G4Media.ro

Federația părinților se opune examenelor de admitere la liceu, prevăzute ca opțiune…

Foto: Facebook

Federația părinților se opune examenelor de admitere la liceu, prevăzute ca opțiune în România educată: vor duce la lipsă de transparență, de echitate și egalitate de şanse și la o ierarhie nefirească între școli, nu oferă garanția integrității

Posibilitatea unor licee de a organiza examene proprii de admitere, separate de examenul de evaluare națională, conform proiectului România educată, a “stârnit un val de îngrijorare în rândul majorității părinților”, afirmă într-un comunicat Federația Națională a Asociațiilor de Părinți. Aceasta spune că susține proiectul “România educată”, dar se opune propunerii ca liceele să poată organiza astfel de examene.

Printre motivele invocate:

  1. Sunt reduse opțiunile elevilor bine pregătiți la una singură
  2. Va fi nevoie de o pregătire diferențiată a liceelor
  3. Examenele diferențiate, în funcție de ceea ce consideră fiecare școală că e necesar, vor duce la lipsă de transparență, echitate și egalitate de șanse
  4. Sistemul de admitere bazat pe subiecte concepute de profesori nu oferă garanția integrității
  5. Admiterea diferențiată va genera lipsă de coerență a valorilor și va adânci segregarea și inechitățile
  6. Se va produce o ierarhie nefirească între licee

Citește articolul complet pe Edupedu.ro

Susține-ne activitatea G4Media logo
Donație Paypal recurentă

Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media

Donează prin Transfer Bancar

CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867

Deschis la Raiffeisen Bank
Donează prin Patreon

Donează

Citește și...

34 comentarii

  1. Dacă nu aveți încredere în statul român puteți aplica in Georgia sau Armenia.

    • Bai nene, daca nu stii despre ce e vorba, taci dracului din gura. Am dat examen la intrarea in liceu prin 1992, am intrat la prima clasa de inf din primul liceu pe judet. Inaintea mea au intrat insa copilul directorului, al inspectorului judetean , al sefului Politiei, al directorului intreprinderii din oras. Subiectele s-au stiut mereu de catre cine trebuie. Dai posibilitatea liceelor sa dea examene si ii vor umple de bani pe profesori, si vor intra toate pilele politice si economice. In momentul asta examenele nationale sunt cel mai corect, nediscriminatoriu mod de a intra la liceu. Faptul ca ai posibilitatea sa optezi pentru mai multe licee si sa intri in cel pentru care ai medie, este un lucru foarte bun. Am 2 copii la gimnaziu si nu vreau sa treaca prin mizeria de sistem corupt si comunist prin care am trecut eu acum multi ani.

  2. Care părinți? PSD ruși și ungurii.Ce mafie sta in spatele acestei organizații mafiote a părinților ciumaților roșii PSD?

  3. Domnul Cristache are dreptate.
    Examenul va fi izvor de SHPAGA si SECURISM.
    Romania Fraudata!

  4. Adică dacă vreau să dau la orice liceu din țară, este discriminare? Păi acum este discriminare, când școlile micuțe oferă note foarte mari elevilor lor, în comparație cu școlile foarte bune și cu evaluare corectă. prost mai e preșul, dar și alții de pe lângă el!

    • Bai baiete, ca conteaza media de gimanziu in media de admitere ? 20% . Deci despre ce vorbesti ma ? Ah, da, poti sa argumentezi ca poate nu ar trebui luata in considerare media gimnaziului. Dar sa vii si sa spui ca fiecare liceu are dreptul sa impuna examene e o mizerie care va genera un val urias de coruptie si vor imbogati cativa profesori din liceele respective. Ca sa nu mai vorbesc de lipsa optiunilor alternative pentru copii. E infinit mai prost decat sistemul actual.

    • @Marius,
      Numai un retardat ca tine nu știe despre ce vorbește! Marș înapoi în orașul de unde ai venit.

    • @Barbu Gh. Da , tu ești puiul ălora de care vorbeam mai sus și ai intrat cu șpagă la examenul de liceu. Și știu foarte bine ce vorbesc dobitocule. Uită-te la Anisie și spune-mi că nu va împărți subiectele la toți prietenii din partid.

  5. Deci cine vrea examene de admitere la liceu? pana acum nimeni.
    Doar o mana de profesori de mate si romana.
    Acum, spre deosebire de anii ’90 multe licee au deja clase 5-8 si se produce discriminare fata de cei din afara liceului.
    Iar daca cei care intra la liceu nu mai dau evaluarea nationala (aia mare din 6 materii/intradisciplinara si mult laudata) care mai este scopul evaluarii nationale? Doar pentru scoala profesionala?

    • Doar o gasca de profesori gen Anisie si alti cativa interesati. Daca nu iesim in strada si nu facem petitii , dobitocii astia vor condamna generatii intregi de copii. Sistemul de meditatii cu profesorii de liceu va exploda.

    • Cine vrea admitere? Sa ne uitam in Bucuresti. Aia care se uita cu jind cum la cele mai bune 10 licee din capitala intra 2000-2500 de copii la gramada: si bogati si saraci, si copii de barosani si copii de palmasi. Si mai ales, intra acolo FARA NICIUN CONTROL si fara sa fie direct dijmuiti.

      Pentru ca evaluarea nationala a democratizat acest acces. Structura si formatul examenului se cunosc cu un an inainte, exista zeci/sute de exemple de teste cu baremul de corectare aferent pe care poate lucra oricine si asa mai departe. Pot lua note bune copii care nu fac meditatie deloc sau care fac meditatie putina sau care fac meditatie cu parintii sau cu profesori din cartier, din aia ieftini.

      Examenul diferential ar readuce controlul complet catre acele licee si catre inspectorate. Acel control inseamna bani (multi) si posibilitatea destul de facila de a baga un anumit numar de pilele unde trebuie, prin relatiile corespunzatoare la inspectorat si in conducerea liceului.

      Cam de ce sume de bani vorbim? In Bucuresti, discutam de o piata intre 3 si 5 milioane de euro anual pentru pregatirea copiilor de mai sus. Bani care vor fi redirectionati direct catre liceele de mai sus, nu se vor „risipi”, ca acum. Caci sansele sa iei examenul la un liceu bun fara sa faci pregatire cu un profesor de la acel liceu vor fi mici, extrem de mici, odata ce ei aleg structura examenului complet. Sa se uite cineva pe subiectele de admitere in clasa a V-a in Lazar si o sa inteleaga – nu mai au nicio legatura cu structura oficiala a materiei pentru clasele I-IV.

      Ca influenta – vorbim de cateva zeci, chiar sute de locuri ce vor fi pastrate pentru cei cu conexiuni puternice in politica sau afaceri prin diverse manevre (subiecte rezolvate inainte, lucrari identificate la corectare, etc). Lucru care este practic imposibil acum in timpul examenului national, pilele se rezolvau prin transferuri dupa admitere (mult mai complicat de facut, mult mai putine locuri disponibile, ca toate clasele sunt deja pline)

      Avem un sistem bun si ne pregatim sa il distrugem. Asta e marea reforma a lui peste prajit.

  6. Pai nu examenul (concursul) reprezinta „mama” competentei la scoala/servici/functie/…politica/etc.? Pan’la urma, suntem o natie care „fugim” de concursuri…competenta…vrem asa..un fel de viata ca-n vest dar cu munca ca-n est! Pai, cu asa parinti…or sa fie tot asa niste odrasle…..Si mai vrem medici/ingineri/magistrati/zidari/si altii… competenti si intergri. O sa ramanem cu Dorei peste tot si pentru totdeauna.

    • Cred că problema e că nu pot fi la două concursuri în același timp. Am dat și eu admitere la liceu, dar eram printre primii la învățătură și știam că am șanse mari să intru unde vreau. Mai ales în oraș mic unde cam știi câți sunt mai pregătiți decât tine și la ce liceu se duc.

      E un pic nedrept pentru cei cu medii de 8-9, la ei admiterea la liceu ar fi de tip make it or break it. Adică pot rata un liceu la câteva sutimi și alternativa e să meargă la școli profesionale cu elevi de media 5-6 unde standardele sunt mai scăzute și va fi o egalizare în jos a standardelor de predare. Păcat.

    • Si evaluarea nationala ce este ? Care concurs e mai corect ala national sau ala dat de un liceu ? Cate spagi se vor da ca sa faci meditatii cu profesorii din liceu? Mai , voi ganditi sau mergeti ca oile ?

    • Am uitat ceva: de teama să nu pice și să ajungă la profesională, unii copii care nu știu să se autoevalueze, sau doar vor să fie în siguranță, vor merge la admitere la licee sub nivelul lor. Și e trist să vezi copii care se sub-evaluează, pentru că așa se vor obișnui și în rest.

  7. ….doar asa copiii își pot face in mare masura ce profesie vor putea urma. 2 ani de liceu sunt suficienți încât să îți dai seama daca vrei sa urmezi încă 2 pe același profil, ca apoi sa mergi fie la o facultate sau direct in câmpul muncii

    • Treapta 2 s-a scos încă de pe vremea lui Ceașcă. E ridicolă propunerea. Cât privește treapta 1 evaluarea finală cu ce e diferita ?

    • Eu am terminat liceul exact in 89. După 90 s-a distrus sistemul de învățământ.

      Să-ți spun si parea mea mai detaliată legat de Evaluarea Națională.

      Examenul de clasa a opta nu era capacitatea, ci era cel de admitere la liceu, fiecare elev îşi evalua singur capacitatea şi posibilităţile şi se înscria acolo unde considera că este apt. Nu conta nicio medie din generală, era un examen cu şanse egale şi pentru cel care venea de la gimnaziu din Cucuietii din Deal ,şi pentru cel care venea de la cel mai bun. Treapta a doua tria complet pentru facultate, iar cei care nu le aveau cu teoria, intrau la profesionale, unde învăţau să devină buni sudori, electricieni,strungari etc.

      Evaluarea ( treapta a II a de la jumătatea ciclului liceal era o probă de foc, pentru că putea schimba total traiectoria unei vieți de adolescent aflat la început de drum
      Treapta a II a era momentul în care îți puteai schimba liceul, profilul, viața

  8. Acum va afla și dl. președinte de ce e bine ca „cei interesați” să-și dea cu părerea înainte ca decizia să devină lege, nu după: să nu se facă de cacao autorul când în ultima clipă „cei interesați” nu mai au altă opțiune decât să-și spună public opinia.

    De-aia consultările trebuie să se țină și cu „cei interesați”, nu doar cu experții care au patronat un sistem producător de analfabeți funcționali.

  9. Se vede cine fuge de examen: pilosii, hotii, lenesii
    In loc sa se caute solutii astfel incat examenul sa fie sigur, mai bine se da spaga la profesori in timpul gimnaziului pentru note.

    Hal de tara si parinti cretinoizi

  10. Ce relevanță are federația asta a părinților ca și cea elevilor? Nu există o inițiativă a ministerului sau guvernului, ca să nu sară in sus federațiile părinți-elevi. De parcă acolo ar fi crema, superdotații și deșteptăciunile care le știu pe toate în materie de instruire și educație. Dacă sunteți atât de deștepți, de ce mai aveți nevoie de școli și nu îi instruiți voi, la domiciliu, după capul vostru? Nu se poate susține că învățământul românesc e la înălțime, are multe precarități, desigur, dar nici că toți deștepții s-au adunat în rândul părinților, iar toți proștii au rămas la minister. Dictatura asta a părinților, care le știu ei pe toate (de pe internet?), arată o dată în plus impostura românului care se bagă în toate convins că ar fi vreun mare expert, în realiate nefiind decât un ignar inept.

  11. Daca se va ajunge la asa ceva, atunci subiectele sa fie stabilite de minister si tinute secrete pana la deschidere in fata elevilor.

    • Vise.

      Fiecare liceu isi va face singur nu doar subiectele, dar isi va stabili programa.

      Va trebui sa te pregatesti specific pe acea programa, asta in paralel cu pregatirea pentru evaluarea nationala. Si, ideal, cu profesori de la acel liceu.

  12. de ce ne chinuiti copilasii?

  13. Cred ca se dorește scârbirea părinților, care vor accepta sa își dea copiii la liceu privat, mai ales ca se vor primi bani de la minister. Cam ca la sanatate.

    Problema cu orice liceu e ca se prea poate ca la clasa sa intre un profesor care sa nu faca ce trebuie: fie stie materia dar nu poate sa împărtășească noțiunile, fie e bine intenționat dar habar n-are materia, poate fi varza din toate punctele de vedere… doar ca nu-ți permite nimeni sa mârâi ca un profesor e prost si rau intenționat la liceele „cu staif” si mai si hartuiesc copilul sa plece altundeva.

    Cati elevi de la licee bune n-am cunoscut care aveau o parere prea buna despre ei ca sa mai invete si erau speciali si o ardeau leftist si bonom… Pe unii i-a trezit viata in nici 4 ani. Alții n-au nevoie decat de mami, tati și pilele lor.

    La final, când te angajezi, nu te întreabă nimeni ce liceu ai absolvit, poate le pasa de nota de la BAC, si parca contează putin facultatea si nota de la licenta/master. Criteriile variază de la job la job.

    Cu ani in urmă, am auzit de la mai multe mamici:
    – de la X dna educatoare au fost acceptați la scoala… (publica, ca părinții aveau mutație)
    – de la invatatoarea Y au luat capacitatea cu nota mare
    Si lumea chiar pune botul ca un strain poate sa le educe copilul si să-l invete carte la nivel de olimpiada, pentru ca participa in masa la concursuri private.

  14. Eu am terminat liceul exact in 89. După 90 s-a distrus sistemul de învățământ.

    Să-ți spun si parea mea mai detaliată legat de Evaluarea Națională.

    Examenul de clasa a opta nu era capacitatea, ci era cel de admitere la liceu, fiecare elev îşi evalua singur capacitatea şi posibilităţile şi se înscria acolo unde considera că este apt. Nu conta nicio medie din generală, era un examen cu şanse egale şi pentru cel care venea de la gimnaziu din Cucuietii din Deal ,şi pentru cel care venea de la cel mai bun. Treapta a doua tria complet pentru facultate, iar cei care nu le aveau cu teoria, intrau la profesionale, unde învăţau să devină buni sudori, electricieni,strungari etc.

    Evaluarea ( treapta a II a de la jumătatea ciclului liceal era o probă de foc, pentru că putea schimba total traiectoria unei vieți de adolescent aflat la început de drum
    Treapta a II a era momentul în care îți puteai schimba liceul, profilul, viața

    • Eu am dat doar treapta 1 dar nu o susțin ca modalitate de intrare la liceu. Am observat ca tot timpul generațiile trecute spun că acum nu se mai face școală, că învățământul e distrus. Greșit, nu poți compara societatea de azi cu cea din anii 80. Atunci nu aveai nimic de făcut decât probleme la mate sau fizica în timpul vacanțelor . Astăzi ai nevoie de un mecanism de motivare diferit. In plus, întotdeauna intrarea la liceu pe baza de examene era fraudata de cei cu pile. Deci nu, evaluarea națională e o soluție mai bună , media din gimnaziu motiveaza copiii să învețe constant. Poți argumenta că există diferențe între scoli. Atunci sa dam evaluare în fiecare an și să considerăm acea medie. Dar nu lăsați la latitudinea profesorilor de liceu să decida viitorul copiilor că va fi jale. Subiectele vor fi știute mereu de cine trebuie.

    • „era un examen cu şanse egale şi pentru cel care venea de la gimnaziu din Cucuietii din Deal”

      Poate atunci. Acum deja nu pareti sa mai stiti cum merge treaba.

      Ia vedeti cum se face admiterea in clasa a V-a la diverse licee din Bucuresti. Cu programa supra-complicata, cu subiecte care depasesc de multe ori programa (sunt subiecte la matematica ce intra clar in programa de clasa a V-a, de exemplu)

      Ce sansa are un baiat din Cucuietii din Deal in conditiile astea? Va zic eu, fix zero.

      Examenul national e cel care v-a indeplinit visul, si sunt destule cazuri pe la TV cu copii de la tara care iau note mari la evaluare. Pentru ca materie e unitara, structura examenului e stiuta cu un an de zile inainte si exista sute de teste de lucru generate de minister cu tot cu grilele de rezolvare. De abia in sistemul asta poate un baiat de la Cucuietii din Deal sa se lupte cat de cat de la egal la egal cu „unul de la oras”

  15. Luptați pentru viitorul copiilor voștri, ne întoarcem la pile și șpagă. Am trăit acele vremuri, cu examen la liceu, in 1984, eram un elev de premiul I, am dat examen și am intrat, dar înaintea mea au fost copii de șef de partid, profesori, eu eram copil de muncitori, nici măcar membri de partid nu erau, iar în timpul liceului, s-a văzut cine a fost mai bun, iar la treapta aIIa s-a repetat povestea, unii nu au luat, nu au putut să lea dea nota de trecere, așa bine au scris, au intrat la altă secție, iar după primul trimestru, s-au transferat, partidul a mărit numărul de elevi la clasa, așa va fi și acum .

  16. Haoleu, nu-mi mai intra odrasla la liceu!

  17. Cu ce poate fi mai bun/relevant un examen dat într-un liceu anume (cu subiecte hotărâte de acel liceu!!!) decât examenul de evaluare națională? Adică un elev care obține o medie bună la evaluarea națională nu este suficient de bun pentru acel liceu? Sau faptul că e bun la romana și matematică nu este destul? De ce i se da dreptul acelui lucru sa dea el ok-ul final? Daca este un liceu bun, va fi căutat de elevii cei mai buni, nu? Atunci care e nemulțumirea?

    Evaluarea națională de până acum avea uriașul avantaj că știai sigur că nu e repartizat înaintea ta niciun elev cu medie mai mică decât tine. Asta trebuia schimbat???