G4Media.ro

EXCLUSIV Lista autostrăzilor și a marilor proiecte de infrastructură de 30 miliarde…

Susține-ne activitatea G4Media logo
Donație Paypal recurentă

Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media

Donează prin Transfer Bancar

CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867

Deschis la Raiffeisen Bank
Donează prin Patreon

Donează

31 comentarii

  1. daca banii trebuie „cheltuiti” atunci e clar ce e in mintea lor.
    se alege praful.

    daca trebuie „investiti” poate mai aveam o sansa la rezultate de calitate.

    • Doar că, ce să vezi, or să constate că nu avem șapca statului de drept pentru că nu se pot mărita homosexualii și nu avem numărul regulamentar de rapefugiați explodaci și gata, se taie fondurile!
      C-așa-i în tenis!

    • #garet daca la asta se reduce statul tau de drept, esti tare mic la minte, dar nu ma mira cu asa comentariu
      binenteles pana la urma cel care da banu’ ala cere cum sa se cante, nu asa e si la PNDL?

    • Pilonul 1 trebuia să fie Educaţie şi Cultură, să avem universităţi de top, eliminându-se fabricarea diplomelor şi verificându-se absolut toate doctoratele, iară nu pe sărite motivat politic, cum apar şi dosarele CNSAS. Plus muzee şi biblioteci ca la Washington sau Paris, atractive, frecventabile cu toată familia.

    • @Andrei: nu, la asta se reduce „statul de drept” în capul „Coanei Uschi”!
      În plină pandemie și criză economică „urgențele majore” ale Comisiei Europene sunt „Noua strategie de integrare a migranților” și „Combaterea discriminării LGBT”!
      Direct pe pagina CE, nu e nevoie să mă crezi pe cuvânt!
      ASTA îi roade pe ei, de ASTA tot sar la beregata polonezilor (hai că la unguri e mai complexă povestea dar la polonezi fix la elgebeteqxyz se rezumă!)
      Așa că este cât se poate de previzibil că se vor folosi de aceeași „scuză” și în cazul României, fie ca să scape fără să dea bani, fie ca instrument de șantaj la adresa României ca să se conformeze agendei bruxelleze!

    • @Garett
      Deci propui unirea cu CSI, că ăștia nu cer așa ceva.

    • @Nick: atât ai priceput???
      Propun o Uniune EUROPEANĂ care să lucreze în interesul EUROPENILOR nu al arabilor și al africanilor!

  2. 1. A8 este cea mai importanta investitie, nu „obiectiv de mica importanta”, cum spune autorul articolului
    2. Inca o data, se confirma faptul ca atat PSD, cat si PNL vor sa tina zona Moldovei in saracie crunta. Cu cat esti mai sarac, cu atat votezi mai prost: adica, cu PSD sau cu PNL.
    3. Au noroc cu pandemia, caci daca ar fi venit iar desant de mincinosi de la Bucureeti la Iasi de Ziua Unirii in 24 Ianuarie 2021, iesenii i-ar fi mancat cu fulgi cu tot de data asta. Probabil, au uitat cum i-au huiduit anul asta.
    4. Dracul sa ii mai creada pe politicieni
    5. Votati si altceva, pe altii care nu au mai fost la guvernare si care s-au manjit furand cu mana pana la coate. Hai sa vedem ce vor face astia de la USR-PLUS.

    • Asa, la o prima estimare, autostrada Moldovei,de la Sud la Nord, ar costa peste 4,4 miliarde de Euro. Nu w rau, dar sa se faca!

    • @Nepricepruteanu – din păcate Ieșenii au avut o ocazie foarte bună la locale să-i mănânce cu fulgi cu tot dar din păcate au ratat-o cu brio. Cum să-l alegi pe mini baronul pesedist Chirica ? Cum ? + absenteism la greu. Păcat . Și mizeriile peneliste s-au lăudat că au câștigat Iașul !

    • @Rio De Janeiro Asa este. Mare parte dintre ieseni s-au dovedit inca o data lenesi, nu si-au facut datoria cetateneasca de a vota. Nu a castigat nici un PNL, a castigat PSD. Chirica a fost votat de PSD-isti si nu de sustinatori ai Dreptei. Dreapta nu si-l asimileaza pe individul acesta. Vorba aceea: cum iti asterni, asa adormi. Daca asta vor moldovenii, o subdezvoltare eterna, atunci asta vor avea.

    • Singura soluție rămasă este ca cetățenii din zona Moldovei sa câștige in strada autonomia! Am ajuns bătaia de joc a guvernanților…..se va forma Mișcarea pentru autonomia Moldovei MAM!

  3. citesc eu bine sau iar TZEPA „EU SI GUVERNUL MEU” ROMANICA NORMALA EDUCATA pentru autostrada Moldovei?

  4. cum nu sunt deja gata de patru ani ?

  5. praf în ochi! fără A8 Iași – Târgu Mureș Bucureștenii vor să păstreze Moldova în sărăcie! Moldova are nevoie în principal de A8 Iași Târgu Mureș!!!!!!

  6. In sfirsit e pe lista si autostrada prin Moldova, care trebuia sa fie facuta acum un secol.
    Asta va fi o lovitura mortala pentru psd in Moldova, probabil ca d-aia nici nu s-a facut pina acum.

    • Aia de care vorbesc astia in document este A7 si nu A8, adica autostrada care duce la Dracul, adica spre nicaieri, adica spre Bucale. Moldovenii nu au nevoie de asta. Moldovenii au nevoie de A8, Iasi-Targu Mures, care duce spre Vest. Moldovenii au nevoie de investitii, au nevoie ca sa importe si ca sa exporte bunuri rapid pe calea terestra, si nu prin teleportare sau alte metode SF.

    • Stai tu linistit ca si Orban ne vrea săraci…… autonomia Moldovei e singura soluție!

  7. M6 Linia de metrou 1 Mai – Otopeni (NORD) – 621 miliarde euro,cred ca ati gresit cu miliardele sunt 621 de milioane

    • Ne mai incurcam in zecimale…:) Restul sunt tunurile preconizate a se da pana va fi gata si linia asta, adica la Calendele grecesti. Sau, cum ar zice romanul, la Sulivara.

  8. Cum spunea Tanase, „ce-o sa fie, ce-o sa fie”…. E aproape imposibil, inclusiv intr-o tara dezvoltata, de proiectat si construit o autostrada in 4 ani, termenul general acceptat fiind de 5 ani. Ori in Romania s-a dovedit ca totul se dubleaza, pur si simplu nu exista suficienti oameni competenti pentru a asigura termene atat de stricte.

  9. Buna seara. Banii trebuie cheltuiți în 4 an! A „manageriat” vreunul din cei care au făcut acest Plan vreun proiect similar în viața lui? Povești, povești…

  10. @xman Da, dar aia nu duce nicaieri. In orice caz, nu duce spre Vest. Aia este A7, iar eu vorbeam de A8. Aia este esentiala ca aerul pentru Moldova. Fara aia, ramane zona asta in saracie crunta. De fapt, zona de NE este declarata cea mai saraca zona din UE. Aiasta nu se mai poate, vorba unora. Ne trag astia teapa in continuu de 30 de ani. Tocmai acum cand Moldova a inceput sa voteze cu Dreapta (daca consideram PNL de dreapta, am dubii…). Macar nu mai voteaza masiv cu Stanga, asa cum inca fac cei din Oltenia sau Muntenia.

    • A8 în 4 ani??? Poate să înceapă părțile relativ ușoare: Iași-Tg Neamț și Tg Mureș-Ditrău.
      A7 se pretează la 4 ani! Dar pt a cheltui fondurile europene, trebuie să avem proiecte și șantiere PT DUBLUL SUMEI ACORDATE! Adică să incepen și A7 și A8 !
      Dar cu cine! Umbrărescu e ocupat pt următorii 4 ani!

  11. Una din intrebari este daca aceste investitii fac profit. Dupa 30 de ani de industrializare in regimul comunist, s-a constatat dupa anii ’90 ca uzinele si fabricile nu au piete de desfacere si nu fac profit, privatizarile au esuat si unitatile de productie au dat pana la urma faliment. Duc autostrazile la profit, sau doar ii imbogatesc pe astfaltatori? Prin anii ’70, in cateva sate din sud au fost construite sere(sticla) +solarii(folie de polietilena) care aveau centrala proprie de incalzire cu pacura( benzina era atunci doar 2 lei litrul); si acelea au dat faliment din cauza crizei energetice si scumpirii carburantilor. Ceea ce se intampla de ceva vreme sunt dirijarea democratiei de catre politicieni si interventia guvernantilor in economiei .Politicienii ocupa pozitiile confortabile in ierarhie si impun celorlalti conformismul: vouchere pt ca HoReCa sa aiba de lucru( patronii , cu ce castiga,isi pot face concediile in afara sau isi pot cumpara bunuri de lux, auto sau locuinte in alte parti ale lumii), tichete de masa, subventii din care unele sunt exportate odata cu produsele( dupa exemplul Indiei, care a spus ca exporta apa- din cauza secetei au nevoie sa irige culturile de cereale pe care le exporta, deci odata cu produsele „exporta” si apa, de fapt costul irigatiilor ).Apoi , din cauza rasturnarii valorilor, programul este la mana amatorilor cu doctorate sau diplome care creeaza doar iluzia competentei. De ex, anveloparea nu este eficienta la locuintele cu pereti cu grosime mai mare, mareste umiditatea in interior si in incaperile mici( cum sunt majoritatea ) favorizeaza condensul si aparitia mucegaiului.Si alte abordari sunt amatoricesti: lemnul este exportat , fabricile de mobila nu au mai functionat si lemnul a fost exportat neprelucrat pt ca a aparut mobila din inlocuitori,parchetuul a fost inlocuit de gresie, la fel si fabricile de covoare ,(mocheta a inlocuit covoarele care erau cautate). Problemele apar din modificarea principiilor concurentei si cererii si ofertei: cererile vin de la politicieni, care slujesc intereselor patronilor, nu vin de la clientii care au nevoie de produse, iar costurile sunt suportate de contrbuabili care uneori nu beneficiaza de mai nimic din ceea ce platesc.

    • erata: asfaltatori ; contribuabili .

    • de acord in multe privinte.
      Cu faptul ca fabricile comuniste nu au mai avut piata – aici trebuie un pic detaliat. Cauzele „caderii pietelor” sunt multiple si nu neaparat legate de eficienta si tehnologie.
      1. A cazut CAER si s-a dat liber la intrarea firmelor puternice din vest cam brusc si nu treptat, cum ar fi fost normal(nici noi nu ne-am integrat pe piata de munca ue brusc, din 2007, ci treptat, tocmai din considerente de dumping social pe piata muncii din vest).
      2. Privatizarile au fost facute complet fara cap si in detrimentul interesului economic national. Pt. comisioane, pt. terenuri etc. Fabricile ok economic, cu dotari destul recente si viabile dpdv productivitate, au fost intai capusate, apoi duse spre faliment pt. ca in final sa fie vandute pe degeaba sub justificarea presiunii sociale generata salariati. Cumparatorii au luat si, de cele mai multe ori inchis, vandut industrii intregi – ulei, otel, zahar, alumina, mobila, constructii navale, instalatii de foraj, masini unelte, chimie etc. Tin minte ca un grup american – bunge parca, cumpărase vreo 6 fabrici de ulei dintre care si branduri ce deveneau consacrate pe piata interna, doar pt. a le inchide( brusc activitatea devenise nerentabila), a le vinde utilajele, face dezvoltari imobiliare pe terenurile lor….iar romania a început sa importe ulei.
      3. Golirea de capacitati industriale a dus si la golirea de personal calificat, la distrugerea capacitatii de R&D si la transformarea economiei tarii intr-una creatoare de produse cu vloare adăugata mica – lohn, materii prime. O natie de comercianti, ce mai!
      4. Despre pietele externe post 90 – pot sa inteleg competitia datorata liberalizarii in fostul spatiu caer dar, ceea ce nu pot sa inteleg este cum naiba s-a pierdut competitivitate in tari din africa, orient, asia si america latina? Pana in 89 de ce mergea treaba cat de cat? In mod normal trebuiau continuate relatiile respective(exim bank inca era puternica) si făcut pe dracu in patru sa ai cat mai multe misiuni economice in pietele care se potriveau mai bine produsele noastre – nu toata lumea cumpara mercedes, prin urmare vinzi dacii acolo unde se cer mai degrabă decât sa încerci sa faci din ele supercar-uri. Faci bani, investesti in dezvoltare ca sa nu pierzi ritmul tehnologic, si apoi poti ajunge si la supercar daca e rentabil.
      5. Aceeasi greseala a fost si este facuta in continuare – am devenit dependenti de exporturile in UE unde la orice ac produs in RO ai o varianta germana, franceza etc. mai cu staif! + basca cea chineza! Ma uit la polonezi – si-au dat seama ca aceasta dependenta nu e ok. Deoarece ajungi sa fii complet controlat de piata respectiva si, chiar cu capacitatile cumpărate de firme de acolo = export de profit si scăderea capacitatii de inovatie tehnologica(astea se muta primele) – si uite asa Solaris este un brand ca lumea in Europa la autobuze electrice, si pe langa Europa. PESA la fel, PKP e al doilea cel mai mare operator feroviar din UE, polonia produce echipamente industriale marci proprii(si le si vinde), robotica…and so on.
      6. Autostrazile vor ajuta totusi, atât la eficietizarea interna cat si externa. Banii dirijati înspre aceste proiecte vor crea la rândul lor profituri unor consortii locale care, pe langa investitiile in dotare vor dirija o parte din profituri fie spre extinderea si pe alte piete (numai noi putem avea firme din it, p, sp, a, gr…), fie spre investii in afaceri noi. De aceea ma bucura faptul ca anumite firme romanesti au trecut la categoria de antreprenori general si nu simpli sub-contractanti.

  12. Momentan totul este DOAR PE HARTIE!.

    usor cu boii mici la deal. Nu se va realiza nici 10% si nici acei bani nu vor fi accesat.

  13. Sa fim seriosi oameni buni…….asteavsunt vrajeli de campanie electorala!