G4Media.ro

Gamificarea lecțiilor – un proiect din România, poveste de succes și exemplu…

Gamificarea lecțiilor – un proiect din România, poveste de succes și exemplu de bună practică în Europa

Jocurile, fie că sunt clasice sau digitale, fac parte tot mai des din predare și din planurile de lecție ale profesorilor la nivel european, scriu cei de la SchoolEducationGateway, platforma europeană online, dedicată învățământului preuniversitar. Cu toate acestea, chiar și în secolul al XXI-lea, unii profesori resping jocurile, considerându-le frivole, sau recurg la predarea bazată pe transmiterea informației, de teamă ca elevii să nu abuzeze de aceste metode recente, mult mai atractive. Alții sunt entuziaști în privința jocurilor, însă nu prea reușesc să găsească resurse de calitate, mai scrie sursa citată, care propune trei exemple practice pentru a putea înțelege mai bine învățarea bazată pe jocuri. Unul dintre ele este chiar din România.

Gamify Your Teaching – un proiect Erasmus+ coordonat de o echipă din România, în colaborare cu alte șase state – a primit distincțiile de „poveste de succes”(pentru impact și contribuția la crearea de politici în domeniu, pentru rezultate inovative și abordare creativă) și „exemplu de bună practică” (pentru modul exemplar în care a fost dezvoltat și coordonat, fiind o sursă de inspirație și pentru alții).

Proiectul le oferă elevilor ocazia să-și dezvolte competențe antreprenoriale prin joc. Concret, își propune să susțină lecțiile profesorilor în două moduri: în primul rând, prin realizarea unui joc digital inovator, iar în al doilea rând, creând și testând materiale didactice pentru predarea educației antreprenoriale cu ajutorul ludificării (gamificării).

 

Susține-ne activitatea G4Media logo
Donație Paypal recurentă

Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media

Donează prin Transfer Bancar

CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867

Deschis la Raiffeisen Bank
Donează prin Patreon

Donează

5 comentarii

  1. Deci, limba romana s-a imbogatit cu un nou cuvant, ” gamificare”! Ura!

    • În traducerea redacției ar suna cam așa :
      Un proiect Erasmus – Gamifichează-ți teachinghicarea !
      VaI mama lor ! Viitor de aur țara noastră are !

    • Dar de cuvântul „ludificare” din finalul articolului ați auzit ? Două cuvinte inventate intr-un articol de câteva rânduri este cam mult.
      Să-i facă cineva vânt pe scări autorului !

  2. Da, termenul ,,ludificare” este cel potrivit. Pe de altă parte, nu putem ști ce cuvânt dintre cele două– gamificare sau ludificare – va câștiga pariul cu timpul pentru că nimeni nu poate controla evoluția limbii.

    Totuși, cei care știu să scrie profesional in românește ar trebui să fie atenți la ce fel de limbă cultivă în spațiul public.

  3. Bai nazisti ai limbii, ce cuvant romanesc exista pentru substituirea „gamificarii” ? Pai nu exista!