G4Media.ro

Cîmpeanu, despre renunțarea la obligativitatea tezelor și a numărului de note normat:…

Sursa foto: G4Media.ro

Cîmpeanu, despre renunțarea la obligativitatea tezelor și a numărului de note normat: Să lăsăm profesorului libertatea de a-şi adapta predarea şi evaluarea la specificul materiei, la specificul clasei căreia îi predă

Este important ca evaluarea elevilor să fie făcută de fiecare profesor ritmic, iar relevantă este media de la finalul anului şcolar, a declarat ministrul Educaţiei, Sorin Cîmpeanu, potrivit Agerpres. Declarațiile vin în contextul în care Edupedu.ro a scris încă de marți că obligativitatea tezelor va fi eliminată de anul viitor școlar, iar elevii vor avea o singură medie la final de an.

Decizia s-ar fi luat în urma consultării specialiștilor la nivelul Ministerului Educației, după anunțul făcut de ministrul Sorin Cîmpeanu la finalul lunii martie. O altă noutate ar fi că media anuală va fi încheiată dintr-un număr de note pe care fiecare profesor îl va decide pentru fiecare situație în parte, fără să existe un regulament de notare strict, cum este în prezent, au mai precizat sursele.

„Nu a propus nimeni să fie vorba de cinci teze pentru cinci module de învăţare. Mai mult decât atât, relevanţă are o medie anuală la finele anului şcolar. Important este ca evaluarea să fie ritmică, să fie făcută pe parcurs, să fie făcută de fiecare profesor care ştie cel mai bine cum îşi planifică propria disciplină şi cum evaluează propria disciplină. Cu siguranţă vor fi medii anuale. Vom vedea ce alte condiţii sunt’, a afirmat Cîmpeanu, la Colegiul Naţional ‘Mihai Viteazul’, la o conferinţă organizată de Baroul Bucureşti, în colaborare cu Uniunea Naţională a Barourilor din România, cu ocazia lansării proiectului ‘Fii avocat în şcoala ta!’.

Citește articolul integral pe Edupedu.ro

Susține-ne activitatea G4Media logo
Donație Paypal recurentă

Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media

Donează prin Transfer Bancar

CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867

Deschis la Raiffeisen Bank
Donează prin Patreon

Donează

6 comentarii

  1. Tipic Tampeanu. Sa decida profesorii, problema lor, eu o frec bine si linistit aici, #lasatimainpace

  2. [Iar incepem cu testatul filtrelor si umplutul site-ului cu mesaje 🙁 – Test 1]

    Si uite asa se deschide calea abuzurilor …

    Examen de admitere la liceu si facultate = momente in care se vede cine poseda cunostinte si cine e analfabet functional -> NU mai exista.
    Teze = momente in care elevul vede, prin comparatie cu colegii sai, care-i este nivelul de cunoastere -> NU mai exista.

    • [Test 2]

      Acum, totul este despre aprecierea profesorului. Nu o sa mai putem compara nimic cu nimic. Daca ai noroc de profesori bine intentionati, o sa ai o imagine apropiata de realitate a cunostintelor tale (comparativ cu colegii). Daca ai ghinion de profesori tica_losi, fie o sa fii sub apreciat, fie supraapreciat, fie o sa trebuiasca sa cotizezi ca sa treci clasa, fie te duci la meditatii ca sa „ridici nivelul”, etc.

    • [Test 3]

      Momentul adevarului in viata scolara nu mai apare niciodata!

      Un elev din satul Coslugea, comuna Lipnita, jud Constanta, cu note mari va fi perpetuu echivalent cu un elev cu note mari de la o scoala din Timisoara, desi ne este clar ca (cu cateva exceptii, poate) realitatea ne contrazice flagrant. Dar noi continuam karaokele …

  3. nu mai bine ne facem intai siguri ca avem profesori capabili sa decida ceva decent de capul lor? cred ca domnul campeanu nu a mai fost cam de multisor la scoala…deci fiecare profesor va evalua el, asa, dupa cum se gandeste el, dupa ce criterii ii trasnesc prin cap…

    • Principalul este ca elevilor sa le „trazneasca prin cap” sa învețe.