G4Media.ro

De ce i-au cerut trei președinți de Consilii Județene din România lui…

De ce i-au cerut trei președinți de Consilii Județene din România lui Viktor Orban tren direct cu Budapesta

Compunerea garniturii este responsabilitatea MAV-ului, nu a CFR-ului. De aceea am formulat demersul față de MAV și față de guvernul maghiar, a explicat, într-un interviu pentru G4Media.ro, președintele Consiliului Județean Harghita, Borboly Csaba. Preşedinţii consiliilor judeţene Covasna, Harghita şi Mureş au lansat, la începutul săptămânii o solicitare premierului ungar Viktor Orbán şi preşedintelui Companiei Căilor Ferate ungare (MÁV), Ilona David, pentru realizarea unei linii directe între Ţinutul Secuiesc şi Budapesta.

Rep: Ați făcut un demers similar și către guvernul României și CFR? Daca da, când și ce răspuns ați primit?
Borboly Csaba: Nu am făcut un demers similar. Noi criticăm compunerea garniturii de tren, adică numărul insuficient al vagoanelor. Lipsește vagonul de dormitor sau cușetă și vagonul restaurant, având în vedere că vorbim despre un drum de 16 ore.

Rep: De ce ați simțit nevoia să vă adresați guvernului maghiar și nu guvernului român?
BC: Compunerea garniturii este responsabilitatea MAV-ului, nu a CFR-ului. De aceea am formulat demersul față de MAV și față de guvernul maghiar.

Rep: La cât se ridică valoarea investiției din estimările dvs. Ce anume presupune această investiție?
BC: Nu despre dezvoltarea căii ferate vorbim noi în acest demers. Trenul pornește de la Brașov. Deja, la Sfântul Gheorghe este plin. La Miercurea Ciuc, abia dacă găsești spațiu să stai în picioare. Adică, lipsesc condițiile elementare pentru un drum de 16 ore. Mama mea s-a dus cu autobuzul, care este mai ieftin și merge mai repede, dar a avut complicații serioase după, cu piciorul. După o vârstă, singurul mijloc de transport corespunzător este trenul.

Rep: Este vorba de o nouă linie de cale ferată, cu infrastructura aferentă, construită de la zero sau doriți ca pe actuala infrastructură să existe un tren care să facă legătura între Ținutul Secuiesc și Budapesta?
BC: Momentan, vorbim despre insuficiența numărului vagoanelor. Desigur, ar fi benefică modernizarea acestei linii, care asigură legătura pentru Moldova prin pasul Ghimeș, respectiv pentru Ținutul Secuiesc. Adică, ar fi multe de discutat, de dezbătut aici.

De altfel, avem multe programe pentru care nu există finanțare guvernamentală la București, nici fonduri UE, cum ar fi construirea locuințelor pentru tinerii medici. Acest program este susținut de la Budapesta. Acum câteva zile, a fost decorat Spitalul Municipal din Miercurea Ciuc, cu o înaltă distincție de către domnul președinte Klaus Johannis.

Fără atragerea în număr însemnat a tinerilor medici, nu ar fi fost posibilă această decorație de care suntem foarte mândri. Adică, folosim cetățenia, votul unde putem, ca să aducem fonduri de dezvoltare în județul Harghita, în Ținutul Secuiesc. De altfel, acum câțiva ani, am avut un schimb de replici cu doamna Dávid Ilona, managerul MÁV. Au achiziționat pentru lucrătorii MÁV pălării din paie. Au participat și meșteșugari de la noi, care confecționează pălării din paie, dar a câștigat un ofertant chinez. Atunci am făcut puțin tărăboi în presă, ca să facem puțină reclamă meșteșugarilor noștri. Doamna Dávid Ilona a consolidat MÁV-ul, care înaintea dânsei era falimentară ca CFR-ul nostru. Adică, merită studiat.

Cu colegii mei, Tamás Sándor și Péter Ferenc, am demarat o acțiune civică, prin strângere de semnături, ca guvernul Ungariei, și societatea de cale ferată MÁV să completeze cu noi garnituri cele două trenuri operate de societatea maghiară pe ruta Budapesta-Brașov, care trec și prin Ținutul Secuiesc. Este vorba despre două trenuri Intercity, Corona și Harghita, în cazul căruia MÁV S.A. a redus capacitatea de transport și a desființat unele servicii pentru călători (cușetă, vagon de dormit, vagon restaurant). În acest moment, numărul de călători depășește cu mult capacitatea de transport, sunt dese zilele când deja la a doua stație de pe ruta Brașov – București, Sfântu Gheorghe, nu sunt locuri libere. Inițiativa noastră vizează rezolvarea acestei situații și în acest sens solicităm sprijinul prim-ministrului  Ungariei și al directorul MÁV.

Doneaza prin PayPal paypal icon
Donatie recurenta

Doneaza lunar pentru sustinerea proiectului G4Media

Doneaza prin Transfer Bancar

CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867

Deschis la Raiffeisen Bank
Doneaza prin Patreon

Donează

Abonează-te la newsletter

2 comentarii

  1. Trenul o fi el aglomerat, dar nu cred ca toti calatorii trec granita. Problema e fals pusa de cei care s-au adresat MAV. Pentru 10-20 de calatori care vor sa ajunga in Ungaria, cer facilitati aberante. Sunt convins ca MAV a ajuns la concluzia ca trenul lor e folosit ca tren local sau interregional in Romania. Si atunci, de ce sa cheltuie ei? Dovada ca MAV gândeste asa e si povestea cu palariile.

  2. Ups… voiam sa scriu ca cusetele care au fost scoase erau tot timpul full, si TOTI calatorii din ele mergeau pana la Budapesta. Care e logica scoaterii lor?

Adaugă un comentariu

Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.