G4Media.ro

Daniel Funeriu: Nu e nimic rău cu meditaţiile / Există însă ceva…

Sursa Foto: Facebook/ Insider Politic

Daniel Funeriu: Nu e nimic rău cu meditaţiile / Există însă ceva toxic: meditaţii date copilului de la clasă. Asta este o promiscuitate cu care trebuie să terminăm

Daniel Funeriu, fost ministru al Educaţiei, a declarat, duminică, la emisiunea Insider Politic difuzată de Prima TV,  că experienţa sa academică în ţări de pe mai multe continente i-a demonstrat că „nu e nimic rău” în ceea ce priveşte meditaţiile date de către profesori elevilor, însă arată că în România problema o reprezintă faptul că profesori dau meditaţii unor elevi de la clasele la care predau.

El cataloghează fenomenul drept „o promiscuitate cu care trebuie să terminăm”. Funeriu avansează ideea unor „vouchere pentru meditaţii” pentru copii din familii cu posibilităţi financiare reduse.

„Asta este o ipocrizie cu meditaţiile, vă spun. Mi-am început cariera universitară în Franţa. Am continuat conducând cercetări în Statele Unite, în Japonia, în Germania. În toate aceste ţări sistemele de meditaţii sunt foarte dezvoltate. Meditaţia este atunci când profesorul livrează cunoaştere copilului. (…) Şcoala sigur că poate să livreze un anumit număr de conţinuturi, alţi copii au nevoie de mai multe conţinuturi performanţă, alţii pentru remediale.

Deci, meditaţii se dau peste tot în această lume. Japonia are poate cel mai dezvoltat sistem de meditaţii. Nu e nimic rău cu meditaţiile. Există însă ceva toxic: meditaţii date copilului de la clasă. Asta este o toxicitate a meditaţiilor, să meditezi copilul de la clasă, eventual ca să-i dai o notă mai mare, să meditezi copilul de la clasă pentru că ai predat aşa, mai pe scurt ca să-ţi faci un fond de comerţ, ca să ai clientelă. Asta este o promiscuitate cu care trebuie să terminăm”, a afirmat Daniel Funeriu în emisiunea Insider Politic, la Prima Tv.

El susţine că „inamicul nu este profesorul care livrează cunoaştere copilului”, ci faptul că îşi meditează copilul de la clasă, atunci când acest lucru se întâmplă.

Fostul ministru se pronunţă pentru „scoaterea la lumină a meditaţiilor” şi legiferarea acestor situaţii.
„Eu aş da vouchere pentru meditaţii, celor care au mai puţini bani le-aş da nişte vouchere care să poată fi folosite pentru a plăti nişte profesori care le livrează cunoaştere. (…) Dăm vouchere pentru tablă, maşini, chestii de-astea, dar nu dăm vouchere pentru cunoaştere”, afirmă fostul ministru.

„Programa României este bună, problema nu este programa, problema este modul în care programa e livrată. Programa este suficientă livrarea ei se face în funcţie de calitatea profesorului: în unele locuri bine, în alte locuri mai puţin bine. Esenţa schimbărilor din educaţie în acest moment nu sunt legi, nu sunt construcţii”, consideră Funeriu.

Susține-ne activitatea G4Media logo
Donație Paypal recurentă

Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media

Donează prin Transfer Bancar

CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867

Deschis la Raiffeisen Bank
Donează prin Patreon

Donează

Citește și...

24 comentarii

  1. Mai sunt si vaucerele de cumparaturi pentru profesorii din clase… in special la ciclul gimnazial unde media conteaza la admiterea la un liceu bun unde se intra de la 9.90 in sus.

    • Asta daca ai material cu ce lucra obții aceste rezultate. Ce te faci când materialul lasă de dorit? Aia credeți că nu lucrează cu elevii? Va contrazic. As vrea că cei care se bat cu pumnul în piept că au elevii cu medii mari și obțin note bune la examene sa lucreze cu elevi din familii dezorganizate sau in care părinții sunt plecați la muncă sau din medii defavorizate. Cu copii care vin la școală doar sa se întâlnească între ei, și sa ii vad atunci ce rezultate obțin? Să dim serioși și să nu dim nu ne credem mai deștepți decât ceilalți sau că restul trag matul de coada . Că cei care lucrați la clase sau scoli in careaterialul cu care lucrați, adică elevul, este din familie care se implica în ai educa și în ai duce pe drumul bun normal că aveți rezultate.

  2. Meditaţiile date propriilor elevi sunt regula, nu excepţia. Ca deobicei cimpanzeul Funeriu e pe lângă subiect. NU, CIMPANZEULE! TOATE MEDITAŢIILE SUNT TOXICE! Dacă elevul nu poate asimila în clasă şi acasă materia rezultă 2 consecinţe logice:

    1. Ori aria curriculară este nerealistă în raport cu timpul şi puterea de invăţare a elevilor. Deci şcoala scoate tâmpiţi, aşa cum se exprima şeful lui Funeriu.
    2. Ori profesorul este slab sau vrea să fie slab pentru a primi şpagă sub forma meditaţiilor.

    Cunosc cazuri in care profesorul şi-a făcut o adevărată sectă din elevii meditaţi, dar i-au marginalizat pe cei care nu aveau bani să îi dea şpăgi.

    Oare cât la sută din profesori plătesc impozite pe această activitate? In ce condiţii se prestează? Mergi la el în sufragerie şi inveţi carte… sau în dormitor.

    Funeriu e un bou cu diplomă. Ştie că 99% din profesori sunt şpăgari şi nu vrea să se pună rău cu „mediul academic”, dar nici să mănânce … în ultimul hal. Aşa că nuanţează şi spune o zecime de adevăr. Dar adevărul este că noţiunea de meditaţii este total incompatibilă cu învăţământul cinstit în şcoală. Acest sistem paralel de luat şpăgi este principalul vinovat pentru rata cea mai ridicată de analfabetism şi abandon şcolar. Suntem pe ultimul loc la tot în Europa!

    • evident. si sa spui o zecime din adevar te compromite 100% pentru ca TU STII. si taci. madam andronescu poate o fi cu totul „saraca si cinstita” – desi nici macar p’asta n-o mai cred. pe de alta parte e esential sa invatam copii cat putem ce e bine si ce e rau. si, care n-ati facut-o, sa-i trimiteti la scoala undeva unde e mai normal.

    • Imi aduc aminte ca la 5-8 profu’ de mate, pentru ca participam la olimpiada, m-a chemat la el acasa la meditatii fara sa-i solicite nimeni acest lucru. Daca a vazut ca nu-l plateste nimeni a renuntat.
      La 9-12 situatia s-a schimbat: profa de mate ne chema la mediatii la liceu, in timpul liber, fara sa solicite o plata pentru asta.
      Conteaza, cred, si calitatea parintilor acelor copii…

    • Degeaba incercati sa interziceți meditațiile cu proprii profesori deoarece vă va trimite copilul să facă meditații cu colegul/prietenul profesorului, din care își va primii și el un comision de „adus clienți”
      O lege buna ar fi că părinții să aibă putere de decizie și să poată da in judecata ușor profesorul in caz că sunt constrânși.

    • @meditatii…
      Dupa primul paragraf m-am lamurit: esti unul dintre ” specialistii” in orice, care stie tot despre….nimic!😂
      Jupane, nicaieri in lume 35 de elevi nu pot invata/intelege tot/ la fel in clasa! Simplificand ( in realitate sunt mai multe), sunt elevi care inteleg rapid, mai putin rapid sau mai greu, chiar si in cazul in care faci o clasa de geniali!
      Mai ales la stiintele exacte, este imposibil ca toata clasa sa priceapa la scoala. Ce faci daca ai 4-5 care inteleg mai greu? Ii pui pe ” hold” pe celalti 30 pana inteleg astia? Sau explici celor 5-6 varfuri si restul isi dau bobarnace?! De obicei, in clasele normale ( nici clase de elita, nici clase slabe) se preda la nivel mediu, pentru ca sunt cei mai multi, 60-70% dar, cum spuneam, si acestia inteleg diferit, in functie de materie si dezvoltarea elevului. O fata de 14 ani intelege diferit fata de un baiat, iar daca au varste diferite, este si mai greu.
      Ca atare, daca vrei performanta scolara, pregatirea in particular este necesara. Daca vrei sa treci clasa,sa faci un liceu tehnologic si o Bioterra/ Spiru la final, daca nu esti chiar ” lemn”, te poti descurca cu ce faci/ nu faci in clasa.
      Foarte multi parinti cred ca scoala de stat inseamna ca odraslele lor trebuie sa iasa doctor docent la final, fara o implicare a parintelui. Iaca nu’ i asa nicaieri in lume! Nu doar in invatamant ci si in sport, cultura, la job.
      Crezi ca halep ajungea nr 1 cu ce facea la clubul din Constanta? Sau marii artisti ies asa din facultate? Nu neneaca, muncesc in privat de le sar capacele si parintii platesc si- i duc la toti expertii in domeniu.
      Curios este ca ii dai dreptate lui Funeriu😇 cand spune ca mizeria este cea in care profesorii dau meditatii propriilor elevi, ceea ce este adevarat in multe cazuri. Si aici trebuie nuantat, mai ales la gimnaziu: in multe scoli nu exista decat max 1 profesor decent la romana/mate/fizica si daca vrei performanta, anungi tot la el, chiar daca il ai si la clasa.

    • Treaba cu meditatiile pentru note la clasa e o aberatie…..dar trebuie sa vedem realitatea, scoala e facuta pentru toti copii, adica pentru predarea se face la nivelul mediu al clasei…daca unul e mai incet la minte, abia trece clasa, iar unul desteptut, se plictiseste….cu alte cuvinte, asta a spus si Funeriu…pentru un copil care vrea un liceu foarte bun, scoala nu asigura acel nivel de performanta…cu ce faci la scoala obtii o medie de admitere de 8,50-9, daca pui si osul la treaba acasa,…. problema e de la 9 in sus…o profesoara de scoala, oricat de buna e, nu poate scoate numai premianti, lucreaza cu materialul clientului
      Cazul personal…2 copii, fosti elevi la o scoala normala de cartier…intrat liceu de elita, dar dupa meditatii din clasa a 5-a, la nivel inalt…si nu profesorul de la scoala….la liceu e alta treaba…pentru 10 la Bac, nu a fost nevoie de meditatii, profesorii isi faceau treaba, dar ce te faci cu un copil care vrea performante, olimpiade?….meditatii la greu, pe nisa aleasa de fiecare….si la nivel inalt, meditatia costa(anul trecut, pentru cel mic, plateam 200 de lei sedinta, de 3 ori pe saptamana)…investitia in educatie e rentabila, pentru cine nu stie…rezultatul, trist pentru parinti, dar bun pentru copii,…admiterea cu bursa integrala in SUA, la o universitate de Ivy League…..dar conteaza si munca copilului, scoala pe bune, olimpiade, cercuri(gratuite), meditatii si munca la greu…chiar si 10 ore pe zi, in perioada olimpiadelor……
      Concluzie? dca vrei sa treci clasa sau performanta iei meditatii….profesorii buni, pentru performanta sunt scumpi, daca ai norocul sa te primeasca

    • Vaisteauata, felicitari pentru postare!
      Eate corect tot ceea ce ai afirmat!

    • @ Meditatii = mita,
      Mai exista si o a treia explicatie: loaza nu poate asimila fiindca e prea redusa mintal.

    • De ce nu verifici industriile meditaţilor din Japonia, Franţa, Canada, Elveţia, Germania, Ţările Nordice? De ce sunt atât de inexistente? Probabil pentru că acolo profesorii sunt profesori, nu prostituate?? Oare acolo profesorii se pretează la aceeaşi josnicie? Oare profesorii fac figuraţie la clasă pentru că „e necesară pregătirea în privat şi simona halep”?

      Dacă pentru tine culmea succesului e o sportivă cu mingiuca, se subînţelege de ce spui că ŞPAGA este absolut necesară la tine.

      DACĂ NU SE POATE FĂRĂ MEDITAŢII, DESFIINŢAŢI ŞCOLILE BUNE DE NIMIC! Că e clar că fără meditaţii nu se face nimic în ţara asta. Ok! Şi atunci de ce mai avem invăţământ de stat plătit din taxele mele??? Faceţi toată şcoala in privat, că simonahalep!

      Ăştia care ştiţi voi cum se face performanţa, de ce plătiţi taxe, dacă voi rezolvaţi totul in privat?! Genialilor!

    • Auzi, comentatorule stilat si plin de cunoastere, ma-ntreb daca tu ai vreo diploma….?! Stii de ce te-ntreb, de fapt ? Pentru ca tu esti , de fapt, boul din expunerile astea, dupa cum te exprimi si dupa ce idei exprimi ! Pe bune !

    • Mai e o cauza esențială pe care ați uitat_o . Elevul nu vine la ore sau nu vrea sub nici o forma să se implice în actul educațional. Ceea ce este un fapt de masa. Nu cred că profesorul este mereu (așa cum mereu se speculează in ultimul timp) de vina. Poate exista cazuri in care profesorii nu își fac datoria dar în proporție foarte mare este cea în care muncesc la ore încearcă să facă pe elev să înțeleagă , însă el elev nu are chef de oră și nici nu încearcă să depună minim de efort să facă ceva. Mai bine v_ati uită la așa zisul profesori de primar( ajunși peste noapte profesori) care nu fac nimic, primesc mereu cadouri cu diferite ocazii adevărate sau inventate , și nu fac ce trebuie , și trimit elevii în clasele superioare fara cea mai mica baza. Nu știu să scrie ,să citească sau să socotească. Nu mai vorbim de logica. Nu prea sunt copii care sa fie învățați să gândească logic la învățământul primar. Învață pe dinafară rezolvări de probleme sau algoritmi de rezolvare

    • Gorilă microcefală! Dacă mă-sa și cu tac-su copilului nu il pun să învețe, nu-l verifică, nu îi interesează decât facebook, vor să-și facă odrasla avocat sau doctor, ajung la meditații! Să vină să vorbească cu profesorii, să înțeleagă de ce nu învață copilul! Ce vită poți fi cu judecata ta!!!!

  3. Da, perfect adevarat cu meditatiile la clasa! La scoala 56, trei sferturi din clasa meditatii mate si romana cu profesorii de la clasa! Pe cale de consecinta-10 pe linie, elevii meditati! Cred ca si la alte scoli se practica, da scoala 56 e in top la astfel de promiscuitate, cum bine ii zice Funeriu!!!!!!!

  4. asa este ! am patit-o cu copilul meu Profa a aflat ca vrea sa dea la biologie si din acel moment a tinut copilul numai cu note la limita cu toate ca pina atunci era de 8-10 Si bineinteles a urmat propunerea impusa de a da meditatii Bineinteles ca am acceptat se sila Imediat au aparut notele care inainte erau normale Chiar intr-o saptamina doua a si asimilat materia ( care nu-i deloc usoara ) ? patanii de-aste am mai auzit si la alti parinti asa ca … e o realitate pe care nu vad cum sa o contrezi

  5. TOATE meditațiile sunt o porcărie! Înseamnă că ceva nu e ok cu programa (prea multă materie) sau cu calitatea profesorilor. Plus că e o povoară financiară imensă pentru părinți. Bani dați ilegal, de fapt.

  6. Poate sa fie in regula cand un numar restrans de copii are nevoie sa faca meditatii. Aici includ doua grupuri: copii care se antreneaza special pentru concursuri, gen olimpiade, si copii cu nevoi speciale, gen autism.
    Nevoia generalizata de meditatii, pentru a face fata materiei normale, pentru a putea intra la un liceu normal, la o facultate normala, asta e ceva toxic si care demonstreaza ca scolile nu isi fac datoria in general, ca profesorii nu isi fac datoria la scoala.

    • Copiii cu CES au profesor de sprijin si exista un aparat bine pus la punct ca sase straduiasca sa scoata ceva din ei si sa le puna mereu in față profilor de la scoala, documente de semnat, cum ca acel copil face progrese (!?).
      Cat despre copiii „normali”, ar trebui ca la sedintele cu parintii, in loc de 1000 de vorbe de claca, sa li se puna parintilor inregistrarile din timpul orelor de curs.
      Acolo parintele vede daca al lui copil urmareste predarea si daca activeaza la fixarea cunostintelor (sau, de ce nu, daca pune intrebari acolo inde, atent fiind, nu intelege)(.
      Si sa se puna periodic pe whatsapp pe grupul parintilor elevilor clasei, notitele cel putin la mate si lb romana ale celor mai silitori elevi din clasa.
      Fiecare parinte sa compare notitele luate de propriul copil, cu ce trebuia sa scrie de pa tabla (la mate chiar se scrie mult pe tabla, sw exica, se rezolva exercitii si probleme).
      Si dupa ce afla fiecare parinte toate acestea (de parca nu ar stii),este liber in continuare sa dea vinape profesorul de la clasa. Este la moda…

  7. D-l D. Funeriu da exemple doar de unde ii convin, dar nici pe acelea nu le explica mai in detaliu.
    Funeriu a fost format si educat intr0un altfel de sistem socialist, cel Francez.
    De ce nu a dat un exemplu de peste canalul Manecii, cel din Anglia de exemplu !?

  8. Din toamna vor putea fi date meditatii la disciplina „Educatie sexuala”.

  9. Reintroduceți doar probele scrise la calculul mediei de admitere la liceu și facultate și veți vedea că nu va mai exista vânătoarea de note la gimnaziu și liceu. Personal la liceu am avut doar note de 5 și 6 la economie și biologie. La bacalaureat la biologie am luat nota 8, iar la admiterea la ASE am luat nota 9 la economie (am prins perioada cu probe scrise la toate facultățile!). Deci notele primite de la profesoarele de biologie și economie erau subiective. Nota: nu am făcut meditații decât la matematica pentru admitere la liceu și ASE. La alte discipline meditațiile erau o raritate.

    • Meditațiile sunt absolut necesare în condițiile în care foarte multi profesori( eu cunosc personal o doamna de fizica devenită inspectoare), după ce că și-a cedat ora de dirigenție, i-a abandonat pe foști ei elevi care dau bacul la fizică și timp de un semestru in clasa a 12 a nu a făcut cu ei decât o oră în online!
      Câți or mai fi că distinsa in tara asta?????