G4Media.ro

Grindeanu, despre majorarea salarială din sectorul feroviar, de la 1 ianuarie: A…

Sursa foto: Ilona Andrei / G4Media.ro

Grindeanu, despre majorarea salarială din sectorul feroviar, de la 1 ianuarie: A fost comunicată pe surse, nu e convenită

Ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu a declarat, miercuri, la emisiunea Talk News de la Profit TV, despre majorările salariale anunţate în sectorul feroviar după protestul spontan de la începutul săptămânii, că se va discuta despre acest lucru abia când companiile vor veni cu bugetele la aprobare, transmite News.ro.

”Dacă vor putea susţine din punct de vedere economic aceste creşteri, nimeni nu are nimic împotrivă”, a spus Grindeanu, precizând că o majorare salarială de la 1 ianuarie 2022 a fost comunicată ”neoficial, pe surse, şi nu este convenită de niciuna dintre părţi.

Întrebat despre creşterile salariale din sectorul feroviar, ministrul Sorin Grindeanu a afirmat că ”ceea ce s-a agreat în urma discuţiilor cu sindicatele şi cu reprezentanţii companiilor, este în comunicatul oficial, agreat de ei şi de sindicate, aflat pe site, şi care spune în esenţă următorul lucru, că suntem de acord cu aceste creşteri, fără a spune niciun procent, dacă ne înscriem în limitele date de buget şi de asemenea de aprobarea bugetelor companiilor din subordine”.

Ministrul a arătat că bugetele companiilor din sectorul feroviar, CFR Infrastructură, Marfă şi Călători nu au fost aprobate şi vor fi aprobate probabil în februarie, martie.

”Atunci, dacă acele companii vor veni când vor prezenta bugetul, şi vor fi aprobate în Guvern, vor putea susţine din punct de vedere economic aceste creşteri, nimeni nu are nimic împotrivă”, a spus Grindeanu.

Despre o posibilă creştere salarială în sectorul feroviar, de la 1 ianurie, Sorin Grindeanu a răspuns: ”Am înţeles că aceasta a fost o comunicare neoficială, pe surse, şi care nu e convenită de niciuna dintre părţi, singurul lucru convenit a fost acel comunicat, convenit de ambele părţi”.

Despre posibile proteste pe calea ferată, ministrul Transporturilor a spus: ”Eu cred că la CFR este nevoie de multe investiţii, să crească atât calitatea transportului cât şi calitatea celui care munceşte în CFR, nu s-a investit de peste 30 de ani şi acest lucru se vede”.

În privinţa statutului feroviarului, promovat de PSD în Parlament şi care prevede majorarea salariilor cu 30%, Grindeanu a explicat faptul că şi-au dori ca acesta să se aplice, dar în prezent, companiile din sectorul feroviar se află pe pierdere.

”Niciuna dintre ele nu este pe profit, şi trebuie să găsim, pentru anul viitor, acele soluţii de redresare”, a afirmat el, precizând că există şi jaloane în PNRR legate de aceste companii.

Reprezentanţii Ministerului Transporturilor au anunţat, luni, după negocierile cu sindicatele angajaţilor din domeniul feroviar, că părţile au convenit ca pentru perioada imediat următoare să se agreeze, ca soluţie, creşterea salariilor tarifare cu indicele de creştere a preţurilor de consum pentru anul 2022.

„Astăzi, 20 decembrie 2021, la sediul Ministerului Transporturilor şi Infrastructurii, la solicitarea ministrului Sorin Grindeanu a avut loc întâlnirea cu reprezentanţii federaţiilor sindicale din calea ferată. Discuţiile s-au concentrat pe problemele existente în domeniul feroviar, dar şi pe situaţia creată de protestul spontan al unor lucrători din calea ferată. Părţile au convenit ca pentru perioada imediat următoare să se agreeze ca şi soluţie creşterea salariilor tarifare cu indicele de creştere a preţurilor de consum pentru anul 2022, în condiţiile aprobării cadrului legal şi financiar. Vorbim aici de Legea bugetului de stat şi bugetele companiilor feroviare, ca o primă etapă în vederea aplicării Statutului personalului feroviar”, se arată într-un comunicat de presă transmis de Ministerul Transporturilor. (Sursa foto: Ilona Andrei / G4Media.ro)

Susține-ne activitatea G4Media logo
Donație Paypal recurentă

Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media

Donează prin Transfer Bancar

CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867

Deschis la Raiffeisen Bank
Donează prin Patreon

Donează

3 comentarii

  1. Nu ma pricep – exista greve ilegale si greve pe care le analizeaza un judecator daca sunt sau nu legale.
    Una peste alta, are cineva o statistica cu deplasarile cu trenul in delegatii ale angajatilor statului – ca sa faca economie la combustibil, revizie auto, asigurari, sofer…

  2. E de-a dreptul paradoxal felul intortochiat, imbarligat, dar rapid prin care partidul asta a pus pe butuci CFR, dupa ce ani si ani de zile industria si serviciile feroviare au fost folosite drept cap de lista ideologica cu privire la lupta impotriva regimului ”burghezo-mosieresc”.Ce ar zice Vasile Roaita, indiferent cine era el ?
    Intrebarea este ce ar zice Carol I, vazand mandria lui, calea ferata. cu un ministru al transportului care vorbeste in dodii despre salariile din CFR, in timp ce liniile de cale ferata se depreciaza, trenurile de calatori au devenit locuri de tortura medievala, scaunele fiind practicabile doar cu pretul sanatatii fizice si mentale, timpul feroviar, ca sa-i zic asa, a devenit miza de pariuri, peste vara rezista doar cei cu vana extraterestra, care nu respira aer, doar codoi si azot si in general, iti platesti pacatele, plus pe cele ale stramosilor.
    Fara cale ferata (normala) cadem sub posibilitatile motrice ale lui Burebista, care era tot timpul in tot locul, doar cu bidiviul ala al lui cu sha, ceea ce cred ca ne-ar trebui si noua. PNRR permite financiar.

  3. Țeapă pesedoasă