G4Media.ro

Lucian Ciolan, prorector al Universității din București: Patru pași pentru descentralizarea și…

Lucian Ciolan / Foto: unibuc.ro

Lucian Ciolan, prorector al Universității din București: Patru pași pentru descentralizarea și autonomia școlilor, plus de ce nu ar trebui desființate inspectoratele școlare de mâine

“Atâta vreme cât nu poți să-ți alegi echipele cu care trebuie să faci treabă, nu ai cum să duci niște indicatori de performanță la realizare”, spune Lucian Ciolan, prorector al Universității din București și președinte al Asociației Române de Cercetare în Educație (ARCE). Prezent la conferința “Profesionalizarea și depolitizarea funcției de director școlar” organizată de senatorul USR PLUS Ștefan Pălărie, fostul decan al Facultății de Psihologie şi Ştiinţele Educaţiei a declarat că autonomia “înseamnă că managementul poate să decidă pe cele mai importante lucruri: oameni și bani”.

În ceea ce privește ideea de desființare a inspectoratelor, o astfel de decizie “s-ar putea să ducă la o hipercentralizare, pentru că multe funcții o să constatăm că nu sunt capabile să preia nivelurile inferioare. Școala, de exemplu, nu e pregătită să preia anumite funcții ale inspectoratului și atunci Ministerul o să fie foarte bucuros și-o să spună: dați-le încoace la mine!”, a afirmat Ciolan.

Lucian Ciolan este profesor de politici educaționale și sociale la Departamentul de Științe ale Educației, a fost 4 ani director de departament și 8 ani decan al Facultății de Psihologie şi Ştiinţele Educaţiei (Universitatea din Bucureşti), iar în prezent este prorector responsabil cu proiecte de dezvoltare, lifelong learning și infrastructură educațională.

 

Susține-ne activitatea G4Media logo
Donație Paypal recurentă

Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media

Donează prin Transfer Bancar

CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867

Deschis la Raiffeisen Bank
Donează prin Patreon

Donează

3 comentarii

  1. Draga domnule Ciolan, adica la 4 ani sa aduca alta echipa?E precum mutatul cu caruta in perioada interbelica.
    Nu e mai bine sa elaborati niste tinte de performanta valabile pentru universitati si cine le atinge primeste finantare/primeste drept de functionare?
    La fel si cu profesorul?Ai student performant primesti salariul minim pe economie + bonus de performanta?
    Daca nu pierzi dreptul de titular si aduce managerul ala competent pe cine crede el?
    Cam ce standard are ca tinta Universitatea Bucuresti? pe ce loc e ca si universitate?
    Evalueaza cineva activitatea celor de la catedra universitatii Bucuresti?

  2. Invatamint liceal si universitar pe bani . Cine vrea sa studieze sa plateasca .
    Nici un leu din bugetele publice pentru licee si universitati .
    Cine vrea sa studieze sa caute sponsori sau sa incheie contracte cu entitati interesate .
    Pe bani publici ies numai loaze si analfabeti . Numai si numai cu scopul de a asigura loc de munca gloatei de profesori .