G4Media.ro

Cătălin Drulă: Nu am găsit la minister nici un proiect tehnic pentru…

Secțiune susținută de
Concordia

Articolele din această secțiune sunt realizate cu respectarea independenței editoriale a redacției

Cătălin Drulă: Nu am găsit la minister nici un proiect tehnic pentru autostrada Comarnic-Brașov, doar ”niște schițe” din 2005

Ministrul Transporturilor, Cătălin Drulă, a declarat miercuri la RFI, că nu a găsit în minister niciun proiect tehnic pentru autostrada Comarnic – Brașov, ci doar ”niște schițe” făcute în 2005.

”Problema noastră în România este că nu am făcut cum trebuie ani și ani și ani de-a rândul acești pași preliminari. Eu nu găsesc în momentul în care intru în minister acum un proiect tehnic bun pentru autostrada Comarnic-Brașov, nu găsesc nici un fel de proiect tehnic pentru autostrada Comarnic-Brașov, nu există și el nu exista nici în 2015, nu exista nici în 2010. Ce există e un studiu de fezabilitate, care eu aș spune că e mai degrabă la nivel de studiu de prefezabilitate, niște schițe, făcut în 2005 (…). Un proiect de anvergură, până la urmă, nici o casă nu se poate face fără un proiect tehnic. La fel, o autostradă cu atât mai puțin, care are viaducte, tuneluri, lucrări ample””, a declarat Drulă.

Ministrul Transporturilor a spus că miracole nu se vor putea face în 2021, dar unele schimbări trebuie făcute. El crede că problema României în materie de proiecte de infrastructură este că nu au fost făcuți cum trebuie pașii preliminari.

”Infrastructura mare, rutieră, feroviară are un timp destul de lung de implementare, cu cât devine mai complicată. Dacă suntem în zona montană, un ciclu de implementare a unui astfel de proiect poate să fie cinci, șapte, zece ani, de la momentul în care ai ideea că vrei să faci autostrada. Ce ar trebui să se întâmple în primii ani, în primul an, doi ani, ar fi acele studii de teren, studii geo-tehnice, proiectarea acelei autostrăzi și apoi urmează execuția, care dacă ne uităm la zone comparabile, mă refer la autostrăzile montane, pentru că sunt proiectele care ne dor cel mai tare, pentru că nu avem trecerile montane în România, poate să dureze trei, patru, cinci, șase ani, în funcție de complexitatea proiectului”, a mai precizat Cătălin Drulă.

Citește articolul integral pe rfi.ro

Foto: Cătălin Drulă. Sursa: Inquam Photos / George Călin

Donează prin PayPal paypal icon
Donație recurentă

Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media

Donează prin Transfer Bancar

CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867

Deschis la Raiffeisen Bank
Donează prin Patreon

Donează

Abonează-te la newsletter

16 comentarii

  1. Eu nu zic ca nu are dreptate. Dar in acest stil Comarnic – Brasov o sa fie gata in 2030.

    • bre, ce s a des asfaltat (umflat)

      pai nu dadea musiu asfalt la tot kartierul ca face jdemii de km ?!

      nu cumva vrea sa fie ales pe viata ka arahat ?!

      „Dacă suntem în zona montană, un ciclu de implementare a unui astfel de proiect poate să fie

      cinci, șapte, zece ani,

      de la momentul în care ai ideea că vrei să faci autostrada.”

  2. Va saboteaza Sica. Haha

    • Da’ pe tabelul cu bani cheltuiți s-a uitat?
      Sau nu conteaza. Sa nu fim razbunatori.
      Ce-a fost s-a dus, acum ne imprumutam…

  3. Tocmai ce ne-a anunțat ca nu o sa construiască nimic. Doar niște planuri pe hârtie care o sa ne coste substanțial.

    • @Ion. Pt tine o sa construiasca din cubulete si betisoare. Greu cu unii !!!

    • nu. tocmai ce a anuntat ca 1000 de km in 4 ani sunt o utopie. si asa e. ca tu ai inteles ca asta e nimic, e strict problema ta. as zice sa iti rezolvi problemele de intelegere si dupa aia sa postezi.

  4. Dar contractul cu Bechtel s-a gasit?

    • Hahahahaha-bravo!!!!! Publicul este in delir si cere bis!!!!!!

      Curat murdar coane!!!!!!!!!

      Esti tare:)))

  5. Mai cauta Drula, poate le gasesti pana in 2024…

  6. De ce ar fi proiectul tehnic la minister? El a facut licitatiile?

  7. Si care este problema, mai direct? Să înțeleg că „schițele” au fost prezentate ca „studiu de fezabilitate”, iar descoperirea domnului Drulă de acum arată că există o discrepanță între ce a raportat MTI și situația reală?
    Sigur, asta înseamnă termene de finalizare care vor depăși targetele stabilite inițial și costuri suplimentare.

    Mi se pare firesc ca motivele acestei situații nefericite să fie corect puse în cârca lipsei de eficiență pe managementul proiectelor și raportarea defectuoasă a performanței operaționale în structurile MTI, doar nu-și asumă el un istoric dezastruos din care n-a făcut parte.

  8. Cred ca e primul ministru care e chiar pasionat de ce face. Succes Catalin!

  9. De parca dupa drula se va gasi altceva.

    • Guran are o parere buna despre el.
      Faza e ca degeaba e bun daca alții fura banii in loc sa faca ceva cu/de ei

    • to’ar’su gurai si-a definit „caracterul”
      cand a decis sa-si expuna „amintirile” din postura de gurnalizd, endependent/anal-izd
      desigur ca acest lula (scursura pluzizda) incearca sa para altceva decat poate
      oricare fiinta aflata-n relatie corecta cu logica elementara
      poate intelege de ce trebuie prioritizata Pitesti-Sibiu
      pt celelalte abureli otostradale …
      ce-ar fi sa se puna o taxa de contributivitate
      pt toti detinatorii de imobile/terenuri din zona „de-enteres” comarnic-brasov?

Adaugă un comentariu

Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.