G4Media.ro

Dacă voi nu vreți, noi vrem. Despre rezistența la digitalizare (Op-ed)

Dacă voi nu vreți, noi vrem. Despre rezistența la digitalizare (Op-ed)

Prima modernizare pe aceste meleaguri a fost făcută la începutul secolului XIX de fiii boierilor și de multe ori împotriva boierilor. Educate la Paris, Berlin sau Londra, câteva generații succesive au mutat astfel încât să așeze România pe traseul ei occidental. Fie că a fost vorba de modernizarea legislației, gramaticii, infrastructurii sau educației, acești oameni pe care îi numesc fiii boierilor au acționat pentru transformarea principatelor șubrezind puterea, averea și influența chiar a familiilor din care proveneau. Modernizarea însemna desprindere de trecut. Vechii boieri ar mai fi rămas bine-mersi și autosuficienți la umbra ocrotitoare a estului sugrumând dezvoltarea și activitatea economică pentru a nu fi deranjați de cerințe în plan politic care vedeau și ei că vin în trena schimbărilor.

Ceva similar, dar într-un alt plan, trebuie să se întâmple când vorbim de ”digitalizarea României”, acest cuvânt folosit atât de des fără consecințe încât s-a banalizat până la a fi aproape lipsit de sens. Transformarea digitală, făcută cum trebuie, are consecințe semnificative pentru multe categorii și tocmai de aceea a fost frânată: din teama de viitor și a consecințelor pe care le va aduce.

Este oare o întâmplare că nu avem o administrație fiscală digitală și transparentă? Eu nu cred. Chiar și fără competențe digitale, mulți dintre politicienii tranziției au înțeles la vremea lor că digitalizarea ANAF va lovi în multe afaceri la negru. Sau cu statul. În anii tulburi ai tranziției sau pre-aderării multe dintre aceste afaceri erau ale politicienilor sau ale apropiaților lor. Baronii au înțeles și ei că centralizarea și trasabilitatea unui sistem digital nu le va mai permite să trimită ”garda financiară” după bunul plac. Mulți alții au fost mulțumiți că au acces la informații inaccesibile publicului. Și atunci lucrurile au stagnat.

De ce oare nu avem tot ansamblul relațiilor de muncă digitalizat și de abia acum discutăm despre asta? Dacă treceam la contracte stocate în format electronic și la digitalizarea tuturor relațiilor de muncă încă din 2005-2006 cât de repede credeți că s-ar fi văzut, cu date statistice, unde exact se muncește la negru? Și cap la cap cu baza de date de la ANAF cine face evaziune și nu plătește taxe? Destul de repede. Oare cei vizați aveau suficientă influență ca să întârzie o astfel de transformare?

Administrația publică se teme și ea de transformarea digitală. Unii oameni se tem că își vor pierde slujbele, alții sunt comozi și alții vor să rămână ei stăpâni pe baze de date care le dau o anumită greutate în ecosistemul public. Deschiderea bazelor de date și a proceselor duce repede la o luptă surdă și intensă pe toată această informație. E normal. Informația este foarte valoroasă în acest secol. Mai mult, România nu a lămurit încă o întrebare cheie: informațiile colectate de statul român despre cetățenii săi ale cui sunt? Ale statului sau ale cetățenilor? Instituțiile publice sunt custozi sau proprietari? Nu cred că merg prea departe când spun că aceste teme sunt de natură constituțională.

Suntem într-un moment de cumpănă. Lumea trece printr-o transformare ireversibilă și întrebarea se pune dacă România vrea să fie parte la ea sau ne dorim să rămânem un fel de muzeu? Dacă ne ambiționăm în direcția greșită, peste câteva decenii, copii înarmați cu ultima tehnologie, vor veni pe aici să vadă cum trăiau oamenii înainte de transformarea digitală.

Nu pledez pentru digitalizare fără minte, nici pentru tehnologie de dragul tehnologiei. În ultimele două decenii am învățat că multe dintre instrumentele noii ere se pot întoarce împotriva noastră dacă nu le gestionăm corect. Dezinformarea de pe rețelele sociale este doar un exemplu. Transformarea digitală trebuie să fie un proces rațional și așezat care să aducă beneficii și să evite cât mai multe capcane. Dar eu nu mai poate aștepta.

Ca să ducem această transformare digitală într-o direcție benefică pentru societate cred că este important să fim atenți la câteva lucruri. În primul rând, să evităm digitalizarea birocrației. Ideea nu este să luăm un proces anacronic și complicat și să-l mutăm în cloud, ci să redesenăm interacțiunea dintre cetățeni și stat folosindu-ne de cele mai bune instrumente disponibile. Avem nevoie de toate cărămizile și materialele de bază: cu infrastructura fizică a internetului stăm bine, ne lipsesc însă alte lucruri ca identitatea digitală sau adopția pe scară cât mai largă a semnăturilor electronice avansate care sunt sigure și simple de utilizat pentru majoritatea chestiunilor curente din viața noastră de zi cu zi. Rolul politicii publice este să creeze acest ecosistem digital și apoi să lase actorii privați să inoveze și să ofere soluții cât mai bune.

Politicienii au și ei un rol importat de jucat. Transformarea digitală va avea un impact masiv asupra societății. Acesta va fi pe termen lung pozitiv, dar asta nu înseamnă că nu vor exista și cetățeni sau companii care pot avea de pierdut pe termen scurt. Rolul politicienilor este să gestioneze acest proces și să se asigure că minoritatea care are de pierdut nu blochează o transformare benefică pentru societate. În final, transformările vin oricum. Chiar dacă unii îl iau pe nu în brațe, majoritatea va parcurge această transformare. Nu a rămas nimeni in epoca bronzului. Pentru bunăstarea României în următoarele decenii este însă teribil de important dacă ne digitalizăm alambicat, forțat și petecit sau rațional, programat și gestionând acest proces și consecințele sale.

Radu Burnete este director executiv al Confederației Patronale Concordia

Susține-ne activitatea G4Media logo
Donație Paypal recurentă

Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media

Donează prin Transfer Bancar

CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867

Deschis la Raiffeisen Bank
Donează prin Patreon

Donează

19 comentarii

  1. Si cu toata aceasta impotrivire suntem acum si aici . Digitalizarea este parte a viitorului omenirii . Ea produce beneficii uriase -intregului – si dezavantajeaza pe cei care inca doresc sa eludeze legile scrise si nescrise ale socitatilor omenesti. Pandemia ,sau efectele ei , se pare ca este factorul de forta ce reuseste sa aduca noul si sa faca schimbarea atit de necesara noua , tuturor .Nu te mai poti impotrivi , daca o faci devii paria in societate .Invatamintul si parte din sanatate , transpuse in online , institutii ce apartin statului devin in mare masura si ele parte a onlinelui. Totul capata alta forma de intelege .Concomitent , curatarea la propriu a planetei , ne ofera o noua perpectiva ,ce aduce si ea beneficii uriase . Cu toate ca multa lume , nu isi doreste, inca, aceasta necesara modernizare , pe masura trecerii timpului si a schimbarii generatiilor ,cine ramane in urma nu are viitor .

    • Când digitalizarea e dorită cu orice preț – dar fără a lua în calcul, costurile. (De văzut link’urile; dar ultimul material video este nu doar relevant ci și pe înțelesul oricui).

      [Citez] din articol: „Transformarea digitală, făcută cum trebuie, are consecințe„.
      Așa este, corect! Făcută cum trebuie; însă digitalizarea – oricât ai încerca, astăzi – nu mai poate fi separată, de Inteligența Artificială. În plus – referindu’ne la aceasta din urmă, nu putem să evaluăm beneficiile fără a evalua și costurile. Iar aici, referindu-ne la costuri nu este vorba de „investițiile financiare” (ce trebuiesc făcute în România, de pildă) – ci costurile social-globale și pe termen lung ca evoluție a acestui proces nou în care intră Omenirea [prin Inteligența Artificială] și care costuri sunt deocamdată, sunt bazate pe predicții.

      Deci, interesant expusă ideea dvs – în sensul că, dacă nu sub o oarecare presiune – măcar insistent; însă cumva ..sărac, prinsă în context. Iar contextul digitalizării (ca dealtfel și cel al Globalizării, dar asta mai târziu) – nu [mai] poate exista fără AI.
      https://futureoflife.org/background/benefits-risks-of-artificial-intelligence/

      De aceea, digitalizarea (fie luată chiar și separat/local, doar în România), NU se mai poate „rezuma” doar la facturare /banking și chestiuni „mărunte”! Mai devreme sau mai târziu, aceasta [digitalizarea] urmează să intre, prin extensie în toate domeniile – social, militar, economic (și se pare că – deși sună de domeniul fanteziei, va acapara și domeniul Politicului, al deciziilor Globale) – deci iarăși: digitalizare, dar nu separat de Inteligența Artificială – nu pentru că nu se mai vrea, ci pentru că nu se mai poate; deja s-a ajuns [acolo unde s-a ajuns], iar procesul dezvoltării AI a devenit ireversibil. Mai mult, Inteligența Artificială nu doar că acaparează tot mai mult din sfera preocupărilor umanului [de fapt, va continua acest proces până se va extinde în toate domeniile] – dar și se dezvoltă; și nu oricum, ci are o dezvoltare accelerată, exponențială!. ( „When AI becomes super-intelligent” – https://youtu.be/1NtEPOK_t7M )
      https://www.theverge.com/2018/12/12/18136929/artificial-intelligence-ai-index-report-2018-machine-learning-global-progress-research

      „Musk, one of the leading minds in this space and the CEO of Open AI, a non-profit artificial intelligence research company that aims to promote and develop friendly AI in such a way as to benefit humanity as a whole, is a persistent harbinger of the dangers of artificial intelligence.”
      https://www.inc.com/dave-schools/experts-disagree-artificial-intelligence-may-or-may-not-be-creating-world-we-want-to-live-in.html

      Și dacă la toate astea, adăugăm Cuantum Computing ..constatăm nu doar un trend în materie, ci o goană a marilor puteri în supremație asupra AI – care, pe drept cuvânt, ne putem întreba dacă nu este cumva o goană nebună.. „Computer giants are racing to build the first quantum computer, a device with millions of times more processing strength than all the computers currently on Earth combined. This technology will harness the unusual laws of quantum mechanics to bring unimaginable advances in fields like materials science and medicine, but could also pose the greatest threat to cybersecurity yet. VICE’s Taylor Wilson meets the scientists at the cutting edge of this new age of computing.”

      The subject of my talk is about something that is smarter than you are: artificial intelligence. In fact, a lot of people who work in artificial intelligence believe that artificial intelligence is a thousand times smarter than we are. It will be moving at speeds that are a hundred thousand times as fast as we think, and it will be digesting information and data a million times more than we can. What is artificial intelligence? There’re a lot of confused ideas about this outside in the world, but the answer is very simple; it’s one sentence: artificial intelligence is software that writes itself. It writes its own updates. It renews itself. We normally tend to think of software as stuff that we created and that we wrote, and the machines do what we tell them to do, and we own it. This is not any longer true.” ( Sursa – https://youtu.be/BrNs0M77Pd4 )

      Prin urmare și reactorul 4 de la Cernobîl: dacă ar fi fost făcut cum trebuie, n-ar mai fi produs dezastrul.. („Accidentul a pus în discuție grija pentru siguranța industriei [..] de energie nucleară” Sursa – Wiki). Numai că în acest caz, „făcutul cum trebuie” chiar este așa: cum trebuie – mai bine de atât, se pare că nu se mai poate! Însă, unde ne va duce asta (Inteligența Artificială), care de fapt începe cu digitalizarea – sau al carei segment (unul dintre ele) este și digitalizarea??
      Ramâne de văzut.

      https://youtu.be/5dZ_lvDgevk

    • @… ai-aiai… mai bine stam la stână…

  2. De apreciat faptul ca nu a adus vorba despre blockchain.
    Smecherii de la conducere castiga cel mai bine atunci cand functionarii sunt lenesi si corupti.
    Digitalizarea inseamna sa respecti cu strictete niste proceduri avand atasate si momentul in timp cand au avut loc fara sa poți sa minți cu intentie sau din neglijenta.

  3. Ehe, daca faceam macar proiectul cu Banca Mondiala, unde eram acum…uite bulgarii, in anticamera aderarii la euro, si noi? In subsol, la minus doi…

  4. „Prima modernizare pe aceste meleaguri a fost făcută la începutul secolului XIX” Poate la voi, pe meleagurile cu bordeie. Mai pune mana pe o carte de istorie, dar nu alea cu „noi suntem aici de 2.000 de ani”.

  5. Vai, cum o să ne descurcăm fără clipele acelea deosebite când te apleci la ghișeu și o voce acră îți zice „Vă lipsește X, veniți mâine!” ? Defapt ea, draga de ea, vrea să te vadă și mâine, să aveți un contact social! Nu mulțumesc, prefer să am contacte sociale în alte părți, când apelez la o instituție a statului vreau să-mi rezolv problema rapid și fără să fac plecăciuni în fața funcționarului.

  6. Romania va esua, ca de obicei. Romanii sunt prea ticalosi pentru a face statul sa functioneze.

    Numai la spaga se gandesc si nici n-au pregatirea necesara, si-au luat diplomele cu bani.

    Putem spune, in final, ca romanii pur si simplu nu sunt in stare? Au trecut 30 de ani si tara e tot o tzeapa si un aspirator de bani pentru hoti.

  7. De o induiosatoare naivitate acest articol.
    „Politicienii au și ei un rol importat de jucat.”

    Cat timp orice schimbare depinde de feudalii pe care ii numim politicieni, este sortita esecului. Ar fi frumos sa faci o tranzitie logica, procedurala, cu reproiectarea proceselor, dar chiar se doreste asta?

    Cu niste dinozauri incremeniti in paradigma „ulei / faina” si „burta conteaza”, singura schimbare va veni pe cale biologica. Adica atunci cand toti astia imbatranesc si mor. Intre timp, cum s-a spus – muzeu, diorama.

  8. Foarte frumos doar ca e invers: dezvoltarea economica forteaza modernizarea si nu modernizarea dezvoltarea. In pofida credintei majoritare si a aparentelor.

  9. Dl mai dute in pl mea de chiparos

  10. O sa vina si digitalizarea. Prin 2050.

  11. Parerea mea: Romania se va digitaliza, FIX asa cum azi vedem dupa zeci de ANI ca a ajuns sa aiba o Economie de piata: adica, Romania are o Economie de piata plina de arierate, de ajutoare de stat, de companii de stat cu pierderi compensate an de an de la Bugetul de stat(de multe ori ajutorul de stat e acordat NETRANSPARENT, desi legislatia europeana spune ca TREBUIE Acord de la CE in functie de Criterii bine stabilite de Brussels!), piata de capital e una dintre cele mai slabe din UE, adica Acţiunile şi Titlurile de datorii listate la Bursa, ca procent din PIB, sunt mult mai mici în România comparativ cu media UE, cu o Legislatie privind guvernanta corporativa la marile companii de stat calcata in picioare prin exceptii peste exceptii, cu marile Companii cu capital de stat care nu concurează întotdeauna pe picior de egalitate cu sectorul privat şi acest lucru poate duce la rezultate ineficiente ale pieţei, cu o Legislatie care se schimba de azi pe maine(amintiti-va Ordonanta 114 a lui Teodorovici si Valcov!)….MOTIVE pentru care nici azi Romania NU e membru OECD.
    Cam asa ne vom digitaliza: CAT vor dori politrucii, sa nu fim nici FARA, dar NICI cu Digitalizarea care sa-i impiedice sa FURE Banii publici!
    Politrucii damboviteni prefera „ceata”, Adminsitratia opaca, netransparenta, adica sa NU stim niciodata ce fac ei cu BANII publici!!
    Uite de ce Romania NU e membru OECD, desi se zbate din greu, fix din motivele enumerate mai sus:
    https://cursdeguvernare.ro/de-ce-nu-reuseste-romania-sa-adere-la-oecd-criteriile-pe-care-nu-le-indeplineste-si-ce-e-de-facut.html

    „Organizația pentru Cooperare și Dezvoltare Economică (OCDE) este o organizație internațională a acelor națiuni dezvoltate care acceptă principiile democrației reprezentative și a economiei de piață libere.
    Organizația pentru Cooperare și Dezvoltare Economică este un forum unic unde guvernele a 35 de democrații conlucrează pentru a răspunde provocărilor economice, sociale, a celor ce țin de globalizare și de exploatare a oportunităților globalizării.
    Organizația oferă un cadru în care guvernele pot să își compare experiențele politice, să caute răspunsuri la problemele comune, să identifice practicile bune și să-și coordoneze politicile interne și internaționale. Aceasta este un forum, unde presiunea egală poate acționa ca un stimulent puternic pentru îmbunătățirea politicii și pentru implementarea instrumentelor independente care, ocazional, pot conduce la semnarea unor tratate.
    Schimburile de informații și analize dintre guvernele OCDE sunt puse la dispoziție de un secretariat din Paris. Secretariatul culege date, monitorizează trenduri și analize și prognozează dezvoltările economice. Acesta cercetează și schimbările sociale sau modelele comerciale dezvoltate, mediul, agricultura, tehnologia, taxele și alte domenii.
    OCDE ajută guvernele în direcția creșterii prosperității și a luptei împotriva sărăciei prin creștere economică, stabilitate economică, comerț și investiții, tehnologie, inovație, anteprenoriat și cooperare în scopul dezvoltării. Trebuie să existe asigurarea că creșterea economică, dezvoltarea socială și protecția mediului sunt obținute împreună. Alte scopuri includ crearea de locuri de muncă pentru toți, echitate socială, guvernare curată și efectivă.”

  12. Uite asa din vorbe goale, Romania Nu va accede la OECD, care are Criterii clare, multe legate chiar de:
    „Guvernare DIGITALA – umanizați Relația DIGITALA a Statului cu Cetățeanul.
    Conceptul de guvernare digitală pune în centrul său utilizarea tehnologiilor digitale ca parte integrantă a guvernării. Aceasta reprezintă ansamblul actorilor guvernamentali, ONG-uri, mediul de afaceri sau simplii cetățeni care susțin elaborarea și accesul la date, servicii și conținut digital.” ne cere OECD!

    Aderarea Romaniei la OECD a fost obiectiv inclus in Programul de guvernare 2013-2016 al PSD.(Guvernul Ponta!).
    In 2016, Premierul Ciolos a mers chiar la sediul OCDE, unde a convenit cu Secretarul un program de cooperare in vederea primirii invitatiei de aderare la proximal val de largire.
    Chiar si Viorica Dancila a fost tare preocupata de aderarea la OECD!
    25 Octombrie 2018:
    „Aderarea la Organizaţia pentru Cooperare şi Dezvoltare Economică este un obiectiv strategic al României, a afirmat premierul Viorica Dăncilă astăzi într-o întrevedere cu secretarul general adjunct al OCDE, Ludger Schuknecht şi cu directorul general al Agenţiei pentru Energie Nucleară (NEA) a OCDE, William Magwood.
    „În cadrul întrevederii, premierul român a prezentat poziţia avansată de dialog şi cooperare a României cu OCDE, participarea activă la formatele de lucru ale organizaţiei şi contribuţia substanţială, subliniind că aderarea la OCDE reprezintă, la momentul actual, un obiectiv strategic al României”, se spune în Comunicat, potrivit Agerpres.
    Atat de „preocupata” a fost Viorica Dancila, ca in Mai 2019, Guvernul ei a spus STOP Digitalizarii ANAF, OPRIND Programul de Modernizare IT a Fiscului incheiat cu Banca Mondiala din 2012, și a dat banii înapoi la Banca Mondială: 52 de milioane de euro returnate, 18 milioane de euro cheltuite de România, din 2013 până în 2018, pe Consultanță și Pregătire! Între timp, la Fisc se lucrează concomitent cu peste 400 de aplicații IT care intră în colaps, iar sistemul nici măcar nu poate colecta datele transmise de casele de marcat electronice, devenite obligatorii de curând, DAR sistemul, evdient, NU functioneaza, spune fostul șef al ANAF, Gelu Diaconu.

    Un „obiectiv” chiar foarte „strategic” si azi, uitat de guvernanti dar ramas mentionat pe Siteul MAE inca din 2017:
    http://www.mae.ro/node/1481

    G4media, va rog sa dati postarea!!

  13. MAE spune vorbe goale:
    „Candidatura României la Organizaţia pentru Cooperare şi Dezvoltare Economică.
    Aderarea României la OCDE este un obiectiv strategic al politicii externe române, inclus în actualul Program de guvernare.(PSDragnea – 2017)
    Romania şi-a depus oficial candidatura pentru aderarea la OCDE cu ocazia exercițiilor anterioare de extindere, respectiv în aprilie 2004 şi noiembrie 2012 şi a reînnoit-o în 2016 şi 2017.
    Aderarea României la OCDE depinde de mai mulţi factori:
    • Procesul de extindere a organizaţiei. În prezent, OCDE se află într-un proces de reformă internă de simplificare a procedurilor de decizie între membrii săi şi de revizuire a rolului său global în promovarea dezvoltării sustenabile în actualul context de instabilitate economică. Această reformă internă ar putea include pe termen scurt şi organizarea unui nou proces de extindere.
    În virtutea statutului de membru al Uniunii Europene, România prezintă un grad înalt de îndeplinire a criteriilor de aderare la OCDE, deoarece acquis-ul comunitar, aplicat de statul român, este inspirat din recomandările acestei organizaţii.
    În prezent, candidatura României se bucură de o apreciere generală favorabilă din partea OCDE și a membrilor săi, graţie în special poziţiei relevante deţinute de ţara noastră în plan regional, implicării ei constructive în activitatea organizaţiei şi potenţialului său de dezvoltare economică.”
    http://www.mae.ro/node/18539

    „Gratie in special”….

  14. Sa radem cu Programul de guvernare PNL-2020, dupa ce timp de 3 ANI v-am tot prezentat Programul de guvernare PSDragnea!
    Chiar credeati cumva ca Programul PNL e altfel decat maretul Program PSD, din care PSD a facut fix nimic!?
    Nici vorba, ia uite aici maretele PROMISIUNI PNListe privind Romania DIGITALA – PRIORITATI 2020:
    „Competențele digitale (Digital Skills).
    În 2016, Comisia Europeană a lansat un plan pentru a ajuta cetățenii europeni să-și îmbunătățească competențele necesare pentru evoluția pieței forței de muncă: o nouă agendă pentru competențe în Europa. Comisia a emis o recomandare pentru statele membre privind parcursuri de actualizare a competențelor: noi oportunități pentru adulți pentru a favoriza dobândirea unor niveluri minime de competențe numerice, digitale și de alfabetizare. Guvernul va prioritiza astfel, un Program NATIONAL de alfabetizare digitală, destinat tuturor cetățenilor.
    România Digitală – priorități în 2020.
    – Înființarea și operaționalizarea Autorității pentru Digitalizarea României.
    – Creșterea interoperabilității ministerelor cât și interconectarea sistemelor de autentificare, pe diverse nivele de încredere astfel încât să poată fi reutilizată orice modalitate de conectare.
    – Continuarea programelor aflate în desfășurare (Cloud guvernamental, e-Sanătate, e-Guvernare, e-Educație, RO-Net, RO-Net 2, etc.);
    – Lansarea licitației pentru licențele 5G, respectând condițiile memorandumului pentru combaterea riscurilor de securitate cibernetică generate de furnizorii 5G, semnat în 20.08.2019, la Washington D.C.
    – Aducerea la zi a strategiei de securitate cibernetică a României.
    – Pregătirea și implementarea unei platforme electronice „Diaspora ” cu scopul unei mai bune comunicări cetățenii români din străinătate și atragerii lor acasă.
    – Inițierea unui Proiect de Lege pentru IMPUNEREA Obligației TUTUROR Instituțiilor administrației centrale să accepte generalizat Depunerea ONLINE a TUTUROR Formularelor, Cererilor și Declarațiilor.”
    https://financialintelligence.ro/programul-de-guvernare-pnl-romania-are-nevoie-de-politici-responsabile-pentru-a-si-valorifica-resursele-de-gaze-naturale-si-petrol-precum-si-capacitatile-de-productie-de-energie-din-surse-multiple/

    Precum vedeti, maretul Program NU are RESPONSABILI, NU are Termene intermediare, intelegm ca in 2020, la 31 Decembrie 2020 Programul Romania DIGITALA e gata!!!
    Orbane, iesi tu intr-o Conferinta de Presa, macar ONLINE sa ne raspunzi la multele intrebari depsre maretul Program de guvenrare 2020??!!!

    G4media, va rog sa dati postarea!!!

  15. Si daca Programul de guvernare al PNL postat de mine la ora 7:46 pm, adica cel prezentat de PNL in 24 Octombrie 2019 nu va era de ajuns, PNL a completat maretul Program iar in Februarie 2020, dupa motiunea de cenzura, PNL a iesit cu un „nou” Program maret, si mai maret, mai plin de promisiuni marete, uite-l mai jos!
    E plin de povesti precum ala al lui Dragnea, plimbat la toate TVurile cu PIXul in mana de Dragnea: are multe Obiective pe 2020 la Ministerul de finante, privind Reorganizarea ANAF, evident NU au indeplinit nici unul, promite GUVERNANTA CORPORATIVA la marile Companii de stat(in timp ce zilele trecute Minsitrul Economiei a propus în Consiliul de administrație al Romgaz un controlor de rovigniete, un consilier de la AEP și un fost viceprimar din Sibiu expert în asfaltări, promovand evident Competența și Profesionalismul în giganții energetici, RESPECTAND acea promisiune din Programul de guvernare-Februarie 2020, care spune: „O guvernanță în energie bazată pe competență și integritate”(gasiti la Pagina 17), promite deci MULTE, MULTE minunatii iar la Paginile 29-30 va promite Romania DIGITALA, completare cu alte bazaconii la Programul din Octombrie 2019, Guvernul Orban vrea sa ne „termine” cu DIGITALIZAREA:
    https://cmedia.romaniatv.net/other/202002/program-guvernare-pnl-2020_76339500.pdf

    Va doresc succes, sper sa va placa sa-l cititi, macar pe sarite, pe capitole importante, cum am citit eu!
    Deci: stati linistiti, Guvernul Orban va PROMITE Digitalizarea Romaniei, o s-o avem intr-o Joi, pe 2!!!

    G4media, va rog sa dati postarea!!!

  16. dar pana se va intampla acest scenariu , eu si altii vom reusi sa futem cat avem chef . despre indivizii ce construiesc digitalizarea ce stim??? sunt niste frustrati ce pot doar sa viseze la contacte sexuale doar cu mamele lor , priviti in jur si contraziceti-ma

    • Serviciile sa mai lase afacerile personale si sa gaseasca o formula magica sa putem avea incredere noi-intre-noi. Ăia bunii.
      Majoritatea au o frică de orice și staa.au așa cum e