
Consumatorii britanici au cheltuit mai mult pe haine în iulie, pe fondul temperaturilor ridicate, arată datele
Consumatorii din Marea Britanie și-au crescut cheltuielile în iulie, deoarece vremea neobișnuit de caldă de la începutul lunii a impulsionat vânzările de îmbrăcăminte, însă cererea s-a temperat odată cu scăderea temperaturilor, iar o parte din creștere a reflectat prețurile mai mari la alimente, relatează Fashion Network.
Urmărește cele mai noi producții video G4Media
- articolul continuă mai jos -
British Retail Consortium (BRC), care reprezintă în principal marile magazine, a anunțat marți că cheltuielile au fost cu 2,5% mai mari în termeni nominali față de iulie anul trecut, sub creșterea de 3,1% înregistrată în iunie. Date separate de la Barclays au arătat că cheltuielile totale ale consumatorilor au crescut cu 1,4%, comparativ cu o scădere de 0,1% în iunie.
„Vânzările de alimente au mers bine la începutul lunii iulie datorită vremii calde și a calendarului sportiv încărcat, însă acest ritm nu s-a menținut până la finalul lunii,” a declarat Helen Dickinson, director executiv al BRC.
„Inflația în creștere la alimente a făcut ca majorarea cheltuielilor să fie mai degrabă rezultatul prețurilor mai mari decât al unei cereri sporite,” a adăugat ea.
Măsurătorile BRC arată că cheltuielile pentru alimente au crescut cu 3,9% în iulie, comparativ cu o creștere de 1,4% pentru alte bunuri. Datele Barclays au indicat o creștere de 0,9% a cheltuielilor pentru produse alimentare și un avans de 4,2% al vânzărilor de îmbrăcăminte, cel mai mare din septembrie anul trecut, atribuit tot vremii calde. Potrivit Met Office, iulie a fost a cincea cea mai călduroasă lună din istoria măsurătorilor, care datează din 1884.
Economiștii urmăresc dacă gospodăriile vor apela la economiile ridicate pentru a susține consumul, într-un moment marcat de pierderi de locuri de muncă și încetinirea creșterii salariale. Guvernatorul Băncii Angliei, Andrew Bailey, a declarat săptămâna trecută că populația a fost mai precaută decât se aștepta instituția.
Banca Angliei estimează că inflația prețurilor de consum va urca la 4% în septembrie, dublu față de ținta de 2% și că inflația la alimente va atinge un vârf de 5,5% până la sfârșitul anului, față de 4,5% în iunie.
Potrivit instituției, aproximativ 1-2 puncte procentuale din creșterea inflației alimentare se datorează majorării salariului minim și creșterii contribuțiilor la asigurările sociale plătite de angajatori, măsuri impuse de ministrul britanic de finanțe, Rachel Reeves.
Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media
Donează suma dorită pentru susținerea proiectului G4Media
CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867
Deschis la Raiffeisen BankCitește și...
Pentru a posta un comentariu, trebuie să te Înregistrezi sau să te Autentifici.