G4Media.ro

Guvernul va aproba amânarea cu patru ani a evaluării transdisciplinare la clasa…

Foto: gov.ro

Guvernul va aproba amânarea cu patru ani a evaluării transdisciplinare la clasa a 8-a și pentru menținerea acreditării școlilor doctorale

Guvernul va aproba, vineri, ordonanța de urgență care prevede amânarea cu patru ani a evaluării transdisciplinare la clasa a 8-a din cauza faptului că ”procesul de predare – învățare – evaluare nu s-a realizat transdisciplinar”. Proiectul de OUG prevede și menținerea acreditării școlilor doctorale, în absența evaluării acestora, chiar dacă în ultimii ani au apărut sute de articole despre fraudele masive înregistrate la multe dintre acestea.

Propunerea de introducere a acestei OUG pe ordinea de zi a ședinței a fost făcută de ministrul Educației, Monica Anisie, la începutul ședinței Executivului.

Premierul a spus că se aprobă introducerea acestei OUG, însă a adăugat: „De acum, nu mai mai accept nicio OUG care nu este discutată cu mine anterior”.

Potrivit notei de fundamentare a proiectului, „premisele necesare pentru abordări transdisciplinare în evaluare nefiind asigurate în acest moment, se impune o derogare de la prevederile art. 361, alin.(3), lit. b) din Legea educației naționale nr.1/2011”.

Evaluarea transdisciplinară va fi amânată până la evaluarea națională de clasa a 8-a pe care o vor susține copiii care intră în clasa a 5-a în anul 2020.

Proiectul de OUG mai prevede menținerea acreditării școlilor doctorale, în absența evaluării acestora, chiar dacă în ultimii ani au apărut sute de articole despre fraudele masive înregistrate la multe dintre acestea.

”Luând în considerare faptul că din motive obiective procedura de evaluare periodică la intervalul de 5 ani nu s-a putut realiza conform prevederilor art. 158 alin. (4) din Legea educației naționale nr. 1/2011, se impune rezolvarea blocajului întâmpinat de școlile doctorale în ceea ce privește organizarea examenului de admitere pentru anul universitar 2020-2021 și de finalizare a studiilor doctorale după data de 31.12.2019”, se arată în nota de fundamentare a proiectului de OUG.

Practic, proiectul de OUG prevede încă o amânare a termenelor existente în Legea Educației nr. 1 din 2011.

Context. Pe 6 decembrie, ministrul Monica Anisie declarase că, dacă nu va trece în Parlament iniţiativa privind amânarea evaluării naţionale transdisciplinare, Ministerul Educaţiei va iniţia ordonanţă de urgenţă în acest sens. “E o iniţiativă legislativă din partea Parlamentului, este vorba despre evaluarea copiilor care sunt acum în clasa a VII-a. (…) Dacă ne referim la iniţiativa din Parlament, e atributul Parlamentului, deci nu pot eu să mă pronunţ. Dacă nu va trece această iniţiativă, Ministerul Educaţiei va iniţia o ordonanţă de urgenţă pentru prorogarea termenului de aplicabilitate”, potrivit agenției citate.

Edupedu.ro scria încă de la începutul anului şcolar că elevii de clasa a VII-a ar putea scăpa de examenele transdisciplinare prevăzute în lege la Evaluarea Națională de anul viitor. Mai mulți senatori social-democrați au depus pe 17 septembrie 2019 în Parlament un proiect de modificare a Legii educației, care prevede amânarea cu 4 ani a evaluării naționale transdisciplinare la clasa a VIII-a.

Foto: gov.ro

Susține-ne activitatea G4Media logo
Donație Paypal recurentă

Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media

Donează prin Transfer Bancar

CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867

Deschis la Raiffeisen Bank
Donează prin Patreon

Donează

3 comentarii

  1. Abramburica a II-a.

  2. Din curiozitate, m-am documentat, e inadmisibil…
    Evaluarea asta trans-disciplinara suna asa in Legea nr 1/2011 a Educatiei :
    „Articolul 361
    “(3) Prin excepție de la prevederile alin. (1):

    b) evaluarea națională organizată la finalul clasei a VIII-a se va desfășura în conformitate cu prevederile prezentei legi începând cu generația de elevi care începe clasa a V-a în anul școlar 2017-2018;”
    Legea în vigoare din 2011 prevede că elevii care acum au început clasa a VII-a ar trebui să susțină în 2021, la examenul de finalizare a gimnaziului, o probă la informatică, un examen TRANSDISCIPLINAR la matematică și științe, limbă străină, competențe civice și sociale, precum și examen de admitere în liceele căutate. Elevii de clasa a VII-a sunt primii copii care au urmat clasa pregătitoare, care au învățat după un curriculum aplicat pentru prima dată de învățătorii și profesorii lor și prima generație care a trecut de la manuale digitale la manualul unic și iar la manualele cumpărate prin licitație. Cea mai mare necunoscută pentru copiii de clasa a VII-a este examenul pe care îl vor susține la finalul gimnaziului.
    Legea educației – modificată altminteri major – a SUPRAVIETUIT din 2011 cu formula de examene transdisciplinare planificate pentru ei, fără însă ca planul-cadru de gimnaziu să fie transdisciplinar: orele de matematică, fizică, chimie, biologie se fac separat, ca întotdeauna, iar profesorii nu au fost formați să predea transdisciplinar.”
    https://www.edupedu.ro/document-proiect-de-lege-pentru-generatia-uitata-examenele-transdisciplinare-de-la-evaluarea-nationala-amanate-pana-cand-vor-ajunge-clasa-a-viii-a-elevii-care-acum-sunt-clasa-a-iv-a/

    Deci, evaluarea transdisciplinara figureaza in LEGE, nebagata in seama si amanata mereu, inca din 2011:
    „Legea şi reforma educaţiei, mereu în contratimp.
    Concomitent, când, în sfârşit, a venit vremea ca Legea să fie aplicată, a fost creat Consiliul Consultativ al Ministerului Educaţiei Naţionale pentru „un amplu proces de revizuire a legislației în domeniul educației. În fapt, o nouă Lege a Educației Naționale, cu un nou spirit și de o altă anvergură, o lege cuprinzătoare, coerentă și flexibilă“. Până la intrarea în acţiune ca atare, noul consiliu sugerează democratism în componenţă, de la nivel academic de top la reprezentarea asociativă. ”
    http://www.tribunainvatamantului.ro/legea-si-reforma-educatieimereu-in-contratimp/

    Fara comentarii… vorbe goale, pe hartie…Romania codasa in toate clasamenetele la capitolul Educatie.