G4Media.ro

Lucian Ciolan, prorector al Universității din București, despre România educată: Este pentru…

Lucian Ciolan, prorector al Universității din București, despre România educată: Este pentru prima dată în ultimii ani când se pune pe masă un document comprehensiv de dezvoltare a educației / Dacă Bacalaureatul e unitar poți să spui că e unitar în structură, dar nu în conținut

“Este pentru prima dată în ultimii ani când se pune pe masă un document comprehensiv de dezvoltare a educației și, cu toate neajunsurile lui, însăși existența acestui document mi se pare un lucru extrem de important”, spune despre Raportul final România Educată Lucian Ciolan, prorector al Universității din București. Responsabil pe proiecte de dezvoltare, lifelong learning și infrastructură educațională, profesor de Politici educaționale și sociale și Metodologia cercetării la Departamentul de Științe ale Educației al Universității, Lucian Ciolan a declarat pentru Edupedu.ro că provocarea acum e ca Ministerul Educației să reușească “să mobilizeze zonele de expertiză care să ducă viziunea asta în implementare, să înlocuiască unele truisme cu chestiuni importante care poate nu sunt așezate aici”.

Contactat de Edupedu.ro după ce președinția a publicat Raportul final România educată, la 7 ani de la anunțarea documentului de către președintele Klaus Iohannis, și după ce Guvernul a adoptat un memorandum prin care se angajează să îl transforme într-un pachet legislativ, Lucian Ciolan a declarat: “Pot să găsesc foarte multe lucruri care mi se par poate insuficient exprimate, că nu e bibliografia scrisă ca lumea, dar cel mai important lucru pozitiv mi se pare existența însăși a acestui document”.

“Dacă documentul reușeste să dezvolte focusul pe dezvoltarea strategică este extraordinar, pentru că dacă e bun sau mai puțin bun înăuntru atunci lucrurile se mai pot amenaja. Dacă Bacalaureatul e unitar poți să spui că e unitar în structură, dar nu în conținut. Poate să fie trunchiul ăla comun, nu se spune cât de mare trebuie să fie”, a afirmat Ciolan.

Întrebat de ce mai pierdem acum timpul să stabilim toate aceste detalii, când lucrul la acest raport a fost anunțat încă de acum 7 ani, timp în care sute de mii de copii au trecut prin școală, Lucian Ciolan a răspuns că „președinția ca instituție nu are atribuții să facă strategii pe domeniul ăsta, nu are în fișa postului. Și-a asumat lucrul ăsta, dar treaba era a Ministerului Educației. Faptul că ei au ieșit cu documentul ăsta – uit că am contribuit și noi la primele consultări – după opinia mea e un lucru foarte bun. Faptul că vorbește lumea e un lucru foarte bun. De ce? Pentru că avem pe ce vorbi. Noi, ca să avem o discuție pe o viziune strategică cu privire la educație, avem acum documentul ăsta pe masă pe baza căruia să pornim discuțiile”.

Donează prin PayPal paypal icon
Donație recurentă

Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media

Donează prin Transfer Bancar

CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867

Deschis la Raiffeisen Bank
Donează prin Patreon

Donează

Abonează-te la newsletter

13 comentarii

  1. Să aplaudăm pe Întâiul Schior al Ţării!!!

    Că poate din prorector avem noroc şi ne facem rector!

    Ce minunat este Marele Cârmaci!!!

    👏💋👏💋👏💋👏💋👏💋👏

  2. Sunt curios ce se ascunde in spatele perdeli de fum Romania Educata? Proiectul a fost lansat acum cativa ani de zile si atat, acum e agitat din nou, sunt sigur ca pentru putin timp si fara nici un fel de implicatii serioase asupra invatamantului.

  3. La palavre si proiecte nici dracul nu va poate intrece.

  4. Ca sa va faceti idee de „competentele” (vorba lui campeanu) domnului Lucian Ciolan:
    Lucian Ciolan – profesor Facultatea de Psihologie şi Ştiinţele Educaţiei (Universitatea din Bucureşti), ocupa functia de prorector! Articole ISI 7, Hirsh factor 3
    T.M – profesor associat de psihologie Universitatea din Szeged (cea mai apropiata geografic universtitate straina de Romania) 71 articole ISI, Hirsh factor 12.
    In concluzie romania educata= romania impostoare

    • Nu intereseaza pe nimeni din actuala clasa politica cresterea nivelului de educatie, oamenii educati sunt mia greu de manipulat.
      Cum am spus mai sus, e doar o perdea de fum trambitarea proiectului Romania Educata, menita sa acopere poate ultimele sondaje de opinie, paote imprumuturile pe care Catu le face pe banda rulanta, poate ineficienta guvernului si o guvernare care pe asamblu dezamageste din ce in ce mai mult.
      Daca lucrurile vor continua in aceeasi directie, iar AUR migreaza spre zona conservatoare pe modelul Jobik din Ungaria, AUR va creste la peste 25% iar USR-ul se va scalda undeva la sub 10%.

  5. E precum in Caragiale.
    Unul arunca un proiect ciudat, idealist, chiar daunator unei educatii de calitate(servind individul, nu valoarea). Iar caraghiosii il lauda.

  6. Consider că instituția Recomandării este absenta in universitățile românești de foarte mult timp. In alte tari, un elev meritoriu nu ajunge în universități de top fără niște recomandări de la foștii lui profesori (sau de la pastor, uneori), pe lângă susținerea unui interviu. La noi, un profesor Șef de Catedra, nu mai poate ghida, printr-o recomandare, viitorul profesional al colabora-torilor săi, iar după ce se pensionează, nici atât. Mai mult, ca profesor asociat, riscă să i se „facă vânt” cât mai repede, pentru a i se lua locul de către „lupii cei
    tineri” care n-au încă pregătirea necesară, dar se grăbesc și nu le pasă.

  7. Daca un individ care poate spune așa ceva e in mediul universitar, atunci ce sens mai are de vorbit despre educație: „să mobilizeze zonele de expertiză care să ducă viziunea asta în implementare, să înlocuiască unele truisme cu chestiuni importante care poate nu sunt așezate aici”.
    Oar acest om își dă seama că se află în zona alfebetismului funcțional universitar?

  8. Reprezentanții U.B. nu sunt in stare să-și rezolve problemele din interior dar se pricep să-si dea cu părerea pe tot felul de subiecte!

Adaugă un comentariu

Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.