G4Media.ro

Greșeală descoperită de un profesor în corectura digitalizată a grilelor la simularea…

Grile corectate diferit la simularea Evaluarii Nationale 2024 / Foto: Mihaela Popa

Greșeală descoperită de un profesor în corectura digitalizată a grilelor la simularea Evaluării Naționale 2024: Elevi cu punctaje diferite acordate de către cei doi evaluatori la același item și acceptate de platformă, care a făcut media notelor

Platforma digitalizată a Ministerului Educației prin care au fost corectate lucrările elevilor de clasa a VIII-a la simularea Evaluării Naționale 2024 a permis înregistrarea de punctaje diferite acordate de către cei doi profesori evaluatori la subiectele de tip grilă și a făcut o medie cu o diferență acceptată a notelor de cel mult 1 punct, a declarat pentru Edupedu.ro profesoara de matematică Mihaela Popa. Concret, un elev a primit punctaje diferite la un subiect grilă de la cei doi corectori, iar platforma informatică a făcut media celor două punctaje.

„«Am luat 8,50, dar trebuia să iau 9». Un semnal pentru platforma de corectare de la Evaluarea Națională. La partea grilă, platforma trebuie să sesizeze dacă sunt diferențe! Acolo trebuie să fie identică toată corectarea! Avem 3 elevi care au obținut la grilă punctaje diferite de la cei doi corectori! O singură greșeală la grilă înseamnă jumătate de punct mai puțin pentru elev!“, a atras atenția Mihaela Popa, pe pagina sa de Facebook.

Contactată de Edupedu.ro, profesoara de matematică de la Colegiul „Vasile Alecsandri” din Iaşi a explicat că este inacceptabil ca platforma de corectare digitalizată folosită în premieră pentru notarea lucrărilor elevilor și care va fi utilizată și la examenul propriu-zis de Evaluare Națională din vară să permită înregistrarea a câte două punctaje diferite acordate de către cei doi profesori corectori la același subiect grilă și apoi să facă automat o medie a notelor celor doi evaluatori, așa cum s-a întâmplat la corectarea lucrărilor de la simulare.

În prezent, sistemul informatic – platforma de corectare digitalizată a lucrărilor elevilor – a permis ca profesorii să înregistreze note diferite la orice tip de subiect, indiferent dacă el e grilă sau deschis – condiția fiind doar ca diferența totală între cele două punctaje acordate de profesorii evaluatori să fie mai mică de 1 punct.

 

Susține-ne activitatea G4Media logo
Donație Paypal recurentă

Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media

Donează prin Transfer Bancar

CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867

Deschis la Raiffeisen Bank
Donează prin Patreon

Donează

3 comentarii

  1. si uita asa revine in discutie: exista un auditor extern independent care valideaza aplicatiile IT ale statului folosite in interes public?!

  2. Cat de benefica e metodologia de evaluare cu privire la creativitatea elevului …se puncteaza inspiratia de moment 🤣

  3. Digitalizare, programe it facute de copii pe o legislatie bezmetica ….Inteleg tinerii la timp cum functioneaza tara asta. Plina de succesuri Romania educata generata de Nelocuit si pastorita de o ministresa , asemenea……