G4Media.ro

Doi piloţi au adormit la 11.000 de metri altitudine, ratând pista aeroportului/…

Susține-ne activitatea G4Media logo
Donație Paypal recurentă

Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media

Donează prin Transfer Bancar

CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867

Deschis la Raiffeisen Bank
Donează prin Patreon

Donează

Citește și...

7 comentarii

  1. Mașinile moderne detectează inactivitatea șoferului si il atenționează sonor si prin vibrații ale volanului. Pe locomotiva ai de mult timp dead man switch care trebuie apăsat continuu, altfel , dacă pățește mecanicul ceva, oprește trenul.
    Chiar nu se poate face un astfel de senzor si la avioane?

    • Nu-i nevoie. Nu are ce cauta un pilot obosit în cockpit. Chiar dacă-l împiedici sa doarmă prin diferite metode, un pilot obosit, bolnav, etc. reprezinta un pericol major. Se pot întâmpla diverse și el trebuie sa fie 120% activ nu la limita puterilor.
      Nu are ce cauta acolo. Punct.

    • In primul rand, e legal ca pilotii sa doarma in cockpit daca din diverse motive au ajuns sa piloteze foarte obositi (in mod normal n-ar trebui sa se intample). Dar nu mai mult de o ora si, evident, pe rand.

      Iar inactivitatea pilotilor in avioane, chiar si ore intregi, este normala, deci nu ai ce sa detectezi. Pilotul automat si sistemul de navigatie sunt capabile sa faca zboruri de mii de mile fara nicio interventie a pilotilor. In general, singurele interventii ale pilotilor in timpul zborului sunt facute in urma comunicatiei cu controlorii de trafic, daca le dau instructiuni usor diferite fata de planul de zbor. Sau daca e vreme proasta si trebuie ocolita. In general doar aterizarea si decolarea sunt efectuate manual, desi si aici au tot felul de sisteme automate care sa-i ajute, inclusiv posibilitatea de aterizare automata in caz de vizibilitate redusa.

      Pilotul automat de pe avioane nu are nevoie de interventii continue ale pilotilor, ca sistemele actuale de conducere automata de pe masini, pentru ca traficul aerian nu e atat de impredictibil si complex ca cel terestru.

      Si diferenta fata de mecanicii de locomotiva e ca in cockpit la avioanele comerciale sunt minim doi piloti, deci n-are sens introducerea de sisteme care sa le complice viata pentru o situatie care apare o data la un miliard de zboruri.

  2. Cine știe cât de chinuiți or fi.

  3. Erau piticul de la Kremlin cu sluga orban:-)) lol

  4. Bine că n-au încercat și să iasă afară la o țigară…

  5. Ethiopium Snifflines