțit în tronsoane și măcar un tronson sau două să fie gata. Noi raportăm număr de km. Dacă e un risc de întârziere, să putem raporta o bucată din el, să ne luăm banii pe el”, a declarat Ghinea.

Sursa foto: Alin Tișe / Facebook

Susține-ne activitatea G4Media logo
Donație Paypal recurentă

Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media

Donează prin Transfer Bancar

CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867

Deschis la Raiffeisen Bank
Donează prin Patreon

Donează

Citește și...

16 comentarii

  1. Eu nu cred că va exista metrou clujean

  2. Iar ați înghițit propaganda tișebocciană….

  3. Acum inteleg!
    Nu erau proiecte pe PNRR.
    Atunci le includem pe astea: metrou Cluj, Autostrada Moldovei
    Si ce mai apare!
    Ne dăm de ceasul mortii sa le facem pana in 2026 si daca nu le facem primim finantare pentru cat se face.
    Asa cum am mai zis:
    Vor muri zeci de proiecte sau nu vor fi finalizate si vor ramane in aer.
    Probabil autostrada Moldovei va fi cu trei sau patru cioturi de autostrada ce se termina in campie!
    Pesemne ca si 20 km de metrou la fel.
    Nu exista viziune!
    Nu exista proiecte!
    Nu exista organizare!
    Iar bărbații de stat lipsesc!

    • Păi problema chiar asta este, că e plin acolo de unii care chiar se cred bărbați, deși nu au coloană vertebrală. Probabil vroiau să spui oameni de stat.

  4. Alooo, politrucii din Cluj reveniti cu picioarele pe pamant. Faceti poduri peste Somes, un Centru Expozitional, largiti soseaua intre Floresti si Gilau, o legatura intre Autostrada Transilvania si Centura Sud, o mica centura prin nordul orasului, cat sa nu intre sute de tiruri pe Muncii. Un pasaj la Taietura turcului, la Piata Marasti. Mariti terminalul aeroportului, stam acolo ca intr-o autogara.
    In noile cartiere nu este presiune la apa, sar sigurantele in transformatoare, strazile sunt murdare.
    Dar lor le plac proiectele mari, cuvintele mari. Nu asta o sa va faca mari, mai piticilor.

  5. Super!! Spor la munca si sa fie cu succes!!
    In sfarsit si niste vesti bune!

  6. Poate dacă metroul preia mare parte a călătorilor pe axa est-vest, vor rămâne suficiente autobuze să conecteze cartierele între ele. Acum sunt la fel de conectate ca provinciile istorice, cartiere adiacente conectate doar prin axa ce trece prin centru, de trebuie să faci ditamai ocolul. Probabil se presupune că cei care folosesc transportul în comun au mai mult timp la dispoziție, naiba știe.

    • Asta cred ca e ideea….
      O sa dureze vreo 10 ani sa fie operational tot metroul + trenul metropolitan + centura metropolitana….
      Din nefericire sunt cartiere prost conectate…. si te cam „gatui” prin zona centrala…. stradute de secol 18 :)))

  7. Oare?: „O sa dureze vreo 10 ani sa fie operational tot metroul + …”
    O observatie. In Bucuresti, pentru vreo 10 km de metrou au fost necesari 10 ani, si tot nu e gata. La Cluj, magistrala are 20 de km. Sper sa nu aiba „viteza” celui bucurestean, de aproape 1 km/an.

  8. Vā doare nu-i asa? Clujul e Nr.1 in RO.

  9. din ce bani va fi sustinut ? ca nu cred ca pune 15 lei biletul ca sa nu fie nevoie sa bage un sfert din bugetul Clujului ca si subventie ? vedem la Bucuresti ca aproape tot bugetul vine de la minister

  10. Cred ca ar trebui ca daca acest proiect ne dorim sa fie unul de succes , platformele statiilor sa fie mult mai lungi poate ca duble iar trenurile la fel, deoarece la o capacitate de 380 de persoane/tren inseamna ca la 40 trenuri /ora inseamna 15200 persoane, ori in argumentatia proiectului se spune ca pe relatia Floresti Cluj-Napoca sunt 70 000 masini pe ora, e posibil ca nevoia de transport sa fie dubla. Se mai spune pe ici pe colo in interviuri ca se planifica clujul viitorului … pai daca e asa oricum Gilaul e parte a clujului metropolitan iar pe viitor si aici vom avea blocuri si zone dezvoltate urbane sau economice. de ce sa nu facem un metrou pt viitor? Eu zic ca nu trebuie sa ne comparam cu orasele mici care au metrou in lume ci cu clujul spre care se tinde si anume cel de 1 milion de oameni… Sper sa nu se zgarceasca la calitatea trenurilor si sa fie ales un producator de talie mondiala care are experienta, gen BOMBARDIER sau ALSTOM. nu faceti un metrou ieftin faceti calitate, altfel riscati sa aveti o mare eroare. Comparativa cu constructiile din Londra, Paris, Singapore, etc… nu cu orasele mici, iar cand spun asta ma refer la calitate nu neaparat la 10 linii de metrou. Succes in continuare.