G4Media.ro

Axa Orbán – Beijing pentru trenul de mare viteză Budapesta-Belgrad. Primul proiect…

Susține-ne activitatea G4Media logo
Donație Paypal recurentă

Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media

Donează prin Transfer Bancar

CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867

Deschis la Raiffeisen Bank
Donează prin Patreon

Donează

Citește și...

3 comentarii

  1. Nu vad utilitatea pentru linia de tren de mare viteza care sa treaca peste granita (in prezent, inclusiv peste granita UE). De regula liniile de mare viteza conecteaza o provincie de capitala sau de un centru economic regional.
    Cel mai probabil se doreste modernizarea sau cresterea capacitatii liniei de cale ferata existente, care face parte din culoarul Pireas (Atena) – Budapesta. Deci este un obiectiv strategic pentru China realizat pe banii/datoria Ungariei.

  2. Noul Drum al matasii?
    Centrul de forta se muta incet-incet spre Asia, intrucat SUA si UE este incapabila (si nici nu vrea) sa gestioneze situatia, decat la nivel declarativ. Au devenit colosi cu picioare de lut.
    In aceste conditii poti sa alegi sa te pregatesti pentru viitorul inevitabil, adica sa optezi ca acest drum sa treaca prin tara ta, sau poti sa ramai in afara jocului: sa arunce altii zarurile, sa culeaga roadele.
    Eu zic ca Ungaria face exact ce trebuie. Un guvern ce gandeste in perspectiva si actioneaza ca atare. Oricum ar evolua situatia, Ungaria va avea de castigat. Asta se numeste politica de externa independenta si responsabila.

    • De pe urma noului drum al matasii castiga doar China. Tarile care vor fi acoperite de acest drum sunt sortite sa ramana piete de desfacere pentru produsele chinezesti deoarece le va fi aproape imposibil altor importatori sa concureze cu cei care detin inclusiv infrastructura de transport.