G4Media.ro

Au fost desemnate ofertele câştigătoare pentru electrificarea şi reabilitarea liniei Cluj-Napoca –…

sursa foto: CFR Infrastructura

Au fost desemnate ofertele câştigătoare pentru electrificarea şi reabilitarea liniei Cluj-Napoca – Aghireş, anunță CFR Infrastructură/ Investiția ar urma să crească viteza la 160 km pe oră pentru trenurile de călători şi 120 km pentru cele de marfă

CFR Infrastructură a anunţat că au fost desemnate ofertele câştigătoare pentru electrificarea şi reabilitarea liniei Cluj-Napoca – Aghireş, pentru creşterea vitezei de circulaţie la 160 km/h pentru trenurile de călători şi 120 km/h pentru cele de marfă, fiind aferentă obiectivului de investiţii „Electrificarea şi reabilitarea liniei de cale feratǎ Cluj Napoca – Oradea – Episcopia Bihor (166,2 km)ˮ. Durata de implementare a contractului este de 42 de luni pentru proiectare şi execuţia lucrărilor, iar sursa de finanţare va fi asigurată din Fonduri Externe Nerambursabile, prin Planul Naţional de Redresare şi Rezilienţă (PNRR), componenta 4 – Transport sustenabil – Reforma 1.5 – Dezvoltarea infrastructurii feroviare şi managementul traficului feroviar, mai indică sursa citată.

„PNRR – ofertă câştigătoare pentru electrificarea şi reabilitarea liniei CF CLUJ NAPOCA – AGHIREŞ (lotul 1) A fost desemnată oferta câştigătoare la procedura de licitaţie publică pentru achiziţia serviciilor de proiectare şi execuţie a lucrărilor de electrificare şi modernizare a infrastructurii şi suprastructurii feroviare pe secţiunea CLUJ NAPOCA – AGHIREŞ (LOTUL 1), aferentă obiectivului de investiţii “Electrificarea şi reabilitarea liniei de cale feratǎ Cluj Napoca – Oradea – Episcopia Bihor (166,2 km)ˮ, pentru creşterea vitezei de circulaţie la 160 km/h pentru trenurile de călători şi 120 km/h pentru trenurile de marfă.

Oferta financiară depusă de Asocierea RAILWORKS, în valoare de 1.611.475.802,43 lei, fără TVA, a fost desemnată câştigătoare, contractul de achiziţie publică urmând a fi încheiat şi semnat de ambele părţi la finalul perioadei legale de contestaţii. Durata de implementare a contractului este de 42 de luni pentru proiectare şi execuţia lucrărilor. Sursa de finanţare va fi asigurată din Fonduri Externe Nerambursabile, prin Planul Naţional de Redresare şi Rezilienţă (PNRR), componenta 4 – Transport sustenabil – Reforma 1.5 – Dezvoltarea infrastructurii feroviare şi managementul traficului feroviar”, arată o postare de joi pe pagina de Facebook a CFR Infrastructura.

Potrivit sursei citate, „obiectivul general al obiectivului de investiţii este electrificarea şi reabilitarea liniei de cale feratǎ Cluj Napoca – Oradea – Episcopia Bihor – Frontieră (166,2 km) pentru creşterea numărului de pasageri şi a volumului de mărfuri transportate, precum şi îndeplinirea următoarelor obiectivelor specifice:

– creşterea vitezei de circulaţie la valori cuprinse între 120 km/h şi 160 km/h pe întregul tronson;

– modernizarea staţiilor (inclusiv haltele de mişcare)

– modernizarea clădirilor staţiilor de călători, inclusiv construirea de pasarele şi/sau tuneluri pietonale, ridicarea nivelului peroanelor, în conformitate cu standardele europene în vigoare;

– modernizare poduri, podeţe, repararea sistemului de drenaj, îmbunătăţirea terasamentelor;

– facilităţile pentru persoanele cu dizabilităţi;

– montarea de panouri fonoabsorbante şi/sau soluţii alternative de reducere a nivelului de zgomot;

– construcţia drumurilor de întreţinere de-a lungul căii ferate (unde nu sunt disponibile drumuri publice);

– modernizarea instalaţiilor de electrificare (25 kV) pe toată lungimea tronsonului;

– maximizarea capacităţii de tranzit;

– asigurarea interoperabilităţii prin implementarea STI, în special în ceea ce priveste sarcina pe osie (22,5 t), gabaritul de încărcare (C), lungimea liniilor din staţii si haltele de miscare;

– instalaţii de centralizare electronică noi, în staţii, şi introducerea sistemului de siguranţă ERTMS (ETCS nivel 2 + GSM-R);

– modernizarea echipamentului de telecomunicaţii”.

CFR Infrastructură mai precizează că „prin electrificarea şi reabilitarea liniei de cale feratǎ Cluj Napoca – Oradea – Episcopia Bihor – Frontieră (166,2 km), lucrări structurate pe 4 loturi, se vor asigura condiţii tehnice pentru circulaţia cu viteza de 160 km/h pentru trenurile de călători şi de 120 km/h pentru trenurile de marfă, creşterea gradului de confort şi de siguranţă a traficului feroviar”.

sursa: News.ro

Susține-ne activitatea G4Media logo
Donație Paypal recurentă

Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media

Donează prin Transfer Bancar

CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867

Deschis la Raiffeisen Bank
Donează prin Patreon

Donează

Citește și...

1 comentariu

  1. Sunt curios dacă ar fi făcut PSD PNRR-ul, ar fi pus acolo electrificarea caii ferate Oradea Cluj-Napoca și aducerea vitezei la 160 km/h?
    Dar PNL-ul? Dar Patrioții de la AUR? Ori minoritarii de la UDMR sa le unească doua mari orașe din fostul lor Regat? Oare a mers vreunul din ei cu trenul in viața lor? Știu ca exista trenuri in RO?
    Asta ca și la Schengen acum, tot USR e de vina ca ne-a făcut un PNRR care ne obliga sa ne dezvoltam. Românilor trebuie sa le faci binele cu forța.