G4Media.ro

Cum arată problemele de Matematică și Științe pe care peste 30% din…

Cum arată problemele de Matematică și Științe pe care peste 30% din copiii români de clasa a VIII-a nu le-au rezolvat la TIMSS 2019, testare unde avem dublu record: cel mai mic punctaj și cel mai mare nivel de analfabetism numeric și științific din UE

O treime din elevii de clasa a VIII-a din România cred că Magneziul este un compus, și nu un element chimic, cel mai probabil pentru că simbolul său are 2 litere: Mg. Apoi, 45% dintre copiii de 14 ani nu au răspuns corect la întrebarea: “în orașul X am avut 6 grade Celsius și în orașul Y am avut -3 grade Celsius. Care este diferența de temperatură dintre cele două orașe?”. Rezultatele au fost obținute de elevi la testarea internațională TIMSS 2019, la care România a înregistrat un dublu record: cel mai mic punctaj din UE și cel mai mare nivel de analfabetism numeric și științific al vreunui stat din Uniune. 

  • Universitatea din București a anunțat săptămâna aceasta rezultatele obținute de România la una dintre cele mai importante testări internaționale, de nivel similar testării PISA: “Tendințe în domeniul Studiilor Matematice și Științifice Internaționale” – TIMSS 2019.
  • TIMSS 2019 este coordonat de Asociația Internațională pentru Evaluarea Performanței Educaționale (IEA) și aplicat o dată la 4 ani la elevii de clasele a IV-a și a VIII-a. În acest an, Universitatea din București a fost instituția care a administrat testarea în România, și nu Ministerul Educației, cu finanțare doar pentru clasa a VIII-a.

“Ceea ce ne doare” cel mai mult este procentul elevilor de 14 ani care nu știu să răspundă nici la cele mai simple întrebări din cadrul testării, a explicat într-o conferință de presă Dragoș Iliescu, profesor la Universitatea din București și coordonator al cercetării la nivel național. 22% este analfabetismul numeric, “cel mai mare nivel înregistrat de vreo țară participantă din Uniunea Europeană”, a anunțat Iliescu.

Specialist în psihometrie, Iliescu a avertizat că acestor elevi li se adaugă un alt procent de 26%, ceea ce duce procentul total de copii la 48%, care “nu ating acel nivel mediu funcțional de performanță. Cu alte cuvinte, nu pot utiliza principiile matematicii în rezolvarea unor probleme de zi cu zi”.

România înregistrează același procent de analfabetism și la testele de Știință (biologie, fizică, chimie): 22%, “cu un volum chiar mai mare al elevilor care nu ating nivelul de minimă funcționalitate cotidiană: 51%”, a declarat Dragoș Iliescu.

Acesta a exemplificat “un item care vorbește de analfabetism. Neatingerea acestui item și a altora similari nu te duce la acel low benchmark. Full credit pentru acesta au primit doar 55% din copiii din România. Cu alte cuvinte, 45% din copiii de clasa a VIII-a nu rezolvă o întrebare care este ridicol de simplă: în orașul X am avut 6 grade Celsius și în orașul Y am avut -3 grade Celsius. Care este diferența de temperatură dintre cele două orașe? Evident, 9 grade.” 

Foto: www.iea.nl

 

 

Donează prin PayPal paypal icon
Donație recurentă

Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media

Donează prin Transfer Bancar

CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867

Deschis la Raiffeisen Bank
Donează prin Patreon

Donează

Abonează-te la newsletter

6 comentarii

  1. Ma iertati ca intreb, dar cei 45% vor avea drept de vot in circa 4 ani, nu?

    Ce vor intelege ei din cum functioneaza Parlamentul, Guvernul si Presedintia?

    Dar din cum se aleg parlamentarii primarii si europarlamentare (norme de reprezentare, procente, redistribuiri)?!

    Si atunci ce indreptatire are votul lor, cand nu inteleg nimic din ce se intampla acolo? 🙁

  2. La asemenea performante profesionale, dovedite in context, ce justifica nivelul de salarizare si pretentiile permanente ? De evaziunea fiscala din meditatii discutam ? Ce lectii se fac din martie incoace ? On line (vai mama lor !!) ? Si la desen, educatie fizica, muzica, s.a.m.d. ? ? DAR drepturile banesti se platesc integral !! Saauzim de bine.

    • Sistemul de invatamant este un karaoke 100%. Inafara de ministru si vreo 2-3 lideri sindicali pe care ii pufneste de fapt rasul cand trebuie sa clameze, sobri, contrariul, nimeni nu contesta asta.

      De aici incolo purtam discutia!

  3. Da, daca ne testeaza pe subiectele preferate de scolile germane, germanii ies primii.

    > Regine Ounas-Kräusel, o jurnalistă din Germania, concluzionează, după o scurtă perioadă de timp ca muncitor sezonier la o fermă de căpșuni din Fischingen, că munca este mult mai grea decât pare și că ”doar oamenii experimentați din Europa de Est” o pot face.

    > Cu sinceritate, jurnalista germană mărturisește că experiența prin care a trecut a fost una mai mult decât necesară, pentru că, direct afectată de restricțiile din timpul pandemiei, veniturile i-au scăzut, iar banii câștigați la fermă au fost bineveniți.

    > ”Munca cu un grup colorat de oameni este mai distractivă. Sunt și germani aici, dar cei mai mulţi muncitori sunt din România și Polonia… Ajung la lucru la ora 7:00, dar Cristina Tatarici și colegii ei din România au ajuns deja de la 6:00.

    ahaha colorat, sa se sesizeze UEFA

  4. ….mă repet a câtea oară: teste pentru părinți nu se dau?? Apropos de cine votează… NU asta este problema, stimabile!
    Ci faptul că „țara te vrea prost”!
    Vezi că e Stănculescu și Anusie pe lista scurtă pentru Educație!
    „Roooomaaaniiia Educată”

  5. Surpriza este neplacuta. la un banal test international la matematica noi ne clasam ca tara cu 4 punctie sub medie. ce sa mai zici? educatia este cenusareasa guvernelor din romania. cati profesori buni pedagogi si buni profesionisti in acelasi timp si spatiu de matematica gimnaziala mai sunt? asta este intrebarea! rusine tutorir fostilor ministri ai educatiei, prim-ministri, parlamentari si inspectori scolari si samd. rusine!

Adaugă un comentariu

Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.