G4Media.ro

Majoritatea țărilor UE susțin legislația privind reducerea emisiilor provenite de la camioane,…

Sursa foto: Pixabay / Sabine

Majoritatea țărilor UE susțin legislația privind reducerea emisiilor provenite de la camioane, în ciuda intenției Germaniei de a bloca această măsură/ Vehiculele de mare tonaj trebuie să reducă emisiile de CO2 cu 90% până în 2040

Țările Uniunii Europene au votat vineri pentru a adopta o lege de reducere a emisiilor provenite de la camioane, după ce cererile tardive ale Germaniei au amenințat să blocheze această politică, scrie Reuters.

Decizia este cea mai recentă dintr-un șir de răsturnări de situație de ultim moment ale legilor Uniunii Europene, cauzate de disputele din cadrul guvernului de coalițieatea ț tripartit al Germaniei.

O majoritate consolidată a țărilor UE a aprobat vineri legea privind camioanele, în cadrul unui vot amânat de la începutul acestei săptămâni, a anunțat într-o postare pe X reprezentanța UE a Belgiei, care deține președinția rotativă a blocului comunitar.

Legea, care va impune o reducere cu 90% a emisiilor de CO2 ale vehiculelor grele până în 2040, mai are nevoie de aprobarea Parlamentului UE pentru a intra în vigoare.

Pentru a obține sprijinul Germaniei, țările UE au fost de acord să adauge un preambul la lege potrivit căruia Comisia Europeană va lua în considerare elaborarea unor norme pentru înregistrarea camioanelor care funcționează cu combustibili neutri din punct de vedere al emisiilor de CO2, care ar putea conta pentru atingerea obiectivelor, au declarat diplomați pentru Reuters. Comisia nu este obligată să elaboreze aceste norme, ci doar să le ia în considerare.

Astfel de norme ar putea permite efectiv țărilor să ia în considerare pentru atingerea obiectivelor UE mai multe camioane cu motoare cu combustie care funcționează cu carburanți neutri din punct de vedere al emisiilor de CO2, spre deosebire de trecerea unui număr mai mare de flote la vehicule electrice.

Carburanții electrici neutri din punct de vedere climatic, precum e-kerosenul, e-metanul sau e-metanolul, sunt obținuți prin sintetizarea emisiilor de CO2 captate și a hidrogenului.

Marja de manevră pentru carburanții neutrii din punct de vedere al emisiilor de CO2 a fost solicitată de ministrul german al Transporturilor, Volker Wissing, membru al Partidului Liber-Democrat (FDP), au declarat pentru Reuters reprezentanții guvernului. Nici Ministerul Mediului și nici cel al Transporturilor nu au dorit să comenteze motivele amânării votului de la începutul acestei săptămâni.

Este neobișnuit ca o țară să ceară modificarea unei legi europene într-un stadiu atât de târziu. Luna trecută, negociatorii din țările UE și Parlamentul European ajunseseră deja la un acord asupra legii privind emisiile pentru camioane, care ar fi trebuit să fie final.

Dar luptele interne ale guvernului german au blocat numeroase legi ale UE. Anul trecut, Germania a obținut o portiță de scăpare similară pentru mașinile cu motoare cu combustie care funcționează cu carburanți neutri din punct de vedere al emisiilor de CO2, în cadrul interdicției UE din 2035 privind vânzările de mașini noi cu emisii de CO2, după o obiecție de ultim moment a Ministerului german al Transporturilor.

Vineri, țările UE au amânat, de asemenea, un vot asupra unei legi privind lanțul de aprovizionare, în urma rezistenței FDP.

Susține-ne activitatea G4Media logo
Donație Paypal recurentă

Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media

Donează prin Transfer Bancar

CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867

Deschis la Raiffeisen Bank
Donează prin Patreon

Donează

Citește și...