G4Media.ro

Lucian Bode: Dacă nu investim în Portul Constanța, în câțiva ani de…

Sursa foto: www.portofconstantza.com

Lucian Bode: Dacă nu investim în Portul Constanța, în câțiva ani de zile va fi obiectiv turistic

Portul Constanţa are în prezent o poziţie strategică, dar dacă în următorii ani nu investim în conexiunea rutieră şi feroviară cu portul şi nu dezvoltăm infrastructura de transport pe Dunăre va fi obiectiv turistic, a declarat, marţi seara, ministrul Transporturilor, Lucian Bode, citat de Agerpres.

„Portul Constanţa astăzi are o poziţie strategică. Dacă în următorii ani nu investim în portul Constanţa, dacă nu investim în conexiunea rutieră şi feroviară cu portul, dacă nu dezvoltăm infrastructura de transport pe Dunăre, Portul Constanţa în câţiva ani de zile va fi obiectiv turistic, pentru că tot ce înseamnă transport pe zona de nord ne ocoleşte, iar China vine agresiv prin zona de sud. Investesc foarte mult şi ne ocolesc şi va ocoli această rută de sud dacă nu ştim să valorificăm poziţia strategică, conexiunea cu Dunărea, conexiunea la infrastructura feroviară şi rutieră europeană”, a spus Bode, la B1 TV.

La întrebarea dacă Guvernul intenţionează să vândă mai multe companii de stat, printre care şi Portul Constanţa, după cum au afirmat anumite voci din opoziţie, ministrul Transporturilor a răspuns: „Exclus!”.

În anul 2019 s-a înregistrat cel mai mare trafic de mărfuri din istoria porturilor maritime româneşti, consemnându-se o creştere cu 8,64% comparativ cu 2018, potrivit datelor anunţate de Compania Naţională „Administraţia Porturilor Maritime” (CNAPM) Constanţa, la începutul acestui an.

Până la acest trafic de mărfuri record, în top figurau rezultatele înregistrate în anii 1988 şi 2008.

„Traficul total de mărfuri în porturile maritime româneşti a înregistrat 66.603.292 tone în anul 2019, o creştere de 8,64% faţă de 61.303.774 tone în 2018, fiind cel mai mare trafic de mărfuri din istoria porturilor maritime româneşti. Până la acest trafic record, în top figurau rezultatele înregistrate în anul 1988, de 62,3 milioane tone şi în anul 2008, de 61,8 milioane tone”, reiese dintr-un comunicat al CNAPM.

Conform sursei citate, în traficul total, cea mai mare pondere, de 32%, o deţin cerealele, urmate de petrol brut 12,1%, articole diverse 9,9%, produse petroliere 9,5%, minereuri de fier, deşeuri de fier 7,8%, îngrăşăminte (naturale şi chimice) 6%, minereuri şi deşeuri neferoase şi combustibili minerali solizi, fiecare cu 5,8%.

Citește și GRAFIC Export record de cereale prin Portul Constanța în primele trei luni ale anului

Sursa foto: www.portofconstantza.com

Susține-ne activitatea G4Media logo
Donație Paypal recurentă

Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media

Donează prin Transfer Bancar

CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867

Deschis la Raiffeisen Bank
Donează prin Patreon

Donează

Citește și...

6 comentarii

  1. Portul Constanta este probabil cea mai corupta zona comerciala din Romania. De acolo vin bani pentru toate partidele, deci nu poate fi vandut pentru ca se pierde sursa de finantare.

    • Chiar si cand era doar „partidu-e-n toate … si-n cele ce maine (*) vor rade la soare” coruptia in zona port constanta era la maxim de capacitate – atat cat putea Romania la ora aia cand era un partid unic si un singur brat inarmat care bate, bate (pardon, asta era inima partidului). Or sa mai treaca o suta de ani pana cand ar pute sa dispara.
      (*) Banuiesc ca poietul dan desliu in versul asta a avut o premonitie despre „maine” adica dupa ’89 cand vor putea rade la soare si comunistii din linia a 2-a

  2. IAR VORBE, VORBE ….CAT TIMP VA FI CONDUS POLITIC DE CLOACA DE LA APC NU SE VA SCHIMBA NIMIC. FIECARE NOU MINISTRU VINE CU ACEASI PLACA FACEM DREGEM IAR IN FINAL NIMIC

  3. romanii vor hoti la putere, sa devalizeze tara dar sa ne dea si noua ceva

  4. Cam nasol domnule Bode.
    Concesionati dana cu dana cu obligatia de a se face investitii.
    Dar nu o sa puteti pentru ca portul e ocupat deja de Basesti,Voiculesti,Mironesti, chinezi (silozurile)………..
    Gura lor ce sa mai mance.

  5. Buna seara!Probabil o parte din banii împrumutați de Catu sunt pentru investițiile în portul Constanța!!!Și, probabil este vreun investitor Horeca care „A primit”milioanele de la imm invest ca să se revigoreze economic!!Si ,probabil guvernul este speriat că,va contribui la buget doar cu 1%!!!Si,probabil nu este convenabil pentru cei cu pensii speciale și personalul MAI!!!