G4Media.ro

CNCD se autosesizează după ce Ministerul Educației a menținut pentru minoritari examenul…

Susține-ne activitatea G4Media logo
Donație Paypal recurentă

Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media

Donează prin Transfer Bancar

CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867

Deschis la Raiffeisen Bank
Donează prin Patreon

Donează

Citește și...

6 comentarii

  1. Redenumiti CNCD in Consiliul National pentru Acordarea de Supra-Drepturi Minoritatii Maghiare.
    Omul asta, care se autosesizeaza la ordin si cu programa dictata, a demonstrat in nenumarate randuri ca nu e in stare sa se dezica de etnia din care face parte si de mania revendicarii de drepturi imaginare pentru „ai lui”. Si cu toate acestea, conduce CNCD Romania de 14 ani de zile!

  2. E ordin de la Budapesta (=Moscova) ?

  3. Este inaccetabil ce face CNCD- ul . Este deja mult prea mult . Sa predai l.romana ca limba straina ?
    ALO , PROCORUL GENERAL (interimar) , Licule nu esti si tu plagiator PLAGIATOR ?
    Bani nu vreti decat bani voi si nenoricitii aia din CSM ? Incep sa dau dreptate celir care afirma ca STRUCTURILE DE FORTA DIN ROMANIA LUCREAZA PTR. PUTERI STRAINE ??.
    TRADATORI DE NEAM SI TARA !
    Nu vreti sa vi se apere reputatia NENOROCITILOR !

  4. Teoretic asa este : daca a luat BAC-ul la romana, cine, oricine, ar trebui sa nu dea inca o data examen de roman daca nu da la Facultatea de Litere Romana. Din pacate, practic de multe ori lucrurile nu stau asa. Nu cunosc personal exemple cu persoane care au vorbit toata viata limba materna intr-un sat din Harghita si au probleme cand se duc la facultate in Bucuresti sau Brasov sau Cluj sa foloseasca limba romana la nivel universitar. Dar cunosc exemple cu persoane care vin de la profile liceale in limbi atraine, dau bac-ul la franceza de exemplu, si abia stiu franceza cand intra la facultati cu predare in limbi straine. Spre binele lor cred ca autonomia universitara permite, ba impune, in cazul asta un examen in plus de admitere care sa verifice cunostintele de franceza sau engleza chiar daca au dat Bac-ul la proba asta. In cazul chestiei cu limba materna minoritara si si testarea cunostintelor de limba romana in plus fata de Bac inteleg ca se poate face multa agitatie nationalista rauvoitoare pe subiect – si da, e o recunoatere a falimentului Bac-ului, dar asta nu cred ca e singura proba de Bac unde testarea nu reflecta totdeauna competente odata admis la facultate-, dar teoretic si practic ne putem inchipui si sunt cazuri in care chiar e necesara o a doua testare ca unii studenti nu tin pasul.

  5. P.S. sa clarific : ce vreau eu sa zic e ca problema poate fi reala, orele de romana, si Bac-ul la romana, s-ar putea nu fie de cea mai buna calitate in Harghita din lipsa de interes sau profesori bine pregatiti, si elevii sa iasa cu cunostinte insuficiente de utilizare a limbii romane la nivel universitar chiar daca au luat Bac-ul uneori cu nota mare; valabil si pentru alte discipline sau limbi straine – de pilda studenti din Mioveni cu 10 la franceza care de fapt stiu cat 7 cand compari cu unul care a luat Bac-ul la Iasi. Sunt de-acord ca fiecare universitate ai facultate pot introduce teste la admitere, inclusiv pentru limba romana daca au suspiciuni din astea. Dar Csaba are dreptate ca e un pic discriminare daca la intrarea la Facultatea de Relatii Publice, sa zic, testezi numai romana etnicilor maghiari sau celor cu Bac in limba minoritatilor nationale care totusi sunt obligati sa dea si o proba de romana. In baza autonomiei universitare fiecare facultate poate testa cunostintele elevilor chiar daca au luat Bac-ul in orice domeniu pentru admitere, dar ar trebui sa o faca uniform. Deci daca dau un test de limba romana la Facultatea de Relatii Publice, ca sa continui exemplul, pe motiv ca Bac-ul a testat sau captat insuficient sau defectuos cunostintele in domeniu, e legal si ok, dar numai daca il dau toti candidatii la admitere ca sa se elimine suspiciunile discriminatorii.

  6. Dacă știu limba romana, de ce le este frica de testare suplimentara ?
    Bineînțeles pentru că nu cunosc, nu vor să învețe și să folosească limba oficială a țării în care trăiesc.