G4Media.ro

Kit de “prim-ajutor“ pentru profesori, în perioade de criză: Indiferent de materia…

Foto: Freepik.com

Kit de “prim-ajutor“ pentru profesori, în perioade de criză: Indiferent de materia pe care o predă, profesorul trebuie să își ia timp să vorbească cu elevii la ore despre războiul din Ucraina

“Casa și școala trebuie să fie spațiu de echilibru pentru comunitate pentru că e un spațiu al siguranței ce le dă încredere copiilor. Chiar dacă ne e greu nouă ca adulți să fim factor de echilibru, e foarte important să fim un model pentru copii și să ne conținem emoțiile. Atunci când le vorbim copiilor avem un rol de a-i proteja. Ei sunt în proces de dezvoltare și se reglează emoțional în funcție de starea noastră emoțională”, a explicat psihoterapeutul Bogdana Elena Păcurari în deschiderea webminarului destinat profesorilor și directorilor de școli, organizat în cadrul proiectului Digitaliada.

Psihoterapeutul a dat ca exemplu situația în care, în avion, adultul trebuie să își pună mai întâi masca proprie și apoi copiilor, pentru a putea avea grijă de ei. “Cadrele didactice și adulții în general trebuie să aibă grijă de propriile emoții în afara clasei, să discute eventual înainte cu un adult despre situația de criză, și abia apoi, când sunt liniștiți emoțional, nu anxioși, să aibă încredere să le vorbească elevilor,” sfătuiește Bogdana Elena Păcurari cadrele didactice.

Profesorul trebuie să fie deschis întrebărilor și să lase copiii să fie curioși și să pună întrebări, să dezbată subiectul și să mai intervină cu întrebări, fără judecată. Experiența de grup în mediu de siguranță este foarte vindecătoare și le normalizează propriile trăiri. Apare sentimentul că toți trăim aceleași lucruri, în comunitate.

 

 

Susține-ne activitatea G4Media logo
Donație Paypal recurentă

Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media

Donează prin Transfer Bancar

CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867

Deschis la Raiffeisen Bank
Donează prin Patreon

Donează

12 comentarii

  1. Adica cum, mai exact, „să ne conținem emoțiile„?!

    Cumva, eventually sa expertizam attachmentul pentru preservativele din mancare, dar mai ales pentru rezilienta? 🤔

    • E evidență acurată, sau cum ziceați dvs, dl.sanitar?

    • @Draggy: My thoughts exactly! – cum zice francezu’.

    • Rezilient cum sunteți, va exprimați attachmentul pentru aceste prezervative thoughts, vorba nemuritorului. Cam cat de acurată poată fi o evidență, așa, puteți spune, conținându-va emoțiile? De exemplu, evidența că soarele răsare, cam cate grade de acuratețe poate avea, mai exact, adică cum?

    • Draga mea @Draggy,

      Pentru ca vad ca insisti, „accurate evidence” se traduce in limba romana prin „dovada de incredere”, nu prin „evidente acurate” (cu exceptia cazului in care esti Raducioiu si atunci nu-i nicio problema!).

      Cand vorbesc Draggy cu Dincu, in particular, despre strategii militare si eradicarea raului de pe Pamant, merge sa zica fiecare cum le vine la gura. Cand face un oficial declaratii publice sau o redactie scrie un articol, nu mai e acelasi drac! Doamne-ajuta!

  2. „Indiferent de materia pe care o predă, profesorul trebuie să își ia timp să vorbească cu elevii la ore despre războiul din Ucraina”

    Tampenia asta ce mai e? Propaganda si indoctrinare pro-Ucraina organizata de statul roman?

    • Nu. Statul da timp din rezerva strategica iar profesorii trebuie sa ia din el, fiecare cate o galeata! 💡

      Ideea sa vorbeasca cu ei despre razboi, in loc sa creada copiii tot felul de grozavii, aflate de la fel de fel, despre cum o sa intre tancurile peste ei in scoala, nu e rea.

    • Propaganda și îndoctrinare faceți voi, propagandistii pro-sovietici.A le spune copiilor adevărul îi ajută să se păzească de unii ca dvs.,care dezinformează și distribuie știri false. Dvs personal ați făcut asta in timpul pandemiei, sub acoperire de anti vaccinist.

    • Statul da timp din rezerva strategica iar profesorii trebuie sa-si ia, fiecare, cam cate o galeata de timp, sa le ajunga! 💡

      Ii ajuta @Draggy la carat. 🙂

  3. Adica toti profesorii, la toate materiile sa le vorbeasca elevilor si despre razboiul din Ucraina?

    • Nu, e vorba ca orice profesor sa fie pregătit și să poată vorbi despre asta, dacă situația o impune, indiferent de materia pe care o preda. Scrie foarte clar în articol. E foarte bine asta pentru că îi ajută pe copiii sa înțeleagă ce se întâmplă în jurul lor și îi ferește să ajungă ca dvs când vor fi adulți.

    • Copiii trebuie sa afle despre razboi din surse (relativ) informate si de incredere.
      Nu e o idee buna sa creada ca urmeaza sa intre cineva cu tan.cul peste ei in gradinita/scoala, ca asa au auzit ei de la cine stie cine. Sau ca urmeaza sa fie bo.mbardati si alte d’astea.

      Nu crezi?