G4Media.ro

Inteligența Artificială. Parlamentul European cere ca roboții de chat folosiți de companii…

Inteligența Artificială. Parlamentul European cere ca roboții de chat folosiți de companii să fie dublați de angajați: ”Oamenii trebuie să poarte întotdeauna răspunderea finală”

Membrii Parlamentului European au votat miercuri o rezoluție care cere reguli mai stricte în privința protecției consumatorilor și a supravegherii deciziilor luate de sistemele de inteligență artificială, potrivit unui comunicat de presă.

  • Rezoluția este un act legislativ fără caracter obligatoriu, dar care, de obicei, este luată în calcul de Comisia Europeană, singura instituție din UE care are drept de inițiativă legislativă. Parlamentul European a adoptat această rezoluție cu o săptămână înainte ca executivul UE să își prezinte planurile pentru o abordare europeană privind inteligența artificială AI.

Una dintre recomandările votate de eurodeputați se referă la utilizarea asistenților virtuali și a roboților de chat (chatbot), folosiți de tot mai mulți furnizori de utilități (telefonie mobilă, energie, apă etc), bănci sau magazine virtuale. Astfel, Parlamentul cere ca atunci când interacționează cu un sistem care automatizează luarea deciziilor, consumatorii ar trebui să fie „informați corespunzător despre modul său de funcționare, despre cum pot să contacteze un om cu putere de decizie și despre cum pot fi verificate și corectate deciziile sistemului”.

„Oamenii trebuie să poarte întotdeauna răspunderea finală și să poată revoca deciziile adoptate în contextul unor servicii profesionale, precum profesiile medicale, juridice și contabile, precum și serviciile bancare”, subliniază deputații în rezoluție, potrivit comunicatului citat.

Membrii Parlamentului European s-au arătat interesați de revizuirea și corectarea deciziilor automatizate, de utilizarea unor algoritmi transparenti și a unor seturi de date de înaltă calitate, nediscriminatorii.

Aceste sisteme ar trebui să utilizeze numai seturi de date de înaltă calitate și imparțiale, precum și „algoritmi explicabili și obiectivi”, conform rezoluției. De asemenea, eurodeputații cer structuri de evaluare pentru corecta eventualele greșeli comise prin decizii automatizate. În plus, consumatorii ar trebui să poată solicita evaluarea umană și rectificarea deciziilor automatizate definitive și permanente.

Tarife diferențiate și discriminare

Conform legislației UE, comercianții trebuie să informeze consumatorii atunci când prețurile bunurilor sau serviciilor au fost personalizate pe baza unui proces decizional automatizat și a creării automatizate de profiluri de comportament de consum, reamintesc deputații, solicitând Comisiei să monitorizeze îndeaproape punerea în aplicare a acestor norme. UE trebuie, de asemenea, să ofere garanția că procesele decizionale automatizate nu sunt utilizate pentru a-i discrimina pe consumatori în funcție de cetățenie, domiciliu sau locul unde se află temporar.

  • „Parlamentul European trimite un semnal puternic pentru mai mult control și protecție a consumatorilor în domeniul inteligenței artificiale. Trebuie să prevenim ca inteligența artificială să discrimineze persoanele doar pentru că aparțin unei anumite categorii demografice. Discriminarea împotriva persoanelor care aparțin unei anumite categorii demografice nu trebuie lăsată să continue prin aceste decizii automate” – a declarat europarlamentarul Alexandra Geese, membru IMCO al Grupului Verts / ALE și inițiator al rezoluției privind inteligența artificială, citat de greens-efa.eu.
  • „Inteligența Artificială poate fi o tehnologie care să ajute oamenii în viitor, cu condiția să fie transparentă, supravegheată de oameni, respectă legea și atunci când este reglementată în baza unei abordări bazate pe riscuri. Asigurarea acestor standarde ridicate în Europa va aduce beneficii întreprinderilor mici și mijlocii. Din păcate, grupurile socialiste, reînnoite și PPE au blocat includerea obiectivelor de durabilitate și protecție împotriva climei în strategia AI. Comisia UE ar trebui să includă evaluarea impactului asupra mediului și a consumului de energie în strategia sa.” – Europarlamentarul Petra de Stutter, președintele Verts/ALE al comisiei IMCO.

Foto: Pixabay.com

Donează prin PayPal paypal icon
Donație recurentă

Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media

Donează prin Transfer Bancar

CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867

Deschis la Raiffeisen Bank
Donează prin Patreon

Donează

Abonează-te la newsletter

5 comentarii

  1. „Decât” că pe funcționarii care sunt delegați de către șefii lor sa preia din sarcinile lor nu are cine sa-i traga la raspundere. Că așa reușește sa se mentina corupt sistemul.
    Iar când iese nasol de tot mai cade un guvern.
    Nu exista control real, fiecare fura pe tarlaua lui sau incredințata lui

  2. Inteligenta artificiala nu exista, teremnu wste folosit datorita marketingului si a faptului ca lumea nu intelege cum sta treaba cu programarea.

    Cine conteata cele de mai sus sa imi spuna cum creezi ceva inteligent doar pe baza datelor istorice livrate unui „robot”

  3. De acord cu tine Marius. Nu exista intelligenta artificiala, sunt doar algoritmi: if then else …

  4. Are dreptate Marius, este doar un propaganda, buna pentru cei competenti si fara cunostiinte.

  5. Mda .. e o initiativa buna(pentru angajati). Doar ca sa fie bine inteles scopul acestor chat bots este tocmai sa elimine joburi . Cine vrea sa plateasca oameni ca sa raspunda la apeluri/mesaje ? Cel mai ieftin e sa ai un chatbot care sa isi faca treaba non-stop , sa scaleze si nici sa nu ia pauze.
    Evident .. ramane un manager mic acolo care sa manageuiasca 5 oameni (si nu 100) si sa se asigure ca chatbot-ul inca merge.

    SUA sigur nu vor pune bete in roata la chestia asta . Si uite asa economia SUA va reusi iarasi sa bata toate asteptarile.
    Mai vroia comisia europeana ca un algoritm de machine learning sa explice cu lux de amanunte de ce a luat o decizie sau alta.
    Evident ca nici macar oamenii nu pot justifica fiecare decizie (de exemplu eu nu am un motiv anume pentru care scriu aici .. poate doar sa mentionez niste aspecte).
    In conditiile in care inteligenta umana e stationara iar cea a sistemelor AI cu machine learning evolueaza exponential este evident ca human in the loop va fi doar o piedica usor de ocolit de sistem la un moment dat.

Adaugă un comentariu

Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.