Mediul de afaceri semnalează către Economedia alte probleme pe care le aduce noul portal al Registrului Comerțului, care a costat 40 de milioane de euro și ar trebui să facă viața firmelor mai ușoară. În schimb, un antreprenor ne-a listat patru moduri în care activitatea firmelor este îngreunată de nefuncționarea noului portal, ceea ce aduce costuri în plus pentru companii.
Urmărește cele mai noi producții video G4Media
- articolul continuă mai jos -
- Amintim că Registrul Comerțului are, începând cu 1 august, un nou portal, o platformă care ar trebui să permită inclusiv înființarea unei firme în doar 24 de ore. Investiția a costat în total 187 de milioane de lei (39 milioane de euro). La data lansării oficiale, premierul Marcel Ciolacu a lăudat noua platformă. Asta deși portalul nu era accesibil nici măcar pentru bănci, pentru a verifica actualizarea datelor unei firme aflate într-un proces de creditare sau care avea nevoie de un nou card. Iar în timpul testării și securizării platformei, breșele de securitate au fost atât de mari încât nu doar CNP-urile erau vizibile, ci și contractele de închiriere ale firmelor. Inclusiv angajații ONRC susțin că au ajuns să lucreze ore suplimentare pentru că platforma nu este operabilă. Una dintre firmele care l-au dezvoltat susține că problemele s-au datorat complexității proiectului, faptului că au apărut situații atipice la utilizarea în masă, că s-au acumulat solicitări din perioada în care serviciile ONRC nu au funcționat și că problemele sunt în curs de rezolvare. Altă firmă susține că s-a lucrat după proiectul Registrului Comerțului. (Detalii, AICI) Ministrul Justiției, Alina Gorghiu, a declarat pentru Economedia că, dacă problemele cu noul portal informatic al Registrului Comerțului (ONRC), aflat în subordinea ministerului, nu vor fi remediate, va cere premierului schimbarea din funcție a directorului ONRC. Registrul Comerțului a transmis la solicitarea Economedia că a achitat integral sumele din contractele pentru noul portal online, ce însumează 40 de milioane de euro, deși platforma funcționează prost și a creat probleme majore pentru mediul de afaceri. (Detalii, AICI) Directorul general al ONRC își cheamă angajații din minivacanța de Sf Mărie Mare pentru a rezolva fizic solicitările primite pe noua platformă digitală. (Detalii, AICI)
Mai precis, antreprenorii reclamă modul în care s-a modificat preluarea dosarelor în format fizic de către registrele comerțului din toată țara și soluționarea lor.
- Preluarea dosarului este mai greoaie
Pe de o parte, din cauza noului portal sau a noilor cerințe, durează foarte mult timp simpla preluare a dosarului de către consilierul de la registrul comerțului care înregistrează acest dosar, reclamă antreprenorii. „Față de vechiul sistem, trebuie să introduci acum mult mai multe date”, spune aceștia. Astfel, dacă înainte înregistrarea unui dosar dura de regulă 5 minute, acum durează cel puțin jumătate de oră, cu excepția unor mențiuni mai simple care durează mai puțin.
Articolul continuă mai jos
Citește integral pe economedia.ro