G4Media.ro

Culisele luptei pentru buget. Diferență uriașă între ce vor ministerele și ce…

Culisele luptei pentru buget. Diferență uriașă între ce vor ministerele și ce produce România, plus marile reforme pregătite de guvernul Cîțu

Interesele divergente ale celor trei partide de coaliție, constrângerile unui deficit de maximum 7% din PIB, cheltuielile extrem de rigide ale unui stat sufocat de PSD și nevoia de investiții: acestea sunt principalele cauze ale întârzierii bugetului de stat pentru 2021. Întâlnirea de marți seară a liderilor coaliției cu președintele Iohannis a clarificat un lucru: deficitul bugetar nu poate sări de 7% din PIB, în joc fiind credibilitatea României.

Ca să înțelegem dimensiunea problemei: cererile inițiale ale ministerelor ar fi dus deficitul la 11% din PIB. Și asta în condițiile în care România e în procedura de deficit excesiv, după ce cheltuieile lăsate de guvernele PSD au deraiat țara de pe cursul normal asumat prin aderarea la UE. Efectele unei asemenea creșteri de deficit ar fi catastrofale: România ar fi imediat retrogradată de agențiile de rating, iar costurile finanțării deficitului ar crește rapid la cote nesustenabile.

Astfel, scenariul în care România se abătea de la ținta asumată de deficit a dispărut de pe masa guvernului. Asta înseamnă că guvernul trebuie să găsească soluții prin care, la venituri similare cu cele de anul trecut și cheltuieli ceva mai mari, să încheie anul cu un deficit bugetar mai mic. Or, asta nu va face decât să accentueze disensiunile politice dintre PNL, USR PLUS și UDMR, fiecare partid și ministru urmărindu-și interesele politice.

Există două soluții: fie scăderea cheltuielilor bugetare, fie creșterea veniturilor – sau un mix de politici care să vizeze ambele aspecte.

Creșterile constante de pensii și salarii în sectorul bugetar, folosite de PSD pentru a cumpăra tăcerea publicului, au făcut ca structura cheltuielilor statului să fie extrem de inflexibilă. Pe scurt: nu poate tăia nici un guvern nici pensiile, nici salariile, mai ales când PSD împinge puternic pe agenda publică subiectul creșterii lor.

Soluția este o reformă masivă în trei domenii, discutată ieri de președinte cu liderii coaliției PNL – USR PLUS – UDMR și stabilită ca prioritate legislativă absolută în Parlament.

E vorba despre reforma ANAF, reforma salarizării bugetarilor și reforma sistemului de pensii. Cele trei reforme majore vor fi realizate sub umbrela PNRR, Planul național de redresare finanțat de Comisia Europeană cu 30 de miliarde de euro.

Din programul guvernului Cîțu lipsește însă o reformă esențială: a administrației centrale și locale. Deși însuși Florin Cîțu a anunțat reforma companiilor de stat, cunoscute ca bugetofage și căpușate din greu, nu vedem încă nici un plan concret în sensul acesta. Despre curățarea administrației centrale – nici o vorbă. Ministerele continuă să plătească zeci de mii de salarii clientelei politice, armatei de rude, amante și prieteni – majoritatea aduși de PSD din 2012 și până în 2019. Cu economia gâfâind sub povara pandemiei, statul nu își mai poate permite să hrănească această armată de angajați inutili, care mută hârtii dintr-o parte în alta și sunt marea frână în calea oricărei reforme.

Exemplul cel mai bun că reforma administrației poate și trebuie făcută l-au dat trei liberali ajunși șefi de Consilii Județene: Ilie Bolojan la Bihor, Iulian Dumitrescu la Prahova și Romeo Dunca la Caraș Severin. Toți au început reforma internă, concedierea pilelor și desființarea direcțiilor inutile din instituție. Și Ciprian Ciucu a făcut primul pas la Primăria Sectorului 6, deființând o direcție care nu mai avea obiectul muncii de vreo 20 de ani.

Reforma administrației trebuie făcută rapid și are două roluri: eliberează resurse bugetare și reface încrederea mediului de afaceri în sectorul public.

Problema e legată de timp. Nu e clar dacă aceste reforme vor putea fi făcute în timp util, astfel încât să vedem rezultate încă din acest an, mai ales că unele vor duce și la convulsii sociale. Este un cost politic inevitabil, însă guvernul este în primul an de după alegeri iar presiunea alegerilor a dispărut. Din acest motiv, reformele, oricât de nepopulare ar fi ele, au o șansă în acest an, maxim anul viitor să fie făcute, după care se va intra din nou în logica de campanie pentru alegerile din 2024 și nu-și va mai asuma nimeni proiecte îndrăznețe. Până la urmă, partidele din coaliție au ajuns la putere tocmai pentru că au promis reforme, așa au primit voturile cetățenilor.

În ceea ce privește veniturile, liderii coaliției au anunțat clar că nu vor crește taxele și impozitele. Singura soluție în acest context e creșterea economică, dar și ea e pusă sub semnul întrebării de evoluția pandemiei atât în țară, cât și în UE, principalul partener comercial al României. Reforma ANAF, prin care să fie îmbunătățită colectarea veniturilor – mai ales a TVA – durează și întâmpină rezistența sistemului.

O posibilă soluție este eliminarea excepțiilor și portițelor prin care mii de contribuabili ocolesc impozitarea și distorsionează piețele pe care activează. Multe dintre aceste excepții au fost plantate în Codul Fiscal de PSD, tot pentru clientela politică, și corectarea lor ar elibera rapid sume semnificative.

Care sunt soluțiile guvernului Cîțu? Ministerul Finanțelor le-a cerut miniștrilor de linie să își refacă cererile de bugete, ceea ce va duce la tensiuni politice inerente. Fiecare ministru, mai ales cei care au în portofoliu marile lucrări de investiții precum Ministerul Dezvoltării, Ministerul Transporturilor, Ministerul Energiei, vor bani pentru proiectele promise.

Azi e așteptată o nouă discuție în guvern pe tema bugetelor cerute de ministere. Cu medierea președintelui Iohannis, e posibil ca până la finalul săptămânii viitoare să existe un acord în coaliție pe liniile mari ale bugetului.

Rezultatul va fi un buget care, în primă fază, va nemulțumi mare parte din miniștri, dublat însă de un pachet de reforme majore, cerut insistent de președintele Iohannis.

Reformele vor fi atacate însă dur de PSD, care a început anul în forță cu agenda populistă a creșterii salariilor și pensiilor și care împinge pe toate canalele predicatul ”austerității” guvernului Cîțu. E retorica obișnuită a partidului, sprijinită masiv de sindicatele de casă, și care duce la o iritare suplimentară a mediului privat, cel lovit crunt de pandemie. Discuțiile despre noi creșteri de pensii și salarii ale bugetarilor provoacă stupoare pentru zecile de mii de antreprenori și angajați din mediul privat care și-au pierdut micile afaceri sau job-urile din cauza pandemiei.

Pe scurt: ca să respecte toate constrângerile acestui an, bugetul va fi mult mai puțin darnic în investiții decât așteptările publicului, cu mare accent pe proiectele finanțate din bani europeni – care trebuie însă și ele cofinanțate. Va fi un buget de criză, cu mari presiuni sociale și care va adânci suplimentar tensiunile din coaliție.

Donează prin PayPal paypal icon
Donație recurentă

Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media

Donează prin Transfer Bancar

CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867

Deschis la Raiffeisen Bank
Donează prin Patreon

Donează

Abonează-te la newsletter

34 comentarii

  1. Daca responsabilitatea ministrului e doar sa aloce banii mai departe si apoi „sa plateasca” cu functia ascunsul mizeriei sub pres cred si eu ca gandul le e doar la comisioanele pe care le primesc

    • reformele au la baza rezultatele proiectelor derulate cu fonduri UE de SGG cu ANFP si SNSPA?..?

    • Oare de ce numă miră că și acum, când coaliția de guvernare are președintele, guvernul și majoritatea în parlament, e de vină tot peeseedee…..

    • Inceputul acestei aliante m-a dezamagit profund.
      Liberalii au uitat de reforme, de transparenta. Catu pare preocupat doar de buget, uita ca e premier si nu ministrul Finantelor. Orban a uitat de transparenta si ca altadata critica politizarea, clientelismul in ocuparea functiilor importante in stat.
      USR-PLUS parca doresc mai mult erodarea PNL, decat sa se inhame cu buna credinta la treaba pe care si-au asumat-o. Daca e asa, e mizerabil.
      Despre UDMR inca nu m-am lamurit daca joaca cinstit in serviciul tarii asa cum cer functiile asumate, sau, cum cred unii, doar in interesul alegatorilor lor.

  2. Bai analistul lui peste care era deficitul la sfarsitul guvernari PSD si cat e acum…?

    • Care deficit, cel real sau cel din pix, cosmetizat prin umflări pe hârtie a producției industriale și agricole?

    • @Muresane ori faci pe prostul, ori nu intelegi, ori esti rau voitor. Alege.

    • Sarise bine de 4% din PIB. 4.65% parca, Atat a fost la finalul anului 2019.

      Fara nicio criza economica mondiala, fara nicio criza economica sau financiara interna, fara calamitati naturale. Doar pentru pomenile umflate cu pompa de Dragnea, in speranta ca boborul va sta tacut in timp ce isi rezolva el problemele cu puscaria.

      Ca sa ne comparam cu tarile estice, vecinii de pluton. Bulgaria a avut deficit in 2019 de 0.96% din PIB, dupa ce in 2018 a avut EXCEDENT, adica a cheltuit sub veniturile bugetare. E de inteles ca tarile astea au marja mare de manevra, pot ajunge azi lejer la 4-5% deficit public, fara sa rastoarne tara cu fund-n sus. Noi, cu un deficit public de aproape 5% la final de an 2019, am fost prinsi cu pantalonii in vine de criza mondiala data de epidemia de Covid19, gratie politice economice demente duse de PSD.

      De asta discutam azi de deficit de 7% din PIB pe 2021, ca dementii de la PSD au umflat cu pompa cheltuielile rigide, care nu se pot reduce (salarii si pensii). Si au mai plasat si bombe atomice, de genul majorarii punctului de pensie cu 40% in septembrie 2020. Asta dupa ce ei au aplicat cresteri anuale intre 4% si 15% in perioada 2012-2019. Ei au avut 8 ani la dispozitie si in niciun an nu au trecut de 15% la crestrea punctului de pensie. Brusc, au avut revelatia ca in 2020 o sa putem creste punctul de pensie cu 40%!

  3. Nu, nu, 7% este pentru ochii populimii. El este de 10% dar va fi și mai mare.

    • Nu inteleg. Pe noi ca cetateni de rand nu ne doare de o cifra pe care nu o intelegem complet. Si eu am studiat macroeconomia.

      Puteau sa ne fluture si un 10% si?
      In schimb agentiile de rating – alea nu glumesc cu tine. Poate sa fie ce vrea guvernul din pix, dar tot ne scade ratingul 😉

  4. Se mai mira cineva de numarul mare de oameni care parasesc Romania? Viitorul tarii pare sumbru. Felicitari clasei politice si „bunei functionari” a justitiei.

  5. Exista un principiu – stiut de toata lumea : cere mult ca sa primesti macar ceea ce iti trebuie .Guvernul Citu nu are prevazuta reforma administratiei , ea va fi parte a micsorarii sumelor de bani ce sunt alocate ministerelor si primariilor din tara . Toti vor fi nevoiti sa micsoreze veniturile suplimentare ce se atasau salariilor de baza . Reforma va fi de la sine . Fie micsoreaza numarul de salariati , fie taie toate sporurile aferente . Chestia cu ANAF nu are o rezolvare decizionala , ea nu poate fi impusa prin decizie guvernamentala . Fiscul poate colecta doar ceea ce – firmele pot da – in masura in care se doreste mentinerea activitatilor . Pe masura ce creste venitul si firmele vor accepta sa dea mai mult si sa isi elimine propria evaziune .Pina atunci principiul ramane valabil .Nu poti lua ceea ce firmele ,economia , nu poate da . Este o masura in toate . Trebuiesc insa date semnale celor care pot si nu vor sa isi plateasca obligatiile , multe dintre ele firme sustinute artificial de stat . Este insa extrem de greu sa faci asta , nu ai personal calificat si nici dorinta de a se face asta , impotrivirea este foarte mare .Este o pojghita subtire ce tine de intelegere si acceptabilitate , ca manevra guvernamentala .Solutiile guvernului sunt putine – privatizarea , vinderea , catre investitori romani sau din UE a activelor neperformante , o noua impartire administrativa (dar este greu de facut si dureaza mult ) inghetarea salariilor si eliminarea sumelor ce sunt doar atasate salariului de baza , restringerea , acolo unde este posibil , a activitatilor , ce duce implicit la o reducere a numarului de salariati , depistarea salariatilor ,asa numiti fictivi , ce nu isi justifica activitatea sau care nici macar nu au dat vreo zi pe la presupusa slujba , depistarea celor ce primesc sume de bani ca si detinatori ilegali de certificate medicale ce le favorizeaza obtinerea unor sume ilegale ,desfiintarea posibilitatii detinerii de certificate la purtator si actiuni concertate ale DNA pe posesorii de sume ilegale ascunse prin multiple mijloace ,o regindire rapida a legii pensiilor bazata pe principiul contrbutivitatii . Iata citeva doar dintre actiunile ce ar putea readuce fonduri statului roman .

    • @albinuțo,
      Numai prostii ai debitat. La salarii nu vin „reforme”. Ăstea trebuie reduse pe baza unor legi și atât. Altfel te trezești cu fel de fel de procese. Nu, lege și gata. Nu era dată o lege că sporurile nu au voie să depășească 30% din salariu!? Firmele nu vor accepta să plătească mai mult când ele văd că nu li se întoarce nimic. DE CE AI DA MAI MULȚI BANI STATULUI CÂND STATUL NU FACE NIMIC PENTRU TINE? Nu-ți face șosele, căi ferate….
      Fac pariu că ești bugetară după cum ai analizat situația. Și încă una tinerică.

    • Mai barbule tu ai inteles ceva ce am scris sau visezi cai verzi pe pereti

    • „Chestia cu ANAF nu are o rezolvare decizionala , ea nu poate fi impusa prin decizie guvernamentala . Fiscul poate colecta doar ceea ce – firmele pot da – in masura in care se doreste mentinerea activitatilor”

      Asta nu este exact. Sunt tari care au crescut masiv rata de colectare prin informatizarea ANAF. In principal fraudele cu TVA pot fi reduse major, daca ai sisteme informatice bine gandite SI VOINTA POLITICA sa faci asta. Si ca sa nu dau exemplu Elvetia sau Suedia, ia uite o stire din 2018:

      „În România, deficitul de colectare a TVA (diferenţa dintre posibilitatea de încasare şi încasarea efectivă) în 2016 a fost de 35,88%, în creştere faţă de 2015, în timp ce bulgarii au înregistrat un deficit de colectare a TVA de 14%, în scădere cu 7 puncte procentuale faţă de 2015, arată un raport al Comisiei Europene.

      „În Bulgaria, au făcut demersuri în 2002-2003 pentru un program în parteneriat cu Banca Mondială, în cadrul căruia au reformat complet administraţia fiscală. Au făcut administraţii fiscale regionale şi totul s-a mutat pe electronic, de la plăţi la registru. Am avut şi noi o înţelegere cu Banca Mondială în 2013, avem şi finanţare, însă lucrurile nu arată bine“, a declarat pentru ZF Ionuţ Dumitru, preşe­dintele consiliului fiscal şi autorul unui studiu privind economia neobservată a României.”

    • …în condițiile în care statu Ro a platit retro salariile profilor, hai sa tăiem „sporurile” din pix.
      Boc 2,…3…?
      Sporurile trebuie anulate prin LEGE!
      Nu discutam despre cele aprobate în CL și alte primării…

    • Silicon- nu te limita la a privi strict activitatea ANAF si nu compara situatii diferite tratându-le, cu aceiasi unitate de masura . Principiile ce stau la baza unei economii functionale si repet functionale nu pot fi incalcate de nimeni , altfel te trezesti in haos . In acest moment Romania nu poate face ceea ce multi cred ca este posibil .Exista un echilibru ce trebuie respectat , herupismul nu este de preferat .

  6. Pe scurt, statul si bugetarii o sa stea bine mersi cu saariile si sporurile intregi pe cand privatul trebuie sa se astpte la vremuri intunecate.

    • Păi deja le trăiește. Cu cel sprijină statul pe privat???? CU NIMIC!!!

    • CORECT!
      Vreo 2 ANI cat spune Fl Catu ca vor dura Reforma Salarizarii sistemului bugetar si Reforma Sistemului de pensii, bugetarii vor trai bine mersi cu acele Salarii si SPORURI uriase iar Pensionarii vor trai ca amaratii cu actualele pensii, crescute cu vreun amarat de 3% cat e Inflatia!!!!
      Iar in 2024 Guvernul Catu vrea sa apara sa ne impresioneze cu noua Lege a salarizarii si noua Lege a pensiilor, desi NU ii vad in stare nici de atata!
      De parca din Octombrie 2019 de cand PNL e la guvernare, i-a oprit careva sa ANALIZEZE, sa pregateasca Legislatia care urma sa REFORMEZE marile Sisteme publice(salarizarea bugetarilro si Pensiile), IMEDIAT ce PNL alaturi de alte partide urmau sa ajunga la guvernare si cu majoritate in Parlament, asa cum promitea toata ziua buna ziua dl Johannis!
      NU au pregatit nimic, in 2019 si 2020 Minsitresa muncii Violeta Alexandru a batut campiii la fiecare aparitie, NU s-au atins nici de Legea salarizarii bugetarilor si nici de Legea pensiilor si cred ca NU se vor atinge nici pe viitor de Salarizare si Sporuri!!
      PNL a MINTIT fix ca PSDragnea in cele 2 Programe de guvernare Orban 1 si Orban 2, NU au facut NIMIC din acele promisiuni, la fel vor face acum: se vor atinge doar de ceea ce nu afecteaza Salariile si INTERESELE lor!
      Rusine, jigodiilor!!!
      In Bugetul pe 2020 PNLeii au pus Cresterea cu 40% a Punctului de pensie stiind ca URMEAZA Alegerile parlamentare la sfarsit de an 2020, chiar umflandu-se in pene cand erau intrebati pe subiect!
      Fl Catu spunea: „Banii sunt prevazuti in Buget”!!!
      Ce spune azi madama Turcana, fosta Vicepremiera nebagatoare se seama in guvernele Orban 1 si Orban 2, azi Minsitresa Raluca Turcan ne sfideaza si spune:
      „s-a vehiculat foarte mult o majorare de 40% a pensiilor, însă această majorare niciodată NU a fost pregătită şi dorită la modul real. în momentul în care s-a deschis subiectul acestei iluzorii majorări de 40%, era necesară o etapă de pregătire şi de recalculare a tuturor pensiilor, astfel încât, pe o nouă formulă, să crească pensiile cu 40%. Această etapă a fost angajată prin LEGE în IUNIE 2019, când era PSD la guvernare, şi în 3 luni de zile ar fi trebuit, printr-un singur Ordin de ministru, să înceapă această EVALUARE a tuturor dosarelor de pensie, să fie pregătite pentru ca după ce se stabileşte formula pe noua lege să apeşi un buton şi pensiile să se recalculeze. Evident că lucrul acesta NU s-a întâmplat”, a spus Raluca Turcan, luni seară, la B1TV.
      1. Aceasta escroaca uita ca in Bugetul pe 2020 PNL a pus marirea cu 40% a Pensiilor chiar „a PREVAZUT Banii necesari”, cum se laudau Orban si Catu!
      Cum de madama Turcan, Vicepremiera lui Orban, NU a spus in 2019 cand s-a facut Bugetul pe 2020 ca aceasta MARIRE de 40% e ILUZORIE?!
      2. Imediat dupa PSD, la guvernare a venit din Octombrie 2019 PNLul ei!
      De ce PNL din Octombrie 2019 pana AZI PNLeii nu au PREGATIT aceasta Recalculare a Pensiilor, CE a FACUT Minsitresa Violeta Alexandru in cele 2 Guverne Orban 1 si 2, cand Turcana era Vicepremier?!
      Turcano, de ce NU ai aparut in 2020 s-o iei la rost pe Violeta Alexandru si sa spui PUBLIC ca Noua Lege a Penisilor care TREBUIE sa intre in vigoare din 1 Septembrie 2021 necesita RECALCULAREA Tuturor Pensiilor si mai intai Pregatirea Dosarelor?!!
      Rusine, jigodiilor!!!
      Vorbe goale, sunt mai rai decat PSdeii, o adunatura de escroci mincinosi care ne sfideaza zi de zi, vazandu-si de INTERESELE si BUZUNARELE lor!

  7. Faliment scrie pe Romania. O economie bazata pe jupuit mediul privat, ca anumite caste sociale sa se vada deasupra tuturor. Totul are un pret, iar acesta e falimentul.

    • Suntem deja, dar un faliment nedeclarat, fictiv, mascat!
      Cand, ca tara, te imprumuti cu 600 euro per secunda (cum face Catu, de cand e la butoane), unde crezi ca suntem ? 25 de miliarde de euro in 8 luni !!! Asta-i performanta lui Catu! Cu banii astia s-au inchis gurile flamande ale bugetarilor si ale specialilor militari ! Investitii ZERO!

      Faliment, ne vor executa luandu-ne hidro si nuclear electrica, padurile, muntii, resursele, aurul de la bnr, marea cu toate resursele ei, terenul agricol, tot !
      Si momentul acela nu este departe! Este o chetiune de timp, putin timp!

    • Ambii 2 🤣: unu vede „decât” faliment, ălălalt, ” nu ne vindem țara”!
      Mai răsfirați băieți, ieșiți din grotă că e cald afară. Lăsați hibernarea!
      Unu, plateste-ti taxele corect la stat, fara bani la negru, celălalt, marș în mediul privat la muncă, nu la întins mâna la buget! Plus, mizerule, împrumuturi de x pe secundă! Nu-ți este jenă, mă milogule???
      De PSD, ai uitat?
      Relax, să vedem ce iese!
      Îmi e târșă că nu vor fi, probabil, suficiente investiții!

  8. Statul roman omoara Romania.

  9. Comentariile? De ce nu dați comentariile?
    Dar donații vreți….

  10. Prea multi functionari publici / bugetari in tara asta . Prea inutili si extrem de scumpi .

    • Este clientela politica bine platita ai rasplatita si care cotizeaza masiv la Partid!
      D-aia nu se ating de bugetari, sunt „oamenii lor”!!
      Un simplu membru de partid cotizeaza cu cativa Lei, dar cu cat Functile sunt mai inalte cu atat Cotizatia la Partid creste, asa e la fiecare Partid!(gasiti informatii suficiente pe internet!)
      BANI grei ajung astfel la partide, din BANII publici, de fapt!!

  11. Evident ca NU vor face nici o Reforma a Adminsitratiei publice STUFOASE si clientelare si ineficiente si bugetofage si nici o Digitalizare, tineti minte!!!
    Cand spuneam Anul trecut ca PNL nu se va atinge de bugetari,(asa cum NU s-au atins desi Orban a PROMIS initial ca bugetarii vor fi trimisi in somaj tehnic cu 75% salariu, ca la privat!!) sustinatorii PNL imi spuneau: Asteapta sa aiba majoritate in Parlament!
    Acum, ce spuneti sustinatorilor, de ce Guvernul PNL-USR PLUS-UDMR nu se atinge de Bugetari??!!
    Pentru ca TOT Programul ala de guvernare al aliantei PNL-USR PLUS-UDMR e minciuna cap-coada, fix cum au fost si Programele de guvernare ale guvernelor Orban 1 si Orban 2: NIMIC nu au FACUT din ce au PROMIS!
    NIMIC, fix ca PSDragnea!!
    Deci: 2 ANI de zile bugetarii lui Fl Catu vor ramane cu PRIVILEGIILE lor, DA, DA, PRIVILEGII le numea in 2019 chiar actualul Premier, Fl Catu, dar el era atunci in Opozitie si uite ce PROMITEA ca sa fie VOTAT PNLul lui:
    Digi 24: „Florin Cîţu: Bugetarii trebuie să muncească fără vouchere și pensii speciale.
    21.08.2019
    Liderul senatorilor PNL Florin Cîţu a declarat că salariile bugetarilor sunt DUBLE comparativ cu cele din sectorul privat. Liberalul a precizat că, în acest context, bugetarii trebuie să fie de acord să lucreze FARA a primi vouchere, tichete de vacanţă, sporuri şi pensii speciale.

    „Vine momentul adevărului! În medie salariile NETE ale bugetarilor sunt DUBLE faţă de cele din sectorul privat. DUBLE! Dar comparaţia nu este corectă. Nu surprinde toate informaţiile. Bugetarii primesc tichete de vacanţă, tot felul de sporuri, zile libere şi cel mai important siguranţa că indiferent de cât prost îşi fac meseria nu pot să concediaţi. Tot ce primesc în plus bugetarii este susţinut de taxe plătite de PRIVATI”, a scris Florin Cîţu, pe Facebook.

    Liberalul mai spune că bugetarii sunt PRIVILEGIATII societăţii, iar toţi românii, atât cei din ţară cât şi cei din diaspora LUCREAZA pentru ca bugetarii să trăiască bine.

    „Este clar că bugetarii sunt PRIVILEGIATII societăţii. Fără niciun dubiu. Trebuie să avem curajul să recunoaştem TOŢI acest lucru. Restul românilor, din ţara şi din străinătate, muncesc pentru că bugetarii să trăiască bine, chiar dacă majoritatea sunt PRAF la locul de muncă. (Există o parte dintre bugetarii care merită fiecare leu pe care îl primesc. Ei sunt singurii care rămân în guvernarea liberală.) O DISCRIMINARE nenorocită care trebuie să dispară din societate. AJUNGE!!!”, a completat Cîţu.
    „Sunt două soluţii pentru a elimina acesta discriminare promovată şi susţinută de guvernele socialiste. Dacă bugetarii vor să-şi păstreze aceste beneficii atunci trebuie să accepte să plătească taxe mai mari pe venit decât cei din sectorul privat. Nu este o soluţie optimă. Taxele distorsionează comportamentul şi am avea alte probleme neprevăzute. Ar funcţiona doar în cazul pensiilor speciale şi al veniturilor din prezenţa în diferite consilii de administraţie- adică taxarea sinecurilor.
    Rămâne această soluţie. Bugetarii trebuie să accepte să muncească fără vouchere, tichete de vacanţă, tot felul de sporuri, pensii speciale şi mai ales trebuie să accepte să fie concediaţi atunci când nu-şi fac treabă. A lucra în sectorul public nu trebuie să mai arate că un premiu. Că şi cum cel care ajunge acolo a câştigat la loterie şi este aranjat pe viaţă. Este inadmisibil să dai şpagă să lucrezi în sectorul public când economia privat importă forţă de muncă din exterior! Acest sistem bolnav şi falimentar implementat de PSD+ALDE DISPARE cu venirea liberalilor la guvernarea României!”, a explicat liberalul.

    Evident, ca AZI liberalul Premier Dlorin Catu NU mai stie de PRIVILEGIATII societatii, azi la guvernare ajuns, liberalul Florin Catu a uitat complet, altele sunt cuvintele lui ca Premier al bugetarilro: „NU ajung BANII pentru Cresterea Pensiilor, pentru ca TREBUIE sa PLATIM Privilegiile bugetarilor si Pensiile SPECIALE, trebuie sa respectam legislatia in vigoare”, se infoaie Premierul Catu!
    Singura Legislatie in vigoare pe care Premeirul NU vrea sa o respecte e Legea PENSIILOR VOTATA in Parlament in Iunie 2019(si care TREBUIE sa intre in vigoare la 1 Septembrie 2021!), FARA nici macar 1 VOT IMPOTRIVA si apoi PROMULGATA fara probleme de Presedintele lliberal Johannis!
    Rusine, jigodiilor!!!

  12. Ce a PROMIS Presedintele Romaniei Johannis la Depunerea Juramantului de catre Ministrii Guv Florin Catu in 23 Decembrie 2020:
    23.12.2020, DIGI 24: „Noul Guvern a depus Jurământul. Iohannis: S-a închis ciclul în care ne-am angajat și am promis. Acum, la treabă!
    Guvernul Cîțu a fost învestit prin votul Parlamentului, după o zi de audieri și dezbateri în plen. Dezbaterile au fost unele aprinse, cu huiduieli și replici dure între Opoziție și Putere. Miniștrii noului Cabinet au depus jurământul la Palatul Cotroceni.
    „Vă felicit și vă doresc mult succes și multă energie și ambiție pentru realizarea TUTUROR Obiectivelor și Proiectelor pe care vi le-ați propus Prin programul de guvernare”, le-a spus Klaus Iohannis noilor miniștri.
    „Oamenilor, cetățenilor români, li s-a PROMIS Restructurarea statului, REFORME importante în domenii cum ar fi Sănătatea, Educația, Reforme importante în marile SISTEME PUBLICE(Salarizare si Pensii!), Reducerea birocrației, dar și obiective pe termen mai scurt – combaterea eficientă a pandemiei, campania de vaccinare, relansarea economiei românești, creșterea economică folosind înțelept fondurile europene, respectul pentru contribuabili. Și TOATE aceste lucruri vor fi livrate. TREBUIE să fie livrate”, a continuat el.
    „Noul Parlament, noul Guvern, împreună cu mine, împreună cu toate autoritățile statului, vom FACE ce am PROMIS. Vom FACE Reformele, vom repune economia pe picioare, vom face SCHIMBARI Semnificative, TOATE în Beneficiul Cetățeanului.” a incheiar Presedintele Johannis.

    Johannis, Catule, sa va fie rusine!!!
    NU meritati sa va mai spun DOMNULE!
    Si NU va voi mai spune niciodata, cat timp MINTITI precum PSDeii pe care atata i-ati hulit!

  13. A-propos de Titlul articolului, corect ar fi „Diferenta mare intre ce au PROMIS in Programul de guvernare al aliantei marete si ce vor Ministerele si in final CE VOR FACE”!!!
    Diferenta uriasa, ca la PSDragnea!
    Gasiti pe internet Programul de guvernare al aliantei PNL-USR PLUS-UDMR, 269 Pagini de minciuni, fix ca la PSDragnea!!

    • lili te grabesti . Parlamentul abia s-a constituit . Guvernul nu este constituit in totalitate in esaloanele secundare . Cetatenii nu au oferit, in alegeri , macar 60 de procente aliantei de dreapta( greseli uriase ale fostului premier ) pentru a face modificari majore in legislatie de felul modificari constitutie sau legi organice . Este prea devreme sa ne pronuntam . Ce poate face acest guvern tine de eliminarea sumelor atasate salariului brut , de recalcularea pensiilor , de listarea la bursa a activelor de stat (privatizare si vinzare ) , de micsorarea sumelor date ministerelor si primariilor , ceea ce va duce la miscorarea numarului salariatilor , la fel si in alte entitati economice, de felul TAROM, poate accesa bani de la UE pe care sa ii investeasca fara a mai provoca furturi sau alte forme de inselare a statului , de eliminare sau macar stagnare a pensiilor speciale . Bugetul nu a fost inca prezentat , totul poate incepe dupa ce bugetul este prezentat in parlament , unde vom vedea daca se vor vota si modificarile pe legile justitiei . Astept doar sase luni , daca nu se intimpla nimic , este evident ca am fost pacaliti si ne vor astepta niste zile grele . Sa speram ca nu . Oricum nu mai pot da vina pe nimeni . Daca nu fac dispar din viata publica si PNl si USRPLUS.

  14. Deci tot pesedeeeee e de vina. Am inteles, sa traiti.