G4Media.ro

Furia șoferilor Diesel. De ce viitorul este al mașinilor electrice

Susține-ne activitatea G4Media logo
Donație Paypal recurentă

Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media

Donează prin Transfer Bancar

CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867

Deschis la Raiffeisen Bank
Donează prin Patreon

Donează

16 comentarii

  1. Despre electrice orice poti sa spui dar numa’ masini nu sunt! Niste căcaturi cu roti!
    Diesel va ramane intotdeauna un motor extem de fiabil si economic! Problema lor e de fapt ca aceste motoare merg sute de mii de kilometrii fara reparatii si oamenii nu schimba des masinile!
    Lasati ne cu vrajala cu poluarea!

    • lol.ai condus i3?evident ca nu. face pipi pe dieselul tau, e si mai rapid si mai nepoluant si consuma mai putin. evident, costa mai mult la achizitie, retea de incarcare mai va etc. dar sa sustii tractorul ala….lasa-ne. am avut, nu mai vreau tractor. si bateriile electrice duc sute de mii de km. eu zic sa mai cercetezi, o sa ramai surprins.

      catre autorul articolului: e sincer absurd sa primesti rascumpararea masinii ca polua mai mult. ce, te polua pe tine in mod direct sau cum? sa zica mersi ca a tinut la americani. in rest sa ii despagubesti atat de mult.

    • benzina e regina

    • Ca e diesel sau electrica sau benzina, poti ajunge si pe jos acolo in sat la azilul de batrani nazisti din RFG, sa-i speli la cur si la intoarcere sa-ti umpli desaga cu mizerii de la Aldi sa se imbuibe famila de 2,5 marci!

    • lol, comentariul tau ma amuza. sunt detinator de diesel, sta mai mult in parcare acum. Da, are peste 200k km, dar nu e cum zici tu, fara reparatii, chiar din contra, am dat mii de euro pe DPF, pompe de inalta, injectoare duse, turbina, bujii incandescente, etc. Plus ca daca o lasi iarna chiar si daca stai la curte, cand pornesti sa se incalzeasca: 1. se incalzeste in 2 ore , 2. miroase chiar si in aer liber de nu poti sa stai, chiar cu DPF functional. Ceea ce nu prea se intampla la benzina de exemplu. Am mers cu o Tesla pe Uber, aia e viitorul, doar ca acum costa prea mult la achizitie. Adica personal, decat sa dau 100k euro pe o Tesla model X sau S, mai bine im iau bmw m5 2018 care e si euro 6/7. Daca ajunge la un pret decent, undeva la 25-30k euro ,atunci merita cu varf si indesat. Nu cred ca sunt multi amatori de masini care sunt dispusi sa dea o suma mare acum pe o masina electrica, dar cu siguranta in 10 ani asta se va schimba. Cat despre despagubiri, apa de ploaie, utilizatorul a stiut cand si-a luat masina diesel ca polueaza mai mult, trebuie sa fii retard ca sa nu stii asta. Doar ca la nemti se potriveste treaba, ei fac naveta 100+ km pe zi, unde dieselul exceleaza. La romani e doar un moft, romanii au impresia ca economisesc la portofel daca merg cu 5.5 % consum, dar cand vine vorba de mentenanta si reparatii, toata diferenta aia de bani dintre 5.5% consum la diesel si 8-9% la benzina o tripleaza prin costuri la service-uri auto. La toate masinile pe benzina pe care le-am avut, cred ca am schimbat doar bujiile si uleiul in cativa ani. Acum, la BWM, am schimbat mai multe pt ca e motorul mai complex, dar nici pe departe cate am schimbat la masina diesel. Adica, bobine, solenoizi vanos (asta cand am luat-o, nu stiam ce a facut fostul proprietar) si am mai schimbat bujiile si sonda lambda (una din ele). Asta a fost la 93000km acum am 155000km si pun doar benzina. Bineinteles ca stau in alta tara, probabil in Romania schimbi la orice masina chestii, din cauza drumurilor, dar nu la motor. Din considerentul asta, orice masina cu roti care merge pe pamant si nu in aer, in Romania va avea nevoie de costuri, mai devreme sau mai tarziu. Pe unde stau eu, masina mea are suspensia din fabrica, din 2009, si nu da semne ca s-ar strica… In rest, da, dieselul e bun la camioane.

    • Scuza ma dar daca imi dai bmw i3 ca exemplu’ singuru’ lucru pe care pot sa l spun e :ascuțitoare!
      Este o masina ff mica!nu sunt propietar de suv ,nici macar nu mi plac si nici nu le vad rostul si nu o sa cumpar niciodata!
      Am o masina mare iar un motor pe benzina la caroseria aia mi se pare total ineficient!Intr adevar imi plac si benzinarele dar doar cele cu cilindree mare si nu motoarele astea de drujba in 3 pistoane!
      Sincer nu ma intereseaza poluarea si cat poluez!
      Poloarea nu este data de posesorii de turisme! Aia tre’ cautata in alta parte!Vrajală ieftina!

  2. O întrebare simpla si la obiectiv cat de fiabile sunt mâinile electrice fata de cele diesel si cine ia poate permite reparații la cele electrice grea întrebare???

    • Motoarele electrice sunt fiabile. Sunt mult mai simple si au mai putine piese. Eliminarea (sau scaderea numarului) motoarelor cu combustie ar afecta destul de mult industria producatoare de piese auto si cea de reparatii auto.

  3. De acord, viitorul e electric.

    Dar mult succes sa convingi o ticaloasa ca Firea sa construiasca infrastructura electrica, sau orice inafara de statui ultra-kitschoase.

  4. OK, electric e wow, e cool, e de viitor. Pe bune? Cu autonomia aia?
    Da, cand o sa avem niste acumulatori pe care ii incarci in 5-10 minute si apoi mergi 600 km atunci putem vorbi de masini electrice. Pana atunci, sorry, dar raman doar niste jucarii de oras.

  5. Inca o dovada ca noi, cetatenii europeni, suntem tratatti ca niste sclavi.

    „Teutonii” sunt cel mai afectati si nu misca in „front” ca sa ceara acelasi lucru ca si americanii.

    Noi euro

    • Noi europenii ne-am pierdut genele de ALPHA male in cele doua razboaie mondiale.

    • Americanii au putut sa ceara returnarea masinilor pentru ca acestea nu respectau limitele de poluale legale (cele stabilite de EPA). Daca ar fi declarat nivelul real al emisiilor, VW nu ar fi avut dreptul sa vanda in USA.
      In EU, limitele sunt diferite, masinile pot fi vandute legal chiar si cu raportarea reala a emisiilor. Devine o problema de drept civil, respectiv daca se justifica rezilierea contractului sau nu.

  6. Cred ca ceea ce fac ei acum este sa dea un mesaj despre viitor si sa seteze trendul. Da, masinile electrice nu sunt ideale inca si nu sunt o alternativa 100% la cele clasice. Insa asta e din cauza ca nimeni nu a investit serios in asta pana acum; mai putin Tesla care a facut din asta o prioritate si a avut oarece succes.
    Insa mesajul fiind clar pentru viitor cred ca firmele de masini vor concentra din ce in ce mai multa cercetare catre electric. Eu sunt sigur ca daca se vrea cu adevarat putem avea masini electrice extraordinare in cativa ani.
    Si sunt sigur ca cei care spun ca viitorul e tot diesel sau benzina nu cred asta cu adevarat.

  7. Problema este mai complexa si e pacat ca nu se discuta in integralitatea ei. In deceniul 9 al secolului trecut si in primul deceniu al secolului XXI politicienii au stimulat, as zice in mod nesabuit, extinderea folosirii motoarelor diesel la autoturisme prin masuri fiscale. Producatorii au profitat. S-a ajuns la producerea de motoare diesel de puteri mici, 1,2 l ceea ce e cam aiurea, oricum am lua-o. Dupa care aceiasi politicieni si-au adus aminte ceea ce chipurile uitasera anterior. faptul ca motoarele pe motorina sunt mai poluante. orice le-ai face. Nu mai zic ca orice filtru nu face decat sa reduca performantele masinii. Ceea ce e nasol pentru proprietar.
    Motoarele diesel sunt extrem de performante si nu vor putea fi inlocuite de pe camioane, autocare, vapoare, tot ce inseamna transport de marfa.
    Masinile electrice sunt o gluma proasta in acest moment si nu stiu cat de mult vor putea evolua ca sa fie cu adevarat competitive. Bateriile au costuri enorme, au o durata de viata limitata, cost de asemenea foarte mare pentru reciclare. Si produc o poluare uriasa dar care nu se vede pe teava de esapament. Masinile electrice capoteaza jalnic cand afara temperatura scade sub -10-15 grade. Pur si simplu nu pot face fata iernilor grele.
    In orase se simte acut nevoia unei reduceri a poluarii produse de trafic, dar in acest moment si in urmatorii 10 ani nu vad masina electrica ca solutie de inlocuire. Subventiile masive acordate cumparatorilor de masini electrice nu fac decat sa ascunda problema si nu s-o rezolve.
    Limitarile administrative arbitrare vor avea un impact electoral masiv, exact in momentul cand partidele traditionale europene sunt drastic atentionate de alegatori asupra tampeniilor pe care le propaga de o maniera pur propagandistica de decenii, in conditiile in care se vede de ani buni o erodare permanenta a nivelului de trai in lumea occidentala.

  8. Mai sunt si masinile hibride, care ajung la 136 cp cu noxe de 92 mg/100km,mai putin poluante masini cu biocombustibi,etanol …,dupa unii masina perfecta cu hidrogen.