G4Media.ro

Inspectorul școlar din județul care a decis în premieră menținerea deschisă a…

Foto: Freepik.com

Inspectorul școlar din județul care a decis în premieră menținerea deschisă a școlilor la atingerea incindenței de 3 la mie: Școala să fie ultima închisă, cum se întâmplă în Franța sau în Anglia

“Atunci când Bistrița a intrat în scenariul roșu, am fost și eu de acord cu scenariul galben pentru școli fiindcă informațiile venite de la conducerea Direcției de Sănătate Publică arătau foarte clar că în niciuna dintre școlile din Bistrița nu suntem în situația unei rate de infectare masive care să riște să devină un focar. Nu cred că ar fi fost ceva rău”, a declarat inspectorul școlar general din județul Bistrița-Năsăud despre decizia-premieră pentru sistemul educațional românesc de a menține școlile deschise, atunci când localitatea a trecut epidemiologic peste pragul de infectări de 3 la mie.

  • Amintim că redeschiderea graduală a grădinițelor și a școlilor, indiferent de rata de infectare, a intrat în analiza autorităților, după cum au declarat pentru Edupedu.ro surse guvernamentale.

Inspectorul școlar general, Mihai Mureșan, a explicat astăzi, 4 noiembrie, că “părerea mea este că trebuie întotdeauna trebuie să facem în așa fel încât ultima instituție care să fie închisă să fie școala. Mă uit la ce se întâmplă în Franța sau în Anglia. Este închis totul cu excepția școlilor care, în continuare, funcționează fără niciun fel de problemă. Mai multe studii au arătat că școala nu este principalul factor de răspândire a virusului pentru că în școală se respectă într-o proporție covârșitoare măsurile. Aceasta a fost motivația pentru care, atunci când Bistrița a intrat în scenariul roșu, am fost și eu de acord cu scenariul galben pentru școli fiindcă informațiile venite de la conducerea Direcției de Sănătate Publică arătau foarte clar că în niciuna dintre școlile din Bistrița nu suntem în situația unei rate de infectare masive care să riște să devină un focar. Nu cred că ar fi fost ceva rău. Statul elevilor acasă înseamnă statul a cel puțin unui părinte acasă, cheltuieli bugetare mai mari, iar calitatea actului didactic nu este nici pe departe cea care se obține în sala de clasă“, transmite TimpOnline.ro.

Citește articolul integral pe Edupedu.ro

 

Susține-ne activitatea G4Media logo
Donație Paypal recurentă

Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media

Donează prin Transfer Bancar

CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867

Deschis la Raiffeisen Bank
Donează prin Patreon

Donează

15 comentarii

  1. sa-i stea doamnei pantazi campania asta cu scoala deschisa in pandemie in gat…btw, boss-ul de la magurele care a uitat sa se pensioneze ce mai face, nu mai sponsorizeaza articole?! :))

  2. Si daca efectele pe termen lung ale acestui Covid sunt cele ale unei boli cronice asemanatoare cu HIV sau hepatita, ce sa va faca cei care se vor contamina sau parintii? Nu o spun eu, o spun specialistii. Nu stiu daca pot pune linkuri, cautati si voi pe net. Eu am gasit asta de exemplu: „Although many of them may yet recover in the coming months, some scientists are becoming increasingly worried that some may end up with myalgic encephalomyelitis/chronic fatigue syndrome (ME/CFS), a debilitating and poorly understood condition associated with some viral infections.” Imi place cum ultra specialistii de Bistrita si Calarasi ii combat pe cei din New York si Boston.

    • Ce legătură are coada vacii cu ștampila poștei? Statistica bolii la copii este bună. Rata de tarnsmisie de la copii mici la adulți pare să fie mică, pe bază de dovezi statistice, pentru că încă nu poate fi dovedit un mecanism cauzal care să explice situația. Îmbolnăvirile din școală sunt cauzate preopnderent de înșiși părinții care nu înțeleg că trebuie să reducă contactele și aglomerația. În condițiile actuale copiii nu ar trebui duși până în poarta școlii și nici așteptați în grup aglomerat la ieșire. Părinții nu ar trebui să socializeze între ei. Contactele ar trebui limitate la colegii de clasă, grupul de profesori de la clasă și familia imediată.

      Alternativa ar fi suspendarea educației pentru un an, caz în care toată lumea termină școala cu un an mai târziu. Nu are rost să te prefaci că faci școală. Poți continua activități online ca să păstrezi contactul cu copiii, dar anul școlar formal ar trebui reluat când condițiile vor fi rezonabile.

      De fapt orice activitate comportă un anume risc. Se pune problema despre care sunt cele esențiale, care trebuie continuate chiar și cu riscuri, și care sunt cele neesențiale, pe socoteala cărora putem face distanțare socială și reducerea R-ului. Aici e marea dispută. Dacă îi întrebi pe economiști, activitățile care mișcă bani sunt esențiale, și restul e opțional. Dacă-i întrebi pe sociologi, suspendarea educației e un dezastru, școlile ar trebui ținute deschise cu orice preț, iar restul e totul opțional. Dacă-i întrebi pe socialiști, îți vor spune că protecția socială și utilizarea raționalizată a resurselor de bază sunt esențiale până trece criza, iar menținerea economiei de piață e opțională. Dacă-i întrebi pe capitaliști, îți vor răspunde pe dos. Vor zice că salvarea economiei de piață e atât de importantă, încât merită făcute sacrificii în alte domenii și merită să ne asumăm niște riscuri. Cam toată lumea pare de acord că să ne simțim bine e opțional și că distanțarea socială ar trebui făcută pe spinarea sărbătorilor și socializării până îi întrebi pe psihologi, care-ți vor spune că asta nu e sustenabil și că unii vor înnebuni și vor crea alte probleme negestionabile. De fapt oricum o dai, trebuie să cărcălești un compromis între toate astea și multă lume va fi nemulțumită de orice formă ar lua acest compromis. Dar cu cât sunt mai mulți cei care nu respectă compromisul, așa bun sau prost cum a fost el gândit de autorități, cu atât trebuie făcute reguli mai rigide și mai simpliste, pentru că dacă nu e conformare trebuie să fie impunere și impunerea nu se poate face decât pe criterii ușor de înțeles și de evaluat. Dar criterii ușor de înțeles și de evaluat înseamnă în același timp criterii rudimentare și proaste. Deci ne-o facem cu mâna noastră, prin comportament.

  3. In sfarsit, mai sunt si oameni cu scaun la cap in tara asta. Bine ca s-a trezit si guvernul meu in ceasul al 12-lea.

  4. Analiza autorităților locale sau centrale e zero!

    Specialistii in educație sau epidemiologie au studii la Spiru si e de inteles „competenta”.

    Ce nu vrea nimeni sa înțeleagă e ca in Romania e ca populația scolară este unul dintre vehiculele care transmit virusul.
    Intre colegi pentru ca nu se respecta nicio regula.
    Între elevi si profesori.
    Între elevi si familia lor.
    Cum explicați ca sunt părinți infectați si copii stau in izolare acasa fara teste sau merg la scoala fara nicio opreliste de la părinți.
    Păstrând proporțiile acest vehicul transmite infectia cam la fel cat la petreceri, pomeni, parastase

  5. Pana la urma, deschiderea fizica a scolilor depinde de disponibilitatea profesorilor de a sustine cursurile fata-in-fata.
    Din partea mea, as mai astepta o luna pentru a vedea urmarile din statele occidentale deoarece situatia se poate agrava si nu vreau sa cobesc.

  6. Madam pantazi nu se lasa, a primit ordine clare de la luminoasele scoli private.

  7. Dacă asteptam sa devina scoala 100% sigura pentru copiii noștri din punct de vedere epidemiologic, atunci putem sa retragem copiii de pe acum si sa ii educam acasa pentru ca siguranță totala nu va fi niciodată. Am început scoala primara în anii 80 si am absolvit 12 clase în anul 2000. In fiecare an am avut colegi de clasa bolnavi de hepatita A si B, vărsat de vânt și alte infecții. Da, unii au ramas cu sechele hepatice, probabil toata viata. Altii au chipul brăzdat si acum de la spargerea pustulelor. Traiul în comunitate presupune riscuri, asa e mersul vietii. Punem în balanta viitorul națiunii, reprezentat de interesul strategic de a avea o generație de mâine educata si calificata, cu riscul unor forme grave extrem de redus la grupa de varsta sub 18 ani, si cu o mortalitate aproape inexistenta. Oare e chiar asa o alegere grea???Chiar noi suntem deștepții Europei si restul niște prosti inconștienți ca își trimit copiii la școală?

    • Chiar e asa de greu a intelege ca: acei copii care pot invata online au invatat si la scoala.
      Grosul, adică cei care nu invata la scoala, nu vor putea invata online!
      Poate fi o explicatie ca nici părinții lor nu se pot ocupa de acesti copii.
      Poate nu au pregatirea si capacitatea de a intelege situația actuala.
      Poate ca-si doresc mai mult timp pentru ei decat pentru a-si educa odraslele.
      Sa le educe scoala odraslele!
      Poate ca sunt si multi profesori care nu doresc online pentru ca nu le e usor.
      Poate ca nici cu metoda „fata-n fata” nu produc plusvaloare!
      Sigur ca sunt si probleme financiare de ambele parti.
      Dar ma intreb:
      Mai citeste vreun copil vreo carte pe an din proprie initiativa?

  8. https://www.g4media.ro/municipiul-bistrita-la-un-pas-de-carantina-anunta-institutia-prefectului.html
    Nu a inchis Bistrita scolile la 3? Luati de aici aproape 6 si carantina totala a localitatii… Scolile nu contribuie la raspandirea virusului…

    • După x ierni in care am observat copiii imbolnavindu se la scoala si aducând viruși in casa, am concluzionat ca e nu e o problema dacă pe lângă cele obișnuite avem și o pandemie cu un virus mult transmisibil. Progres!

    • Asta e fix un comentarii ca se ne aflam în treaba…si in Timișoara si Cluj Napoca rata e aproape de 6 la 1000 si au scolile inchise de o luna. Mai pe înțelesul unora care stau greu cu logica: închiderea sau deschiderea scolilor nu are NICIO influenta asupra indicelui cumulat la 14 zile. Deci, pe cale de consecința logica, daca infectările nu au scăzut în localitățile unde au închis scolile ci, dimpotrivă, au crescut, care e eficienta acestei masuri si de ce ținem scolile închise???Iar suntem noi mai deștepți decât restul lumii?

    • Problema e ca e posibil ca incidenta sa fi fost, de exemplu, 8 in loc de 6, daca nu inchideau scolile.

      Trebuie sa-ti pui problema ce trebuie facut suplimentar pentru a opri cresterea, nu sa renunti la masuri care au potentialul sa o incetineasca.

      La relaxare, inclusiv deschidere de scoli, te poti gandi dupa ce stabilizezi situatia.

      Ca poate ordinea in care s-au introdus restrictiile poate ar fi trebuit sa fie alta, as putea fi de acord. Dar e tarziu sa ne sucim acum. Nu ne permitem sa mai relaxam ceva in timp ce raspandirea accelereaza.

  9. @Nuvalasatipostacilor

    Chiar asa stimabile, ce pretenții aberante avem noi, cei care chiar avem copii și nu vorbim sa ne aflam în treaba la 3 ani după ce a început sa ne crească mustata: „sa ne educe scoala odraslele”. Adică e de rau ca ne dorim asta, scoala trebuie sa se ocupe de politica și de chestii trendy, socializare, chestii fancy, nu?De ce dracu’ a mai inventat omenirea scoala?!?

  10. @Vlad
    Rationamentul tau e ceea ce se numeste speculație intelectuala. Daca ar fi fost asa cum spui tu, ar fi trebuit ca orasele care au închis scolile devreme, cum ar fi Bacau, Alba Iulia, Cluj, sa fi avut o rata de creștere mai mica decât celelalte care au atins pragul de 3/1000 si totusi nu au închis scolile (Suceava, Bistrita). Or, surpriza, rata de infectare e egala sau chiar puțin mai mare în cazul primelor fata de cele din urma. Oricum am privi situația, daca punem în ecuație si cvasiunanimitatea tarilor europene care NU au închis scolile desi au impus lockdownuri (desi nu am impus în Romania) rezultatul e ca noi aici în bătătura patriotarda am greșit o urat de tot. Nu doar ca nu am oprit, deloc, răspândirea, dimpotrivă, am adăugat probleme noi unei situații grave: evoluție analfabetism functional (online ul e o gluma) si părinți blocați acasa, scoși din economie, asistati de stat. Eu zic totusi sa ne aplecam asupra problemei, nu e vorba de politica ci de realism!