G4Media.ro

FOTO Alunecare de teren pe lotul nefinalizat al Autostrăzii A10 Sebeș-Turda, lângă…

Susține-ne activitatea G4Media logo
Donație Paypal recurentă

Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media

Donează prin Transfer Bancar

CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867

Deschis la Raiffeisen Bank
Donează prin Patreon

Donează

Citește și...

7 comentarii

  1. Nici lucrarile de stabilizare de pe dealul Soimus nu arata foarte durabile, acolo unde a lucrat UMB.

  2. Ar trebui acum ca cei care au facut studiul de teren ( instabilitatea era previzibila: am trait in zona si adesea dealurile de pe linga Mures mai alunecau…) sa repare, in lanturi, cu lopata! E o metafora, dar cineva va trebui sa raspunda si sa plateasca pentru greseala!

  3. Va rog frumos stimati specialisti sa-mi spuneti si mie :CE ROL ARE CANALUL DE COLECTARE DIN VARFUL DEALULUI care se vede si in imagine , iar alunecarea de teren s-a produs din vale de canal ????
    Astept un raspuns pertinent !

    • Nu sunt specialist, dar este foarte simplu, acela nu este varful dalului, care este mai departe, in coltul pozei. Este marginea varfului dealului.

      Apa curge de sus in jos, asa ca trebuie capturata cat mai de sus, ca sa nu se scurga de pe varful dealului sa coboare si sa imbibe partea de jos, care sustine toata greutatea.

      Evident ca nu e suficient sa pui doar sus, e nevoie de mai multe randuri, cum se vede si in poza. Dar aparent n-au apucat sa termine toate lucrarile, asa ca s-a dus dracu’.

      Chestia de sus se cheama „cut-off drain” pe limba iancheilor. Mai multe detalii aici:

  4. Pai dacă au pus autostrada direct pe pamant, fără dig de sprijin…parca ar fi făcut un drum de caruta

  5. Mai bine înainte decât după…..!!!