G4Media.ro

DOCUMENT Raport dur privind starea mediului în Bucureşti: Capitala se sufocă sub mizerie,…

Sursa foto: G4Media / Ilona Andrei

DOCUMENT Raport dur privind starea mediului în Bucureşti: Capitala se sufocă sub mizerie, trafic şi lipsa de spații verzi

Capitala României este sufocată de construcţii, de mizerie, de lipsa de verdeaţă, iar specialiştii recomandă reinventarea mobilităţii urbane, precum şi dezvoltarea unor politici publice pentru îmbunătăţirea salubrizării. Acestea sunt concluziile unui raport independent privind starea nediului în Bucureşti, realizat de expertul independent prof. univ. dr. Cristian Iojă, la cererea Fundaţiei Comunitare Bucureşti și citat de Agerpres.

Raportul vine pe fondul plângerilor constante din partea bucureștenilor față de mizeria din oraș, lăsarea în paragină a marilor parcuri și a spațiilor verzi.

Conform documentului, elaborat de către expertul independent prof. univ. dr. Cristian Iojă, la cererea Fundaţiei Comunitare Bucureşti, Capitala a devenit un oraş sufocat de construcţii, ceea ce contribuie la poluarea aerului, zgomot, stres, fenomenul insulă de căldură (zone cu temperaturi mai înalte), reducerea oportunităţilor turistice şi economice, pentru sectorul serviciilor şi pentru investitori, reducerea atractivităţii şi a calităţii vieţii pentru proprii lui cetăţeni.

„Deseori, ponderea suprafeţelor verzi, racordarea la reţeaua de canalizare, regimul de înălţime şi volumetria nu respectă reguli urbanistice minimale”, se menţionează în raport. Pe acest segment, realizatorul cercetării recomandă o mai bună organizare şi planificare a spaţiului construit.

O altă problemă identificată în raportul de specialitate se referă la numărul foarte mare de autovehicule din Bucureşti şi mobilitatea urbană dominată de autovehiculul personal, „concomitent cu absenţa unor spaţii de parcare adecvate”. În viziunea specialiştilor, toate acestea „duc la poluare, zgomot, risc de accidente, salubrizare defectuoasă, degradarea spaţiilor verzi, degradarea trotuarelor şi a spaţiilor de circulaţie personală”. În acest sens, direcţia de acţiune recomandată este reinventarea mobilităţii urbane, cu accent pe eficientizarea transportului în comun, pe extinderea pistelor de biciclete şi pe rezolvarea problemei parcărilor.

Potrivit sursei citate, Bucureştiul este un oraş sufocat de mizerie. „Problema este atât de complexă, încât începe de la managementul deşeurilor şi ajunge până la mizeria din spaţiile publice: clădiri şi terenuri abandonate, murdărirea spaţiilor verzi şi a apelor, intervenţia foarte lentă în repararea infrastructurilor publice, intensificarea fenomenului de murdărire a clădirilor, lipsa toaletelor publice în zonele circulate, parcările improvizate. Oraşul este aproape imposibil să fie curăţat”, se menţionează în document. Ca soluţie pentru autorităţi este propusă dezvoltarea unor politici publice pentru îmbunătăţirea salubrizării, care să coreleze acţiuni şi actori interesaţi, astfel încât să permită o intervenţie concertată pentru curăţenia publică.

Raportul de specialitate notează, totodată, că Bucureştiul devine un oraş sufocat de lipsa de verdeaţă şi deconectat de la natură, „ceea ce contribuie la poluare, stres, creşterea temperaturii, spaţiu restrâns pentru recreere şi sport”. „Bucureştiul are puţine spaţii verzi, neîngrijite şi adesea inaccesibile, sub limita de 26 mp/locuitor impusă de legislaţia din România, ceea ce afectează dramatic calitatea vieţii. Chiar şi atunci când sunt bine îngrijite, costurile de întreţinere ale spaţiilor verzi sunt mult mai mari decât în oraşele din vestul Europei. Zonele periferice ale oraşului, inclusiv cele unde sunt proiecte rezidenţiale noi, au o accesibilitate foarte redusă la spaţii verzi”, sunt de părere experţii. Pentru a contracara această problemă, se propun: valorificarea potenţialului existent – zone umede, parcuri, spaţii verzi printre blocuri, Dâmboviţa, copacii de pe străzi -, preluarea unor modele de succes din străinătate, impunerea unor reguli de urbanism pentru noile construcţii rezidenţiale pot ajuta la remedierea acestei probleme.

La capitolul calitatea aerului, cercetarea relevă faptul că Bucureştiul este un oraş care se sufocă, din cauza poluării, cu un cost îngrijorător pentru sănătatea oamenilor şi calitatea vieţii. „Traficul rutier, producerea de energie electrică şi termică, activităţile industriale, activităţile ilegale, şantierele şi salubrizarea deficitară a oraşului sunt sursele cele mai importante cauzate de activitatea umană. Sistemele de monitorizare existente – atât cel public, cât şi cele promovate de societatea civilă – arată probleme evidente în privinţa particulelor în suspensie şi a dioxidului de azot, mai ales în timpul iernii”, se menţionează în document. Specialiştii recomandă, în acest context, ca reducerea poluării aerului să devină un obiectiv prioritar pentru autorităţi, societatea civilă, companii şi cetăţeni, pornind de la înţelegerea faptului că nu există un singur factor care duce la această problemă.

„Politici publice corelate între ele trebuie dezvoltate în mai multe domenii, pentru a corecta cauzele fenomenului şi pentru reuşi atingerea acestui obiectiv, dublate de campanii de conştientizare şi educare, precum şi de o colaborare autentică între autorităţi/instituţii responsabile, companii, ONG-uri”, notează sursa citată.

Un alt element negativ inclus în raport vizează incapacitatea administrativă. „Capacitatea instituţiilor publice de a gestiona problemele de mediu trebuie să se îmbunătăţească rapid. Fonduri şi resurse de competenţe există, la nivel local şi european, dar este important ca acestea să fie valorificate prin dialog interinstituţional şi cu ONG-urile. Bucureştiul are nevoie de o intervenţie colaborativă de urgenţă pentru remedierea problemelor de mediu, la care să contribuie în mod coordonat autorităţile – indiferent de culoarea politică -, societatea civilă, companiile, cetăţenii. Simplificarea unor proceduri, planificarea strategică şi cooperarea interinstituţională ar contribui decisiv la rezolvarea acestei probleme”, punctează experţii.

Principalele concluzii ale raportului:

  • Bucureștiul are mai multă biodiversitate decât ne imaginăm. Natura este prezentă în cele mai diverse moduri și în cele mai neobișnuite locuri din oraș, de la specii autohtone de animale și plante la unele exotice. Acestea învață să trăiască împreună în feluri noi.
  • Orașul are nevoie de un management unitar al spațiilor verzi și al celor acvatice. În prezent, gestionarea spațiilor verzi e divizată între Primăria Generală a Municipiului București prin Administrația Lacuri, Parcuri și Agrement sau recent înființata Administrație a Parcului Natural Văcărești și primăriile de sector prin Administrațiile Domeniului Public, iar cimitirele sunt administrate de Administrația Cimitirelor sau de către diferite culte religioase.
  • Soluțiile bazate pe natură trebuie încurajate și folosite și în spațiile publice, nu doar private, cum se întâmplă acum. E vorba de pereți verzi, acoperișuri verzi, grădini cu plante pentru consum, zone permeabile, zone de stocare a apei pluviale. Interesul pentru agricultura urbană și dezvoltarea unor zone experimentale pentru practicarea acesteia trebuie încurajat.
  • Grădinile blocurilor trebuie refăcute, inclusiv prin participarea locatarilor. Acestea însumează suprafețe importante de spațiu verde, însă sunt adesea abandonate sau insuficient exploatate.
  • Accesibilitatea spațiilor verzi trebuie să crească. Depărtarea de un spațiu de relaxare e o problemă mare în special pentru cei care locuiesc în noile complexuri rezidențiale, aflate de obicei la marginea orașului.
  • Politicile legate de spațiile verzi și lacurile Bucureștiului trebuie gândite împreună cu cele din jurul orașului (Pădurea Băneasa, ariile naturale protejate). Dincolo de beneficiile ecologice, această infrastructură ar aduce avantaje economice și sociale.
  • Diversitatea speciilor de arbori plantați trebuie păstrată. Pentru asta e nevoie de prioritizarea speciilor autohtone (frasin, tei, stejar, ulm), dar și a unor specii străine care s-au dovedit potrivite pentru București (stejar roșu american). Acestea ar trebui să înlocuiască speciile invazive (oțetar fals, ambrozie) și să oprească tendința de omogenizare, vizibilă în special la aliniamentele stradale.
  • Terenurile abandonate trebuie reconstruite ecologic sau măcar întreținute. Acestea pot conecta infrastructura verde-albastră a orașului. Aceste spații — folosite în trecut pentru agricultură, platforme industriale, locuințe sau căi ferate — sunt dominate de vegetație spontană. Dimensiunea lor nu este încă cuantificată la nivelul Bucureștiului.
  • Bucureștiul are nevoie de reconfigurarea și extinderea rețelei de monitorizare a calității apei. Concret, asta ar însemna crearea de noi puncte de măsurătoare și completarea listei de substanțe analizate (de exemplu: dezinfectanți, microplastice).
  • Întrucât calitatea apelor de suprafață care tranzitează Bucureștiul se degradează, e nevoie de măsuri care să vizeze managementul inteligent al apei. Este vorba inclusiv de soluții bazate pe natură: sisteme de stocare a apei, sisteme de asigurare a infiltrării apei.
  • Agricultura urbană ar putea contribui la susținerea proceselor ecologice din sol, în condițiile în care ar fi practicată la scară mai largă. În același scop, e nevoie ca autoritățile și asociațiile de locatari să lucreze pentru a îngriji corespunzător spațiile verzi, prin introducerea de iarbă și arbuști în grădinile de bloc.

Sursa foto: G4Media / Ilona Andrei

Susține-ne activitatea G4Media logo
Donație Paypal recurentă

Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media

Donează prin Transfer Bancar

CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867

Deschis la Raiffeisen Bank
Donează prin Patreon

Donează

39 comentarii

  1. Bucurestiul este cel mai de rahat oras.

    • Despre arderile ilegale nimic?

    • cu primari care vesnic au fost pusi pe capatuiala ce vreti? sunt din randul vostru, al dacilor liberi, care nu cred in incalzire globala, nu cred in faptul ca (si) traficul genereaza smog, nu cred ca calotele glaciare se topesc si habar nu au ca toate astea au un efect asupra vietii pe care ei si copiii lor o sa o aiba

  2. De la restul nu aveam pretenții, dar de la Nicusor, Clotilde si Mihaiu macar aveam ceva, pacat, dezamagire mare.

  3. Mulțumim celor care i-au votat pe Nicușor, Clotilde etc.

    • si noi celor care au votat consilieri PSD si PNL (Nicusor e tot PNList in caz ca te intrebi). sau ma rog … experti la bete in roate/furat/smenuri/etc…

    • Multumeste-le si lui Oprescu si lui Firea. Da, acel Oprescu care a lasat toata zona metropolitana Bucuresti Ilfov in 2010 fara transport preorasenesc si a migrat oamenii la dube. Si Firea care a capusat bugetul cu companii municipale si care inca toaca bani (cele care inca exista) + licitatia de 40 de tramvaie de 18 metri care a fost un boom economic pentru STB, fiind facuta cu fondurile proprii ale societatii. Dar na, cand nu stii nimic, ramai la ce stii tu, eventual doar sa arunci cu laturi cum stiu trolii ca voi. 😉

    • In caz ca nu te ai trezit bine sutem in 2022.
      Sa acuzi pe cineva pentru ca era mizerie acum 12 ani…
      Voi USR istii sunteti irelevanti. Nu aveti nicio masura economica si niciun proiect.
      Doar bateti toba cu hotia. Si cand ati fost pusi sa faceti ceva, hop ca e greu!

    • Nu sunt Nicusor si Clotilde ingeri cazuti pe pamant. Despre Nicusor cel putin eu am o parerea chiar proasta (omul e un autist politic cu o agenda cam bizara)

      Dar nerusinarea e cam mare sa le arunci totul in carca. Adica orasul e condus de 30 de ani de o combinatie gen PNTCD/PDL/PSD, dar de vina sunt Nicusor si Clotilde, ca nu au rezolvat toate aceste probleme acumulate in 30 de ani: sistem de termoficare vechi de 60 de ani, in care reparatiile au fost ZERO, autorizatii de constructii vandute pe bani grei (fiecare a construit exact unde a vrut), retrocedari absolut scandaloase, pe bani multi, inclusiv a spatiilor versi (vezi parcul Verdi, de exemplu), buget muls cu nerusinare de catre firmele clientelare de salubritate (de ce ar face un primar un contract pe 25 de ani???!!! vorbesc de lumina liberala Chiliman – sect 1) si asa mai departe.

      Daca ar fi justitie in tara asta, nu stiu cati dintre primarii bucuresteni din ultimii 20 de ani ar mai fi in libertate. Asa ne multumim doar cu ceva simulacru de justitie in cazurile Oprescu, Ontanu, Piedone sau Tudorache. Ontanu a scapat, desi dovezile erau pana la cer (procesul a fost lungit pana la prescrierea faptelor). Ceva imi spuna ca o sa scape si ceilalti.

      Ce mai e de zis? A, da! Rusine, Nicusor!

    • pentru iubitorii pesedici: cineva trebuie sa plateasca oalele sparte, multe si scumpe, de catre sotia edilului de Voluntari si profesorul cu doctorat in tupeu si stele pe umar.
      „Stralucitii” predecesori nu eu facut nimic, dar absolut nimic decat sa praduiasca banul bucurestenilor…atentie, nu a asistatilor sociali care reprezinta masa lor votanta!
      Vreti sa facem o comparatie? Pe ce cheltuie banii Nicusor si pe ce-i cheltuiau predecesorii? A, nu mai ziceti nimic? Bagati macar ceva minciuni, ca oricum nu sunteti in stare de altceva…

    • @cel care m-a mentionat
      Si ce daca suntem in 2022? Nici cu Oprescu nu imi era rusine, acel Oprescu care a faultat tot Bucurestiul. Din punctul vostru de vedere e usor sa ziceti: „lasati domle ca nu moare nimeni daca ii lasam fara anumite servicii, eventual si in faliment”. Voi sunteti cei care dati cu ciocul mult si nu vreti sa vedeti orasul asta unul care sa dea cu adevarat aer de „Micul Paris”. Singurul vostru argument e acela ca „daca nu esti de acord cu mine esti USR-ist progresist leghebetist”. Daca ai o viziune asupra ta, cum am eu pentru transporturi, de ce nu intentionezi sa vrei sa faci ceva? De aia am enumerat in prim plan serviciile de transport. Dar na, fiecare cum poate, altii enumera cateva chestii logice care se vad efectiv cu ochiul liber si altii comenteaza ca „doar de gura esti bun”. Transporturile, mediul, educatia si viata culturala (apa calda e alta poveste), ar trebui sa fie un atuu al Bucurestiului, dar unora nu va surade ideea greselilor din trecut din care trebuie sa invatam. Gandeste-te de vreo 3 ori inainte sa apesi trimite, si dupa mai dezbatem daca ne intalnim pe site. 🙂

  4. Problema este data atat de lipsa de viziune si reactie a primarului (si a celor ce l-au precedat) cat si de lipsa de educatie a multor locuitori ai orasului care arunca pe jos pet-uri si alte ambalaje fara nicio jena.

  5. pe vremea lu firea de ce nu se faceau rapoarte din astea? nu dau 2 bani pe nicusor dar intreb pentru un pnlist, un psdist… oameni care „vor binele romanilor”

    • Chiar nu mai intereseaza pe nimeni ce a fost in trecut. Pe toata lumea intereseaza in acest moment prezentul, iar adevarul este ca bucurestiul arata deplorabil.

    • Se făceau.
      Pe vremea lui Firea orașul era curat și era o plăcere să te plimbi prin el, prin parcuri…

      Acum au reapărut câinii vagabonzi, iar prin centru faci slalom printre șobolani.

    • Unde ai vazut tu mah Shittycon caini vagabonzi? Ca Ferentari nu inseamna tot Bucurestiul. Btw, esti din Bucuresti, sau iti dai cu parerea asa numai sa umpli sectiunea de comentarii?

    • satyricon:

      Pe vremea lui Firea se alocau pentru reparatiile si refacerea retelei RADET 19 milioane de euro anual, adica ceva mai putin decat pentru alocarea bugetara pentru „statui”. Necesarul anual fiind de minim 300 de milioane. Ea si Oprescu au nenorocit acest oras din punct de vedere al termoficarii: 12 ani practic fara investitii pentru un sistem vechi de 60 de ani. Nu au facut absolut nimic, desi era clar ca sistemul o sa crape.

      Pe vremea lui Firea se infiintau zeci de companii municipale de taiat frunza la caini, in care au fost indesati unii peste altii toate rudele si pilele mafiei de la Voluntari. Pierderile de la buget au fost de sute de milioane de euro. Bani drenati pe fata de la buget catre „famiglie”

      Pe vremea lui Firea, Bucurestiul a intrat pracic in faliment: femeia a refuzat sa reduca subventiile, desi discutam deja de situatii aberante, in care mai mult de 50% din bani se duceau in subventii pentru gaurile negre numite RADET si STB.

      Ei, poate pe vremea lui Firea mai curgea cate ceva si pentru presa, asta poate te avantaja. Erau posturi intregi care stiau ca nu au voie sa dea in Firea, ca postul primise sponzorizari barosane pentru a reflecta corect despre minunatul targ de Paste cu gaini uriase creat de Firea personal. Interviurile lui Prepliceanu de la Digi24 cu Firea sunt cel mai bun vomitiv ever, era deja cu perversiuni.

      Ei, dar vad ca nici acum nu va merge asa rau…

  6. Va-sa-zica au constatat si altii aceasta problema, nu doar haterii lui nicusor. Dar hey, nicusor e doar un geniu neinteles care incearca sa rezolve probleme creand altele.

  7. Trist… Tot municipiul a ajuns ” o periferie” ! Și, ce e cel mai trist o reprezintă faptul că nu există perspective pozitive !

  8. In orice oras veti merge, ambientul si traiul sunt conform calitatii locuitorilor.
    Cum e la Constanta? Asa cum sunt constantenii.
    Cum e la Iasi? Asa cum sunt iesenii.
    Cum e la Bucuresti?
    Deci va rog eu, nu mai aruncati totul in spatele lui Nicusor, Firea, X, Y.

    • Interesant. Dar USR are cei mai mulți susținători în București, nu? Deci poate Bucureștiul arata așa cum sunt useristii.

  9. No pb se ocupa Nicușor.
    Ne-a lasat fara caldura de la 1.Apr, e o masura nu?
    Cred ca de pe vremea lui Ceausescu Bucurestiul nu a mai avut caldura pe 2.Apr

    Firea R A U L SUPREM, Nicusor P R O S T U L SUPREM.

  10. In sectorul 4 Labuta are grija sa betoneze fiecare metru patrat de spatiu verde,
    Bucurestiul actual e oglinda Romaniei, toti vin aici la facultate si nu mai pleca niciunul in localitatile de bastina.

    • Sectorul 4 arata cel mai bine din punct de vedere al mobilitatii urbane, un exemplu de administratie eficienta, curat si tot ce vrei, pentru astia ca tine exista mlastina vacaresti, poti sa stai bine printre buruieni acolo.

    • Corect!

      La noi in casa lui Baluță i se spune primarul Asfalt.

      Bancul vechi cu Anton care-ti toarnă c.. beton va deveni Baluță care-ti toarnă in nas, in gat, in urechi si alte orificii ASFALT.

    • @Cata prostea, ca sa faci parcari trebuie sa torni asfalt, poate imi zici ce spatii verzi s-au distrus facand asta, unde stau eu se redeseneaza bulevardul pastrand locurile verzi. In afara de mancat k ca t ce mai stii?

    • @George de la primărie S4

      Minți, normal.
      Sectorul care arata bine e sectorul 3, unde mai vezi si altceva in afara de asfalt si nu mai zic de verdeața.
      In sectorul 4 s-au facut progrese mari, dar se exagereaza cu asfaltul si mai ales cu blocurile, in curand se vor construi blocuri in blocuri, de exeamplu pe casa scari se poate construi un bloc, la subsol inca unul si mai ales pe acoperiș, langa blocuri s-au construit deja, primarul Baluță.

      PS: „mlaștina Vacaresti” ?!? asta spune multe despre cat de mult te-ai ajuns in primarie . . Banuiesc ca esti mare fun silicoane si botox, naturalul iti pute este 😉

    • @Catalinul ignorantule, îți recomand o plimbare prin baltoaca vacaresti și dexul, poate așa vei putea face diferența intre o mlaștină și o delta.

      Eu ti-am spus in calitate de cetatean, angajat la primarie o fi in mintea ta care se afla sub influenta etnobotanicelor.

      Cum spuneam, poate imi zici ce spatii verzi s-au distrus?

      Cu riscul de a ma repeta, unde locuiesc, se redeseaneaza tot bulevardul pastrand spatiile verzi si creeand in acelasi timp locuri de parcare si piste pt. hipstari progresisti.

    • @George
      Sos. Oltenitei se redeseneaza, toate spatiile verzi dispar, apare asfalt si tot ce era inainte spatiu verde dispare. Vezi la Lunca Barzesti unde tot ce era spatiu verde din fata blocurilor sau intre spatiile de parcare dispare.
      Si la fel a facut pe Berceni unde a gasit un spatiu verde l-a asfaltat si a pus givece de 700 euro/bucata pe care puteai cumpara de la magazin cu 700 lei.
      Geobbles si Lavrov ar fi fericiti cu tine: PROPAGANDISTULE!

    • @Radu ai dreptate, 30 de cm patrati cu pamant si 3 fire de iarba se numeste spatiu verde.

      La naiba cu propagandistii, chiaburii nu au nevoie de locuri de parcare, ei trebuie sa traiasca in grupuri si nu cupluri (in padure cu o amprenta de carbon cat spre zero), ei si oana comunista, roata motrice din plusere.

      Duhneste talibanismul si ignoranta in mintea progresistului.

  11. DIn pacate, toti cei care au putut calatori in strainatate, au realizat ceea ce este Bucurestiul (si toata Romania de altfel: o tara foarte saraca, care a trecut direct de la sat, la… comunism si la constructia cutiilor de conserve, numite pompos imobile.
    Aceleasi imobile urate, in absolut toate fostele tari comuniste.

    Diferenta intre Budapesta, Praga, etc si Bucuresti, Sofia, etc, este istoria oraselor. Orasele care au apartinut fostelor imperii, au fost construite inainte de 1945. Anii infecti ai comunismului, nu le-au distrus. Bucurestiul, trecand de la o cloaca satasca direct la ceva numit pompos „oras”, nu a avut decat 3 strazi (bulevarde) construite in vremea regilor. Atat.

    Cand comunismul s-a abatut asupra Bucurestiului, el a produs „blocurile de locuinte”. Urateniile care alcatuiesc actualul oras. Urateniile, care arata si au fost contruite, mar rau decat cele mai urate imobile de stat din Vest, cele umplute de imigranti.

    Comunsmul nu a stiut sa construiasca cu cap. Logic, toti arhitectii, peisagistii, constructorii, au fost formati de… comunisti, dupa noile standarde comuniste. Si a rezultat => uratenia numita Bucuresti. In plus, romanii fiind foarte saraci, in marea lor majoritate, ei nu au banii necesari, sa isi intretina imobilele, sa le curete, sa le transforme, etc.
    Tot ceea ce se face in Vest. Primariile, obliga proprietarii sa isi intretina imobilele. De aceea sunt frumoase imobilele la Paris. Pentru ca sunt intretinute… pe banii proprietarilor, nu ai primariei.

    Bucurestiul, nu va fi niciodata frumos, nici curat. Ar trebui demolat 90-95% din el si refacut. Imposibil de facut asta. Nici macar din lipsa de bani. Ci din indolenta tipic romaneasca. Stim, stiti foarte bine de ce:

    „Merge si asa”

    • Exagerezi. Prea vezi totul in negru. Iti spune cineva care a trait in vest.

      De genul: „Ar trebui demolat 90-95% din el si refacut. Imposibil de facut asta. Nici macar din lipsa de bani”. Aveti idee cat ar costa sa construiesti de la zero un oras in care sa locuiasca 2 milioane de oameni cu toata infrastructura aferenta? E evident ca e o figura de stil asta cu „Nici macar din lipsa de bani”

      E clar ca nu ai cum scoate Viena, Budapesta sau Praga din Bucuresti. Dar exista ceva potential ca orasul sa devina ceva mai mult decat este.

      De exemplu, zonele relativ intinse de cladiri interbelice, zone care sunt pastrate relativ intacte. Acolo chiar e potential, daca s-ar trece la o renovare a fatadelor cvasi-generalizata. Si nu o spun de la mine, mi-a spus un arhitect francez care se plimba pe acolo in continuu.

      Sau zona de lacuri ce strabat Bucurestiul de la nord la sud-est are iar un potential ridicat, daca ar fi amenajata unitar, din nord si pana dincolo de Fundeni. O plimbare prin jurul bisericii Plumbuita iti poate arata potentialul locului.

      Inclusiv nenorocitele de blocuri comuniste, de care e evident ca nu o sa scapam mai devreme de 40-50 de ani au un lucru de care se poate profita. Cele mai multe au un minim spatiu verde in jurul lor care ar putea sa aduca un plus, daca ar fi aranjate corect. Stiu zone in alte tari, mai la vest, unde zonele de blocuri muncitoresti (ca au ei si asa ceva) sunt „bloc langa bloc, beton in fata si in spate”.

      Repet, nu vei putea scoate din Bucuresti marele centru turistic in care sa se inghesuie japonezii, dar ceva in care sa se poata trai omeneste se poate. Doar sa ne urnim in directia corecta.

      A, si inca ceva: metrou, metrou, metrou. Peste tot. Singura solutia realista pentru mobilitatea urbana.

    • @silicon_v
      Mersi de raspuns. Sunt nascut, trait in Bucuresti. Si destul de batran, pentru a fi cunoscut cele 3 regimuri (monarhie, comunism, democratia-originala) Si cu ceva zeci de ani de Vest.

      Din pacate, este teribilde greu sa schimbi orasul. Ar trebui inceput cu mentalitatea locuitorilor, care este foarte greu de schimbat. Arhitectul francez, a privit imobilele interbelice. Sunt cele construite in vremea monarhiei, exact ceea ce am scris. Insa nic ele nu sunt intretinute. Nu sunt construite cu fata in „pierre de taille”, ci tencuite. Pentru ca nu exista in Romania, piatra de calcar, care sa fie taiata de pietrari si agrafata, lipita, etc, peste fier/beton. Ca sa arate ca cele din Vest (ele fiind defapt din caramida) s-a trisat si s-a construit din nisip cu tencuiala pe deasupra. Se vede la absolut toate, dealtfel.

      Imobilele comuniste, cele „normale” care arata precum cele de stat din Vest, construite intre 1960 si 1970 si cele „urate” care nu isi au echivalentul in Vest.
      Au fost construite de 2 generatii de arhitecti/ingineri constructori:
      -cei cu studii pe vremea monarhiei (imobilele 1947-1955/58)
      -noii arhitecti/ingineri constructori, scoliti (ca noi toti) dupa standardele comuniste, cei vechi, iesind la pensie.

      EI au uratit orasul si intreaga tara. Ei si nimeni altcineva. Nu este ceva grav, deoarece majoritatea locuitorilor, nu realizeaza in ce mediu scazut traiesc. Estul, nu va fi Vest. Pur si simplu nu are cum. Insa oamenii traiesc peste tot.
      Ceea ce difera insa, este grija fata de oameni. Aceste este sistemul de referinta: grija fata de oameni (lucrari, imbunatatiri, transformari, etc) vs „merge si asa”.

      Insa repet, oamenii oricum traiesc oriunde.

  12. Bucurestiul nu este asa de azi, de ieri.

    A fost pradiuit timp de 30 de ani de PSD&Co. Sa nu mai punem la socoteala ca si acum PSD&Co detine puterea suprema in stat cu peste 66%, iar Bucurestiul fara sprijin politic este zero.

    Nici Isus daca ar veni nu ar avea ce da faca in cativa ani. Aici ai nevoie de cel putin 12 ani de munca asidua sprijinita neconditionat de guvern, indiferent de culoarea politica. Prin urmare … caz imposibil, Bucurestiul se alatura tuturor celorlalte domenii/orase acaparate de praduitorii de serviciu ai Romaniei sprijiniti prin vot direct sau indirect (abtinere) de catre cetateni.

    • De ce am votat Nicusor si plusere???

      Nu trebuiau ei sa fie salvatorii, acum dam vina pe greaua mostenire, pe piedici si alte prostii??

      Mesianicii politicii sunt o adunatura de impostori sterili. ZERO, gargara multa si ZERO realizari!

  13. Cei care spuneți că Bucureștiul este nașpa , de ce ați năvălit în București ? Nu contest competențele domnului profesor , dar îmi face impresia că este unul din gașca lui Greta Bioenergeta . Concluzia studiului este una simplă -să fie bine , ca să nu fie rău . Am înțeles că ceva agricultură în București , ar fi benefică .

    • Ai dreptate, peste 80% din progresisti sunt din afara localității. Unii veniți chiar de la coada vacii (asta explică puseurile bio pe care le au).

  14. Am stat cativa ani la inceputul anilor 2000 in Bucuresti. Nu este un oras atat de rau pe cat zic „localnicii”. Toti „bucurestenii”se plang ce rau este in Bucuresti, dar in acelasi timp nici unul nu vrea sa plece de acolo. Nu prea mai vin in Bucuresti, dar cand ajung vad ca sunt schimbari important in oras, atat in bine, dar din pacate si in rau. Personal acum, ca vizitator – in afara de preturile exorbitante la servicii – ce ma deranjeaza cel mai mult este traficul. Pandemia a facut un bine – daca as putea sa spun acest lucru – pentru ca o parte importanta a fortei de munca a putut lucra de acasa si acum nu mai vor sa se intoarca la birou. Ganditi-va cum ar fi fost traficul acum – si asa extrem de aglomerat – daca nu ar fi fost pandemia. Totusi traficul este in continuare greu, locurile de parcare inexistente, chiar si daca vrei sa platesti. Daca ai treaba in jurul mall-urilor este in regula, daca nu este jale. Am ajuns sa las masina la Baneasca si sa iau taxi spre centru. Despre altceva nu prea pot sa imi dau cu parerea, dar este foarte clar ca directia nu este cea buna si trebuie facut ceva. Si nu are numai o legatura cu politicul, ci cu competentele din primarii. Nu cred ca avem profesionisti care sa stie ce sa faca. Iar daca nu stiu si mai au si alte interese, atunci rezultatul este cel de acum. Eu cred ca ar trebui sa aducem specialisti din afara – nu numai in Bucuresti – si sa ne ajute ei sa invatam sa conducem.

  15. Pai atata timp cat votati cu dreapta (PNL, USR, etc.) ce mai vreti? Aveti ce ati votat. Ghinion !
    Firea chiar a facut lucruri pentru Bucuresti, dar nu a avut cine sa o aprecieze si Dumnezeu nu a dormit, asa ca nu va mai lamentati ci invatati din greseli. Data viitoare cand mergeti la vot luati creierul cu voi !
    Nu cred ca postarea mea va fi publicata, dar macar sa se stie la biroul de cenz@ura ca mai sunt oamni care si gandesc in aceasta tara !